תפריט עמוד

הכל מתחת למים

ההפתעה הגדולה ביותר באילת היא שלא חייבים לצלול בשביל לשהות מתחת לפני הים, בתוך החלק השלו יותר של העולם. הנה מגוון די גדול של פעילויות לחופשה באילת מתחת לפני הים

ההבדל עצום. רגע אחד, עם ראש מעל המים, העולם מלא בעיות, רועש, חם, בוהק ומעצבן. רגע לאחר מכן, עם הראש בתוך המים, שקט מתוק אופף הכל. הצבעים רכים, התנועה איטית, שלווה גדולה נוחתת על העולם. כדאי לנסות את זה. בריחה לאילת, אבל הפעם עם החלטה גורפת יותר: הפעם אנחנו בודקים את כל האפשרויות לשהות משך זמן ארוך ככל האפשר מתחת לפני הים, בתוך החלק השלו יותר של העולם.

ההפתעה הגדולה ביותר באילת היא שלא חייבים לצלול בשביל ללכת די רחוק עם ההחלטה המצוינת הזו. הנה מגוון די גדול של פעילויות לחופשה באילת מתחת לפני הים. את רובן אפשר לעשות עם הילדים, רובן לא מחייב כושר גופני מיוחד או ידע כלשהו. פשוט צריך להגיע אל המקומות הנכונים וליהנות.

חוף אלמוג
מעט מאוד נותר משונית האלמוגים של אילת, אבל החלק היפה ביותר שלה זמין לכל, ואינו דורש למעשה השקעה או ידע. חוף אלמוג, כחמישה קילומטרים מדרום לעיר, על הכביש לטאבה, מציע לכל מבקר הצצה מופלאה אל העולם התת-ימי. כל שצריך הוא לטבול את הראש חבוש המשקפת במים. עולם חדש ומופלא נגלה לעיני המתבונן. ברוכים הבאים.

ריף הדולפינים
המקום המרתק הזה מדרום לעיר, מציע הצצה אל עולם של יונקים חכמים ואל חיי חברה מסקרנים במיוחד. החוויה שמציע הריף אינה דומה כמעט לשום דבר אחר. היא שונה מאוד משחייה סתמית בים, או מצלילה בכל שונית אלמוגים אחרת. הקרבה והמגע של הדולפינים הופכים את המפגש איתם לרגע מרגש מאוד. מסוג הדברים שילדים ומבוגרים זוכרים שנים רבות לאחר מכן. אין הרבה חוויות שמעניקות לאדם את התחושה שהוא שייך לטבע, למשהו שאפשר להגדיר אותו רק במלים גבוהות מאוד כמו "פלא הבריאה" או "היקום". ריף הדולפינים מספק בדיוק את התחושות האלה ומציע לשם כך כמה פעילויות שאפשר לבחור ביניהן. הראשונה והפשוטה ביותר היא שחייה עם דולפינים. השחייה מתבצעת בקבוצות של שלושה-ארבעה משתתפים עם מדריך אחד. כל אחד מהמשתתפים מקבל מסיכה, קנה, סנפירים וחליפת צלילה. חברי הקבוצה הקטנה יוצאים אל הים, לא רחוק מהחוף אך במים עמוקים ובעזרת מסיכת הצלילה צופים בדולפינים. צוות הריף מדגיש שהדולפינים עצמם מחליטים אם להתקרב אל חברי הקבוצה או להתעלם מהם. חברי הקבוצה לא נוגעים בדולפינים אבל, בדרך כלל, מתקרבים אליהם מאוד וחשים את התנועה שלהם. לעיתים קרובות הדולפינים עצמם באים להתחכך במבקרים ומתיידדים איתם.

אפשרות נוספת היא צלילת היכרות לעומק שישה מטרים. צלילה זו מיועדת למבקרים חסרי כל ניסיון בצלילה ומאפשרת גם למי שלא הוכשר לחוות את עצם השהות מתחת למים וכמובן את הצפייה והמפגש הקרוב עם הדולפינים.
פרטים נוספים בטלפון: 08-6300111 או באתר האינטרנט.

המצפה התת-ימי
מבחינות רבות זהו הפיתרון האידיאלי עבור הרוצים להישאר יבשים. במצפה אפשר ליהנות משני העולמות – לראות מה קורה מתחת למים ולשמור על יובש מוחלט, מבלי שטיפת מים אחת תיגע בנו. המצפה נמצא שבעה קילומטרים דרומית לאילת ואפשר להגיע אליו במכונית פרטית או באוטובוס (קו 15). העונג הגדול ביותר כאן הוא פשוט להתייצב מול אחד החלונות הגדולים ומבלי כל התלאות של מסיכה, או בקבוקי אוויר דחוס ליהנות ממראה מרהיב של קרקעית הים, שונית האלמוגים, הדגים ובעלי החיים האחרים שחיים כאן. יש משהו בחוויה שמזכיר ספרי מדע בדיוני. המחשבה על לחץ המים האדיר בעומק שישה מטרים ועל חלונות הזכוכית שעוביים שמונה סנטימטרים אמנם מנקרת בראש המבקר מדי פעם, אבל החוויה מסעירה ומרתקת מספיק כדי להחזיק אל מול חלונות התצפית גם את החששנים הגדולים ביותר. אטרקציות נוספות הן בריכת הכרישים ובריכת צבי הים וחתולי הים. בשתיהן יש אפשרות להתבונן במשך זמן ממושך ובשלווה גדולה בבעלי חיים מרתקים, שמפגש עימם נדיר למדי.

הנמרצים ביותר יכולים לטפס לאחר מכן אל ראש מגדל התצפית ולהתבונן בנוף המפרץ המקיף את המצפה. במוזיאון הימי ניצבים 38 אקווריומים ובהם יותר מ-500 מיני דגים, אלמוגים ובעלי חיים אחרים שבית גידולם הוא הים האדום.
ניתן גם לצאת לשיט על סיפונה של קורל 2000, ספינת הזכוכית לה 48 חלונות הממוקמים כ-1.5 מ' מתחת לפני הים. לא כדאי להחמיץ ביקור באושנריום, סימולטור המדמה צלילה.באולם המכיל 150 מקומות ישיבה על מושבים מיוחדים, מוקרן על גבי מסכי ענק סרט הלוקח את הצופה אל מעמקי הים המרהיבים ביותר על פני כדור הארץ. במסע המתחיל בפארק המצפה התת ימי באילת משייטים הצופים דרך האתרים המדהימים ביותר במעמקי האוקיינוסים בתבל. פרטים נוספים בטלפון: 08-6364200 או באתר המצפה.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.