תפריט עמוד

הר הגעש פואגו בגואטמלה התפרץ

בהתפרצות העזה, שהגיעה ללא התרעה מוקדמת, זרמי לבה הגיעו למרחק של שמונה קילומטרים וגרמו לאבדות בנפש וברכוש. זאת ההתפרצות האלימה ביותר של הר הגעש הסמוך לאנטיגואה מזה עשרות שנים

ב-3 ביוני 2018, ללא התרעה מוקדמת, הר הגעש פואגו (Volcán de Fuego) בגואטמלה התפרץ. פואגו, שפירוש שמו הוא "אש", הוא אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר במרכז אמריקה ובמהלך המאה ה-21 הוא התפרץ כמה פעמים. ההתפרצות של יוני 2018 היא העזה והאלימה ביותר בארבעים השנים האחרונות. זרמי הלבה הגיעו למרחק של שמונה קילומטרים ופגעו בכפר אל רודאו (El Rodeo). כתוצאה מכך, לפחות 25 אנשים נהרגו, מאות נפצעו ואלפים פונו מאזור ההר.

3 ביוני 2018, התפרצות הר הגעש פואגו

פואגו הוא אחד משלושה הרי געש המקיפים את אנטיגואה, בירתה ההיסטורית של גואטמלה ואחת הערים המתוירות ביותר במדינה. פואגו הוא הפעיל מבין השלושה, אגואה (Volcán de Agua) הוא הר געש רדום שלא התפרץ במהלך ההיסטוריה הידועה, אקטננגו (Acatenango) התפרץ בפעם האחרונה בשנות ה-20 של המאה הקודמת.

מבט נוסף על ההתפרצות

אנטיגואה, הנמצאת במרחק של כ-20 ק"מ מפואגו, מפורסמת באדריכלות קולוניאלית, הכוללת בניינים הצבועים בצבעים עזים והרבה כנסיות מרשימות. אל המראה המלבב של רחובות צרים מרוצפי אבן ובתים נמוכים וססגוניים נוסף המראה המדהים של ההר אגואה הנמצא במרחק של כעשרה קילומטרים מהעיר. חגיגות השבוע הקדוש שלפני חג הפסחא מושכות אף הן מטיילים רבים לאנטיגואה.

זרמי הלבה הגיעו למרחק גדול ופגעו בכפר מקומי

הרי הגעש הסמוכים לאנטיגואה הפכו חלק מהאטרקציות למטיילים, עם טרקים המגיעים עד הלוע , פרט לפואגו, שבשל היותו פעיל כל כך המסלול מסתיים לפני הפסגה, המתנשאת לגובה של 3.763 מ' מעל פני הים. מטייל בריטי, ריצ'רד פיץ-יו, סיפר סיפר לעיתון דיילי אקפרס, שבדיוק 24 שעות לפני ההתפרצות של הר פואגו סיים טרק מאתגר של שבע שעות וירד מההר. "אני מרגיש בר מזל", אמר, "הלוע עישן כרגיל, לא היו סימנים מיוחדים להתפרצות מתקרבת".

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. ההרס לא נגרם מזרמי הלבה אלא מזרמים פירוקלסטיים Pyroclastic density currents שהם הרבה יותר מהירים ועשויים מאבק ואפר וגזים חמים.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.