תפריט עמוד

ציריך מדורגת בקביעות, שנה אחרי שנה, במקומות הראשונים ברשימת הערים היקרות בעולם. הנתון הזה עשוי להרתיע את התיירים שמבקרים בעיר, אבל הבשורה המשמחת היא שבתכנון נכון, גם מטיילים דלי תקציב יכולים ליהנות מביקור בעיר היפה הזו.

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להוזיל את עלויות החופשה בציריך:

לרכוש את כרטיס ציריך – כרטיס ציריך (ZürichCARD) מקנה כניסה חופשית למרבית המוזיאונים של ציריך, הנחות בחנויות, הטבות במסעדות ונסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית של ציריך, כולל רכבלים ושייט באגם. הכרטיס תקף ל-24 שעות או ל-72 שעות, ומחירו 24 פרנק שוויצרי או 48 פרנק שוויצרי בהתאמה. את הכרטיס ניתן לרכוש בסניפי לשכת התיירות של ציריך, בתחנות הרכבת בציריך ובסביבתה ובחלק מהמלונות.


כרטיס ציריך מקנה הנחות והטבות, כניסות בחינם למוזיאונים ונסיעה חופשית בתחבורה הציבורית ברחבי ציריך | צילום: swiss-image.ch/Christof Schuerpf

ללכת ברגל – מרכז ציריך קומפקטי למדי ומתאים מאוד לטיול רגלי. למעשה, הליכה ברגל היא אחד מהתענוגות הגדולים שיש לציריך להציע – אפשר ללכת לאורך נהר לימאט, לטייל ברחובות העיר העתיקה, ואפילו לעשות סיור חלונות ראווה בין חנויות היוקרה במדרחוב בנהופשטראסה האלגנטי. מכל אלה אפשר ליהנות בציריך בלי להוציא פרנק אחד מהארנק.


מרכז ציריך קומפקטי ומתאים לטיול רגלי | צילום: ST/swiss-image.ch / Gian Marco Castelberg & Maurice Haas

• לבלות באתרים החינמיים של העיר – רבים מהאתרים המעניינים של ציריך מציעים למבקרים בהם כניסה בחינם. ניתן להיכנס בחינם לכל שלוש הכנסיות החשובות של ציריך – קתדרלת גרוסמינסטר (Grossmunster), שהיא הקתדרלה הגדולה של ציריך, כנסיית פראומינסטר (Fraumunster), שמפורסמת בוויטראז'ים של מארק שאגאל, וכנסיית סנט פטרס (St. Peters), שבה נמצא השעון הגדול ביותר באירופה. גם הגנים הבוטניים של אוניברסיטת ציריך מציעים כניסה חופשית. בגנים יש מינים רבים של עצים, צמחים ופרחים, חממות זכוכית עם צמחים טרופיים, גן אביב עם טוליפים ופרחי אביב נוספים, גן ים תיכוני ועוד. הכניסה חופשית גם לפארקים הירוקים של ציריך, כמו הארבורטום (Arboretum) שלשפת האגם. כדאי לבקר גם בגבעת לינדנהוף, שמציעה תצפית נהדרת על העיר. על הגבעה יש שרידים של טירה ימי ביניימית, שבילי טיול ומזרקה, ובקיץ מתקיימים בה אירועים ותחרויות ספורט. והכל – בחינם.

כנסיית סנט פטרס, עם השעון הגדול ביותר באירופה. הכניסה בחינם | צילום: swiss-image.ch/Lucia Degonda

• לרכב על אופניים – ציריך אמנם עיר יקרה, אבל למרות זאת היא מציעה למבקרים בה דברים חינמיים שאינם מובנים מאליהם. אופניים, למשל. בציריך ניתן לשכור אופניים בחינם לאורך כל השנה במוזיאון הלאומי ובסניף הדואר המרכזי של ציריך (Sihlpost). בחודשים מאי-אוקטובר ניתן לשכור את האופניים בנקודות נוספות ברחבי העיר. תחנות ההשכרה פתוחות שבעה ימים בשבוע, לרוב מ-9:00 ועד 21:30, וכדי לשכור את האופניים יש להגיע עם דרכון ולתת פיקדון של 20 פרנק שוויצרי.


רכיבה על אופניים, דרך מהנה וחסכונית להכיר את העיר | צילום:
swiss-image.ch / Stephan Engler

• לאכול בזול – את הארוחות הזולות בעיר תוכלו למצוא בסופרמרקטים, בעיקר באלה שמשתייכים לרשתות הגדולות Coop ו-Migros. באלה אפשר למצוא מבחר גדול במיוחד ולצד מצרכים בסיסיים אפשר לרכוש בהם גם כריכים, סלטים, וארוחות מוכנות. ארוחות זולות מוצעות גם בחנויות המזון המהיר הפזורות בעיר, כשלצד פיצות, המבורגרים ואפילו שווארמה, נקניקיות הן אפשרות פופולרית במיוחד. לארוחה גדולה ומשביעה, כדאי לנסות את המסעדות של בתי הכלבו הגדולים שלאורך הבנהופשטראסה (ובמקומות נוספים), כמו Jelmoli, St. Annahof ו- Manor, בהם אפשר ליהנות מארוחת מזנון ומגוון גדול של סלטים במחירים זולים.



כדי לחסוך בהוצאות האוכל, אפשר לקנות מוצרים טריים לפיקניק מאולתר על ספסל בפארק או לצד הנהר | צילומים: swiss-image.ch/Stephan Schacher

• לשתות במזרקות – ברחבי ציריך פזורות למעלה מ-1,200 מזרקות שבהם יש מים צלולים וטובים לשתייה. אם אתם רוצים לחסוך עד הפרנק האחרון, הצטיידו בבקבוק מים ריק ומלאו אותו במי המזרקות, במקום לקנות בקבוקי מים יקרים בקיוסקים.

• לישון בזול – ציריך, כמו שווייץ כולה, ידועה ברמה הגבוהה של בתי המלון שלה ובתמורה גבוהה למחיר. הבעיה היא שהמחיר, בדרך כלל, אינו זול. למרות זאת, גם בציריך אפשר למצוא מציאות, בעיקר אם מתרחקים ממרכז העיר. התחבורה הציבורית בעיר יעילה כך שניתן להגיע למרכז העיר בקלות. האפשרות הזולה ביותר, אחרי קמפינג, היא לינה בהוסטלים ואכסניות, כמו Zürich Youth Hostel, הוסטל שקט, נקי ובטוח, עם תחבורה טובה למרכז (כתובת: Mutschellenstrasse 114, אתר אינטרנט), או Langstars Backpacker-Hostel, ששוכן באזור חיי הלילה של ציריך (כתובת: Langstrasse 120, אתר אינטרנט). יש בעיר גם פנסיונים ומלונות זולים, כמו מלון Otter, הסמוך לאגם ולמרכז העיר (כתובת: Oberdorfstrasse 7, אתר אינטרנט), או Gasthaus Zum Guten Gluck, בית הארחה אופנתי ששוכן בסמוך למרכז העיר. כתובת: Stationsstrasse 7, אתר אינטרנט). אפשר לנסות גם מלונות של רשתות זולות אך טובות, כמו Ibis, שלה ארבעה סניפים ברחבי העיר, אחד מהם בשדה התעופה.


ארנבוני שוקולד של מפעל השוקולד השוויצרי לינדט. שי מתוק לנשארים בבית | צילום: Lothar Spurzem, cc-by 2.0

לקנות מזכרות קולינריות בסופרמרקט – שווייץ מפורסמת בשוקולדים האלוהיים ובגבינות המשובחות שלה, ורגע לפני העלייה למטוס רבים מהתיירים מצטיידים במלאי של גבינות ושוקולד באריזות מהודרות בדיוטי פרי. את אותם המוצרים בדיוק ניתן לרכוש ברשת הסופרמרקטים Coop, ובסופרמרקטים נוספים, במחירים זולים משמעותית.

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.