תפריט עמוד

וינה היא עיר בירה אירופית קלאסית, עם היסטוריה עשירה וארכיטקטורה מפוארת. שיטוט במרכז ההיסטורי של העיר נראה לעיתים כמו מסע בזמן, כשההיסטוריה של העיר משתקפת בארמונות הבארוקיים של העיר, בכנסיות המרשימות ובשאר המבנים המפוארים. הכרכרות הרתומות לסוסים שלוקחות את התיירים לטיול בעיר משתלבות היטב בתמונה.

וינה היא גם אחד היעדים הנחשקים ביותר בקרב שוחרי התרבות והאמנות. עירם של מוצארט, בטהובן, היידן, שוברט, ברהמס ושטראוס נחשבת עד היום לאחד המקומות הטובים ביותר לראות בהם אופרה מצוינת או לשמוע קונצרט משובח. גם מוזיאונים מצוינים יש בעיר, רבים מהם בעלי שם עולמי, כמו האלברטינה, הליאופולד, המומוק והליכטנשטיין.

ארמון שונבורן והגנים המקיפים אותו
ארמון שונבורן מוקף בגנים מטופחים להפליא

בין ביקור בארמון לסיור במוזיאון, אין להחמיץ ישיבה באחד מבתי הקפה של העיר, בהם אפשר להתענג על אספרסו, שמלווה בשטרודל תפוחים וינאי, זאכר טורט או עוגת קצפת. גם יין ובירה יש בעיר בשפע. למרות התדמית המבוגרת של העיר, וינה היא עיר דינמית ומעודכנת, עם הרבה מקומות בילוי, בהם פאבים, בתי יין אופנתיים ומועדונים מתוחכמים.

העיר מחולקת ל-23 רבעים, כאשר מרבית האטרקציות התיירותיות נמצאות במרכז העיר, באזור התחום על ידי כביש הטבעת (רינגשטראסה). הרחובות הנקיים והמטופחים של וינה מזמינים לשיטוט רגלי, אבל אם הרגליים התעייפו, אפשר לעלות לחשמלית מס' 1 או 2 שנוסעות מסביב לרינג.

מה לראות? אתרים נבחרים בווינה
ארמון הופבורג
ארמון הופבורג (Hofburg) היה מקום מושבם של מלכי האבסבורג במשך יותר משבעים עשורים, עד 1918. כיום שוכן בו משרדו של נשיא אוסטריה וכן אוספי אמנות רבים, לצד כמה מהאטרקציות החשובות בווינה. הדירות הקיסריות שבארמון שימשו למגוריו של הקיסר פרנץ יוזף הראשון. המבקרים בהן יכולים להתרשם מהחדרים הפרטיים המרשימים ומחדרי האוכל המקושטים בסגנון הרוקוקו שבם טפטים ונברשות מפוארות.אטרקציה מעניינת נוספת בארמון היא בית הספר הספרדי לרכיבה, שנוסד ב-1572, ובו ניתן לצפות במופעים המיוחדים של סוסי ליפיצנר.
אתר אינטרנט

ארמון בלוודר
ארמון מרשים נוסף הוא ארמון בלוודר (
Schloss Belvedere) השוכן בשני מבנים בארוקיים מרהיבים שגנים מפרידים ביניהם. שני הארמונות מאכלסים בין כתליהם את הגלריה האוסטרית (Osterreichische Galerie). בארמון העילי (Upper Belvedere) מוצג אוסף יצירות מהמאה ה-19 והעשרים, ובארמון התחתי (Lower Belvedere) אמנות בארוקית וימי-ביניימית.
כתובת: Prinz-Eugen-Str 27 (הכניסה לארמון התחתון מרחוב Rennweg 6A).
אתר אינטרנט

כנסיית קרל, כנסייה בארוקית יפהפייה
ארמון בלוודר. מבנים בארוקיים מרהיבים מופרדים על ידי גנים

ארמון שונבורן
ארמון נוסף שאין להחמיץ את הביקור בו הוא ארמון שונבורן (Schloss Schonbrunn), מעון הקיץ הבארוקי של בית האבסבורג, המכונה "ורסאי של וינה". הארמון העצום, שנבנה בין השנים 1712-1696 מכיל 1,441 חדרים המעוצבים ברובם בסגנון הרוקוקו, אך רק בכ-40 מהם מותר לבקר. הארמון מוקף בגנים נפלאים, שבהם מבוך עשוי שיחים, גן חיות, גן בוטני ועוד. מתחם הארמון וגניו הוכרזו כנכסי תרבות עולמית על ידי אונסק"ו. אתר אינטרנט

כנסיית קרל
כנסיית קרל (Karlskirche) היא כנסייה בארוקית יפהפייה, שבנייתה החלה בשנת 1713 עפ"י הוראתו של הקיסר קארל הרביעי שהקדיש אותה לקארל בורומאוס. בנייתה הושלמה ב-1739. מגג הכנסייה נשקף נוף נהדר.
כתובת: KARLSPLATZ 1

בית האופרה
בית האופרה של וינה (The Staatsoper) הוא אחד מבתי האופרה החשובים בעולם. כדאי לבקר בבניין המרשים שנבנה ה-1887 גם אם אינכם חובבי אופרה. בית האופרה מציג בכל עונה (מהראשון בספטמבר עד 30 ביוני) חמישים מופעי אופרה ועשרים מופעי באלט. מדי שנה, ליום אחד בחודש פברואר, הופך האולם לרחבת ריקודים סלוניים ענקית לכבוד נשף האופרה של וינה.
כתובת: Opernring 2, אתר אינטרנט

בית האופרה של וינה
בית האופרה של וינה. כדאי לבקר fti גם אם אינכם חובבי אופרה

קתדרלת סן סטפן
קתדרלת סן סטפן (Stephansdom) היא הכנסייה החשובה בווינה ואחד מסמליה של העיר. הקתדרלה נבנתה ב-1147 בסגנון רומנסקי, אך במאה ה-14 נבנתה מחדש בסגנון גותי. המבנה עם הצריחים המרשימים חולש על קו הרקיע של וינה, ומראש המגדל הצפוני והדרומי נשקפים נופים מרהיבים של העיר. בתוך המבנה יש יצירות אמנות רבות.
כתובת: Stephanplatz

רובע המוזיאונים
רובע המוזיאונים (Museumsquartier) הוא קומפלקס אמנות ותרבות ענק בסמוך לארמון הופבורג. במתחם יש כמה מוזיאונים חשובים, בהם המוזיאון לאמנות מודרנית MUMOK, מוזיאון ליאופולד שמתמקד באמנות אוסטרית מתחילת המאה העשרים, המוזיאון הלאומי לארכיטקטורה ומוזיאון הילדים זום. בנוסף יש במקום מתחם בילויים ומסעדות.
כתובת: Museumsplatz 1,
אתר אינטרנט

מוזיאון אלברטינה
מוזיאון אלברטינה (Albertina), שממוקם בארמון מהמאה ה-17,  נחשב לאחד מהמוזיאונים החשובים בעולם. במוזיאון נמצא אחד מאוספי התמונות הגדולים בעולם, מאמנות גותית ועד לאמנות מודרנית. אין להחמיץ את התערוכה הקבועה "ממונה ועד פיקאסו, אוסף בתלינר", תערוכה מרשימה של אמנות מודרנית קלאסית עם יצירות של רנואר, מונה, פיקאסו, פרנסיס בייקון, רנה מגריט, מרק שאגאל ועוד. בנוסף, יש במוזיאון אגף צילום מרתק.
כתובת: Albertinaplatz 1,
אתר אינטרנט

מוזיאון אלברטינה
מוזיאון אלברטינה, אחד החשובים מסוגו בעולם | הצילום באדיבות המוזיאון

המוזיאון לאמנויות יפות
המוזיאון לאמנויות יפות (Kunsthistorisches Museum)  נבנה בשנת 1891 על מנת לאחסן את אוסף אוצרות האמנות המפואר של בית האבסבורג. מעניינים במיוחד הם האוסף האיטלקי והאוסף הפלמי, בהם מוצגות יצירות של פיטר ברוגיל האב, ורמיר, רמברנט, רובנס ורפאל.
כתובת: Maria-Theresien-Platz, אתר אינטרנט

פארק פראטר
פארק פראטר (Prater) הוא הפארק הציבורי הגדול ביותר בווינה. זהו מקום מפלט שליו וקסום עם נוף מקסים, עצים גדולים ומים זורמים. בשטח הפארק נמצאים גם פלנטריום, מוזיאון הקרקס ופארק שעשועים שמפורסם בעיקר הודות לגלגל הענק שבו.


הגלגל הענק בפארק פראטר

איפה לישון? מלונות בווינה
Konig Von Ungarn
מלון ארבעה כוכבים משופץ שנמצא בלב העיר העתיקה במבנה מהמאה ה-16, בסמוך לקתדרלת סן סטפן. במלון 33 חדרים ממוזגים, מאובזרים ומרוהטים בסגנון מסורתי-מודרני. מחיר: החל מ-220 אירו לחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר.
כתובת: Schulerstrasse 10, אתר אינטרנט

Altstadt Vienna
המלון הקטן והמיוחד צופה על העיר העתיקה ומציע אירוח ברמה של ארבעה כוכבים. חדרי המלון, 25 במספר, נוחים ומאובזרים באופן מלא. מחיר:החל מ-145 אירו לחדר זוגי.
כתובת: Kirchengasse 41, אתר אינטרנט

Hotel Bajazzo
מלון קטן ונחמד, שנמצא בתחום ה-Ring (אזור העיר העתיקה) של וינה, אבל מרוחק מהמרכז כ-10 דקות הליכה. החדרים קטנים ופשוטים, אך לא צפופים, ומלאי אופי. ארוחת הבוקר מצוינת. מחיר: החל מ-130 אירו לחדר זוגי ללילה, כולל ארוחת בוקר.
כתובת: Esslinggasse 7, אתר אינטרנט


Hotel Austria vienna
מלון שלושה כוכבים קטן בלב המרכז העתיק של וינה, במרחק דקות הליכה ספורות מקתרדלת סן סטפן, מבית האופרה ומארמון הופבורג. בכל החדרים אפשרות גלישה חופשית באינטרנט, טלוויזיה בכבלים ומיני-בר. יש אפשרות להשכרת אופניים. המחיר מתחיל ב-109 אירו לחדר זוגי ללילה וכולל ארוחת בוקר עשירה.
כתובת: Am Fleischmarkt 20, אתר אינטרנט

Hotel-Pension Shermin
פנסיון משפחתי קטן המרכז וינה, במרחק 5 דקות הליכה מבית האופרה ומארמון הופבורג. בכל החדרים אמבטיה וטלוויזיה בכבלים. המחיר מתחיל ב-85 אירו ללילה וכולל ארוחת בוקר עשירה.
כתובת: Rilkeplatz 7, אתר אינטרנט

שוק חג המולד בווינה
זאכר טארט, עוגת השוקולד המפורסמת, בקפה של בית המלון זאכר

איפה לאכול?
Steirereck
המסעדה הותיקה והאינטימית יושבת על גדת הדנובה בין התחנה המרכזית לפארטר. התפריט משלב בין מטבח אוסטרי מסורתי למודרני. במקום מרתף יינות עשיר עם יותר מ-35 אלף בקבוקים. יש להזמין מקום מראש.
כתובת: Rasumofskygasse 2, אתר אינטרנט

Das Schreiberhous
מסעדה מסורתית ב- Heurige, אזורים שהיו כפריים והיום חלק מהעיר אך שמרו על אופי כפרי. יש כאן אוכל כמו שניצל וגולש ומנות אחרונות כמו בלינצ'ס ממולא בריבה וגולת הכותרת: Kaiserschmarn – מעין גושי חביתיות אווריריים עם אבקת סוכר מלמעלה.
כתובת: Rathstrasee 54, Neustift am Walde.

Friglmuller
מסעדת שניצלים שיש לה שני סניפים במרכז וינה. המסעדה הזו מתמחה בהגשת שניצלים עצומים במיוחד (השניצל יותר גדול מהצלחת), שטעמם נהדר. כדאי לזכור ששניצל וינאי אינו דומה לשניצל העוף המוכר מהבית, ולרוב הוא עשוי מבשר עגל (ולעתים קרובות מטוגן בחמאה).
כתובת: Wollzeile 5 וגם Backerstrasse 6, אתר אינטרנט

Café Sacher
בית הקפה המפורסם במלון זאכר (Sacher). היום יש בו בעיקר תיירים, אבל חייבים ללכת בשביל הקטע ובשביל עוגת השוקולד המפורסמת זאכר טארט, שמורכבת משכבות של שוקולד שביניהן יש ריבת משמש.
כתובת: מאחורי בית האופרה ברחוב Philharmonikerstrasse, אתר אינטרנט

שוק חג המולד בווינה
שוק חג המולד ברחבת בית העירייה בווינה

איפה לקנות?
Petit Point Kovacec
החנות Petit Point Kovacec מתמחה בעבודות יד רקומות בשיטה אוסטרית עתיקת יומין, הנעשית על פי טכניקה קפדנית. בחנות ניתן למצוא חפצים רקומים, כגון: ארנקים, סימניות, מחזיקי מפתחות, סיכות ראש וטבעות.
כתובת: Karntnerstrasse 16.

שווקי חג המולד
שוק חג המולד המרכזי בוינה מתקיים מול בית העירייה כבר למעלה מ-700 שנה. כדאי לבקר בו בעיקר בגלל האווירה: עצי אשוח מוארים, קישוטים לחג, ערמונים קלויים ויין חם. בדוכני העץ מוכרים מגוון מתנות לחג, צעצעוים, קישוטים לחג, עבודות יד וממתקי חג מסורתיים. שווקים קטנים נוספים מתקיימים בכל רחבי העיר.

Graben ו-Karntner
שני המדרחובים והרחובות היוצאים מהם הם חגיגה לאוהבי הקניות. יש כאן בעיקר חנויות בגדים, כולל הרבה מותגים: קרטייה, ארמני, גוצ'י, שאנל ולואי ויטון הם רק חלק מהשמות. לא רק בגדים אפשר לקנות כאן: ברחובות האלו נמצאות כמה מהחנויות היוקרתיות בעולם לממכר קריסטלים וחרסינות.

איפה לבלות?
אופרה וקונצרטים
הופעות אופרה מתקיימות בבית האופרה הלאומי (כתובת: Opernring 2, אתר אינטרנט) ובבית האופרה העממית (כתובת: Wahringerstrasse 78). משכנה של התזמורת הפילהרמונית הוא ה-Musikverein (כתובת: Karlsplatz 6).
מקהלת הנערים המפורסמת מקיימת קונצרטים בארמון הופבורג וב-Konzerthaus (כתובת: Lothringerstrasse 20).


בתי יין

מוסדות אוסטרים ותיקים הם בתי היין באזורי הכרמים של וינה, בעיקר בגרינצינג (Grinzing), המוכרים יין תוצרת בית ובחלקם אף מתקיימות הופעות מוסיקליות.

מפת וינה:



צילומים בכתבה: שאטרסטוק

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. זאכר טורט. נשמע מלהיב. אכלנו ובהחלט לא התלהבנו. לא טעים יותר מסתם עוגה רגילה. עושים עניין מלא עניין. לא שווה לחכות בתור.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.