תפריט עמוד

ורונה וחבל ונטו: תענוגות חורפיים

ביקור מחוץ לעונה בחבל ונטו בצפון איטליה מגלה אזור יפהפה, עמוס בכרמים ויקבים, ובלבו העיר העתיקה ורונה, שמציעה הרבה יותר ממה שחשבתם. תענוגות איטלקיים מהסוג הטוב ביותר

מה אתם יודעים על ורונה? מן הסתם שזוהי העיר של רומיאו ויוליה, הגיבורים הטרגיים של שייקספיר. ואם כבר ביקרתם בעיר ודאי הגעתם לבית ברחוב ויה קפלו 23, שבחזיתו מתנוססת המרפסת המפורסמת שבה התוודו השניים על אהבתם (אם כי במחזה השייקספירי לא הוזכרה כלל מרפסת…).

ורונה. עיר מקסימה ונעימה, עם בניינים עתיקים, נהר, מסעדות נהדרות וברי יין מוצלחים

ורונה. עיר מקסימה ונעימה, עם בניינים עתיקים, נהר, מסעדות נהדרות וברי יין מוצלחים

אבל ורונה היא הרבה יותר מצמד אוהבים ספרותי. זוהי עיר מקסימה, כזאת שלא מכריזה בקולי קולות על עצמה, כמו למשל ונציה, "תסתכלו עלי, אני אחת ויחידה!". יש כאן פשטות כובשת לב, שלווה ונעימות, וכמובן באיטליה כמו באיטליה – הרבה מאוד מסעדות מצוינות, ברי יין מעולים ויותר חנויות ממה שגם המכור הכבד ביותר לשופינג יספיק לבקר.

רחוב בוורונה

רחוב בוורונה

מעבר לכל אלה, כשהולכים ברחובות בין הבניינים ההיסטוריים, מבקרים בכיכרות המרשימות ועוצרים לצד אתרים כמו הארנה של ורונה או הגשר העתיק (Ponte di Castel Vecchio) מרגישים כמו מסע בזמן. לא במקרה, העיר שהשתמרה כל כך לאורך ההיסטוריה הוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית.

ובכל זאת, איך אפשר בלי המרפסת המפורסמת של רומיאו ויוליה?

ובכל זאת, איך אפשר בלי המרפסת המפורסמת של רומיאו ויוליה?

סלפי ליד קיר עם הכרזות אהבה של מבקרים מכל העולם

סלפי ליד קיר עם הכרזות אהבה של מבקרים מכל העולם

רוב המבקרים מגיעים לוורונה בקיץ, אבל אם אתם רוצים להימנע מגדודי התיירים, כדאי לבקר דווקא מחוץ לעונה החמה. בחורף, למשל, יופייה המיוחד של ורונה זוהר מתמיד, עם שלל אורות מנצנצים ופתיתי שלג שמוסיפים לחוויה.

גלריית תמונות של ורונה בחורף, לחצו להגדלה:

מחוז ונטו: בין הרים לים

עם כל החן והקסם של ורונה, מומלץ בחום לצאת מהעיר לטיולי כוכב במחוז ונטו, חבל ארץ בצפון איטליה, שנמצא במיקום מושלם בין הדולומטים לים האדריאטי. המקומות המוכרים ביותר במחוז הזה הם בירתו, ונציה, ואגם גרדה, שבקיץ מושך אליו משפחות רבות. אבל יש פה כל כך הרבה נקודות עניין נוספות שלא כדאי להחמיץ, רבות מהן קשורות לצד הגסטרונומי – אוכל ויין.

מחוז ונטו. גבעות ירוקות, כרמים וכפרים עתיקים

מחוז ונטו. גבעות ירוקות, כרמים וכפרים עתיקים

נתחיל בכפר בורגטו (Borghetto), הנמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה מוורונה. זהו כפר קטן ומקסים, אחד היפים לא רק בוונטו, אלא באיטליה כולה. הכפר הימי ביניימי שוכן ליד נהר מינצ'יו ופלג של הנהר עובר בלבו. לתמונה המושלמת גם כך נוספות טחנות קמח ציוריות הפועלות בכוח המים וסמטאות צרות עם בוטיקים וחנויות קטנות. תצפית נהדרת על כל האזור יש מהמבצר החולש על הכפר.

תמונת נוף ערפילית בוונטו

תמונת נוף ערפילית בוונטו

נרים כוסית (ועוד אחת)

כאמור, מחוז ונטו מפורסם ביין שלו, וההוכחה נראית היטב בשטח עם גבעות מכוסות כרמים והרבה יקבים מצוינים, כל יקב וההתמחות שלו.

חובבי יינות לבנים ודאי מכירים את היין היבש והקליל סואבה (Soave). אפשר לטעום את היין, המיוצר באזור בעל אותו שם במחוז ונטו, ביקב קטן, קופאלה שמו, שנמצא בבעלות של אותה משפחה כבר יותר מ-150 שנה. ביקב מייצרים בעיקר יינות אורגניים, מענבים שנבצרו ביד ולא רוססו בכימיקליים. הטעם נהדר והמחיר של בקבוק בחנות היקב מפתה להצטייד בכמה בקבוקים לדרך.

ענבים ביקב

ענבים ביקב

אבל עדיין אל תמלאו את התיק בבקבוקים, כי בחבל ונטו נמצא אחד מאזורי היין המשובחים באיטליה (יש המדרגים אותו ברמה אחת עם חבל בורדו ובורגונדי הצרפתיים) – ולפוליצ'לה (Valpolicella). כאן, בלב הכרמים, נמצא היקב של משפחת אלגריני, אחד היקבים האיכותיים והמעוטרים ביותר באיטליה, עם יינות שנמכרים ברחבי העולם, וגם בישראל. היקב ממוקם בווילה מתקופת הרנסנס וסמוך לו יש מלון בוטיק יוקרתי, אידיאלי למי שרוצה לבלות לילה בלתי נשכח, כולל טעימה מהיינות המשובחים, מבלי לחשוש לגבי הנהיגה חזרה לוורונה…

חביות במרתף היקב

חביות במרתף היקב

חביות במרתף היקב

טעים ואיטי

הטרנד החם בתחום הקולינריה בעולם, שמוצאו מצפון איטליה, הוא אוכל איטי, slow food. הזרם הזה דוגל בטכניקות בישול מקומיות ובשימוש במוצרים אזוריים, טריים ועונתיים. כיוון שהבישול נעשה באופן ידני ולא תעשייתי, פעמים רבות אחרי שההזמנה מגיעה למטבח, קחו בחשבון שאיטי הוא לא רק הקצב שבו מתנהל התהליך אלא גם משך הזמן שבו תצטרכו לחכות למנה. אז התאזרו בסבלנות, התוצאות כמעט תמיד יהיה משובחות כל כך שהן יצדיקו את הציפייה.

פסטה בעבודת יד

פסטה בעבודת יד

לצד הפסטות הטריות בעבודת יד והריזוטו, מגישים פה הרבה בשר ונקניקים וגם הגבינות של ונטו מומלצות בחום. מסעדה מומלצת בוורונה: 12 Apostoli, שלא רק מגישה אוכל טוב (נסו את הריזוטו עם פטריות פורצ'יני ושבבי כמהין) אלא גם קיימת מאות שנים, עם ציורי קיר עתיקים התורמים לאווירה המיוחדת (כתובת: Vicolo Corticella San Marco 3). אחרי הארוחה מומלץ לקפוץ לאחד מברי היין הרבים בעיר, הזדמנות נוספת לטעום את היינות המצוינים של ונטו. ובאזור הכפרי מחוץ לעיר, נסו את Trattoria Caprini, עם מנות נהדרות של פסטה בעבודת יד, כמו טורטליני או לזניה עם בשר, פולנטה ועוד (כתובת: Via Zanotti Paolo 9, Torbe).

לצד האוכל המצוין, בוורונה יש גם הרבה ברי יין שבהם אפשר ליהנות מהיין המקומי המעולה

לצד האוכל המצוין, בוורונה יש גם הרבה ברי יין שבהם אפשר ליהנות מהיין המקומי המעולה

אוכל ויין הם חלק אחד מתענוגות הביקור בוורונה וסביבתה, הנה עוד דברים שלא כדאי להחמיץ במהלך הביקור:

  • חובבי מכוניות קלאסיות יתמוגגו במוזיאון ניקוליס (Nicolis museum), ששמו המלא – מוזיאון ניקוליס למכוניות, טכנולוגיה ומכניקה – מעיד במקצת על המוצגים. מאות מכוניות, אופנועים ואופניים מספרים על התפתחות התחבורה ב-200 השנים האחרונות, ולצד כל אלה תוכלו לראות מכונות כתיבה, מצלמות, כלים מוזיקליים ועוד פריטים היסטוריים מהאוסף המרתק של איש העסקים והיזם לוצ'יאנו ניקוליס. כתובת: Villafranca di Verona, אתר אינטרנט
  • מוזיאון מסוג אחר לגמרי תמצאו בבולקה (Bolca) – מוזיאון מאובנים (Museo dei Fossili), שבו אפשר ללמוד על התופעה המדהימה שהתגלתה בבוקה: כמות אדירה של מאובני דגים בתוך סלעי האזור. זהו ממש "אקווריום בסלע" וגם אם אתם לא באמת מתעניינים בפלאונטולוגיה תתקשו לעזוב את המקום המרתק הזה. כתובת: Via S. Giovanni Battista – Bolca di Vestenanova אתר אינטרנט (באיטלקית).

איך מגיעים? לאורך השנה יש טיסות ישירות וסדירות מישראל למילאנו ולוונציה, ולאחרונה נוספו גם טיסות מוזלות (לואו קוסט) לברגמו. בתקופת החגים (פסח וחגי תשרי) ובקיץ פועלות טיסות שכר ישירות לוורונה, כך שההגעה לעיר פשוטה וקלה.

____

הכותב היה אורח של לשכת המסחר ישראל-איטליה ושל לשכת המסחר של ורונה

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...