תפריט עמוד

בירת ספרד היא עיר נהדרת ומלאת חיים עם מוזיאונים מצוינים, כיכרות שוקקות וארכיטקטורה מרשימה. אחד היתרונות הגדולים הוא העובדה שכמעט מכל האטרקציות הנפלאות שלה אפשר ליהנות בחינם במרבית ימות השבוע. לא רק סיורים רגליים, התרשמות ממונומנטים ובילוי בפארקים, כמו בערים גדולות אחרות, אלא גם ביקור במוזיאונים בעלי שם עולמי, צפייה במופעי פלמנקו ואפילו טאפאס בחינם. הנה כמה מהבילויים החינמיים הכי שווים במדריד:

1. לראות אמנות במוזיאונים הגדולים
מדריד היא מעצמת אמנות, עם כמה מוזיאונים בעלי חשיבות עולמית שנמצאים בשטחה. הכניסה לכולם בתשלום, אבל בכל אחד מהם יש ימים ושעות שבהם הכניסה חופשית, לפחות פעם בשבוע.

הגדול מבין מוזיאוני העיר, והאטרקציה המתוירת ביותר במדריד, הוא מוזיאון הפראדו (Prado), שבו אוסף שכולל כ-9,000 מוצגים, ובהם יצירות מופת של רפאל, אל גרקו, ולאסקז, גויה, רובנס, רמברנדט ואחרים. המוזיאון פתוח לקהל הרחב בחינם בימים שני-שבת בין 20:00-18:00, ובימי ראשון ובחגים בשעות 19:00-17:00.
כתובת: Paseo del Prado
אתר אינטרנט


בניין מוזיאון הפראדו. הכי מתויר בספרד | צילום: Jean-Pierre Dalbéra, flickr

מוזיאון ריינה סופיה ( Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) הוא מוזיאון האמנות המודרנית החשוב בעיר, עם אוסף מרשים של אמנות מודרנית שכולל עבודות של דאלי, מירו, פיקאסו ואחרים, כולל אחת היצירות הכי חשובות של פיקאסו – הגרניקה. משמח לדעת שהכניסה למוזיאון בחינם בימים שני, רביעי, חמישי, שישי ושבת בשעות 21:00-19:00, ובימי ראשון בשעות 19:00-15:00.
כתובת: Calle Santa Isabel, 52
אתר אינטרנט

מוזיאון תייסן בורנמיסה (Thyssen-Bornemisza) נחשב גם הוא לאחד משלושת מוזיאוני האמנות הגדולים בעיר. הוא מציג את אוסף האמנות הפרטי של משפחת תייסן בורנמיסה, שהוא אחד מהאוספים הפרטיים המרשימים בעולם. בין היתר, יש בו יצירות של קרווג'יו, ואן גוך, רמברנדט, רובנס, סזאן ואחרים. בימי שני בשעות 16:00-12:00 אפשר ליהנות מהאוסף המרשים של המוזיאון בחינם.
כתובת: Villahermosa Palace, Paseo del Prado 8
אתר אינטרנט

2. לבקר במוזיאונים נוספים
בנוסף למוזיאונים לאמנות, יש במדריד היצע רחב של מוזיאונים נוספים שמוקדשים לשלל נושאים, לחלקם הכניסה חופשית בכל ימות השבוע ובחלקם היא מוגבלת למועדים מסוימים.

המוזיאון הארכיאולוגי של ספרד (Museo Arqueológico Nacional) הוא מוזיאון מרשים ששוכן בבניין ניאו קלאסי, ובו אוסף של חפצים ויצירות אמנות ממצרים, יוון, רומא ועוד, לצד ממצים פרהיסטוריים. גולת הכותרת של המוזיאון היא העתק של מערת אלטמירה הפרהיסטורית. הכניסה למוזיאון בחינם. המוזיאון סגור כעת לשיפוצים, אבל צפוי להיפתח במהלך החודשים הקרובים.
כתובת: C/Serrano 13. אתר אינטרנט


מוצגים במוזיאון אמריקה | צילום: David Holt, flickr

מוזיאון אמריקה (Museo de America) מוקדש, כמשתמע משמו, לתרבויות אמריקה, ומציג אוסף של למעלה מ-25,000 פריטים, ובהם אוספים מיבשת אמריקה בתקופה הפאה-קולומביאנית, אמנות קולוניאלית, אתנוגרפיה, כתב יד עתיקים של המאיה ועוד. הכניסה למוזיאון בחינם בימי ראשון. כתובת: Avenida de los Reyes Catolicos, 6. אתר אינטרנט

מוזיאון העיוורים (Museo Tiflológico) הוא מוזיאון ייחודי מסוגו שמתוכנן עבור עיוורים וקשי ראייה, אבל מתאים מאוד גם לביקור משפחתי. בניגוד למוזיאונים אחרים, רבות מהיצירות במוזיאון ניתנות למישוש – יש בו דגמים של מונומנטים מוכרים בספרד ובעולם כולו, כמו הפנתיאון, מגדל אייפל והפירמידה של צ'יצ'ן איצ'ה; יצירות אמנות שיצרו אמנים עיוורים וגם דר שמוקדש לכתב הברייל ולמכונות ברייל. כל ההסברים במוזיאון מופיעים בכתב ברייל. הכניסה למוזיאון בחינם. כתובת: Calle Coruña 18. אתר אינטרנט


3. לנפוש בריאות הירוקות של העיר
פארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro), שפירוש שמו הוא "מנוחה נעימה", הוא הריאה הירוקה המפורסמת של מדריד, עיר שמתהדרת בכמות נכבדה של גנים ופארקים. אחת הסיבות לפופולאריות של הפארק היא מיקומו המרכזי, בסמוך למוזיאון הפראדו. זהו פארק ירוק ומטופח, עם עשרות פסלים, אנדרטאות ומזרקות, לצד שפע של עצים, פרחים,שבילי טיול ואגמים קטנים. בשטח הפארק נמצאים גם ארמון ולאסקז וארמון הזכוכית שמשמשים שניהם כגלריות לאמנות.
כתובת: Plaza de Salvador Dali


פארק בואן רטירו, הריאה הירוקה המפורסמת של מדריד

פארק נוסף, אידיאלי לבילוי משפחתי, הוא פארק חואן קרלוס הראשון (Parque Juan Carlos I). הוא אמנם נעדר את הקסם המיוחד של פארק בואן רטירו, אבל שטחו גדול והוא גדוש באטרקציות. בנוסף לאגמים קטנים, שבילי הליכה ופסלים, יש בו ריכוז גדול של מתקני שעשועים לילדים. ואם לא די בכך, הפארק מציע כמה אטרקציות חינמיות נהדרות, כמו הרכבת הקטנה שיוצאת לסיבוב ברחבי הפארק אחת לשעה, ואפשרות לשכור אופניים ללא תשלום. בסופי שבוע, מתקיימות במקום הפעלות לילדים והצגות תיאטרון בובות.

4. לטייל ברגל
מדריד היא עיר נפלאה לטיול רגלי. לאורך הדרך אפשר לראות את הכיכרות שוקקות החיים של מדריד, ארמונות, כנסיות וארכיטקטורה נהדרת. מרבית האתרים המרכזיים בעיר מרוכזים ברדיוס קטן יחסית ונמצאים במרחק הליכה זה מזה. נוח מאוד לטייל במדריד באופן עצמאי, אבל מי שמעדיף לקבל הדרכה על האתרים שלאורך הדרך, לשמוע סיפורים מעניינים ולהגיע גם לפינות פחות מוכרות מוזמן להצטרף לסיורים של New Madrid Tours.


קתדרלת אלמודנה, אליה מגיעים בסיורים הרגליים במדריד | צילום: אייסטוק

הסיורים יוצאים מדי יום בשעות 11:00 ו-14:00 מפלאזה מאיור, נמשכים כשלוש שעות ועוברים בכל האטרקציות המרכזיות של מדריד – הארמון המלכותי, התיאטרון המלכותי, פוארטה דל סול, קתדרלת אלמודנה, פלאזה דה לה ויה ועוד. בדרך שומעים הסברים על ההיסטוריה והתרבות של העיר. הסיורים בחינם, אם כי המדריכים לא יביעו התנגדות לטיפ. אתר אינטרנט

5. לצאת לבילוי לילי של טאפאס או פלמנקו
מדריד היא עיר שלא הולכת לישון, כשמרבית האקשן מתרחש בה בשעות הלילה. שני הבילויים הליליים שאסור בשום אופן להחמיץ כשנמצאים במדריד הם בילוי בטאפאס בר וצפייה במופע פלמנקו. למרבה השמחה, גם משני הבילויים האלה, שבדרך כלל עולים לא מעט כסף, אפשר ליהנות בחינם במקומות מסוימים.

במדריד, כמו בערים נוספות בספרד, יש לא מעט ברים שמציעים טאפאס, מנות קטנות של ירקות, נקניקים, גבינות, דגים ופירות ים,  בחינם למי שמזמין משקה. אחד המפורסמים שבהם הוא El Tigre, שמציע טאפאס בכמות נדיבה למדי (על אף שהמבחר דל). כתובת: Calle de las Infantas, 30

ברים מומלצים נוספים הם Taberna Meson das Meigas, בר פופולרי עם בירה זולה וטאפס מצוינים בחינם. (כתובת: Calle de Barbieri 6), והבר A Cañada ששוכן לא רחוק מתחנת הרכבת Atocha ומציע מנת טאפאס נדיבה ואיכותית עם כל הזמנה של בירה (כתובת: Calle del Fúcar, 20).

גם ממופע פלמנקו, הריקוד הלאומי של ספרד, אפשר ליהנות במדריד בחינם, בכמה מסעדות ומועדוני פלמנקו שהכניסה אליהם חופשית וצריך לשלם רק עבור הארוחה או המשקאות. במסעדה Clan מתקיימים מופעי פלמנקו לילייים, בסביבות השעה חצות, כשהכניסה למופע חופשית. כתובת: Ronda de Toledo, 20. אתר אינטרנט

מסעדות וברים נוספים מציעים מופעי פלמנקו בחינם, אבל תמיד כדאי לבחון את התפריט מראש ולוודא שלא דורשים מחיר מופקע על הבירה או על הארוחה שיהפוך את העסקה לפחות משתלמת.

לקריאה נוספת:

מדריד: הצצה ראשונה
מדריד: הצצה ראשונה
היכרות ראשונה עם מדריד, העיר שלא נחה לרגע, ואשר ברחובותיה אפשר למצוא את הטוב מכל העולמות: אמנות, אוכל, מוזיקה, כדורגל וחיי לילה תוססים שמסתיימים הרבה אחרי שהשמש זורחת

מפת מדריד:

לחצו להגדלה

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.