תפריט עמוד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות מעולות (ולא מאוד מוכרות), שנותנות את התמורה הטובה ביותר לכסף

הגעתם לניו יורק, שילמתם לא מעט על כרטיס הטיסה, גם מלון נעים במיקום מרכזי במנהטן אינו זול, עכשיו אתם רוצים לאכול במקומות מצוינים, אבל בלי להוציא מאות ואפילו אלפי שקלים על הארוחה. אז מה עושים? דווקא בסעיף האוכל אפשר לחסוך, בלי להתפשר על האיכות. ליקטנו כאן כמה מסעדות ניו יורקיות מומלצות, חלקן מציעות מטבחים שלא נפוצים בארץ, רובן לא מאוד מוכרות, וכל אחת מהן נותנת תמורה מלאה לכסף. בתיאבון!

מדריך מסע אחר לניו יורק

Corner Bistro

הכי רחוק מהברים הנוצצים והטרנדיים שכיכבו ב"סקס והעיר הגדולה", הבר הוותיק ונטול הברק הזה הוא מקום מושלם לארוחת צהריים עתירת כולסטרול או לארוחה לילית שתסגור לכם את הפינה. אל תבנו על תפריט מגוון ומעודכן, התפריט של קורנר ביסטרו כולל כמה סוגי כריכים בסיסיים, לצד ארבע גרסאות של המבורגר – רגיל, עם גבינה, עם גבינה ובייקון או עם צ'ילי. ההמבורגרים לא עצומים (קציצה של 220 גרם), אבל הם עסיסיים ועשויים באופן מדויק והולכים מצוין עם הצ'יפס הפריך והממכר, שעל פי השמועות מטוגן בשומן בקר במקום בשמן רגיל.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alexa | EatingNYC (@eatingnyc) on

את ההמבורגר אפשר ללוות עם כוס גדולה או קנקן של בירה ולהרגיש שנכנסתם לסט של סדרת משטרה אמריקאית המתרחשת בניו יורק.

איפה? W 4th St 331 (פינת הרחובות Jane ו-4), מנהטן. טלפון: 212-242-95022, אתר

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ina Garten (@inagarten) on

Superiority Burger

אל תתנו לשם של המקום הזה להטעות אתכם, זוהי בהחלט לא מזללת המבורגרים. להיפך, סופיריוריטי ברגר ("המבורגר עליון" בתרגום חופשי) היא מסעדה צמחונית של המוזיקאי והשף ברוקס האדלי (Brooks Headley), שבגלגולי הקריירה הקודמים שלו היה מתופף בלהקות פאנק ואינדי, אחר כך למד קונדיטוריה, זכה בפרס הנחשק של קרן ג'יימס בירד לשף קונדיטור הטוב ביותר ועבד כשף פטיסייר במסעדת Del Posto הנחשבת. אבל כמי שלא אוהב ללכת בתלם, האדלי נטש את מסלול המסעדנות העילית לטובת מסעדה צמחונית זעירה משלו, שמשתרעת על שטח של פחות מ-30 מ"ר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @superiorityburger on

התפריט הקבוע מצומצם וכולל מנות כמו המבורגר צמחוני (יש גם גרסה טבעונית) או סלט ברוקולי שרוף עם חציל ופלפלי צ'ילי, ויש גם מנות מיוחדות המשתנות מדי יום. המחירים זולים מאוד – בין ארבעה לשבעה שקלים למנה, והטעמים, כמו שאפשר לצפות מאדם יצירתי ופרוע כל כך – מעולים.

איפה? E. 9th Street 430, טלפון: 212-256-1192, אתר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @superiorityburger on

Totto Raymen

אם אתם כמוני, תהיו מוכנים ללכת למרחקים כדי לאכול קערה של ראמן טוב. למרבה השמחה, לא צריך להרחיק, כי לטוטו ראמן יש שלושה סניפים במנהטן (ועוד כמה במקומות אחרים, כולל שניים בטייפה, בירת טייוואן, אם במקרה אתם באזור). התפריט כולל סוגים שונים של ראמן, אותו מרק איטריות יפני המכיל כל טוב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Totto Ramen (@totto_ramen) on

המנה הקלאסית, Chicken Paitan, מכילה מרק עוף עם אטריות חיטה, בצל, בצל ירוק, אצת נורי ופרוסות של עוף או בשר (לבחירה). הגרסה החריפה דומה, אבל כוללת גם שמן שומשום חריף ונבטים. ויש גם ראמן מיסו, ראמן צמחוני וסוגים נוספים ומיוחדים, כשלכל אחת מהמנות אפשר להוסיף מיני תוספות, כמו ביצה קשה, ביצה רכה, אבוקדו, שום מטוגן, שורש במבוק ועוד ועוד. המנה הבסיסית הזולה ביותר עולה 10 דולר (האחרות עולות בסביבות 15-12 דולר), כל תוספת עולה דולר או שניים, תלוי בבחירה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Totto Ramen (@totto_ramen) on

איפה? יש שלושה סניפים במנהטן: 366 West 52nd Street (בין השדרה השמינית לתשיעית); 248 East 52nd Street (בין השדרה השנייה לשלישית) וב-464 51st street (בין השדרה התשיעית והעשירית). אתר

Ugly Baby

יש לא מעט סיבות לצאת ממנהטן ולהגיע לברוקלין, שהפכה בשנים האחרונות למקום נחשק וטרנדי. אבל לאוהבי המטבח התאילנדי, יש סיבה אחת מצוינת – אגלי בייבי, המסעדה החדשה של השף הצעיר והמוכשר סיריצ'אי סרפרפלאם (Sirichai Sreparplarn), שהמסעדה הקודמת שלו, אף היא בברוקלין, קיבלה כוכב מישלן זמן קצר אחרי שנפתחה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Holly (@foodforholly) on

אגלי בייבי מפתיעה לא רק בשמה ("תינוק מכוער") אלא גם בטעמים עזים ומדויקים ובשילובים יוצאי דופן, לעיתים אפילו מוזרים, שאיכשהו עובדים מצוין ביחד. המטבח מתמקד באוכל מצפון תאילנד, פחות מוכר לנופשים בחופים ובאיים שבדרום המדינה. והמחיר? המנה היקרה ביותר – סרטנים בגריל, עולה 38 דולר; הזולה ביותר – לביבות של חלב קוקוס עם שעועית שחורה וטארו, עולה 9 דולרים. רוב המנות האחרות נעות בין 15 ל-20 דולר.

איפה? Smith Street 407, ברוקלין, טלפון: 347-689-3075, אתר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Manggy (@jumanggy) on

Bep Ga

הניו יורק טיימס התלהב, ניו יורק מגזין יצא מגדרו, השף והבעלים של אגלי בייבי (ראו למעלה) מודה שהוא מטורף על מנת האורז עם עוף. ועל מה כל הרעש? על מסעדה וייטנאמית זעירה הממוקמת בצ'יינה טאון, בלי שלט בחוץ, עם כיסאות פלסטיק כעורים נטולי משענת וקירות בוורוד מזעזע. הכי פשוט, הכי לא אטרקטיבי, הכי רחוק ממסעדת גורמה. וזה עוד לא הכל: בתפריט יש רק ארבע מנות. כן, כן, ארבע מנות וכולן של עוף. ובכל זאת, הטעמים מדברים, ובמקרה הזה – הם אומרים שירה. יודעי דבר נשבעים שאכלו כאן את מרק הפו הכי טוב מחוץ להאנוי. והמחיר? בסביבות 10 דולרים למנה גדושה ומשביעה.

איפה? 70 Forsyth St, צ'יינה טאון, מנהטן, טלפון: 917-261-4716

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bếp Gà (@bepganyc) on

Kopitiam

תשכחו משתי ביצים מטוגנות עם ערמה של האש בראונס נוטפי שומן או גרנולה עם פירות ויוגורט, ולכו על משהו אחר לגמרי: ארוחת בוקר מלזית בקופיטיאם, מסעדה זעירה שהניו יורקר קרא לה בפשטות "מחשמלת". פירוש השם קופיטיאם הוא "בית קפה" בדיאלקט של מהגרים סינים החיים במלזיה, ואכן השפית והבעלים של המקום הקטן, שנפתח לפני כשנתיים, שייכת למיעוט הנקרא Nyonya – קבוצה אתנית שהיגרה מצפון סין למלזיה במאות ה-17-15.

זהו מטבח מרתק, שמשלב טעמים של סין ומלזיה, שונה מכל מה המוכר לנו, ודאי מארוחות הבוקר הסטנדרטיות המוצעות במערב. אם אתם מרגישים הרפתקנים ופתוחים לטעמים חדשים, זה המקום בשבילכם. המנה הזולה ביותר בתפריט ארוחת הבוקר עולה 4 דולרים: שני חצאי ביצה קשה ברוטב סויה ופלפל לבן; היקרה ביותר עולה 12 דולר – אטריות שטוחות בעבודת יד ברוטב אנשובי, עם אנשובי מטוגנים, פטריות יער, תרד ובשר טחון. ואפשר גם ללכת על המנה המלזית הלאומית Nasi Lemak: אורז עם קוקוס, אנשובי מטוגנים, מלפפון, בוטנים וביצה קשה (9 דולרים).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by kopitiam nyc (@kopitiamnyc) on

ארוחות הבוקר מוגשות בכל שעות היום ובנוסף להן יש מנות אחרות, חטיפי קארי, סוגים שונים של תה וקפה מלזיים וקינוחים שלא מזכירים בדבר את הקינוחים המערביים (למשל, כדורי אורז בחלב קוקוס וסוכר דקלים).

איפה? 151 East Broadway, מנהטן, טלפון: 646-609-3785, אתר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by kopitiam nyc (@kopitiamnyc) on

99Cent Fresh Pizza

השם אומר הכל: סלייס של פיצה בפחות מדולר. בעיר שאימצה את הפיצה כאילו היא עצמה המציאה אותה, תמצאו אינספור פיצריות, הרבה מהן טובות, חלקן  מצוינות. בטובות שבהן תשלמו בסביבות 23 דולר על פיצה מרגריטה. אבל אם אתם מוותרים על ישיבה במסעדה ופשוט רוצים סלייס מהיר וטרי במחיר משתלם, זה המקום בשבילכם. בסופי שבוע יש מבצע מיוחד: שני סלייסים ופחית שתייה ב-2.75 דולר, כלומר במחיר נסיעה בסאבווי. אז נכון שלא מדובר בפיצה גורמה, וגם ההגשה על צלחת חד פעמית לא תגרום לכם לפצוח בשיר, אבל הביקוש הרב מבטיח שהפיצה שתקבלו מן הסתם יצאה מהתנור רק לפני כמה דקות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adry/Gosi/Daniela/Oliver (@molaviajar) on

 

איפה? 151 E 43rd St, מנהטן, טלפון: 212-922-0257, את התפריט (המצומצם) תוכלו לראות כאן

Le Bernardin

במעבר חד מאוד מהמקומות הקודמים ברשימה – אם תמיד חלמתם לאכול במסעדה של שלושה כוכבי מישלן אבל ממש לא מתחשק לכם לשבור תכנית חיסכון, יש פתרון: גם במסעדות הכי נחשבות בעיר, יש לפעמים דיל לגמרי לא רע בצהריים. כך, למשל, בלה ברנרדין, מסעדת הדגל של השף הצרפתי הנודע אריק ריפר (את שמו כותבים Ripert, אבל לא מבטאים את ה-t). המסעדה מתהדרת בשלושה כוכבי מישלן ובדירוג של ארבעה כוכבים מצד הניו יורק טיימס והיא מככבת תדיר במקומות גבוהים ברשימת המסעדות הטובות בעולם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Salty Magazine (@thesaltymag_) on

בערב תשלמו על ארוחת טעימות בת ארבע מנות 160 דולר (לא מחיר בשמיים למסעדה ברמה הזאת), אבל בצהריים, אם תסכימו לשבת בלאונג' במקום בחדר האוכל הרשמי, תוכלו ליהנות מתפריט מיוחד שנקרא City Harvest ("יבול העיר") – תפריט בן שלוש מנות במחיר אחיד של 57 דולר (חמישה דולרים מהארוחה של כל סועד נתרמים לארגון City Harvest, שאוסף עודפי מזון ממרכולים ומסעדות ומחלק אותם לנזקקים). ומה בתפריט? למנה ראשונה אפשר לבחור בין סלמון אורגני עם סלק, קרוטונים ורוטב חזרת לבין טונה זהובה עם סלט עשבים ברוטב אסייתי; לעיקרית אפשר לבחור בין מרלוזה (בקלה) עם חציל קלוי ורוטב של יין אדום ותבלינים מפרובנס לבין בס מפוספס עם קומפוט של שומר וכרישה ורוטב בולייבז. בשלב הקינוח כבר לא צריך להתלבט: התפריט כולל קינוח אחד, שוקולדי במיוחד – פונדנט שוקולד חם עם שוקולד מעושן וגלידת שוקולד פרוביאני.

איפה? 155 W 51 ST 155, מנהטן. טלפון: 212-554-1515, אתר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chen Shi (@talenttinashi) on

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

ניו יורק: טיול במנהטן בעקבות תולדות העיר
ניו יורק: טיול במנהטן בעקבות תולדות העיר

טיול רגלי לאורכה של מנהטן, מבאטרי פארק ועד הארלם, חושף כמה מהסיפורים ההיסטוריים המרתקים בתולדות ניו יורק. טל רשף מציע מסלול טיול שמחזיר לימים בהם היתה חומה אמיתית בוול סטריט, תעלת מים זרמה בקנאל סטריט וגריניץ' וילג' היה ...