תפריט עמוד

הרוקיס הקנדיים: 10 אתרים שאסור להחמיץ

מאגמי הטורקיז לואיז ומוריין, דרך מפלי טטקאו, מהגבוהים באמריקה הצפונית, ועד לשדה הקרח העצום קולומביה - הרי הרוקי הקנדיים הם גן עדן לאוהבי טבע ונוף. הנה כמה מהאתרים שהכי כדאי לראות בהרי הרוקי

הרוקיס הקנדיים, אשר משתרעים לאורך 1,450 ק"מ בפרובינציות אלברטה וקולומביה הבריטית, הם מאזורי הטבע היפים בעולם. יש לצד הפסגות המרשימות, שמושלגות מרבית ימות השנה, יש גם נהרות ומפלים, קניונים דרמטיים, אגמים עם מי טורקיז, מעיינות חמים, יערות אשוח, קרחונים ושדות קרח. בתפאורה היפהפייה הזאת חיים בעלי חיים רבים, בהם דובים, איילי הקורא, שונרים, סמורים ועוד.

בהרי הרוקי הקנדיים יש חמש שמורות טבע, שבהן מרוכזים מרבית מוקדי העניין באזור. הפופולריות ביותר הן שמורת באנף ושמורת ג'ספר, שהיא גם השמורה הגדולה ביותר מבין החמש. השלוש האחרות הן יוהו, קוטניי ופארק אגמי ווטרטון. מתוך המבחר העצום של אתרי טבע, בחרנו כאן עשרה מקומות יפים במיוחד שלא כדאי להחמיץ בעת טיול ברוקיס הקנדיים.

היופי הבלתי נתפס של הרוקיס הקנדיים

באנף

העיירה באנף (Banff) היא לא רק שער יציאה להרי הרוקי אלא גם אתר מעניין בפני עצמו, עם הרבה מוקדי עניין בטבע שמסביב. זוהי עיירה הררית מטופחת, עם בתים אדומי גגות בסגנון אלפיני ושפע של מלונות ומסעדות. מכאן תוכלו לצאת לפעילויות שונות, כמו רפטינג, טיפוס הרים, רכיבה על אופני הרים ועוד. בערבים אפשר לבלות באחד המועדונים והברים הרבים.

רחוב בבאנף, עיירה מקסימה ושער הכניסה לפארק הלאומי באנף

רחוב בבאנף, עיירה מקסימה ושער הכניסה לפארק הלאומי באנף | צילום: Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

אם צריך לבחור רק דבר אחד לעשות בבאנף, הרי שזהו טיפוס ברכבל להר הגופרית (Sulphur Mountain), הנישא לגובה 2,281 מטר ואשר מראשו יש תצפית פנורמית נפלאה על הפסגות, האגמים והיערות של האזור. חוויה נוספת, נעימה במיוחד שבאנף מציעה למבקרים בה היא טבילה במעיינות חמים, שהטמפרטורה שלהם נעה בין 40-37 מעלות.

הרכבל המטפס לראש הר הגופרית הסמוך לבאנף

הרכבל המטפס לראש הר הגופרית הסמוך לבאנף | צילומים: שאטרסטוק

קניון ג'ונסטון

קניון ג'ונסטון (Johnston Canyon) שבפארק הלאומי באנף מציע את אחד ממסלולי ההליכה הפופולריים באזור. בקניון היפהפה, שבתחתיתו זורם בשצף נהר, יש שביל הליכה באורך כ-2.6 ק"מ (לכיוון אחד). חלקו הראשון של השביל הוא גשר עץ התלוי לצד קיר הקניון ומוביל למפל ג'ונסטון התחתון. השביל נגיש ברובו לנכים ולעגלות ילדים. בהמשך יש שביל טבעי וקשה יותר, שמצריך טיפוס, המוביל למפל ג'ונסטון העליון ולסדרה של בריכות טבעיות.

השביל התלוי בקניון ג'ונסטון

השביל התלוי בקניון ג'ונסטון

אגם לואיז

אזור הרוקיס הקנדיים התברך בכמה אגמים יפים במיוחד, האהוב מכולם הוא אגם לואיז (Lake Louise), שיש לו קסם מיוחד בכל עונה. בקיץ צבע הטורקיז של מי האגם, ביחד עם ההרים והיערות המחטניים שמקיפים אותו, יוצרים תמונת נוף מושלמת. למעשה, כאן מצולמות רבות מגלויות הנוף של הרוקיס הקנדיים, ברבות מהן כלול גם המלון המפואר שאטו לייק לואיז. גם אם אינכם מתארחים במלון, תוכלו לשתות בו קפה ולהשקיף על הנוף.

אגם לואיז. תמונת נוף מושלמת

אגם לואיז. תמונת נוף מושלמת

בחורף האגם קפוא וההרים המושלגים שסביבו הופכים לאתר סקי פופולרי. סביב האגם יש כמה שבילי טיול יפים, כמו שביל אגם אגנס ומישור ששת הקרחונים. בנוסף, זהו מקום נהדר לחתירה בקאנו או בקיאק.

נוף טיפוסי במישור ששת הקרחונים, משבילי הטיול היפים באזור אגם לואיז

נוף טיפוסי במישור ששת הקרחונים, משבילי הטיול היפים באזור אגם לואיז

אגם מוריין

אגם נוסף שיגרום לכם להחסיר פעימה הוא אגם מוריין (Moraine lake), שצבעו כחול עמוק והפסגות המושלגות של עמק עשר הפסגות משתקפות במימיו. האגם הקרחוני נמצא בגובה 1,885 מטר והדרך אליו מכוסה בשלג מרבית ימות השנה, ופתוחה רק בקיץ. אגם מוריין קצת יותר מרוחק ומבודד מאגם לואיז ולכן גם פחות עמוס. מסלול מומלץ במיוחד, שמתאים לכל המשפחה, מוביל אל נקודת התצפית רוקפיל (Rockpile Viewpoint).

אגם מוריין והפסגות המשתקפות במימיו

אגם מוריין והפסגות המשתקפות במימיו

דרך פארק אייספילדס ואגם פייטו

הטיול ברוקיס הקנדיים מזמן אפשרות נסיעה באחת הדרכים היפות בעולם – דרך פארק אייספילדס (Icefields parkway), המקשרת בין אגם לואיז לפארק הלאומי ג'ספר. הכביש, שנמתח לאורך 232 ק"מ, עובר בין פסגות מושלגות, קרחונים, אגמים, מפלים ויערות צפופים. לאורך הדרך יש הרבה מקומות שכדאי לעצור בהם ולצאת לטיול רגלי או לכל הפחות להפסקת צילום. בין היתר, כדאי לטייל בשביל ההליכה של אגם באו ומפלי קרחון באו, לצאת לטיול קצר בקניון מיסטאיה (אורכו של המסלול 300 מטר), לעלות לתצפית הר סירוס ולבקר במפלי סאנוופטה. אחד המקומות היפים ביותר לאורך הדרך הוא אגם פייטו (Peyto Lake), שצבעו הכחול העמוק מהפנט במיוחד.

דרך פארק אייספילדס, המקשרת בין הפארק הלאומי באנף לפארק הלאומי ג'ספר. מהדרכים הנופיות בעולם

דרך פארק אייספילדס, המקשרת בין הפארק הלאומי באנף לפארק הלאומי ג'ספר. מהדרכים הנופיות בעולם

שדה הקרח קולומביה וקרחון אתבסקה

תחנה נוספת שלא כדאי להחמיץ בדרך פארק אייספילדס היא שדה הקרח קולומביה (Columbia Icefield), שדה הקרח הגדול ביותר בהרי הרוקי. הוא ממוקם בשטחן של השמורות באנף וג'ספר ויש בו שישה קרחונים, שהפופולרי בהם הוא קרחון אתבסקה (Athabasca Glacier). כמה חברות מציעות סיורי הליכה מאורגנים על הקרחון ואפשר גם להשקיף עליו מגשר התצפית Glacier Skywalk, שרצפתו עשויה זכוכית – בהחלט תצפית עוצרת נשימה, תרתי משמע.

תצפית Glacier Skywalk בשדה הקרח קולומביה

תצפית Glacier Skywalk בשדה הקרח קולומביה | צילום: i viewfinder / Shutterstock.com

אגם מליין

רשימת האגמים היפים של הרוקיס הקנדיים לא תהיה שלמה בלי אגם מליין (Maligne Lake), הגדול והעמוק בשמורת ג'ספר. האגם, שנמצא בגובה 1,670 מטר, מפורסם במימיו התכולים, בהרים ובקרחונים שמקיפים אותו ובאי הזעיר  ספיריט (Spirit). אפשר לצאת לשייט בספינת תיירים באגם ולזכות בזוויות צילום יפות במיוחד. יש כאן גם סיכוי טוב לצפות באיילים קנדיים שמגיעים לשתות ממימי האגם.

האי ספיריט שבאגם מליין

האי ספיריט שבאגם מליין

מפלי טקקאו

מפלי טקקאו (Takakkaw Falls), שנופלים בסדרה של ארבע מדרגות מגובה 302 מטר בפארק הלאומי יוהו, הם המפלים הגבוהים ביותר ברוקיס הקנדיים ומהגבוהים בצפון אמריקה. המפלים הדרמטיים ניזונים מקרחון דאלי, והזרימה בהם מרשימה במיוחד בין יולי לספטמבר. פירוש שמם בשפת הקרי, שפה ילידית קנדית, הוא "זה נהדר", וכשרואים אותם אפשר להבין את פשר השם. סביב המפלים יש כמה מסלולי הליכה יפים ברמות קושי שונות.

מפלי טקקאו, מהגבוהים באמריקה הצפונית

מפלי טקקאו, מהגבוהים באמריקה הצפונית

הר רובסון

הר רובסון (Robson), הנמצא על גבול הפארק הלאומי ג'ספר, מתנשא לגובה 3,954 מטר – הפסגה הגבוהה והמרשימה ביותר בהרי הרוקי. מעבר לגובהו ולפסגתו המושלגת, מרשימה במיוחד הדרך שבה הוא מזדקר בתלילות מעל העמק. אפשר להסתפק בתצפית על ההר, למשל ממרכז המבקרים על כביש מס' 16, אבל מומלץ יותר ללכת באחד משבילי ההליכה שעל ההר ומסביבו.

הר רובסון, הגבוה ברוקיס הקנדיים

הר רובסון, הגבוה ברוקיס הקנדיים

רכבת הרי הרוקי

מרבית המטיילים באזור בוחרים לעשות זאת ברכב, אבל אם אתם רוצים לחוות חוויה בלתי נשכחת והתקציב לא מהווה בעיה, תוכלו לטייל ברכבת האגדתית Rocky Mountaineer. זוהי רכבת פאר, שנוסעת בארבעה מסלולים שונים בקולומביה הבריטית ובמחוז אלברטה, בעומק הרוקיס. אפשר, למשל, לנסוע מסיאטל לקלגרי, דרך באנף ואגם לואיז, או לנסוע במסלול מעגלי שמתחיל ונגמר בוונקובר ועובר, בין היתר, בג'ספר. בסך הכל יש 65 חבילות שונות, שאורכות בין יומיים ל-15 יום.

רכבת הרוקי מאונטניר החולפת ביערות הרי הרוקי | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

רכבת הרוקי מאונטניר החולפת ביערות הרי הרוקי | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

הנסיעה היא בקרונות מפוארים עם חלונות ענק ותקרה שקופה, והתנאים הנוחים כוללים גם קרונות שינה ומסעדת יוקרה. במסע משולבים סיורים מודרכים באתרי הטבע של הרי הרוקי בקנדה לצד חוויות מיוחדות כמו שייט באגמים או טיסה בהליקופטר מעל ההרים. כדי לקבל טעימה מהחוויה, אפשר לבחור בחבילה הקצרה ביותר, למשל, בין ונקובר לג'ספר. במהלך היומיים של הטיול הרכבת עוברת דרך עמקים ירוקים, יערות, נהרות, מפלים ומעברי הרים.

בתמונה הפותחת: אגם מוריין, אחד האגמים היפים ביותר באזור הרי הרוקי בקנדה

מפת אזור הרוקיס הקנדיים:

 

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהרוקיס הקנדיים

חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה
חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה

אורית ורפי חצו את הרוקי'ס הקנדיים דווקא מחוץ לעונה, והיתרונות הרבים עלו החסרונות המעטים: אמנם חלק מהמסלולים לא נפתחו עדיין לטיול, אבל אלה שפתוחים לא עמוסים, נותני השירות פתוחים ולבביים, מקומות האירוח מקבלים גם ברגע האחרון ובמחירים זולים ...

הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן
הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן

את יופיים של הרי הרוקי הקנדיים אפילו תמונות לא מעבירות באופן מושלם. שני ישראלים מצוידים במצלמות טיילו מחוץ לעונה החמה בין אגמים קפואים למחצה, פסגות מושלגות והמון בעלי חיים. לפניכם הצצה ליופי שאין לו שיעור

החידון הגיאוגרפי – ספיישל קנדה
החידון הגיאוגרפי – ספיישל קנדה

מהו הספורט הלאומי של קנדה, מהי העיר הגדולה במדינה ומה הקשר בין ראשי הממשלה ג'סטין טרודו ופייר טרודו? בואו לבחון את הידע שלכם על קנדה בחידון הגיאוגרפי שמוקדש כולו לקנדה