תפריט עמוד

המקומות הכי פוטוגניים בעולם

העובדה שהצטיידתם במצלמה לא בהכרח מבטיחה שהתמונות מהטיול יהיו מוצלחות. אבל יש מקומות ברחבי העולם שקל במיוחד לחזור מהם עם תמונות עוצרות נשימה. מאירלנד ועד ניו זילנד - הנה כמה מהמקומות הכי פוטוגניים בעולם

כשרק התחלתי לטייל בעולם לא לקחתי איתי מצלמה. בתמימות נעורים, חשבתי שמיותר לצלם אתרים ואנשים במהלך הטיול, כי הרי מה שחשוב באמת נשמר בלב. אלא שאחרי טיול נוסף ועוד אחד ושלושה ועשרה, גיליתי שעם כל הכבוד ללב, מה שלא צולם הולך ונשכח, דוהה בזיכרון עד שהוא נעלם לנצח.

אבל לא כל אחד ניחן בכישרון לתפוס את השנייה הנכונה, שבה הכלבלב מזנק באוויר, או לגלות את הזווית הכי מעניינת, כשהנוף המפעים מציץ מבעד עלווה עדינה. לטובת המתקשים (שלצערי, אני נמנית איתם), ליקטנו כאן כמה מקומות פוטוגניים במיוחד, כאלה שגם הצלם החובב, זה שמסתפק במצלמה של הטלפון הסלולארי, לא יכול להטעות. וכשאתם מוקפים בכל היופי הזה, קל לחזור הביתה עם תמונות מדהימות.

חצי האי דינגל, אירלנד
חצי האי דינגל, בקצה הדרומי-מערבי של אירלנד, מציע לצלם החובב (והמקצועי, כמובן) נופי ים מהסוג שצובט את הלב: גבעות ירוקות שמסתיימות במצוקים דרמטיים היורדים היישר אל תוך גלי האוקיינוס, כפרים זעירים, כבשים פוטוגניות ועופות ימיים שכמו מחכים בסבלנות לצילום המושלם.


חצי האי דינגל – גבעות ירוקות שיורדות בתלילות אל גלי הים


שחף עומד על סלע, עם האוקיינוס ברקע, בחצי האי דינגל

צ'ינקווה טרה, איטליה
לאורך קו החוף הסלעי של הריביירה האיטלקית, במחוז ליגוריה שבצפון-מערב איטליה, נמצאים חמישה כפרים קסומים, שבתיהם הצבעוניים כמו תלויים על בלימה מעל הים הכחול. אי אפשר להגיע אל הכפרים הללו ברכב, אלא רק דרך הים, ברכבת או בשביל הליכה המחבר בין הכפרים ומספק אינספור זוויות מעניינות לצילום.


בין אם תגיעו לכפרי צ'ינקווה טרה שבריביירה האיטלקית ברגל, ברכבת או דרך הים – אפשרויות הצילום מפעימות


מבט מהשביל המוביל בין הכפרים אל הבתים שכמו תלויים מעל הים


גם בתוך הכפרים עצמם, עם הבתים הצבעוניים שמטפסים זה על גבי זה, קל מאוד לצלם תמונות מקסימות

מפלי גולפוס, איסלנד
באיסלנד תתקשו להחליט מה מדהים יותר לצילום: הגייזרים המתפרצים, שדות הלבה השחורים, המפלים האדירים או אולי תוכוני הים (פאפין) בעלי המראה החמוד-מצחיק שמצטופפים על המצוקים מעל האוקיינוס. הנופים כאן כל כך דרמטיים ופראיים שכמעט כל קליק של המצלמה יתפוס רגע מפעים, ומצד שני – יתקשה להעביר את התמונה כולה. לשם הדגמה, בחרו את מפלי גולפוס, מהאתרים המוכרים והמתוירים באי. בין אם הצלחתם לתפוס קשת מנצנצת מעל רסיסי המים או שכמה אנשים זעירים העומדים מעל המפלים מדגימים את גודלם האדיר ואת עוצמתו של הטבע – התוצאה מדברת בעד עצמה.



קשת מעל רסס המים במפלי גולפוס – תוספת צבעונית למפלים הדרמטיים


אם תצליחו לתפוס קבוצת אנשים לצד המפלים, תוכלו להדגים את עוצמתו של הטבע לעומת בני האנוש הזעירים

הגל (The Wave), אריזונה
רק עשרים אנשים בכל יום יכולים לחזות בפלא הטבע הקרוי The Wave, סלעי גיר אדומים שהרוחות חרטו בהם צורות גליות מרהיבות. כדי להיכנס לאתר הייחודי הזה, שנמצא סמוך לגבול עם מדינת יוטה, צריך להירשם מראש ולקוות ששמכם יעלה בהגרלה. אם הצלחתם, אין בכלל סיכוי לחזור הביתה בלי תמונות שיגרמו לחברים להיאנח בקנאה. עוד בכתבה הבאה.


The Wave, הגל. עם התצורות המדהימות בסלעים האדומים – קשה לפספס צילום מרשים להפליא


אחד המטיילים המאושרים שקיבל רשות להיכנס ל-The Wave. עכשיו רק צריך לשלוף את המצלמה…

השוק במרקש, מרוקו
לא רק טבע מפעים מצטלם היטב. השוק של מרקש, ערבוביה מרהיבה של צבעים, קולות וריחות, מהווה כר פורה לצלמים. התאורה לא תמיד עומדת לצדכם וגם הצפיפות והרעש יכולים לבלבל, אבל מי יכול לעמוד בפני הצבעוניות המקסימה הזאת?


חרוטים מושלמים של תבלינים בשוק של מרקש


הצבעים בשוק של מרקש כל כך עזים, שאתם מרגישים חלק מסיפורי אלף לילה ולילה


התאורה לא תמיד נוחה וגם הדוחק והצפיפות מקשים על הצילום, אבל הצבעוניות המדהימה מפצה על הכל

האי לה דיג, סיישל
חופים טרופיים עם חול לבן, דקלי קוקוס תמירים ומים בצבע טורקיז הם לא רק קלישאה מצויה, אלא גם מצטלמים נפלא. אבל אם אתם מחפשים משהו מעט שונה, שאמנם מציג את כל המאפיינים שהוזכרו כאן, אבל מוסיף להם סלעים בצורות פנטסטיות, המקום בשבילכם הוא חוף אנסה סורס ד'ארג'נט (Anse Source D'Argent) באי לה דיג, אחד מ-115 איי סיישל. לא במקרה החוף הזה, שמעוטר בסלעים דרמטיים, נחשב לאחד היפים בעולם וגם אחד המצולמים ביותר.


חוף אנסה סורס ד'ארג'נט. כל מה שצריך בחוף טרופי, בתוספת של סלעים פנטסטיים


אחרי שצילמתם את החוף המקסים מכל זווית אפשרית, טפסו מעליו לצילום שתופס את הסלעים והסירות בים

ארץ הפיורדים, האי הדרומי, ניו זילנד
ניו זילנד מתהדרת בנופים מהיפים בעולם, אבל דומה שתמצית היופי הניו זילנדי מתגלה בדרום-מערב האי הדרומי, באזור הנקרא פיורדלנד. המצלמה לא תנוח כאן לרגע וכל תמונה מדהימה מקודמתה: קליק – אגם מכותר בהרים מחודדים, קליק – שביל שעובר בלבו של יער גשם סבוך, קליק – מפל נופל לתוך מימי פיורד. אבל דומה שהתמונות המוצלחות ביותר הן אלה שתופסות את ההשתקפויות במימי האגמים המכונים אגמי מראה (Mirror Lakes). וכמו שאפשר לראות פה, לפעמים לא חייבים לצלם את הנוף בשלמותו, צילום ההשתקפות שלו במים יכול להיות דרמטי ומרשים אף יותר.


השתקפות מושלמת באגם בפיורדלנד שבאי הדרומי בניו זילנד


לפעמים לא חייבים לצלם את הנוף מסביב לאגם, צילום של ההשתקפות עצמה יכול להיות מרשים לא פחות

צילומים: חצי האי דינגל: Katy McClelland ,Danniel Stockman, צ'ינקווה טרה: Michael Wuensch, מפלי גולפוס: Malcolm Browne, השוק במרקש: Vesna Middelkoop, לה דיג: Jean-Louis Breisach, ניו זילנד: Andrew fysh, patrick

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.