תפריט עמוד

חוף נחשולים – לגעת בשקט

אחד החופים היפים בישראל נמצא במרכז הארץ, במרחק נסיעה קצרצר מזכרון יעקב. חוף נחשולים מציע שילוב מושלם של ים, מפרצים, איים ובריכות רדודות, אתר ארכיאולוגי מרתק, פריחות עונתיות והמוני ציפורים. את הלילה אפשר להעביר במלון בוטיק חדש שצופה אל המים

לא במקרה אני כל כך אוהבת את חוף נחשולים. השילוב של ים, שמורת טבע, עתיקות, פעילות ימית, והחוף עצמו, שהוא נקי ומסודר, הבריכות הרדודות שאפשר לשכשך בהן. וכמובן, העופות הימיים, בהם פלמינגו, שמגיעים בהמוניהם לבריכות הדגים של הקיבוץ. ועוד לא הזכרתי את השקיעות, שמשתקפות במים. למרות שאני גרה במרחק קצר מכאן, וזה החוף שלי, וההזדמנות ללון כאן, להיות אורח במקום שבו אתה גר – זו חוויה מדהימה.


עם שקיעות כאלה, מה פלא שחוף נחשולים הוא החוף האהוב עלי?

אבל נתחיל בהתחלה: קיבוץ נחשולים שוכן לחופו של הים התיכון, על רצועת חול רחבה, מוקף במפרצים טבעיים ולגונות רדודות. זהו אחד מחופי הרחצה היפים בישראל, וליופיו תורמים גם ארבעה איים קטנים הנמצאים ממול – שחפית, דור, טפת וחופמי. האיים קרובים לחוף ואפשר להגיע אליהם בשחייה.


החוף משופע במפרצים מקסימות ובבריכות רדודות שכיף לשכשך בהן

גבולו הצפוני של הקיבוץ נושק לתל דור ולשמורת טבע חוף דור הבונים, שבה יש רכסי כורכר, מפרצים חוליים ומערות שנוצרו על ידי גלי הים. השמורה מעוטרת במפרצים יפהפיים, חלקם עמוסים בצדפים. בין הצמחים שגדלים כאן, חבצלת החוף, נר הלילה, צבעונים, נוריות, נרקיסים ועוד.

אפשר לצאת לטיול בשמורה – ללכת במסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים בקיבוץ נחשולים, כשחלקו עובר לאורך החוף המפורץ וחלקו דרך בריכות הדגים. עוד בסביבת נחשולים, אל תחמיצו ביקור בתל דור, אתר ארכיאולוגי מרתק, שבו נחשפו שכבות של הישוב דור מהתקופות הכנענית, הפיניקית, ההלניסטית והרומית. המפרץ, שיצר נמל טבעי, משך אליו ספינות וספנים כבר לפני 5,000 שנה.


לצד החופים ונופי הים, שמורת הטבע מצטיינת בפריחה עונתית מרהיבה

שרידים לחיים הימיים התוססים שהיו באזור אפשר לראות גם בעת ביקור במזגגה, מוזיאון לארכיאולוגיה ימית וסביבתית. הבניין המרשים, שנבנה בסוף המאה ה-19, שימש בית חרושת לייצור בקבוקי זכוכית עבור יינות יקבי הברון בזכרון יעקב הסמוכה – יוזמה של הברון רוטשילד, שאף היה אחראי על הקמת היקב. לאחר שלוש שנות פעילות רצפות בכישלונות, המפעל נסגר. ב-1982 הוקם בו מוזיאון המציג ממצאים מחפירות באזור, בהם אוסף נדיר של עוגנים, כדי חרס וחלקי ספינות שנמצאו במצולות ים. טלפון: 04-6390950, אתר אינטרנט.


המזגגה. המפעל לבקבוקי זכוכית של הברון רוטשילד הפך למוזיאון ארכיאולוגי מרתק

מי שהתאהב באזור ומתקשה להיפרד גם אחרי שהשמש נעלמה בין גלי הים, יכול להישאר במלון נחשולים בוטיק החדש השוכן לחופו של הים, בין מדשאות וגינות. המלון כולל שני מבנים דו קומתיים, ויש בו, בין השאר, 24 סוויטות המשקיפות אל היום ונמצאות במרחק נגיעה מהמים (ארבע מתוכן מתאימות למשפחות). הפינוק האמיתי מחכה למי שמזמין סוויטה בקומת קרקע – לכל סוויטה כזאת יש יציאה לבריכה פרטית משלה. החדרים מעוצבים להפליא וכוללים פינוקים רבים, שהגדול בהם הוא כמובן המרחק הקצרצר מקו המים. טלפון:  04-6399533, אתר אינטרנט.


סוויטה במלון נחשולים בוטיק. הכחול של הים המשקיף מהחלון משתקף גם בעיצוב הפנים | צילום: יעל פינקוס

בסופי שבוע מתקיימים סיורים ללא תשלום לאורחי המלון הכוללים הליכה לאורך מפרץ טבעי מרהיב, תצפית אל המערה הכחולה, ביקור בנקבות מים, תצפית אל הנמל הטבעי המוגן על ידי שרשרת איים וכל זאת בשילוב סיפורים על ספינות ששקעו במצולות הים התיכון בתקופה הביזנטית.


עוד שקיעה אחת למזכרת, הפעם עם פלמינגו לצד בריכת דגים בנחשולים

טיולים בכרמל וחופו

לקריאה נוספת:

החוף בין הבונים לדור – טיול לילי
הדרך העוברת על חוף הים בין הבונים לדור יפה תמיד, אבל בלילה יפה כאן שבעתיים. את הטיול מלווים אור הירח וקרקורי צפרדעים, ואפשר להאיר בפנס אל תוך המים ולהציץ בעיני התמנונים. בסוף הקיץ, כשחבצלות החוף פורחות, החרקים מעופפים מעליהן כמו פיות לילה קסומות

מפת חוף נחשולים:

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.