תפריט עמוד

חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן

נצרת, אחת הערים החשובות בעולם הנוצרי, מציינת את חג המולד בשלל אורות וקישוטי חג, עצי כריסטמס עטויים בשלג מלכותי ותהלוכת חג מסורתית. זוהי הזדמנות נהדרת לבקר בעיר ולהכיר את אוצרותיה הרבים ואת פינות החמד המסתתרות בסמטאותיה

מדי שנה לקראת חג המולד עוטה נצרת קסם מיוחד והופכת לזוהרת מתמיד בשלל האורות הססגוניים וקישוטי החג המעטרים את עצי האשוח, המבנים והכיכרות ברחבי העיר. סמטאותיה הציוריות של נצרת, על כנסיותיה ומסגדיה, מהוות תפאורה רבת הוד לדוכנים המקושטים של שוק הכריסטמס שכבר הפך למסורת, ומוסיפות למראה משנה קסם.

את האווירה המיוחדת אפשר לחוש כמעט בכל פינה בעיר. הדוכנים בשוק העתיק עמוסים בכובעי סנטה קלאוס, קישוטים ומתנות לחג, שורות ארוכות של סנטה קלאוסים משוקולד ושאר אביזרים, חלונות הראווה מנצנצים למרחוק בעיצובי חג מרהיבים שלא היו מביישים אף בירה אירופאית, ובמסעדות המקושטות מציעים תפריטי כריסטמס חגיגיים. אל עץ החג המרשים של העדה הלטינית המואר בגאון, מצטרף בכיכר המעיין לקראת החג עץ חג המולד הגבוה ביותר במזרח התיכון, שיואר על רקע מטחי זיקוקים ומופע חגיגי באלפי נורות צבעוניות המשובצות בין כדורי הבדולח והכוכבים המנצנצים המעטרים אותו ובוהקים למרחקים.

דוכן בשוק של נצרת עם קישוטי חג המולד | הצילומים בכתבה: רויטל חורש

דוכן בשוק של נצרת עם קישוטי חג המולד | צילומים בכתבה: רויטל חורש

גם הקניון המקומי, Big Fashion, מצטרף לחגיגה ונראה כאילו הוצנח לכאן היישר מאירופה. את פני המבקרים מקדמים עצי אשוח במעטה שלג מלאכותי, עץ כריסטמס ענק עמוס קישוטים ושלל אורות, "כדור שלג" אדיר ממדים שאת הדלקת אלפי הנורות המעטרות אותו ליווה מופע מרשים של רקדניות עם לפידים וגשם של קונפטי, וגולת הכותרת: הבית של סנטה קלאוס בעיצוב מרהיב. מבעד לחלונות הראווה של חנויות הקניון נשקפת תפאורה שכמו נלקחה היישר מעולם האגדות, ובצד סצנות מושלגות של איילי הצפון ושאר סממני החג תמצאו כאן גם פריטים כמו גביעי גלידה המעוצבים בדמותו של סנטה ואפילו לנז'רי סקסי בהשראת הזקן החביב על המזחלת.

גם הקניון המקומי מקושט לקראת החג

גם הקניון המקומי מקושט לקראת החג

אווירה חגיגית של כריסטמס תמצאו גם במלון רמדה אוליבייה, הכוכב החדש של העיר. בלובי המפואר מזדקר עץ חג מולד בגובה של כמה קומות, הזוהר בשלל אורות וקישוטים, כשלצידו מנצנצות אריזות ענק של מתנות חג, פסלי איילי צפון ודובי קוטב בנופים מושלגים ועצי אשוח קטנים המכוסים במעטה דמוי שלג, כיאה לחג שגיבורו מגיע מארצות הקור. אם יתמזל מזלכם, אולי תתקלו כאן גם אתם בתזמורת המגיחה ללובי המלון לצלילי חמת חלילים ותרועות התופים בתהלוכה חגיגית שאותה מוליך – איך לא? – סנטה קלאוס.

עץ חג המולד וקישוטים נוספים בלובי של מלון רמדה אוליבייה בנצרת

עץ חג המולד וקישוטים נוספים בלובי של מלון רמדה אוליבייה בנצרת

אירועי החג בנצרת מגיעים לשיאם בתהלוכת חג המולד המסורתית, שמתקיימת ב-23 בדצמבר, וזו הזדמנות מצוינת להגיע ולהכיר מקרוב את אוצרותיה של העיר המיוחדת הזו, שרבים נוהגים לחלוף על פניה בדרכם לאתרים הפופולריים של הצפון, מבלי שיידעו שדילגו על המקום הכי קרוב לחו"ל שיש לנו בארץ.

אתרים מרכזיים בנצרת שלא כדאי להחמיץ

כנסיית הבשורה הקתולית

הכנסייה המרהיבה הזו היא אחת הכנסיות הקדושות ביותר בעולם הנוצרי ומהמפוארות והגדולות ביותר במזה"ת. בזיליקת הבשורה, ששורשיה בתקופה הביזנטית ומאז נחרבה ונבנתה מחדש פעמים רבות לאורך ההיסטוריה, הוקמה מעל פתחה של המערה שבה על פי האמונה הקתולית בישר המלאך גבריאל למרים הבתולה, אמו של ישו, כי היא נושאת ברחמה את בן האלוהים. במבנה הנוכחי, שתוכנן על ידי האדריכל האיטלקי ג'יובאני מוציו ונחנך בשנת 1969, המערה היא חלק מהקריפטה האפלולית שבה יש קפלות עם מזבחות, פסיפס קדום ושרידי הכנסיות הקודמות מהתקופה הביזנטית והצלבנית.

כנסיית הבשורה, אחת החשובות בעולם הנוצרי | צילום: שאטרסטוק

כנסיית הבשורה, אחת החשובות בעולם הנוצרי | צילום: שאטרסטוק

גרמי מדרגות מוליכים את המבקרים במעבר חד מאווירת ימי הביניים המסתורית של הקריפטה היישר אל ההוד וההדר האדריכלי של חלקה העליון של הבזיליקה, הגדוש בפסיפסים ואלמנטים אמנותיים מעוררי השתאות. לאורך האכסדרה המקיפה את הבזיליקה מוצגות עשרות יצירות אמנות שנתרמו על ידי מדינות שונות ברחבי העולם, שכל אחת מהן עיצבה את האיקונות של ישו ומריה בהשראת תרבותה הייחודית. ביניהן ניתן למצוא את מריה בגרסה התאילנדית בבגד תאי חושף כתף, מריה ובנה מלוכסני עיניים בגרסה הסינית, שחורי עור בגרסה האפריקאית ועוד.

בתוך כנסיית הבשורה

בתוך כנסיית הבשורה | צילום: volkova natalia / Shutterstock.com

כנסיית הבשורה היוונית האורתודוקסית

כנסיית הבשורה האורתודוקסית (כנסיית גבריאל הקדוש), הממוקמת בכיכר המעיין, אינטימית וקטנה בהרבה מאחותה הקתולית, אך נחשבת לאחת הכנסיות היפות בארץ. על פי האמונה האורתודוקסית, נגלה המלאך גבריאל למרים בעת שהגיעה לשאוב מים מהמעיין, ומכאן מיקום הכנסייה, שבקריפטה שלה – מבנה צלבני מרשים מהמאה ה-12 – נובעים מימיו. הכנסייה עצמה מעוטרת מהמסד ועד הטפחות בעושר נפלא של איקונות, ציורי קיר יפיפיים ונברשות מפוארות.

בית המרחץ העתיק

לא הרחק מכנסיית הבשורה האורתודוקסית, בכיכר המעיין, חבוי בבטן האדמה בית המרחץ העתיק. אולמות בית המרחץ, הכוללים היפוקאוסט (מערכת מערות חימום תת קרקעיות) מרשים במיוחד, התגלו במקרה כאשר בן העיר אליאס שאמה רכש חנות קטנה להקמת גלריה לעבודות יד וחפצי אמנות. במהלך השיפוץ במקום נחשף בית המרחץ הקדום, שעל פי הערכות ארכיאולוגיות מתוארך לתקופה הרומית והוא בן למעלה מאלפיים שנה. אליאס, בעל הגלריה, משוכנע בלהט בעקבות חוות דעת ארכיאולוגיות שאסף, שבבית המרחץ הזה בילה ישו בכבודו ובעצמו בשנים שבהן חי כאן.

בית המרחץ העתיק שהתגלה מתחת לגלריה

בית המרחץ העתיק שהתגלה מתחת לגלריה

נכון לכתיבת שורות אלו, למעט חלק קטן מהאולמות העליונים, מערכת המערות התת קרקעיות איננה פתוחה לציבור, ועד שתיפתח מחדש המבקרים ייאלצו להסתפק בהצצה מבחוץ בלבד ובהסבריו המרתקים של אליאס המלווים במצגות (28 שקל לאדם בקבוצה של ארבעה ומעלה, כולל כיבוד והדרכה). הכניסה למקום היא דרך גלריית קקטוס שבכיכר המעיין.

המסגד הלבן

המסגד, המתנוסס בלב השוק העירוני, נבנה בראשית המאה ה- 19 והוא המסגד העתיק ביותר בעיר ואחד מסמליה הבולטים. בכניסה אליו יש להקפיד על לבוש צנוע ולחלוץ נעליים בחלק המחופה בשטיחים.

הר הקפיצה

הר הקפיצה (הר קדומים) הוא מקום נהדר לפתוח או לסיים בו את הביקור בעיר. על פי המסורת הנוצרית, מהר זה קפץ ישוע, עוד טרם שהפך לישו, ונעלם מפני אנשי נצרת שביקשו להשליכו אל מותו כשרמז על משיחיותו, בפרשה שהולידה את האמרה העל זמנית: "אין נביא בעירו". למרגלות ההר חבויה מערה קדומה שבה התגלו שרידי שלדים של האדם הקדמון מהתקופה הניאדרתלית, לפני כמאה אלף שנים, וממרומיו נשקפת תצפית פנורמית מרהיבה במיוחד על עמק יזרעאל, הרי גלעד, התבור והכרמל ונופיה היפים של העיר נצרת. מקום מושלם לפרוש בו כמה מהמעדנים שבהם אפשר להצטייד בדוכני העיר וליהנות מהנוף הנפלא ורגעים של שלווה ושקט.

תצפית על עמק יזרעאל מהר הקפיצה

תצפית על עמק יזרעאל מהר הקפיצה | צילום: שאטרסטוק

כנסיית בית הכנסת

אם עדיין לא שבעתם מאתרים קדושים והיסטוריים מרשימים, תוכלו להמשיך ולבקר גם בכנסיית בית הכנסת – כנסייה יוונית-קתולית השוכנת בשוק העירוני במבנה שבו, על פי המסורת הנוצרית, היה בית הכנסת העתיק שם למד והתפלל ישוע ובו נשא את דרשתו המפורסמת בה הכריז בפני היהודיים שהוא המשיח ועורר את חמתם.

פינות חמד נצרתיות

האתרים ההיסטוריים המרשימים הם רק חלק מהחוויה הנצרתית, שחלק גדול מקסמה טמון במפגשים המרתקים, במבנים המיוחדים ובפינות חמד החבויות בין סמטאות האבן.

כזו היא למשל הפינה של ג'אדה (מבטאים כ"ראדה") – חנות קטנה וססגונית במיוחד, המשלבת עבודות יד ייחודיות ובית קפה קטנטן, עליה חולשת אישה ססגונית ומרתקת לא פחות בשם ראדה בולוס, שאפשר לבלות שעות רק בהאזנה לסיפוריה. ראדה נולדה בנצרת למשפחה יוונית קתולית, ולאחר פרק זמן במנזר שאליו הצטרפה כמעומדת לנזירות עשתה תפנית חדה לטובת לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה מקראית ותואר נוסף במדעי הדתות, ובשני העשורים האחרונים היא עובדת כמורת דרך מבוקשת. חיבתה הגדולה לאומנות ולפולקלור מורגשת בכל פרט, החל ממיני מתיקה מימי קדם שכבר כמעט נכחדו מן העולם, אותם היא מגישה לאורחיה, כמו הבסיסה –  פרלינים מגולגלים לכדורים מתערובת של גרגירי חיטה קלויים ודבש חרובים, וכלה בפריטים הגודשים את המדפים.

הפינה של ג'אדה

הפינה של ג'אדה

בין השאר תמצאו בחנות תיבות תכשיטים שעשויות משיבולים ובד בהן נהגו נשים לשמור את הנדוניה שלהן, כלי קרמיקה ואריחים יפהפיים שצוירו בידי נזירות מתבודדות, קמעות קציר ורקמות תחרה מעשה ידיהן של נשות חורפיש, קנקני קפה מעשה ידיו של חרש נחושת, צעיפים ותכשיטים ייחודיים, כמו מחרוזות ציפורן נגד עין הרע (וגם נגד אימפוטנציה) שעונד החתן, וגם כאלו שהן סגולה למציאת חתן (על פי ניסיונה האישי של ראדה – זה לא ממש עובד…) ומיני כלים עתיקי יומין, כמו כלי עץ נדיר שנועד להאריך את יד הקוצר ולהגן על אצבעותיו מהמגל, ושאר אוצרות, שמאחורי כל אחד מהם סיפור מרתק בפני עצמו. כתובת: שוק נצרת, סמוך לאכסניית מיישל, 054-5717774

מקום נהדר נוסף שבו אפשר לחוש מקרוב את לבה הפועם של העיר ומשהו מנשמתה הוא בית הקפה אבו סאלם, השוכן במבנה עתיק בן מאות שנים, אליו מתקבצים תושבי נצרת כבר למעלה ממאה שנה. בית הקפה הזה, שכבר לפני שלושה דורות הפך למוסד נצרתי של ממש, עובר בבית משפחת אבו סאלם מדור לדור, וכיום מנוהל על ידי ויסאם, המקפיד לשמר את צביון המקום ממש כפי שהיה בימי סבו. זוהי הזדמנות נהדרת לפגוש את תושבי המקום, ובעיקר את זקני נצרת, המגיעים לכאן מדי יום ממש כמו אבותיהם, מסבים סביב אותם שולחנות מלפני מאה שנים ונהנים מהקפה השחור המשובח ומתה הקינמון והאגוזים הנפלא שהוא סימן ההיכר של המקום תוך כדי משחק קלפים או שש בש סוער. גם אתם מוזמנים להצטרף למשחק, אך קחו בחשבון שעל פי מנהג המקום, המפסיד משלם עבור כל השולחן… כתובת: רחוב 6150,  בשוק בעיר העתיקה, טלפון: 057-5530103

בית הקפה אבו סאלם. כבר יותר ממאה שנה מתקבצים כאן תושבי העיר

בית הקפה אבו סאלם. כבר יותר ממאה שנה מתקבצים כאן תושבי העיר

מוסד נצרתי נוסף העובר במשפחה מדור לדור הוא בית המלאכה לחימר פאח'ורת מוסמאר (מקור השם במילה "פאח'ורה", שמשמעותה חרס בערבית עתיקה). סיפורו של מפעל הקדרות הייחודי הזה התחיל לפני למעלה ממאה שנים, כשהילד סעיד מוסמאר שיחק באדמה הרטובה שנוצרה סביב גיגית הכביסה של אמו, והפסל שיצר ממנה גרם למשפחתו לשגרו לגרמניה ללמוד קדרות באופן מקצועי. עם שובו הקים מוסמאר את בית המלאכה הזה, המנוהל כעת בידי הדור השלישי במשפחה וגדוש בכלי חרס מכל הסוגים – מעציצים, ספלי קפה, סירי חרס וקנקני מים ועד לעששיות וכדים לשימור מזון. לצד שיטות ואמצעי עבודה מודרניים שהוכנסו ברבות השנים, עדיין משמרים כאן גם את שיטות העבודה המסורתיות העתיקות, והמבקרים מוזמנים להכיר מקרוב את העבודה באובניים, בריכות המים שבהן יוצרים את החומר ושאר סודות קדרות וסיפורי פולקלור, ואפילו לשאת על ראשם כד מים כדרך הנשים שירדו לשאוב מים מהמעיין. חובבי קדרות ומשפחות עם ילדים יכולים להצטרף לסדנאות המוצעות במקום וליצור כלי מעשה ידיהם (הסיור והסדנאות בתשלום ובתיאום מראש). כתובת: רח' נמסאווי (בעלייה לקריית הממשלה), טל': 04-6575996

מפעל הקדרות פאח'ורת מוסמא

מפעל הקדרות פאח'ורת מוסמא

ניחוח עז של ימים רחוקים עולה גם מטחנת הגליל אל-באבור, שם הוא מתערבל בניחוחות המשכרים העולים ממאות סוגי התבלינים שגודשים את המבנה שראשיתו בטחנת קמח שנבנתה על ידי משפחת וגנר הטמפלרית בסוף המאה ה-19. אל בין כתלי המבנה הזה השתרכו פעם חמורים וגמלים עמוסי שקי תבואה ופלאחיות שנשאו על ראשיהן שקי חיטה כבדים, ובמרכזו ניצב טבון אבן ענק שבו היו אופים את הלחם של בני העיר. גם כאן פגשנו את בני הדור השלישי שממשיכים את דרך אבותיהם, ורק מנועי הקיטור הנושנים שהעניקו למקום את שמו ("אל-באבור" – שיבוש של קיטור בלעז) התחלפו עם השנים במשוכללים מהם. בתוך השפע המסחרר של התבלינים, השמנים, עשבי המרפא ושאר אוצרות הגודשים כאן את שקי היוטה בבליל משכר של ריחות וצבעים יחושו חובבי הז'אנר כמו בבית של עמי ותמי גרסת עולם התבלינים.
כתובת: רחוב הבנקים, בכניסה לשוק הישן מכיוון המעיין. טלפון: 04-6455596

לקינוח מושלם של הסיור הזה ולהצטיידות במזכרת מתוקה הביתה, מומלץ לבקר במפעל חלבה נצרת, בו אפשר ללמוד על תהליך הכנת הטחינה והחלבה החל משלב גרגרי השומשום, ללגום טחינה חמה מיד עם הפקתה ולראות את אבני הרחיים המשמשות לטחינת הגרגרים, ממש כמו פעם רק בתוספת מנוע שמלמד אותן להזדרז כעת. המקום מתהדר בשיא גינס על תבנית החלבה הארוכה והכבדה ביותר שיוצרה בעולם (3.8 טון של המתוק-מתוק הזה), ובין השאר ניתן לרכוש בו כמעט כל סוג חלבה שעולה על הדעת וגם טחינה נהדרת. כתובת: רחוב 4000 , בשכונה המזרחית, טלפון:  04-6553233

דוכנים בשוק העתיק של נצרת

דוכנים בשוק העתיק של נצרת

פינות חמד ומוקדי עניין נוספים רבים תוכלו לגלות בשיטוט בשוק העתיק של נצרת, שראשיתו במאה ה-17, שם עדיין ניתן לגלות בעלי מלאכות שכבר כמעט חלפו מן העולם, שדבקים עדיין בסדרי עולם ישן, כמו חרשי מתכת לתיקון פרימוסים, יוצרי סכינים וכלים לקטיף סברס, ואמנית שבין יצירה לסדנה גם קוראת בקפה. כמו כל שוק עות'מאני שמכבד את עצמו, גם השוק בנצרת היה מחולק לרבעים על פי בעלי המלאכה שמאכלסים את אותו אזור, ביניהם שוק הפחחים ושוק הנגרים, שוק הירקות, וכך הלאה, שברבות השנים עם סגירתם של רבים מהעסקים וכניסתם של חדשים – התערבבו זה בזה.

אחד הרבעים המרתקים הוא שוק הכלות, שבו מוצרי סדקית, חנויות בדים, שמלות ושאר מוצרים שבעבר כל כלה ערבייה שמכבדת את עצמה הגיעה לכאן כדי להצטייד בהם. בימים אלו, בין תלוליות הזיתים הנערמות בדוכנים, כלי הבית, הבדים הרקומים וירקות מכל שפעת הגן שזה עתה נפרדו מהאדמה, תמצאו כאן גם לא מעט מוצרים ססגוניים לקראת הכריסטמס.

כובעים של סנטה קלאוס ושאר קישוטים לחג בדוכן בשוק

כובעים של סנטה קלאוס ושאר קישוטים לחג בדוכן בשוק

חגיגה קולינרית בין הסמטאות

בין ביקור באתרים ההיסטוריים והקדושים וגילוי פינות חמד נסתרות בסמטאות האבן העתיקות, ממתינה למבקרים גם חגיגה קולינרית מענגת. לצד מסעדות גורמה מהשורה הראשונה בארץ, כמו דיאנה ותישרין, אחד מהתענוגות הגדולים של ביקור בנצרת הוא ההזדמנות לגלות את ההפתעות הקולינריות החבויות בין סמטאותיה ולשלב מסע טעימות של אוכל רחוב שרק עבורו שווה לעשות במיוחד את כל הדרך לנצרת.

סמטה בנצרת. בין הסמטאות מתחבאות הפתעות קולינריות משמחות

סמטה בנצרת. בין הסמטאות מתחבאות הפתעות קולינריות משמחות

בין השאר, אל תחמיצו ביקור באחת המסעדות המגישות את החומוס הטוב בארץ (מומלצים במיוחד: החומוס המיתולוגי של עימאד, של א-שייח' ושל אבו גאנם, שאליהם הצטרף לאחרונה חומוס אבו-סמיר שנפתח בכיכר המעיין ומגיש חומוס ומסבחה מעולים), טעימה של כנאפה, שהיא אחת ממנות הדגל המזוהות עם המקום (זו שמכינים ב"אל מוכתאר" וב"ממתקי הידידות" מופלאה במיוחד) ושל העראייס (ערוסה) המופלא שכמותו לא תמצאו בשום מקום אחר בארץ – מנה גאונית של המטבח הערבי של תערובת עסיסית של בשר טחון בפיתה קלויה הנצלית על גחלים (הכוכבים הנצרתיים בתחום הם אלו המוגשים במסעדת הצומת ובשיפודי אלזעים וגם הערוסה המופלאה המוגשת במסעדת תשרין). קובה מצוינת במילוי בשר וצנוברים תמצאו במסעדת "מלח ופלפל" הסמוכה לכנסיה האורתודוקסית בכיכר המעיין, לצד מנות מפתיעות נוספות שמשלבות את המטבח הערבי האותנטי עם נגיעות מערביות, כמו סיגר ממולא בפלאפל, רולדת סינטה מצוינת, קרואסון גבינה עם זעתר ושומשום, ופלאפל ממולא בשרימפס. את כל אלו מומלץ ללוות במיץ רימונים ארגמני ונהדר שיסחטו עבורכם בדוכנים רבים ברחבי העיר העתיקה. כך או כך, רעבים בטוח לא תצאו מכאן.

היכן ישנים?

מלון רמדה אוליבייה נצרת הוא מלון הדגל של העיר. המלון המהודר משלב בעיצובו אלמנטים אוריינטליים עם עיצוב מודרני, ומשקף את ההתחדשות שעוברת נצרת בשנים האחרונות והשבת האמון של רשתות בינלאומיות, שנטשו את העיר בימי האינתיפאדה השנייה, בפוטנציאל התיירותי הגדול שגלום בה. בין הפינוקים שמציע המלון לאורחיו תמצאו בריכה מחוממת, ספא, ג'קוזי וסאונות שכיף להירגע בהם בתום יום ארוך של טיולים, וגם חדר כושר ברמה גבוהה במיוחד. המלון מקיים מגוון סדנאות וסיורים, בהם סדנאות בישול על המטבח הערבי, התבלינים והטעמים של האזור, סדנת יין, סדנת קפה וכן סיורים וטעימות בעיר העתיקה של נצרת.

חדר במלון רמדה אוליבייה. מכל חלון נשקף נוף מקסים של העיר

חדר במלון רמדה אוליבייה. מכל חלון נשקף נוף מקסים של העיר | צילום אורי אקרמן

חדר במלון רמדה אוליבייה החדש. מכל חלון נשקף נוף מקסים של העיר | צילום: אורי אקרמןאחת מגולות הכותרת של המלון היא הארוחות הנפלאות המוגשות כאן. מנת הכבש הממולא בעלי גפן שהוגשה לנו כאן נראתה כאילו יצאה היישר ממטבחו של סולטאן: סימפוניה נפלאה של טעמים וצבעים, המוגשת על הר של אורז ובשר מקושטים בצנוברים, שקדים קלויים ואגוזי קשיו, ומתחרה קשות על שאריות המקום בבטנו של הסועד עם מנה נפלאה אחרת של צלעות כבש ומדליוני פילה בקר. כיוון שהמלון אינו כשר תוכלו ליהנות מחביתות, קפה הפוך וכדומה בארוחת בוקר בשבת.

כתובת: דרך הציונות 29 , טלפון: 04-8878877, אתר אינטרנט

• עמותת נצרת לתיירות ותרבות מספקת למטיילים מידע רב על אתרים מומלצים, מסעדות, שווקים ועוד. כמו כן העמותה מארגנת סיורים מסוגים שונים – סיורים היסטוריים, קולנאריים, תרבותיים ועוד. פרטים נוספים בטלפון: 04-6106611, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: עץ אשוח מקושט לכבוד חג המולד ליד כנסיית הבשורה שבכיכר המעיין | צילום: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנצרת

עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת
עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת

רוב המטיילים המגיעים לנצרת נשארים בעיר העתיקה ובאזור השוק, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל יש גם סיבות מצוינות לעלות אל ראש הר כדי להשקיף על עמק יזרעאל מצד אחד ומהצד השני – על בתי העיר הגולשים בצפיפות ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...

מלונות מיוחדים בנצרת: בית מישל ובית אלכסנדרה
מלונות מיוחדים בנצרת: בית מישל ובית אלכסנדרה

בעיר העתיקה של נצרת שוכנים שני מלונות בוטיק אינטימיים ומלאי אופי - בית אלכסנדרה ובית מישל. העיצוב, האווירה, האוכל הערבי המשובח והמיקום, קרוב לכל מוקדי העניין והמסעדות של העיר העתיקה, הופכים אותם לבחירה מצוינת לחופשה עירונית לא שגרתית