תפריט עמוד

הכי מפתיע שיש: הקרפטים הרומנים וטרנסילבניה

למרות שרומניה נמצאת במרחק טיסה קצרה מישראל, הטיול בה נדמה כמסע בזמן מאות שנים אחורה, עם עיירות שכמו נלקחו מסרטי אבירים וכפרים חקלאיים שהזמן עצר בהם מלכת. בנוסף למפגש תרבותי מרתק מציעה רומניה גם טבע הררי פראי ונופים ירוקים עוצרי נשימה

במרחק של פחות משלוש שעות טיסה מישראל נמצאת רומניה, אחד היעדים המפתיעים ביותר באירופה. קצת אחרי שיוצאים מבוקרשט, הבירה, לכיוון הרי הקרפטים וטרנסילבניה, מתגלה עולם אחר שנראה שגלגלי הקדמה עדיין לא הגיעו אליו. את המכוניות בדרכים מחליפות עגלות עמוסות בחציר רתומות לסוסים, איכרים מעבדים את השדות, חצרות הבתים מלאות בחיות משק, בעלי מלאכה עוסקים במרץ במלאכות שנדמה היה שכבר חלפו מן העולם. אבל רומניה היא לא רק חיי כפר. העיירות הסקסוניות העתיקות גם הן לוקחות את המבקרים למסע בזמן, ויחד עם החומות העטורות בצריחים הן נראות כאילו נלקחו מתפאורה לסרט אבירים הוליוודי. כשמוסיפים לאלה את הנופים הירוקים, עם יערות האשוח העבותים, ההרים הדרמטיים והאגמים, מתגלה יעד מרגש ומפתיע שאפשר ליהנות בו מטיול ג'יפים עם החבר'ה או מחופשה חווייתית ולא שגרתית לכל המשפחה.

כביש בטרנסילבניה. עגלות רתומות לסוסים נפוצות יותר ממכוניות

טיולי הג'יפים של MEDRAFT להרי הקרפטים ולטרנסילבניה מאפשרים להכיר את כל הצדדים הייחודיים של המדינה הזו, שהיא בו זמנית כל כך קרובה אבל גם מאוד רחוקה. הג'יפים נוסעים בדרכים צדדיות, בהן ניתן להתרשם מרומניה הכפרית והחקלאית. בדרכים האלה אין הרבה מכוניות, אבל עגלות רתומות לסוסים וטרקטורים יש בשפע, וגם את המשאיות העמוסות של חוטבי העצים רואים מפעם לפעם.

בטיולים האלה לא מסתפקים בנסיעה בדרכים ויוצאים לפגוש מקרוב את האוכלוסייה המקומית: מבקרים בכפר מקומי, עולים לגבעות מעל הכפר בעגלה רתומה לסוס, מבקרים את הרועה והעדרים בשטח המרעה ולא פוסחים על ארוחת צהריים בבית מקומי, שכוללת גם סיור בחצר הבית, בין חיות המשק, הכלים החקלאיים ומתקני זיקוק הצויקה, המשקה האלכוהולי המקומי שמוכן משזיפים. ואם לא די בכך, מבקרים את בעלי המלאכה המקומיים, צופים בתהליך היצירה ונהנים מהכנסת האורחים הלבבית.


החיים בכפרים נראים ממש כמו לפני מאות שנים, עם חיות משק בחצר הבית

הטיולים ברומניה כוללים גם ביקור בערים הסקסוניות העתיקות שהשתמרו באופן מעורר השתאות. אחת מהערים האלה היא בראשוב, עיר עתיקה יפהפייה המוקפת בחומה ומגדלים. ברחובות העיר העתיקה אפשר להתרשם מהכנסייה השחורה העצומה בגודלה, מהרחוב הצר בעולם והמדרחוב שוקק החיים. עיר נוספת היא סיגישוארה הציורית, שהקסם והמסתורין של ימי הביניים נשמרו בה עד היום. המרכז הימי ביניימי של העיר מוקף בחומה ובתשעה מגדלים, ותענוג לטייל בין הסמטאות הצרות והתלולות, שבאחת מהן נמצא בית הולדתו של הנסיך וולאד צפש דרקול, שדמותה שימשה מודל לדמותו הספרותית של דרקולה צמא הדם.


הטיול ברומניה מזמן שלל הפתעות, בהן טירות מרשימות כמו זו

הנופים היפים של רומניה הם חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול. רמת טרנסילבניה והרי הקרפטים מכוסים ביערות עבותים, עצומים בגודלם, ואדיות ועמקים ירוקים, שטחי מרעה אינסופיים, אגמים מסתוריים, נחלים עם מים צלולים, ובין כל אלה מסתתרים הכפרים שבתיהם צבועים בצבעי פסטל רכים. גם כאן לא מסתפקים בנסיעת שטח מרגשת, ויוצאים לחוות מקרוב את הטבע: מטפסים במעלה קניון צר ועמוק, טובלים את הרגליים בנביעת מים צוננת, אוכלים ארוחת ערב לשפת אגם בגובה של 2,000 מטר.


הנופים הירוקים של הקרפטים הרומנים הם מלווים את המטיילים מכל עבר

ואם באוכל עסקינן, כדאי להזכיר את המטבח הרומני המשובח, שספג השפעות מהמטבח הבלקני, ההונגרי והתורכי, עם קבב רומני מתובל היטב, ממולאים, מרק צו'רבה וארוחות של בשרים על האש שמלוות בכוסית צויקה משזיפים או אגסים. אחרי ארוחה טובה פורשים לשנת לילה טובה במלונות איכותיים ומיוחדים, ואוגרים כוחות לקראת יום נוסף גדוש בחוויות.

כמה הפתעות שמזמן טיול ברומניה תוכלו לראות בסרטון הבא:

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.