תפריט עמוד

חופשה אקטיבית בשווייץ

מצנחי רחיפה, סנפלינג, רפטינג, פארקי חבלים אתגריים, טיולי אופניים – הטבע השוויצרי משמש כר נרחב לפעילויות מכל הסוגים, בכל הרמות ולכל המטיילים, ממשפחות חובבות אקשן ועד לרוכבים מקצועניים. השמיים הם הגבול

מה מקפיץ לכם את האדרנלין וגורם לכם להרגיש על גג העולם: טיול רגלי בעמק ירוק שבו פזורות בקתות עץ קטנות ופרות שמנמנות רועות באחו? אולי מצנחי רחיפה בין פסגות אלפיניות? או רכיבת אופניים בין מפלים? ומה בדבר ירידה במורד הר על קורקינט טרוטיבייק? את כל אלה ועוד המון פעילויות תפגשו בשווייץ. ההרים, היערות, הנהרות וערוצי הקניונים העמוקים שמהווים את מפת הנוף השוויצרי הם כר נרחב לפעילויות אקטיביות בכל הרמות ולכל הגילים. בין אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי או שאתם מחפשים ריגושי אקסטרים, שווייץ היא המקום המושלם בשבילכם.

למשפחות חובבות אקשן
נתחיל ברגוע: משפחות, ובעצם כל מי שרוצה להכיר את הטבע של שווייץ דרך הרגליים או על שני גלגלים יכול לצאת לטיולי הליכה במסלולים נוחים שעוברים דרך נופים חלומיים או לטיול רכיבה על אופניים שלא מצריך כושר או מיומנות יוצאי דופן. במסלול הריין, למשל, תוכלו להכיר את שווייץ של פעם, הפחות מוכרת ומתוירת, זו של הכפרים הקטנים הטובלים במרחבי ירק, החגיגות המקומיות והתושבים מסבירי הפנים. המסלול, אחד הפופולריים בשווייץ, הוא ברובו מישורי, עם שיפועים מתונים בלבד. בין השאר הוא כולל ביקור במפלי הריין, המפלים המישוריים הגדולים באירופה. בסופו של טיול האופניים מומלץ להישאר עוד כמה ימים במזרח שווייץ, אזור ירוק להפליא, עם כפרים מסורתיים והעיירה היפהפייה אפנצל, שבתיה המצוירים שובים את העין ואת הלב.


טיול אופניים במסלול הריין מתאים מאוד למשפחות | צילומים: Switzerland Tourism

עוד פעילויות אקטיביות שאפשר לשלב בחופשה בשווייץ: עלייה ברכבלים לפסגות הרים, שם תוכלו לצאת לטיולי הליכה קצרים בנופים פנורמיים, נסיעה בכיסאות מעופפים (Ice Flyer) מעל שדות קרח, שייט באגמים ובנהר הריין, טיולי טרקטרונים בהרים, פארקי חבלים ואומגות, מזחלות הרים וירידה במורד ההר בטרוטיבייק, קורקינט מיוחד עם גלגלים מעובים ומעצורים – כולם מתאימים למשפחות שוחרות הרפתקאות ולכל מי שרוצה להוסיף ריגושים לטיול.


רכבל מעל נוף אלפיני מרהיב באזור אינטרלקן

במים ובאוויר, מוקפים בנוף חלומי
אם אתם לוקחים את הצד האקטיבי ברצינות ורוצים להתנסות בפעילויות אקסטרים נועזות יותר, גם כאן לא תתאכזבו כלל. קחו למשל את הקניוניג, פעילות של ספורט אקסטרים שבה המשתתפים, עטויים בחליפה מיוחדת ובקסדה וקשורים בחבל בטיחות, יורדים ממרום הקניון הסלעי דרך מים גועשים אל קרקעית הקניון בשלל צורות ודרכים יצירתיות – מגלישה דרך סנפלינג ועד לקפיצה.


קניוניג. המטרה היא לרדת דרך מים גועשים אל קרקעית הקניון בשלל דרכים יצירתיות

עוד חוויה רטובה ומלאת ריגושים מצפה לכם בנהרות שווייץ – רפטינג. רפטינג בנהר הלוטשיין (Lütschine), למשל, הוא האתגרי והמרשים ביותר באלפים השוויצריים. מנקודת המוצא בחזית הצפונית של הר האייגר עם אשדות שוצפים בדרגה 3 עד 5 (בהחלט לא לחסרי ניסיון), דרך עמק אינטרלקן היפהפה ועד אגם בריינץ (Brienz) המוקף בהרים. ואם כבר הגענו לאגם בריינץ, למה שלא נמשיך בעוד קצת אקסטרים, עם שייט בסירה מהירה, Jet boat, שחותכת את מי האגם התכולים בפניות חדות ומהירות מסחררת.


רפטינג. מי השלגים באלפים תורמים שפע של מים לנהרות השוויצריים

ואחרי המים, קצת שמיים. צניחה חופשית מתחילה בספירה קצרה – 1, 2, 3, ואחריה נפילה חופשית במהירות של 200 קמ"ש ובסופה פתיחת המצנח ורחיפה מעל נופים מרהיבים. בצניחה חופשית באינטרלקן, למשל, נשימתכם תיעצר לא רק בגלל הפחד אלא בעיקר בזכות הנופים האלפיניים שאין יפים מהם המקיפים אתכם מכל עבר. מי שמעדיף להתחיל את הריחוף באוויר כשהוא מחובר ל"כנפיים" כבר מההתחלה, יכול להמיר את הצניחה החופשית במצנחי רחיפה, שאף הם מאפשרים ליהנות מנופי ההרים ממבט הציפור.


הר פילטוס.
להשקיף על הנוף ממבט ציפור, ואיזה נוף!

על שני גלגלים: לרוכבים מיומנים
שוויץ היא "ארץ האופניים" של אירופה. במסגרת פרויקט ייחודי הוכשרו 13 מסלולי אופניים לאומיים, משולטים היטב, הנמתחים לכל אורך המדינה. כל מסלול שונה בתכלית: יש מסלולים לאורך אגמים, כאלה העוברים דרך היערות, מסלולי הרים, מסלולי שטח ומסלולי כביש.


רוכבים נחים אל מול פסגת היוגנפראו

רוכבי שטח מיומנים, עם יכולות טכניות גבוהות וכושר גופני מעולה, יכולים לבחון את הכושר שלהם שלהם במסלול מעברי האלפים – האתגר האולטימטיבי לרוכבי שטח. המסלול נמתח לאורך 665 ק"מ והוא חוצה את שווייץ ממזרח למערב, לאורך רכס האלפים. בכל יום רוכבים בממוצע 50 ק"מ ובמקטע מסוים מטפסים 1,740 מטרים לפסגה שמתנשאת לגובה של 2,694 מ', בפירוש לא עניין של מה בכך.

עוד על פעילויות אקסטרים בשווייץ תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...