תפריט עמוד

עמדתם בתורים הארוכים לבית הלבן, הצטלמתם ליד כל האנדרטאות החשובות, סיירתם בג'ורג'טאון וביקרתם מכמה מהמוזיאונים הבולטים של המכון הסמיתסוני כמו מוזיאון התעופה והחלל ומוזיאון הטבע? עכשיו מגיע הזמן לראות את הפנים הנוספות של וושינגטון, באתרים שאינם גדושים בהמוני תיירים. אספנו המלצות לחמישה אתרים נהדרים וקצת פחות מוכרים בבירת ארצות הברית:

ארכיטקטורה ותצפית: הקתדרלה הלאומית
על אף שמדובר באתר שקשה להתעלם ממנו, הקתדרלה הלאומית המרשימה של וושינגטון (Washington National Cathedral), שהיא השישית בגודלה בעולם, אינה עמוסה בתיירים כפי שניתן היה לצפות, בוודאי לא כמו אתרים אחרים בעיר. בנייתה של הקתדרלה החלה ב-1907 אך הושלמה רק ב-1990. התוצאה מרשימה – הקתדרלה בנויה בסגנון ניאו גותי, עם שני מגדלים בעלי צריחונים מחודדים, מגדל פעמונים מרכזי, קשתות מחודדות, קמרונות גבוהים וחלונות ויטראז' מרשימים. למרות שבעיצוב ניכרות השפעות מהעבר, הגרוטסק בדמות ראשו של דארת' ויידר על המגדל הצפון-מערבי מהווה תזכורת למועד בו הושלמה הבנייה.


הקתדרלה הלאומית של וושינגטון. סגנון ניאו גותי מרשים עם נגיעות מתקופתנו

הקתדרלה נמצאת באחת מהנקודות הגבוהות ביותר בוושינגטון, ובקצה המערבי שלה אפשר להעפיל במעלית ל-Pilgrim Observation Gallery, משם ניתן ליהנות מתצפית נהדרת של 360 מעלות על העיר כולה ועל סביבתה. בימי שני ורביעי בשעה 12:30 מתקיימים בקתדרלה קונצרטים של מוזיקת אורגן, שהכניסה אליהם חופשית.


המראה הנפלא שנגלה מראש הקתדרלה הלאומית | צילום: Mr T, flickr

כתובת: 3101Wisconsin Avenue
אתר אינטרנט

מוזיאון הדואר הלאומי
למכון הסמיתסוני יש 14 מוזיאונים ברחבי וושינגטון, כמה מהם זוכים לפופולאריות עצומה, כמו מוזיאון האוויר והחלל ומוזיאון הטבע. אבל יש עוד כמה מוזיאונים מצוינים, כמו מוזיאון הדואר הלאומי (National Postal Museum) ששוכן במבנה המרשים של בית הדואר הישן. במוזיאון הנהדר הזה, שהביקור בו מתאים לכל המשפחה, יש תצוגות אינטראקטיביות שדרכן אפשר ללמוד על ההיסטוריה של שירות הדואר האמריקאי, ועל הדואר בעולם כולו.


מוזיאון הדואר הלאומי. זכר לימים בהם המילה האנגלית "מייל" התייחסה למכתבים כתובים על דף נייר

אחת התערוכות עוסקת באמצעי התחבורה ששימשו להעברת הדואר: רכבות, מכוניות, מטוסים ועוד. תערוכה אחרת מתייחסת לתקופה הקצרה בה השתמשו ברוכבי סוסים מיומנים כדי להעביר דואר ממקום למקום. אחת התערוכות המרתקות עוסקת בדרך בה הדואר שימש את החיילים בחזית, ומציגה מכתבים ששלחו חיילים במלחמה לאהוביהם (ואהובותיהם) שבבית. ויש כאן גם את אוסף הבולים הגדול בעולם, תזכורת לזמנים שהם התכתבות הצריכה מעטפות מבוילות. הכניסה חופשית, כמו בשאר המוזיאונים של המכון הסמיתסוני.


בתוך מוזיאון הדואר. הביקור בו מתאים מאוד גם לילדים

כתובת: 2 Massachusetts Ave.
אתר אינטרנט

קניות: השוק המזרחי
השוק המזרחי (Eastern Market) הוא אמנם אתר קניות פופולרי בקרב המקומיים, אבל זהו סוד שהמקומיים מעדיפים לשמור לעצמם ולא רבים התיירים שיודעים כי לא רחוק מבניין הקפיטול מסתתר, כבר קרוב ל-140 שנה, השוק המקסים הזה. במשך השבוע זהו שוק אוכל שמתקיים באולם מקורה, ובו מוכרים ירקות ופירות, בשרים טריים, פירות ים, גבינות, מאפים ופרחים.


השוק המזרחי. רק מעט תיירים מגיעים לכאן | צילום: Ricky Schully, flickr

בסופי שבוע השוק מתקיים גם בחוץ וכולל שוק איכרים שבו חקלאים מהמדינות הסמוכות מוכרים תוצרת טרייה, לצד שוק אמנים שבו אמנים מקומיים מוכרים פריטי אמנות, עבודות יד, תכשיטים ועתיקות. בסופי שבוע השוק הומה במיוחד, מתקיימות הופעות חיות ויש אווירה של הפנינג.

כתובת: 225 7th Street SE, שכונת קפיטול היל
אתר אינטרנט

ריאה ירוקה: היארדס
בוושינגטון די.סי יש כמה וכמה ריאות ירוקות, בהן המדשאות של הנשיונל מול ופארק רוק קריק, אבל מאז שהיארדס (The Yards) נפתח ב-2010 הוא הפך לאחד הפארקים החביבים על תושבי העיר. הפארק נמצא על גדת נהר אנקוסטיה, בשכונת קפיטול ריברפרונט (Capitol Riverfront), והוא מתהדר במדשאות ירוקות, מפל מים, תעלה מלאכותית קטנה שילדים יכולים להתרענן בה ביום קיץ חם, מצפה נוף, גנים יפים עם שזלונגים שאפשר להשתרע עליהם בנחת והרבה ירוק בעיניים. זה המקום אליו מגיעים תושבי העיר כדי ללכת, לרוץ או לעשות פיקניק עם כל המשפחה. בערבי הקיץ אפשר ליהנות בפארק מהופעות חיות ומשיעורי יוגה – ואז ההנאה כפולה.

היארדס. ריאה ירוקה על גדת הנהר

שייט על הפוטומק
אפשר לכתת רגליים בין המונומנטים הידועים של וושינגטון די.סי, כמו אנדרטת ג'פרסון, בניין הקפיטול, אנדרטת וושינגטון ועוד, ואפשר גם לראות את כל אלה בנחת מזווית פחות שגרתית – בשייט על נהר הפוטומק. ממש כמו הסן בפריז או התמזה בלונדון, גם בוושינגטון די.סי אפשר ליהנות משייט תיירותי נינוח על הנהר, שמלווה בהסבר על העיר ואתריה החשובים. Potomac River Company מוציאה סיורים כאלה, שנמשכים בין 45 דקות לשעה וחצי ויוצאים מכמה נקודות ברחבי העיר. אתר אינטרנט


להשקיף על האתרים המפורסמים של וושינגטון מהנהר | צילום: אייסטוק

אפשרות מהנה אף יותר למטיילים קצת יותר אקטיביים היא חתירה בקיאק או בקאנו בנהר הפוטומק. יש כמה נקודות להשכרת קיאקים לאורך הנהר, אחת מהן היא Key bridge Boathouse בג'ורג'טאון. ניתן לשכור קיאק לשעתיים, לצאת לדרך וליהנות מהצד הרגוע של העיר. במקום מוציאים גם סיורי קיאקים מודרכים, במהלכם מדוושים לאורך הנהר ונהנים מהסברים על המונומנטים החשובים של העיר. אתר אינטרנט

מפת וושינגטון:


לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

וושינגטון: עשרת הגדולים
וושינגטון: עשרת הגדולים
מהמוזיאון המתויר ביותר בעולם, דרך הספרייה הגדולה מכולן ועד לבה הפועם של הפוליטיקה האמריקאית. כמה מאתרי החובה של וושינגטון – חלקם מוכרים מאוד, אחרים ידועים פחות – שישאירו אתכם נפעמים

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.