תפריט עמוד

חופשה משפחתית בוורנה

עיר הנופש הבולגרית ורנה, על שפת הים השחור, היא יעד נהדר לחופשה משפחתית. יש בה שילוב של חופים יפים, פארקים ירוקים, הרבה אטרקציות לכל המשפחה ומחירים אטרקטיביים - מתכון מנצח לחופשה עם ילדים

ורנה (Varna), עיר נופש בולגרית על שפת הים השחור, היא יעד פופולרי בקרב משפחות. אפשר למצוא דילים לורנה במחירים אטרקטיביים, ואליהם מתווספים מלונות מפנקים, חופים חוליים יפים, שפע של אטרקציות ואתרי טבע שמתאימים מאוד לבילוי משפחתי. הנה כמה מהאטרקציות המובילות למשפחות בעיר ובסביבתה:

פארק הים
אחת האטרקציות המובילות למשפחות היא פארק הים (Park Primorski), הפארק הגדול ביותר בוורנה. זהו פארק ירוק ויפה הממוקם ליד החוף. בפארק יש המון מוקדי עניין לכל המשפחה ואפשר לבלות בו שעות ארוכות ואף לחזור אליו שוב ושוב במהלך החופשה. בפארק יש מדשאות רחבות ידיים ומוצלות, אגם קטן ובו סירות שניתן לשוט בהן, מזרקות, מגרשי ספורט, מתקני שעשועים לילדים, גן חיות, פלנטריום, מוזיאון ימי וכן אקווריום ודולפינריום.


שייט בסירות באגם בפארק הים, מהאטרקציות המובילות בוורנה | צילום: Brenik / Shutterstock

דולפינריום
הדולפינריום (Festa Dolphinarium) של ורנה, אשר ממוקם בפארק סי גרדן, הוא אטרקציה נפלאה למשפחות, אשר במרכזה המפגש האינטימי עם הדולפינים המתוקים להפליא. בדולפינריום מתקיימים מופעי דולפינים, אשר כוללים הדגמות של התקשורת המיוחדת שיש לדולפינים עם בני האדם, פעלולים, קפיצות מיוחדות, משחקי כדור ועוד. בתשלום נוסף ובהזמנה מראש ניתן גם לשחות עם דולפינים, חוויה בלתי נשכחת. הפעילות מיועדת לגילאי 12 ומעלה.


דולפין קולע לסל בדולפינריום של ורנה| צילום: Jaroslav Moravcik / Shutterstock

מוזיאון ימי
המוזיאון הימי אשר שוכן גם הוא בפארק סי גרדן מוקדש לחיל הים של בולגריה ולהיסטוריה הימית של המדינה. במוזיאון יש אוסף אדיר של מוצגים, ובהם דגמים מיניאטוריים, חרבות, פריטים ארכיוניים כמו תצלומים ומפות, מדים ופריטים אישיים נוספים של מלחים, תותחי ספינות, ספינת טורפדו היסטורית ועוד ועוד.

אקווריום
אטרקציה נוספת בפארק סי גרדן היא האקווריום של ורנה (Varna Aquarium), ובו יצורים ימיים האופייניים לים השחור ולמקומות נוספים. באקווריום יש כ-140 מינים שונים של דגים ובהם דגים טרופיים, דגי נהרות, רכיכות, סרטנים ועוד.

פארק שעשועים
בפארק הים נמצא פארק שעשועים קטן שיספק הנאה מרובה בעיקר לצעירים שבחבורה. בפארק יש קרוסלות מסוגים שונים, ספינת פיראטים, גלגל ענק, מכוניות מתנגשות, מיני גולף, טרמפולינת בנג'י, סירות מתנגשות ועוד.


ילדים משתעשעים בגינת משחקים בפארק הים | צילום: Marynka Mandarinka / Shutterstock

הגן הבוטני אקופארק
הגן הבוטני של אוניברסיטת ורנה הוא פינת חמד ירוקה המשתרעת על שטח גדול במיוחד, עם כמה מאות מינים של פרחים וצמחים. יש כאן תצוגות פרחים משובבות עין, ובהן תצוגת אירוסים, גן ורדים, גן שושנים, בריכות אקולוגיות ועוד. בנוסף, יש במקום חוות סוסים וניתן להשתת, בשיעורי רכיבה. זהו מקום נהדר לתפוס בו שלווה, לצאת לטיול רגלי נעים או לעשות פיקניק.

קניון ורנה
אם חופשה ללא קניות אינה חופשה בשבילכם, תיהנו מאוד בקניון של ורנה, אבל גם אם אינכם נמנים על חובבי הקניות תוכלו לבלות כמה שעות מהנות בקניון של ורנה (Varna Mall). בקניון, שהוא אחד הגדולים בבולגריה, יש לא רק מבחר גדול של חנויות, אלא גם מסעדות ובתי קפה, אולמות קולנוע, קולנוע תלת ממד, מתחם משחקים לילדים, באולינג, משחקי וידאו ואפילו זירת החלקה על הקרח.

יער האבנים
במרחק נסיעה קצרה מוורנה, כ-18 ק"מ ממערב לעיר, נמצא יער האבן (Pobiti Kamani). גם אם המונח יער עשוי להטעות, מדובר באתר מקסים שבו עמודי אבן בשלל תצורות, חלקם מתנשאים לגובה שישה מטרים. אפשר לטייל עם הילדים בין תצורות האבן, לתת לדמיון להשתולל ולהחליט מה תצורות האבן השונות מזכירות לכם.


יער האבנים ליד ורנה | צילום: שאטרסטוק

חולות הזהב
רצועת החוף חולות הזהב (Zlatni Pyasatsi) שמשתרעת כ-18 ק"מ מצפון לוורנה היא מוקד המשיכה העיקרי של ורנה, ומרבית הדילים לוורנה כוללים למעשה נופש באחד מהמלונות של חולות הזהב. בדיוק כפי שניתן להבין משמו של אזור הנופש הזה, יש בו חופים חוליים זהובים ויפים, ואלו גובלים ביערות אורנים שתורמי ליופיו וחינו של האזור. חולות הזהב משובצים במלונות נופש מפנקים, מסעדות ומקומות בילוי רבים, מרכזי ספורט ימי, פארקי מים ואטרקציות נוספות. בין אם אתם נופשים בחולות הזהב או בעיר ורנה עצמה, סביר להניח שתבלו לפחות חלק מהחופשה בחופים היפים של חולות הזהב.

גלגל ענק בחולות הזהב | צילום: Elephotos / Shutterstock

פארק המים אקוופוליס
באזור חולות הזהב נמצא פארק המים אקוופוליס (Aquapolis), אחד מפארקי המים הגדולים באזור. הפארק מוקף ביער ומציע תצפית יפה לים, ובו מגוון אטרקציות: מגוון בריכות, ובהן בית היתר בריכת ילדים עם אטרקציות לקטנטנים, נהר רוגע עם מפל ובריכה שקטה עם ג'קוזי למבוגרים שבחבורה, ומגוון מגלשות מים מסחררות לבני נוער שאוהבים אקסטרים.

בתמונה הפותחת: מדרחוב במרכז ורנה | צילום: Brenik / Shutterstock

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.