תפריט עמוד

חוות בנגב – דרך היין

נוסעים לאילת? הדרך תהיה מעניינת פי כמה אם במקום לדהור על כביש הערבה תבחרו בכביש 40 החוצה את הר הנגב, מצפה רמון ושיזפון. מלבד נוף נהדר, לאורך הכביש יש אטרקציות רבות ועשרות חוות הפזורות על דרך היין

"חוות הבודדים" הן חוות חקלאיות הממוקמות בסמוך לצירים הראשיים. החוות הוקמו כדי להעיר את התרדמה הארוכה הקיימת בהתיישבות בנגב ומתוך מטרה ליצר רצף התיישבותי לאורך כבישי הר הנגב לשמירה על קרקעות ולפיתוח חקלאי ותיירותי. רעיון החוות נולד ביוזמת מועצה אזורית רמת הנגב ומינהל מקרקעי ישראל. תוכנית "דרך היין" תכלול כ- 30 חוות. כיום פועלות 25 חוות. בכל החוות עוסקים בחקלאות ובחלקן אף בתיירות. החוות יוצרות מפגש נעים עם בעליהן – אוהבי המדבר אשר בחרו לחיות בו מעמל כפייהם, לצד הכנסת האורחים כנהוג אצל אנשי המדבר.
החוות מאפשרות הזדמנות מצוינת לטעום, להריח, ולחוש את החיים החקלאיים בביקור חווייתי מהנה.
חוות שבטה
חוות שבטה ממוקמת בעיר הנבטית העתיקה שבטה. איילה ועמי בנו את החווה מאבן מקומית ועץ מלא המשתלבים היטב בסביבה המדברית תוך נאמנות לרוח הנבטית – אדוני המדבר.
בני הזוג שיחזרו טרסות חקלאיות עתיקות ובהן שתלו כרם ענבים, צמחי תבלין ותרנגולות.
בני הזוג מזמינים משפחות וזוגות להתארח בחווה בבתי אבן עם חצר פנימית המעוטרת בגפנים רעננים וליהנות מארוחות משובחות פרי עמלה של איילה, המוגשות במסעדת 'נבטו' ומתובלים בסיפורי מדבר מפיו של עמי.
דרך הגישה – בצמוד לגן לאומי שבטה – כביש משאבי שדה – ניצנה.
לתיאום ביקור ואירוח– 08-6550911, 0507383802

חוות רוטה
ממוקמת על כביש 222 אחרי קיבוץ רביבים, החווה נבנתה ע"י האמן האקולוגי ארז רוטה ובנו אוהד, רוטה הינה חווה חקלאית לגידול גפנים. במקום פועל יקב בוטיק ביצור עצמי וכן אפשרות ללינת מטיילים במאהל ולו שירותים נלווים.
טל' – 0544968703

חולות מקמן
חולות מקמן הינו כפר נופש אקולוגי שבנו טל ורודני הירש, הממוקם בתוך שמורת טבע ודיונות. הכפר בנוי מחומרי בנייה מקומיים – אבן, לבני בוץ תוצרת בית וגזעי עץ. ובבניית הכפר נתנו חשיבות מרכזית להתאמת האדם למדבר ולשימוש באנרגיית השמש והרוח. בכפר חדרי אירוח ומאהל בדואי. בצומת משאבי שדה פונים ימינה לכביש 222 ולאחר כ-500 מטר פונים שמאלה לכיוון מרחצאות נווה מדבר. ממשיכים ישר כקילומטר וחצי עד לכפר.
טל': 052-2368175

חוות מתנת מדבר
לילך וגבי עסוקים בגידול צמחי מרפא ותבלין על שפת ערוצו של נחל היימן. בין הגידולים ניתן להריח למרחקים את ניחוחו של הכרכום הביתי או כפי שמכונה הזהב של התבלינים – הזעפרן, הלבנדר וצמחי תבלין נוספים. בני הזוג מגישים ארוחות מעולות בבקתת המסעדה המיוחדת ואירוח כולל סיור בחווה על תה ומאפה. בקרוב, חליבת נאקות.
דרך הגישה – בסמוך לכניסה לקיבוץ טללים.
לתיאום ביקור– 054-4862311
חוות קורנמל
דני וענת הקימו חוות עיזים על "דרך היין". החווה עוסקת בייצור גבינות קשות ומשקאות מחלב עיזים.
בקשו מדני וענת לטעום מגבינת ה"טום" החריפה, ה"קממבר" הנימוחה או ה"ברי" הרכה, והכי חשוב, זכרו להביא אתכם מבעוד מועד צידנית כדי לקחת הביתה. יוגורט העיזים הנפלא והלבנה ירוו את צימאונכם ויגרמו הנאה מרובה לילדים.
דרך הגישה – כ-2 ק"מ דרומית לקיבוץ טללים על הכביש המוביל לשדה בוקר.
08-6555140.

חוות נאות
לאה וגדי מייצרים גבינות רכות, חצי קשות, קשות מצוינות ויוגורט חלומי בחוות העזים שעל דרך היין. בחווה, המשתרעת על שטח עצום, יש דיר עזים וכבשים גדול, מחלבה, חנות המשק המציעה תוצרת מקומית ותוצרתן של החוות השכנות. בשעות אחר הצהרים תוכלו לצפות בחליבה ואפילו להתארח בבקתות המדבריות המציעות חוויית מדבר מושלמת. אין צורך בתיאום מראש, מגיעים, מבקרים וקונים.
דרך הגישה – כ-3.5 ק"מ דרומית לצומת טללים.
לתיאום ביקור ואירוח – 054-4218788 אתר אינטרנט

חוות נחל בוקר
הילדה ומשה הקימו את חוותם בתוך עמק יפה המנקז אליו את נחל בוקר, נחל נוקד וביחד נשפכים אל נחל הבשור הגדול. בני הזוג שילבו את אהבתם לאדמה, ליין ולבעלי החיים ושתלו כרם גפנים ומייצרים ין קברנה סוביניון ומרלו, יוצאים לטיולי סוסים עם אורחיהם ובנו לודג'ים תאילנדים וספא מדברי מפנק.
בבית היין נמכרים יינות המיוצרים בחווה, שמן זית מקומי, זיתים וגבינות תוצרת האזור, וכן בני הזוג ישמחו לספר לכם את סיפור אהבתם למדבר, ולכבדכם בארוחות עשירות וטעימות במסעדת החווה.
דרך הגישה – נסיעה דרומה מצומת טללים לכיוון שדה בוקר.
לתיאום ביקור ואירוח – 08-6573483, 0526822930

חוות זית המדבר
מירנה ואור-רב שתלו כרם זיתים על "דרך היין" והקימו את "ארץ הקשת בענן" – כפר אירוח בסגנון אינדיאני. האורחים ייהנו מפינת חי, בריכות טבילה, סיור בכרם, ארוחות עשירות סביב שולחן האבירים ולינה בטיפי או בבקתה האפריקאית.
דרך הגישה – כ-9 ק"מ דרומית לצומת טללים
לתיאום ביקור ואירוח (מראש) – 08-6571533, 052-5583065

חוות נעמה
מישל ומאיר נטעו את כרם הגפנים שלהם על "דרך היין" והקימו יקב בוטיק. בני הזוג מגדלים נאקות לחלב – כנסו, טעמו ורכשו חלב נאקות בריא. מומלץ לשאול את בני הזוג לגבי תקופת החליבה – חוויה מדהימה!
דרך הגישה – החווה ממוקמת על כביש שדה בוקר – ירוחם (כביש 204), כ-2 ק"מ לפני הכניסה לירוחם.
לתיאום ביקור ואירוח (מראש) – 052-3668672

חוות נחל הרועה
ממוקמת על כביש 204, סמוך לישוב מרחב עם (על כביש ירוחם – שדה בוקר)
לאבי ויערה דיר עזים ומחלבה לייצור גבינות רכות, בשלות, יוגורט, לבנה ועוד, ניתן להזמין במקום ארוחות קלות או גורמה. החווה צופה אל נוף נחל הרועה, מן החווה ניתן לראות שרידים מן התקופה הנבטית (טרסות,בורות מים)
טל' 0544835545

חוות אורליה
חוות בודדים על דרך היין של בני הזוג שריר. יוני ואורלי בנו שתי בקתות אבן בשילוב עץ לאירוח מדברי מושלם ומציעות מגוון טיפולים הוליסטיים.
בקתות האירוח ניבנו בליבו של מדרון המדבר ומשתלבות בנופו הבראשיתי. ארוחות עשירות, שלל הטיפולים, וליקרים תוצרת בית, יהפכו את חופשתכם לנופש אמיתי.
דרך הגישה – כביש 40 בין שדה בוקר למצפה רמון, פנייה בצומת ציפורים לכיוון בסיס רמון כ-1 ק"מ.
לתיאום ביקור (מראש) – 050-9800069

חוות כרמי עבדת
חוות אירוח חקלאית הממוקמת על שרידי חווה ביזנטית קדומה. חנה ואייל נטעו כרם יין על בסיס הטרסות שנשתמרו אלפי שנים, ומכיוון שכך, כל עבודת השתילה, העיבוד, הזמירה והקטיף נעשים בידיים.
בחווה גלריה ובה מוצעים למכירה מוצרי קרמיקה, עבודות ברזל ויין מתוצרת מקומית.
חנה ואייל ישמחו לארח אתכם בצימרים אשר ניבנו בבנייה ייחודית, יציעו בריכות שכשוך, ארוחות בוקר מפנקות ויציעו לשתף אתכם בסיפורי חוות הבודדים בהווה ובעבר. על כוס תה צמחים מדברי ומאפה הבית.
בחווה – כרם, יקב, נפחיה, וגלריה
דרך הגישה – כביש 40 בין שדה בוקר למצפה רמון, כ-2 ק"מ דרומית לצומת ציפורים.
לתיאום ביקור (מראש) – 08-6535177

חוות נחל חווארים
חוות נחל חווארים של יענקל'ה ודורית ממוקמת בסמוך לחאן השיירות ועין עבדת עליון. בחווה מטע זיתים גדול, גינה מטופחת ובקתות חמימות. בכל בקתה תמצאו עיצוב נעים של חדר הורים נפרד, מטבחון מאובזר, ג'קוזי, וברכת שכשוך.
מהחווה צופים על נוף מהמם של נחל חווארים ובהליכה קצרצרה תוכלו ליהנות מתצפית מרהיבה אל בקעת צין.
דרך הגישה – כביש 40 דרומה בין מדרשת בן גוריון למצפה רמון, צמוד לחאן השיירות.
לתיאום ביקור (מראש) – 6535004-08 , 054-2346066

חוות דרך ארץ – קיש
חוות אירוח על דרך היין של משפחת קיש. דני נטע כרם ענבים לצורך הפקת יין מקומי וכרם זיתים. החווה מטופחת ומעוטרת בפסליו של דני קיש, המציע אירוח מדברי באוהלי אירוח למשפחות וקבוצות.
דרך הגישה – כ-6 ק"מ צפונית למצפה רמון על כביש 40
לתיאום ביקור ואירוח – 050- 5260768, 08-6587287

חוות כרמי הר הנגב
חוות אירוח על דרך היין של יהודית ויוסי. בחווה כרם זיתים, כרם גפנים צעיר, אוהל אירוח בסגנון מרוקאי המוגשות בו ארוחות מסורתיות עשירות פרי עמלה של יהודית, שני צימרים משפחתיים, צימר נוסף לזוגות ושטח קמפינג להקמת אוהלים.
האורחים ייהנו מפינת חי, חנות גלריה בה מוצגות עבודותיה של יהודית, ריבות, יינות ותוצרת מחוות שכנות.
דרך הגישה – כ-2 ק"מ דרומית לבי"ס לקצינים – בה"ד 1
לתיאום ביקור (מראש) – 050-8752533, 050-8725244

חוות נועם במדבר
איריס ובני הקימו את חוותם על "דרך היין". בחווה ניטעו כרם זיתים גדול וגידולי שדה אורגניים לרוב. בני הזוג מציעים אירוח מדברי באוהלי אירוח וארוחות פוייקה עשירות וסיורים במאהל הבדואי הדרומי ביותר – אוהלם של חמולת ג'ומעה.
דרך הגישה – כ-2 ק"מ דרומית לבי"ס לקצינים – בה"ד 1
לתיאום ביקור (מראש) – 052-4651888

בתמונה הפותחת: חוות נאות, הנמצאת כשלושה וחצי קילומטרים מדרום לצומת טללים

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהר הנגב

מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר
מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר

נסענו בנוף מטורף של שלושה הרים חרוטיים שליוו את נחל סרפד. שורות של אבנים פילסו חלקות חקלאיות והעידו על נוכחות אנושית בצפיפות היסטורית. שפע של מאגורות נחפרו בסלעי הקירטון ותעלות חפורות הזינו אותן במים. השעה מתאחרת, השמש שוקעת, ...

מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים
מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים

רונן רז נודד בעקבות חלום ילדות – להקים חווה לטיולי גמלים. בחאן בארותיים שבאזור עזוז הוא פוגש את עופר וגלי שהגשימו את חלומו בעשר אצבעותיהם, מטייל במדבר עם הג'יפ ופוגש גמלים צעירים, עדויות מרשימות לנוכחות הנבטים – מערכות ...

מבוא לנדודים 40: דרך איש במדבר
מבוא לנדודים 40: דרך איש במדבר

רונן רז נודד עם הקרוואן לפארן כדי לטייל עם גדעון במדבר: מדובר בטייל מושבע וחוקר נלהב בכל אמותיו, גידיו ונשמתו. בשנות התשעים גדעון עבר קורס מדריכי מדבר שהשתלב היטב עם אהבתו לצבור ידע ולהעביר אותו הלאה. הידע הנרחב ...