תפריט עמוד

חוויה מקומית: סיורים וסדנאות בערים הכי מתויירות

שתפו:

השתתפות בסיורים מיוחדים וסדנאות תאפשר לכם לחוות אחרת גם יעדים מאוד מתויירים והמוניים ולראות אותם מעיניים של מקומי. כמה המלצות

עודכן 29.10.22

אחד הטרנדים שמאפיינים את ענף התיירות בשנים האחרונות הוא חיפוש אחר חוויות מקומיות וניסיון להכיר את היעד בו מבקרים דרך עיניים של מקומי. אפשר להבין את זה. מטיילים רבים מואסים בהצטופפות עם עוד המוני תיירים מול "אתרי חובה" שפעמים רבות הם מלכודות תיירים. חלקם חוזרים לאותו יעד אהוב שוב ושוב ורוצים לגלות מקומות חדשים שנמצאים מחוץ למסלול. בינינו, כמה פעמים אפשר לבקר בקולוסאום? בנוסף, הרבה פעמים החוויות הכי מרגשות בטיול מתרחשות דווקא כשעושים משהו קצת אחר או מקשיבים לעצות של מקומיים, במקום לסמן וי על עוד אתר שאסור להחמיץ.

מהסיבה הזו יש בשנים האחרונות פריחה של פלטפורמות כמו With Locals שמאפשרות לתיירים לחוות חוויות ייחודיות עם גוון מקומי ביעד אליו הם נוסעים.  מה זו חוויה מקומית? הכוונה היא לראות את העיר בעיניים של מקומי ולחוות אותה כמו שמקומיים חווים. מדריכים מקומיים לרוב ייקחו אתכם למקומות  שלא נמצאים במדריכי הטיולים. אלו יכולים להיות גם סיורי נושא המתאימים למי שרוצה להעמיק בזווית מסוימת או תחום עניין האופייני לעיר – למשל, אדריכלות, אמנות או אוכל. חוויה מקומית יכולה לכלול גם השתתפות בסדנאות הנוגעות לחיי העיר, למשל, סדנת בישול בתאילנד או סדנת רסטורציה בפירנצה.

בחרנו כמה ערים גדולות ומתויירות מאוד ברחבי העולם. וכמה חוויות מקומיות שיעשירו את הביקור שלכם בכל אחת מהן.

פריז – שוקולד ואמנות רחוב

פריז היא עיר נפלאה, אבל למרות זאת תיירים רבים שמבקרים בה בפעם הראשונה מרגישים מאוכזבים, בעיקר כשהם נצמדים לאתרי החובה שרבים מהם הם מלכודות תיירים עם מחירים מופקעים ועמידה בתורים אינסופיים. כשחווים את העיר מעיניים של מקומי זה מרגיש לגמרי אחרת. פריזאי אמתי לא יבקר במגדל אייפל, אבל הוא כן יסייר בגלריות של העיר, יבקר בשווקים שלה ויאכל בפטיסרי הטובים ביותר (שבדרך כלל לא מופיעים נמצאים במדריכי התיירים). כמה מהם נמצאים ברובע המארה הטרנדי גדוש בפטיסריות ובשוקולטריות. הסיורים של La Cuisine Paris ייקחו אתכם, בין היתר, לחנויות המקרונים האהובות ביותר על המקומיים, לחנות האקלרים הטובה בעיר, למאפייה מקומית סודית ולבוטיק שוקולד יצירתי במיוחד. הסיורים נמשכים שעתיים וכוללים, כמובן, טעימות.

ויטרינה עתירת קינוחים בפטיסרי פריזאי. סיבה טובה להצטרף לסיור פטיסרי ושוקולד במארה

ויטרינה עתירת קינוחים בפטיסרי פריזאי. סיבה טובה להצטרף לסיור פטיסרי ושוקולד במארה

לא פחות מן הקולינריה, פריז מפורסמת בהיצע מסחרר של גלריות ומוזיאונים בעלי שם עולמי. אם תרצו להיחשף לאמנות מסוג אחר תמצאו בפריז סצנה תוססת של אמנות רחוב. תוכלו ליהנות ממנה באופן עצמאי, למשל, בסיור ברובע ה-13. רק בשדרת Vincent Auriol  לבדה תמצאו לא פחות מ-26 ציורי קיר ענקיים ומרשימים. יש גם סיורים מודרכים בהם אפשר ללמוד על אמני הרחוב של פריז ולגלות ציורי קיר מרהיבים במיקומים מפתיעים. Street art tour Paris מציעים סיורים מודרכים בעקבות אמנות רחוב בכמה מיקומים ברחבי פריז, למשל, בשכונת בלוויל, אחת השכונות הצבעוניות והאמנותיות בעיר. הסיור מועבר על ידי אמן מקומי שמספר על ההיסטוריה של השכונה ושל אמנות הרחוב בה.

אמנות רחוב בשכונת בלוויל הצבעונית | צילום: EQRoy, שאטרסטוק

אמנות רחוב בשכונת בלוויל הצבעונית | צילום: EQRoy, שאטרסטוק

לונדון – בירה וצילומים

לונדון היא אחת הערים המגוונות בעולם. יש בה הכל – מוזיאונים, ארכיטקטורה, כדורגל, אוכל טוב, שופינג. בהתחשב בכל ההיצע הזה, זה קצת מצער שתיירים רבים מכלים את חופשתם בעמידה בתור לצפייה בחילופי המשמר בארמון בקינגהאם ובקניות ברחוב אוקספורד. למרבה המזל, ההיצע המסחרר של סיורים ייחודיים בלונדון, שהיא כנראה אחת החלוצות בתחום (כבר לפני כמה עשורים התקיימו בה סיורים בעקבות הביטלס, או להבדיל, ג'ק המרטש) מאפשר לחוות את העיר קצת אחרת וליהנות מכל המגוון שלה. למשל, תרבות הבירה הייחודית של העיר. כדי לעשות זאת כמו שצריך, כדאי להתרחק מעט מהמקומות התיירותיים ולהגיע למקומות שהמקומיים שותים בהם. כמה מהם נמצאים בשכונת ברמונדסי שמדרום לתמזה. השכונה, שהיתה עד לא מזמן שכונת פועלים הגדושה בבתי מלאכה, הפכה לשכונה אופנתית ומתוחכמות הגדושה בגלריות, שווקי אוכל, פאבים ומבשלות בירה קטנות. דאס דה מור, עיתונאי בירה, סומלייה ומדריך טיולים, מעביר סיורים בין מבשלות הבירה הקטנות בשכונה. הסיורים כוללים הליכה של כ-2.5 ק"מ לאורך מסלול ה"בירה מייל" וביקור בלפחות ארבע מבשלות קטנות, עם טעימות, הצצה לתהליך הייצור וסיפורים על ההיסטוריה של הבירה באזור.

פרטים נוספים באתר

עם זאת, גם כשמבקרים בנקודות ציון מוכרות ואתרים עמוסים לעייפה אפשר לראות אותם מזווית אחרת ומקומית יותר. ככה זה כשיוצאים לסיור עם צלם של הנשיונל ג'אוגרפיק לשעבר. קמאל הוא צלם ועורך לשעבר בנשיונל ג'אוגרפיק, שנולד בתורכיה אך בשנים האחרונות מתגורר בלונדון, מצלם ומדריך סיורי צילום בעיר. הסיורים הם פרטיים כך שהם מותאמים לתחומי העניין שלכם, אבל קמל אוהב לבקר במקומות פוטוגניים במיוחד כמו קמדן טאון ושוק קמדן, תעלת ריג'נטס וריג'נט פארק. אפשר גם לבקר באתרי אמנות רחוב, כמו ציורי הקיר של בנסקי, ונציה הקטנה והמסגד של לונדון. בסיורים קמאל עוזר לראות את האתרים האלו מזווית לא שגרתית ונותן טיפים שיעזרו לכם להפיק תמונות שיסחטו קריאות התפעלות והרבה לייקים.

פרטים נוספים באתר

 

במהלך סיור בירה בברמונדסי שותים הרבה בירה ומבקרים בפאבים ומבשלות בירה מקומיות

במהלך סיור בירה בברמונדסי שותים הרבה בירה ומבקרים בפאבים ומבשלות בירה מקומיות

ונציה – גנים ומסכות

ונציה היא אחת הערים האהובות בעולם, אבל היא גם אחת הערים בהן השפעות התיירות מורגשות ביתר שאת, עד שלעתים נדמה שלא נותרו בעיר מקומיים. זה כמובן לא נכון ואחת הדרכים לגלות אותם היא על ידי השתתפות בסיורים מיוחדים וסדנאות. לוסיה, היסטוריונית של אמנות, מציעה מגוון סיורים בעיר, למשל סיור שעובר בגנים של העיר וחושף שוונציה ירוקה הרבה יותר מכפי שהיא נראית. סיור כזה כולל ביקור באתרים נוספים, חלקם אתרים ידועים שהסיור מאפשר להכיר לעומק וחלקם אתרים פחות מוכרים, כמו כנסיית סקלאזי הבארוקית המפוארת.

פרטים נוספים באתר

לוסיה מציעה גם סיורים מסוג אחר, למשל סיורים המיועדים למשפחות עם ילדים וכוללים ביקור בביתו של המחזאי קרלו גולדוני, סיור בלשי ברחובות העיר, ביקור בשוק ריאלטו ופעילות לבחירה – ביקור בסדנה של אמן תיאטרון בובות או השתתפות בסדנת הכנת מסכות ונציאניות מעיסת נייר.

פרטים נוספים באתר

גן בחצר מנזר בוונציה. סיור גנים בוונציה מגלה שהעיר הרבה יותר ירוקה משחושבים

גן בחצר מנזר בוונציה. סיור גנים בוונציה מגלה שהעיר הרבה יותר ירוקה משחושבים

דובאי  – מסגדים ואוכל רחוב

יותר מכל מקום אחר ברשימה הזאת, נראה שבדובאי הצורך בחוויה מקומית גדול במיוחד. העיר האסלאמית הפכה למעצמת תיירות בסגנון מערבי, עם גורדי שחקים נוצצים, מרכזי קניות יוקרתיים, ופארקי שעשועים מסוגים שונים. למרות שתיירים רבים מסתפקים באלה, רבים אחרים רוצים להכיר את הצד המסורתי והאותנטי יותר של דובאי ומוצאים שהם קצת מתקשים לעשות זאת. אחת הדרכים לעשות זאת היא בסיור עם מדריך מקומי. ב-With Locals מוצע, למשל, סיור בין הפנינים הנסתרות של דובאי, שמאפשר לחוות את ההיסטוריה והתרבות של העיר.  התוכנית משתנה בהתאם לתחומי העניין ולמדריך, אבל אפשר למשל, לבקר בשווקים של העיר, בהם שוק הזהב ושוק התבלינים, לבקר במסגדים ובמוזיאונים שנמצאים מחוץ למסלול, לאכול במסעדות שרק המקומיים מכירים ובעיקר לשוחח עם המדריך ולשמוע ממקור ראשון על החיים בדובאי, על התרבות, האמנות וההיסטוריה.

פרטים נוספים באתר

טעימות בשוק תבלינים בדובאי. סיור אוכל רחוב בדובאי מאפשר להיחשף לצד הקולינרי של העיר | צילום: PhotographerIncognito, שאטרסטוק

טעימות בשוק תבלינים בדובאי. סיור אוכל רחוב בדובאי מאפשר להיחשף לצד הקולינרי של העיר | צילום: PhotographerIncognito, שאטרסטוק

דרך נוספת לחוות את דובאי היא דרך אוכל הרחוב שלה. בשונה ממדינות אחרות כמו תאילנד או תורכיה, דובאי פחות מפורסמת באוכל הרחוב ומרבית התיירים אוכלים במלונות, במסעדות או בקניונים. בסיור "עשר טעימות של דובאי" תיחשפו לצד הקולינרי של דובאי, תכירו את התרבות שלה דרך אוכל הרחוב וכמובן תנשנשו לא מעט.

בנגקוק – אוכל ובודהיזם

כמעט כל תייר שמגיע לבנגקוק טועם מאוכל הרחוב המשובח של העיר, אבל אחת הדרכים המעניינות להכיר את בנגקוק ואת התרבות שלה, הקולינרית ובכלל, היא על ידי ארוחה בבית מקומי. וואסאנה צ'וקרינגקרה, למשל, מארחת בביתה לארוחה בת חמש מנות, המלווה בסיפורים ובשיחה. הארוחה עשויה לכלול, בין היתר, פאד תאי, מרק וקארי, מנות שוואסאנה גדלה עליהן ואוהבת לבשלן גם היום. על הדרך תיהנו משיחה בלתי אמצעית עם מקומית שתחשוף אותכם לתרבות המקומית.

פרטים נוספים באתר

בוקר עם נזירים מאפשר לחוות את הבודהיזם בצורה בלתי אמצעית | צילום: Mongkolchon Akesin, שאטרסטוק

בוקר עם נזירים מאפשר לחוות את הבודהיזם בצורה בלתי אמצעית | צילום: Mongkolchon Akesin, שאטרסטוק

אפשרות אחרת לחוות את בנגקוק היא דרך הדת. הדת השולטת בתאילנד היא בודהיזם מזרם הטהרוואדה, והעיר גדושה במקדשים בודהיסטים. ביקור במקדשים הוא דרך אחת לחוות את הדת הבודהיסטית בעיר, אך אם תרצו להעמיק יותר, תוכלו לבלות בוקר עם נזירים שאוספים נדבות  מזון ברובע המקדשים של העיר. הפעילות מתרחשת מדי בוקר עם שחר, כאשר המשתתפים יכולים להשתתף עם הנזירים בפעילות איסוף הנדבות ולחוות באופן אינטימי את האורח חייהם של הנזירים. זוהי גם הזדמנות פז לשיחה ולשאלות ולהבנה מעמיקה יותר של הדת הבודהיסטית.

פרטים נוספים באתר

ניו יורק – אוכל יהודי ואדרנלין

כל מי שהיה בניו יורק יודע שאפשר לבלות בעיר הזאת חודשים ארוכים ובכל פעם לגלות אתרים מעניינים וחדשים שעוד לא הייתם בהם ולגלות את העיר מנקודת מבט אחרת. באתר https://www.toursbylocals.com/New-York-City-Tours אפשר לראות עשרות סיורים שמוצעים לתיירים בעיר. חלקם עוברים באתרים  המוכרים, אחרין עוברים בשכונות פחות מתויירות, כמו הארלם, או באתרים שנמצאים מחלוץ למסלול התיירים השחוק, ויש גם הרבה סיורי נושא. למשל, סיור בעקבות ניו יורק של ג'ון לנון,  או סיור שלכת. טיול בעקבות הגסטרונומיה היהודית בלואר איסט סייד, משלב אוכל עם מורשת יהודית וכולל, בין היתר את כץ דליקטסן, המעדנייה שהתפרסמה בכריכי הפסטרמה שלה ובסצנת זיוף האורגזמה המפורסמת של מג ראיין ב"כשהארי פגש את סאלי". הסיור כולל גם ביקור במאפיית הקניש של יונה שימל, מאפיית הבייגלים Kossar's Bialys ועוד.

הכריכים המםורסמים של כץ דלי, חלק בלתי נפרד מהסיור בעקבות אוכל יהודי בלואר איסט סייד | צילום: Kossar's Bialys, שאטרסטוק

הכריכים המםורסמים של כץ דלי, חלק בלתי נפרד מהסיור בעקבות אוכל יהודי בלואר איסט סייד | צילום: Kossar's Bialys, שאטרסטוק

בניו יורק אפשר להתנסות גם בהמון סדנאות מלהיבות ויוצאות דופן, כיד הדמיון הטובה עליכם, ובהן סדנאות אמנות, עיצוב אופנה, בישול ועוד. אם אתם חובבי אדרנלין וחושבים שדווקא בהיבט הזה אין לניו יורק מה להציע לכם, תחשבו שוב. בניו יורק יש הרבה סדנאות מקפיצות אדרנלין כמו סדנאות אגרוף, סדנת טרפז מעופף וסדנת פארקור – ריצה חופשית עם התגברות על מכשולים בדרך כמו גדרות, קפיצה מגג אל גג וכו'.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: