תפריט עמוד

הפלגה לקובה – חוויה בלתי נשכחת

הפלגה לקובה בספינת קרוז מהודרת מאפשרת להכיר את האי הקריבי המרתק ולסייר באתריו המרכזיים, ובו בזמן ליהנות מכל הפינוקים והביטחון שהספינה מציעה. הנה כמה מקומות ואתרים שפוגשים בדרך

בשנים האחרונות קובה הפכה לאחד מיעדי הטיול החמים והמבוקשים ביבשת אמריקה, ואין פלא. קובה מציעה את הנופים הפסטורליים של הים הקריבי, כולל חופים נפלאים ומי טורקיז צלולים, אבל יש בה הרבה מעבר לכך. בקובה תמצאו תרבות מרתקת, אדריכלות ססגונית, מוזיקה מקפיצה, אנשים חמים ושרידים לרוח המהפכנית. הצבעים, הטעמים, המראות – כל אלה הופכים את הביקור כאן למיוחד במינו. אבל לא כל אחד מרגיש נוח מספיק לטייל בקובה בעצמו.

הצבעוניות המקסימה של קובה שובה את העין ואת הלב

מי שרוצה להכיר את המדינה המיוחדת הזאת, אבל ליהנות מתחושת ביטחון אישי, נוחות וכל הפינוקים האפשריים, מוזמן להכיר את קובה דרך הים. הפלגה לקובה בספינת קרוז מעניקה את כל היתרונות של הפלגה – ארוחות עשירות ומפתות, מופעים בערב, קזינו וחנויות דיוטי פריי ועוד, לצד סיורים באתריה המרכזיים של קובה ופעילויות מהנות כמו דיג, צלילה, צפרות ועוד.


הפלגה לקובה מאפשרת לשלב בין פינוקים לנופים ולתרבות של קובה

אז לאן שטים?
הנה כמה מהיעדים שבהם עוברות ההפלגות לקובה:


הוואנה
(Havana) – בירת קובה היא אחת הערים התוססות והמרתקות בעולם. העיר הסוערת הזאת, עם עברה המפואר, המוזיקה הסוחפת והחופים הטרופיים, מספקת עניין מסביב לשעון. ברחבי העיר אפשר לראות את המכוניות האמריקאיות הענקיות משנות החמישים והשישים, מקרטעות להן בחן ברחובות העיר.


ברחובות הוואנה מקרטעות בחן מכוניות אמריקאיות משנות השישים

סנטיאגו דה קובה (Santiago de Cuba) – העיר השנייה בגודלה בקובה נמצאת בקצה הדרומי-מזרחי של האי, בין מפרץ סנטיאגו דה קובה לרכס סיירה מאסטרה. היא מצטיינת בחיי תרבות עשירים, ומכל עבר אפשר לשמוע מוזיקה נהדרת – די אם נציין כי מכאן יצאו כמה מהמוזיקאים הנפלאים של בואנה ויסטה סושיאל קלאב. גם שורשי הסלסה נעוצים עמוק בסנטיאגו דה קובה, ונופי הים, ההרים ומטעי הקפה המקיפים את העיר תורמים אף הם לחוויית הביקור.


סנטיאגו דה קובה. לצ'ה גווארה יש מקום של כבוד גם בקובה של ימינו

סיינפואגוס (Cienfuegos) וטרינידד (Trinidad) – שתי ערים מקסימות השוכנות על החוף הדרומי של קובה, כ-250 ק"מ מזרחית להוואנה. המרכז ההיסטורי של סיינפואגוס, שבו יש ריכוז גדול במיוחד של מבנים בסגנון ניאו-קלאסי, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

טרינידד ידועה בבתיה הצבעוניים ובמבנים הקולוניאליים השמורים היטב שבה. העיר עצמה והאזור שמסביבה, המשמש לגידול סוכר, הוכרזו כאתר מורשת עולמית.


טרינידד – העיר וסביבתה הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו

איסלה דה לה חובנטוד (Isla de la Juventud, אי הנעורים) – האי השני בגודלו במדינה (אחרי האי קובה הנמצא מצפון לו). השמות הרבים שנקשרו בו מעידים על היסטוריה הארוכה והמרתקת של האי: בין המאות ה-16 ל-18 הוא שימש כמקלט לשודדי ים, אשר קראו לו אי התוכים. הסופר רוברט לואיס סטיבנסון קבע בו את עלילת ספרו "אי המטמון" והיתה תקופה שבה הוא כונה אי המטמון. בתחילת שנות החמישים נכלאו כאן מהפכנים, בהם פידל קסטרו (כיום הכלא הזה משמש כמוזיאון).


חוף לבן באי הנעורים

בשנות השישים צעירים רבים עברו להתגורר וללמוד באי, ועל שמם הוא נקרא אי הנעורים. האי מצטיין בחופים יפהפיים – בצפון יש חולות שחורים בעוד שבדרום החולות לבנים, בצמחייה עבותה, בפרדסים (שאחראים על כינוי נוסף שלו – אי האשכוליות), ואפשרויות רבות לצלילה ולשנורקלינג.

אולגין (Holguin) – על יופיו של מחוז אולגין, בקצה הדרומי-מזרחי של האי קובה, אפשר ללמוד מדבריו של כריסטופר קולומבוס שהכריז כי זהו "חבל הארץ היפה ביותר שעין אדם ראתה". האזור משופע באתרי טבע, בהם שמורת Cuchillas del Toa, שנמצאת ברשימת השמורות הביוספריות של אונסק"ו, ובה יערות עננים, מונגרובים, מפלים ושוניות אלמוגים.


שתי אחיותיושבות על ענף אל מול הים במחוז אולגין

באזור אפשר ליהנות משלל פעילויות, דוגמת טיולי הרים, צלילה, סיורים בכפרים, שחייה עם דולפינים ועוד.

צילומים בכתבה: אייסטוק, Cuba Cruise, אלכס גרייבס, פליקר

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקובה

"גריז" בתפאורה קובנית: מכוניות עתיקות בקובה
"גריז" בתפאורה קובנית: מכוניות עתיקות בקובה

לימור צדוק במסע בעקבות הרכבים המצועצעים של קובה, שגרמו לה להתגעגע לנעוריה ולסצנת "גריז" לוהטת בתפאורה קובנית. מכוניות יפות אלה מקרטעות על הכבישים ומזמן הפכו לקולאז' עתיק שבו השלדה מתוצרת שברולט, הפנסים מתוצרת קאדילק, המושבים תוצרת דודג' והמנוע ...

עולם הסיגרים והטבק של קובה
עולם הסיגרים והטבק של קובה

ברחובות קובה הסיגר החושני חובר לקצב הסלסה, ללחות הדביקה ולאווירה הלטינית בסמטאות. בהוואנה, נדמה כי רב התושבים יושבים במפתן הבית, כך שהרגליים והסיגר בולטים אל הרחוב. הסיגר שנחשב לסמל סטטוס יוקרתי וגאווה לאומית לא יוצא מפיהם של האוכלוסייה ...

מסע בקובה: כשוודו פוגש נצרות
מסע בקובה: כשוודו פוגש נצרות

לימור צדוק, שליחת מסע אחר לקובה, מדווחת מהמסע: החל מההתלבטות אם לגיטימי בכלל לנסוע בימים אלה, אל המפגש עם האמן אנריקה רוטנברג, עם נכדתו של פידל קסטרו ועם כוהנת דת הסנטריה מאדרינה כרמן. וגם: פלאשבקים מחוף העבדים בבנין, ...