תפריט עמוד

חופים בקוסטה ריקה

כמי שמשמשת חוליה באותו שרשרת אדמה דקה המחברת בין אמריקה הדרומית לאמריקה הצפונית, קוסטה ריקה מציעה מגוון חופים נפלאים, הן של האוקיינוס השקט והן של הים הקאריבי

החוף הקאריבי מתנהל בקצב רגוע יותר ואוכלוסייתו מונה אחוז גבוה יחסית של ג'אמייקנים ושחורים. העיר הגדולה באזור היא פוארטו לימון (Puerto Limon), שאינה מעניינת במיוחד. במרחק 43 קילומטר מדרום שוכנת קאהואיטה (Cahuita), עיירת חוף רגועה עם ניחוח קריאולי וחופים נאים. באופן נוח למדי, ממוקם לידה פארק לאומי הנושא את שמה, ובו חופים לבנים, קופים ושאר בעלי חיים, שוניות ומסלולי הליכה. פוארטו וייחו (Puerto Viejo de Talamanca) היא עיר גולשים וצעירים מלאת חיים בחוף הקאריבי. אפשר לצאת ממנה אל החוף היפה של הכפר מאנזאניו (Manzanillo), הנמצא כ-12 קילומטר ממזרח.

בצפון חוף האוקיינוס השקט של קוסטה ריקה בולט חצי האי ניקויה (Peninsula de Nicoya). הדרך אליו ארוכה ומערכת הכבישים בשטחו אינה טובה, אך החופים באזור נפלאים ומצדיקים את המאמץ. פלאיה דל קוקו (Playa del Coco) הוא החוף הנגיש ביותר בחצי האי, ועקב כך הינו אחד הפופולרים במדינה. בחוף יש את כל השירותים הדרושים, וכן פועלות בו חברות צלילה. חוף אהוב נוסף על המטיילים הוא פלאיה טמרינדו (Playa Tamarindo) היפה, החביב במיוחד על גולשי הגלים. גם חובבי הטבע ימצאו בו עניין, בשל הפארק הלאומי מארינו לאס באולאס (Marino Las Baulas National Park) הנמצא מצפון לו. בפארק זה נמצא אתר קינון של צבי ים גלדיים, הפוקדים אותו בהמוניהם בין אוקטובר למרץ. פארק לאומי נוסף בניקויה הוא בארה הונדה (Barra Honda National Park) ובו מערות נטיפים שבהן ניתן לטייל באמצעות סיורים מאורגנים. בדרום חצי האי נמצאת העיירה התיירותית מונטזומה (Montezuma), חביבת התרמילאים והצעירים. הנסיעה אליה מעייפת, אך נדמה שהמנוחה על החוף מצדיקה את ההשקעה.

 

 

חאקו. עיירה תוססת ונעימה שהחוף שלה הוא מאתרי הגלישה הטובים במדינה | צילום: אולוף ואן דר סטין

 


פונטארנס (Puntarenas), מצדו השני של מפרץ ניקויה היא היישוב המרכזי באזור זה של החוף, אך היא אינה מאירת פנים והתיירים רק עוברים בה בדרכם לחצי האי או לחאקו (Jaco) הסמוכה. חאקו וחוף פלאיה הרמוסה (Playa Hermosa) שלצדה הם מאתרי הגלישה הטובים במדינה. חאקו עצמה היא עיירה תוססת ונעימה, ובשנים האחרונות אף התיישבה בה קהילה ישראלית קטנה, מה שמבטיח שתוכלו לרענן את התפריט היומי עם פלאפל. יתרונה הוא בגישה הקלה מסן חוזה, כשלוש שעות נסיעה. גולשים אדוקים ירחיקו עד פאבונס (Pavones) שבדרום המדינה, הידוע בגליו המובחרים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.