תפריט עמוד

הטיולים שיחממו לכם את החורף

כשאצלנו הימים מתקצרים והחורף מתקרב, זה הזמן המושלם לצאת לטיולים עומק איכותיים ביעדים חמים ומרתקים. הנה הצעות לכמה טיולים שיחממו לכם את החורף ויעניקו שלל חוויות שלא יישכחו במהרה

בין אם אתם רוצים לטייל בשמורות טבע מדהימות באפריקה ולצפות בבעלי חיים בסביבתם הטבעית, מעוניינים לפגוש תושבים מקומיים במרכז אמריקה וללמוד על אורח חייהם המסורתי או שאתם חפצים דווקא לשוטט בשווקים אקזוטיים במרוקו, להריח את התבלינים ולטעום מהמעדנים המקומיים – עכשיו זה הזמן המושלם ליהנות מטיולי עומק ביעדים מדהימים ברחבי העולם. 

קובה וקוסטה ריקה – מהפכה ירוקה
טיול בן 15 ימים בשתי מדינות מדהימות ביופיין הטבעי והאנושי. הטיול נפתח בהוואנה, בירת קובה, שבה חדש וישן מתערבבים בהמולה שמחה. סמטאות עתיקות, שווקים תוססים, מכוניות משנות החמישים שהפכו לסמל, מוזיקה, רום והרבה שמחת חיים. בימים הבאים של הטיול עוברים דרך כמה מהאתרים, הערים ושמורות הטבע שהפכו את קובה למה שהיא – ממפעלי סיגרים ושדות הסוכר, דרך ערים עתיקות ומוזיאונים מרתקים, וכלה בשווקים ססגוניים וחופי ים יפים. כשברקע מרחפת רוח המהפכה המוכרת של צ'ה וחבריו.

צבעוניות קובנית. מכונית אמריקאית משנות החמישים, אחד הסמלים המוכרים של קובה, לצד בית צבעוני | צילום: Dirk van der Made, GFDL

חלקו השני של הטיול מוקדש לקוסטה ריקה, ארץ קטנה וירוקה להפליא. קוסטה ריקה, שהפכה בשנים האחרונות למרכז עולמי של תיירות אקולוגית, מציעה שפע מסחרר של שמורות טבע ופארקים לאומיים, המשמשים בית מחייה להמוני בעלי חיים מרתקים, בהם חוטמנים, עצלנים, דביבונים, קופים, ציפורים, צפרדעים, פרפרים ועוד עוד. לצד יערות הגשם ויערות העננים, יש כאן גם חופים קסומים, הרי געש מרשימים, מעיינות חמים, מפלים, אגמים ועוד. באוקיינוס אפשר לראות (אם מתמזל המזל) לווייתנים ודולפינים. אבל לא רק אוצרות טבע פוגשים כאן, אלא גם שבטים אינדיאנים, שאורח חייהם מרתק.

יערות הגשם בקוסטה ריקה משמשים בית גידול להמוני בעלי חיים מרתקים | צילום: MamaGeek, GFDL

מרוקו – אקזוטיקה קסומה
המדינה הצפון אפריקאית המרתקת הזאת מציעה נופים מגוונים להפליא – מהרים נישאים, שפסגותיהן מושלגות, דרך חופים נהדרים ועד מדבר סהרה רחב הידיים, ולצדם כפרים קטנים שבתיהם עשויים טיט, ערים עתיקות שכמו יצאו מתוך סיפורי אלף לילה ולילה, שווקים צבעוניים ומלאי חיים, אוכל נהדר ואווירה אקזוטית להפליא. אפשר לטייל פה כל השנה, אולם החורף הוא העונה המומלצת ביותר, ואם תגיעו בין דצמבר למרץ תוכלו אפילו לעשות סקי בהרים הגבוהים. למרות שישראלים רבים חוששים לטייל במרוקו, חשוב לדעת כי זוהי אחת המדינות האפריקאיות המתוירות ביותר, ואירופאים רבים באים אליה כדי לנפוש בחופים, לשוטט בערים ולטייל בהרים. עם זאת, טיול מאורגן במרוקו יעניק לכם את השקט הנפשי המושלם, שכן לא תצטרכו לדאוג לדבר.

מרקש. מבנים עתיקים ושווקים ססגוניים | צילום: אייסטוק

טיול מאורגן עובר לרוב בערים המרכזיות, בהן קזבלנקה היפה, רבאט הבירה, מרקש הידועה בשווקיה הססגוניים, פס, שהעיר העתיקה שלה השתמרה להפליא ואחרות. המסלול עובר גם מחוץ לערים, בהרי האטלס, לאורך החופים ובמדבר. וכמובן שלא כדאי להחמיץ את מופעי הפולקלור, הארוחות המשובחות והשווקים המסחררים שבהם אפשר לקנות בדים, שטיחים, תכשיטים, מוצרי עור ועבודות עץ.

דרום אפריקה – ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות
טיול של עשרה ימים בדרום אפריקה מגלה ארץ ענקית ומגוונת, שיש בה הכל – ערים שוקקות, חופים משגעים, הרים דרמטיים, שמורות טבע ענקיות, שפע של בעלי חיים ומגוון תרבויות מרתקות. עבור רבים גולת הכותרת של הביקור בדרום אפריקה הוא פארק קרוגר, ששטחו כשטח מדינת ישראל ונופי הסוואנה שלו מנוקדים בעצי שיטה, נחלים ותצורות סלע מעניינות. בתוך התפאורה המפעימה הזאת חיים אריות, פילים, ג'ירפות, אנטילופות, קרנפים, נמרים ומספר רב של בעלי חיים נוספים, שאפשר לראותם בסביבתם הטבעית ובשגרת יומם.

ג'ירף חוצה את הדרך בפארק קוגר. לצפות בבעלי החיים בשגרת חייהם

אבל לא רק טבע ובעלי חיים יש בדרום אפריקה, אחת הערים היפות בעולם, קייפטאון נמצאת לחוף האוקיינוס הטלנטי, בדרום המדינה. העיר עצמה תוססת ומקסימה, והיא התברכה בחופים יפים מעין כמותם. הר השולחן המרשים חולש על האזור ומראשו אפשר להשקיף על נופים עוצרי נשימה. נופים יפים לא פחות תגלו בכף התקווה הטובה, חצי האי מדרום לקייפטאון, שנהוג לחשוב כי הוא הנקודה הדרומית ביותר באפריקה (עובדה שאינה מדויקת מבחינה גאוגרפית, אבל המיתוס חזק לפעמים מהמפה…). טיול בדרום אפריקה אינו שלם בלי נסיעה לאורך נתיב הגנים, אחת מדרכי החוף היפות בעולם. הנתיב עובר בשמורות טבע ולאורך חופים מפורצים מדהימים ביופיים, במעברי הרים ודרך עיירות מקסימות.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.