תפריט עמוד

ורשה: דברים שלא כדאי להחמיץ

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את ורשה, בירת פולין. זוהי עיר תוססת, עם רובע עתיק יפה, מוזיאונים מצוינים, המון בתי קפה ומסעדות שישכיחו מכם את הדימוי הלא מחמיא של המטבח הפולני, שפע של פארקים ירוקים וחשוב לא פחות - מחירים זולים

מחפשים טיפים לורשה? אתם במקום הנכון! לפניכם רשימת אתרים בורשה שפשוט אסור להחמיץ! ורשה, בירת פולין, הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירות מוביל, ואין פלא. זוהי עיר תוססת עם רובע עתיק מקסים, מוזיאונים מצוינים, פארקים ירוקים, חיי לילה סוערים, אוכל טוב ובמחירים ידידותיים במיוחד. הנה כמה דברים שלא תרצו להחמיץ במהלך ביקור בוורשה:

העיר העתיקה

כיכרות מרשימות, סמטאות צרות ומלאות אווירה, מבנים מפוארים – מכל אלה אפשר ליהנות במהלך סיור בעיר העתיקה של וורשה. למעשה, מרבית המבנים העתיקים שייקרו בדרככם נבנו במהלך 60 השנה האחרונות, כשחזור מדויק של המבנים שהיו בעיר טרם הפצצתם במלחמת העולם השנייה. כזהו, למשל, המבצר המלכותי (Zamek Krolewsky) ששימש כמקום מושבם של המלך והממשלה. המבצר שוחזר בין השנים 1988-1971 לאחר שהמבנה המקורי, בן המאה ה-15, חרב כליל במלחמת העולם השנייה. בפנים המבצר אפשר להתרשם מריהוט עתיק, ציורי קיר, מרצפות מצוירות, נברשות ועבודות אמנות, כולל שתי יצירות מקוריות של רמברנדט. בעיר העתיקה יש גם כנסיות מרשימות רבות, ובהן כנסיית יוחנן הקדוש הגותית, כנסיית סנט. מרטין ועוד.

העיר העתיקה של ורשה

בתים ססגוניים בעיר העתיקה של ורשה | צילומים: שאטרסטוק

השיטוט בעיר העתיקה נעים ומהנה, ובקיץ מתקיימים מופעי רחוב והופעות מוזיקה ותיאטרון. לחוויה רומנטית ניתן לטייל ברחבי העיר העתיקה בכרכרה רתומה לסוס.

רובע פראגה

רובע פראגה (Praga), שהיה בעבר אזור תעשייתי בו התגוררו פועלים קשי יום, הפך בשנים האחרונות לרובע טרנדי ולמרכז של תרבות אלטרנטיבית. מבני התעשייה הפכו, בגלגול החדש של השכונה, לגלריות לאמנות, חנויות של בגדי וינטג' וספרים משומשים, תיאטראות אלטרנטיביים, פאבים ומועדונים מחתרתיים. הרובע לא נפגע במלחמת העולם השנייה ולכן נשתמרו בו כמה מבנים נאים וגם הקסם של פעם, ומדובר במקום נהדר לטיול וקניות בבוקר או לבילוי לילי.

רובע פראגה המתחדש הפך בשנים האחרונות למוקד של תרבות אלטרנטיבית

רובע פראגה המתחדש הפך בשנים האחרונות למוקד של תרבות אלטרנטיבית

מוזיאונים

ורשה מציעה למבקרים בה כמה מוזיאונים מעניינים שיספקו תחומי עניין שונים. המוזיאון הלאומי מכיל את אוסף האמנות הגדול ביותר במדינה, והתצוגות הקבועות מוקדשות אמנות עתיקה, אמנות ימי-ביניימית, ציור פולני, ציור אירופי, אמנות פולנית מהמהאה ה-20 ועוד, לצד תערוכות מתחלפות כתובת: Al. Jerozolimskie 3. אתר אינטרנט.

מוזיאון מרתק נוסף הוא מוזיאון מרד ורשה, המוקדש להתקוממות הכושלת של המחתרת הפולנית נגד צבא הכיבוש הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. הכוחות הפולניים הוכרעו, תוך דיכוי אכזרי, לאחר 63 ימי לחימה. המרד הסתיים בצורה טרגית עבור הפולנים, עם כ-200,000 חללים והרס כמעט מוחלט של ורשה. במוזיאון ניתן ללמוד על המרד דרך צילומים, עדויות מצולמות שמוקרנות במסכי טלוויזיה גדולים, כרזות שקוראות להצטרף למרד, מעברים תת קרקעיים שממחישים את התנועה במחתרת, אוספים של כלי נשק ומדים ועוד. כתובת: ul. Grzybowska 79. אתר אינטרנט

פארקים

אתרים בוורשה? בוורשה יש כמה פארקים נהדרים ופינות ירוקות נפלאות. פארק אואז'נקי (Lazienki), ששוכן ממש במרכז העיר, הוא פארק יפהפה ורחב ידיים שבו כמה מבנים היסטוריים, החשוב והיפה מכולם הוא הארמון על האי – ארמון מרהיב ששימש כארמון הקיץ של המלך סטניסלב אוגוסט פוניאטובסקי, המלך האחרון של פולין. עוד בפארק – מקדש יווני ומקדש מצרי, חממה ובה גן יפה, אמפיתיאטרון ועוד.

אתרים בורשה

הארמון על האי בפארק אואז'נקי

פארק יפה אחר הוא פארק וילאנוב (Wilanow), ששוכן כעשרה קילומטרים מדרום למרכז העיר, ובו ארמון וילאנוב הבארוקי הנהדר מהמאה ה-17. את הארמון מקיף גן איטלקי בארוקי בשני מפלסים ופארק רומנטי בסגנון אנגלי.

פינה ירוקה מסוג אחר לגמרי נמצאת על גג הספרייה של אוניברסיטת ורשה. הספרייה עצמה ראויה לביקור בשל הבניין המיוחד והאולטרה מודרני, אבל האטרקציה המרכזית נמצאת על גג הבניין – גינת גג מרשימה, שנחשבת לאחת מהגדולות והיפות באירופה, עם מזרקות, פרחים, פינות ישיבה ונקודות תצפית מרהיבות על העיר (וגם תצפית מיוחדת לאולמות הספרים שבספרייה).

אוכל

המטבח הפולני הוא לא מהמעודנים ביותר שיש, והאוכל הפולני זוכה ללא מעט השמצות. עם זאת, יש במטבח הפולני כמה מטעמים נהדרים, כמו הפירוגי (Pierogi) – כיסונים קטנים אותם ממלאים במגוון מילויים: בשר, גבינה, כרוב כבוש, פטריות, פירות יער ועוד. מעדנים מקומיים נוספים הם ביגוס (Bigos) – נזיד של בשר בקר וכרוב כבוש, נקניקיות, גולש, מחבתיות תפוחי אדמה ועוד. לא כדאי לוותר גם על המרקים העשירים שמורכבים ובשר ותפוחי אדמה, שישביעו אתכם לשעות ארוכות וייתנו תמורה מלאה לכספכם.

הכנת פירוגי. המטבח הפולני לא מוכר בטעמיו המשובחים, אבל צלחת של פירוגי תשכנע אתכם אחרת

הכנת פירוגי. המטבח הפולני לא מוכר בטעמיו המשובחים, אבל צלחת של פירוגי תשכנע אתכם אחרת

פירוגי מצוין במחירים זולים יש ב- Pierrogeria, רשת מקומית שמתמחה בכיסונים האלו. אחד הסניפים המוצלחים נמצא ב- Pl. Konstytucji 2.

מסעדה שלא כדאי להחמיץ היא Rózana, מסעדה אלגנטית שמציעה גרסה מעודנת של המטבח הפולני באווירה רומנטית. בקיץ כדאי לשבת בגן הקסום של המסעדה, ליד המזרקה, וליהנות מכיסונים מצוינים, מנות דגים ובשר וקינוחים נהדרים. כתובת: ul. Chocimska 7.

בית קפה נהדר הוא Cafe Gallery Belle Epoque . התפאורה כוללת גרמפונים, גלובוסים, ושאר עתיקות, הכל למכירה, השולחנות מכוסים במפות תחרה ובנרות, ברקע נשמעת מוזיקת ג'אז ובתפריט יש מנות מסורתיות ועוגות נהדרות. כתובת: ul. Freta 18.

הגלידרייה הטובה בעיר נמצאת ברחוב Nowomiejska 7 שבקרבת העיר העתיקה, ותוכלו לגלות אותה לפי התור הארוך שמשתרך בכניסה ולפי השלט Lody (שמשמעותו גלידה) שמעל דלת החנות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.