תפריט עמוד

הזמנתם מקום? מסעדות מישלן הטובות בעולם

אם תמיד חלמתם לאכול במסעדה המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן, למה שלא תגשימו את החלום בנסיעה הקרובה? קבלו המלצות על שבע מסעדות עם כוכבי מישלן ברחבי העולם, שבכולן תצטרכו להזמין מקום זמן רב מראש, אבל ההמתנה בהחלט משתלמת

אוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול, ונכון שתמיד כיף לאכול מנה של פסטה או סלט רענן, אבל לפעמים מחפשים משהו שונה – ארוחה שהיא בגדר חוויה ייחודית, שהזיכרון שלה יישאר אתכם זמן רב אחרי שחזרתם הביתה.  ארוחות כאלה מטבען אינן ספונטניות ולפעמים תצטרכו להזמין מקום כמה חודשים מראש, שלא לדבר על המחיר שתידרשו לשלם… אבל אם תמיד חלמתם לאכול במסעדה המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן, זאת ההזדמנות שלכם להגשים את החלום. לפניכם שבע מסעדות מישלן ברחבי העולם, שבכל אחת מהן מובטחת חוויה בלתי נשכחת – רק אל תשכחו להזמין מקום לפני הנסיעה!

The Fat Duck, בריי, בריטניה

החזות של מסעדת הברווז השמן (The Fat Duck), הממוקמת בכפר בריי (Bray) שבמחוז ברקשיר ממערב ללונדון, מתעתעת. מבחוץ המסעדה, השוכנת בבית מהמאה ה-16, נראית כמו פאב אנגלי כפרי, בדיוק מה שהיא הייתה לפני שהשף הסטון בלומנטל הסב אותה לאחת המסעדות הטובות בעולם. המיקום והאווירה הכפרית הם חלק מסוד הקסם, אבל הם לא באים לידי ביטוי בתפריט, שרובו מבוסס על המטבח המולקולרי, עם מנות חדשניות ויצירתיות, הפונות לכל החושים. כזאת היא, למשל, מנה השואבת השראה מהספר "אליס בארץ הפלאות" והנקראת "מרק צב מזויף" (Mock Turtle Soup). המנה מורכבת מ"שעון זהב" שעשוי מסירופ מצומצם של ציר בקר, פטריות ויין מדירה מצופה בעלי זהב, "זחל" שעשוי מלשון בקר ושומן חזיר ו"ביצת צב" שעשויה ממחית לפת ופטריות אנוקי.

"קרקעית היער", מנה במסעדת הברווז השמן

"קרקעית היער", מנה במסעדת הברווז השמן | צילום: First Class Photography / Shutterstock.com

אחד הקינוחים המפורסמים של בלומנטל הוא אינטרפרטציה לארוחת הבוקר האנגלית הקלאסית – גלידת ביצה ובייקון. הארוחה היא במסגרת תפריט טעימות של כ-18 מנות, ובמקום תפריט סטנדרטי האורחים מקבלים מפה – אחרי הכל, הם יוצאים למסע קולינרי.

הבניין פשוט למראה, האוכל ממש לא... מסעדת הברווז השמן

הבניין פשוט למראה, האוכל ממש לא… מסעדת הברווז השמן | צילום: First Class Photography / Shutterstock.com

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן
איפה? High St, Bray, אתר

Azurmendi, לאראבצו, ספרד

מסעדה נוספת שמזמינה למסע היא Azurmendi של השף אנקו אטקסה בחבל הבאסקים בצפון ספרד. כאן המסע נעשה פיזית, ברגליים, שכן הארוחה מתקיימת בשלושה מוקדים שונים. היא נפתחת בגינת המסעדה, שבה מגדלים את הירקות המככבים בארוחה. אחרי שהסועדים מכירים כמה מהירקות שילוו אותם בהמשך, הם עוברים דרך המטבח לחממה, שם הם נהנים ממנות פתיחה קטנות. רק אז מגיעים לחדר האוכל, בו מוגשות מנות מהמטבח הבאסקי, שאטקסה גדל עליו, בשילוב טכניקות של בישול מולקולרי.

שף אנקו אטקסה במטבח המסעדה שלו | הצילום באדיבות מסעדת Azurmendi

שף אנקו אטקסה במטבח המסעדה שלו | הצילום באדיבות מסעדת Azurmendi ©

מלבד ההקפדה על איכות האוכל, למסעדה של אטקסה, המוקפת בשדות ובחורשות, יש אג'נדה ירוקה – הפסולת ממוחזרת, מי הגשמים נאספים ומשמשים להשקיית גן הירק והמבנה מחומם באנרגיה גיאותרמית.

ביצה וכמהין, אחת ממנות הדגל של שף אטקסה | הצילום באדיבות מסעדת Azurmendi

ביצה וכמהין, אחת ממנות הדגל של שף אטקסה | הצילום באדיבות מסעדת Azurmendi ©

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן
איפה? Legina Auzoa, Larrabetzu, אתר

Osteria Francescana, מודנה, איטליה

"לעולם אל תסמוך על שף איטלקי רזה" – כך נקרא רב המכר הפופולרי של השף מאסימו בוטורה ממסעדת אוסטריה פרנצ'סקנה (Osteria Francescana) שבעיר מודנה באיטליה. לפי רשימת ההמתנה הארוכה של המסעדה הזו, שדורגה כמה פעמים כמסעדה הטובה בעולם, נראה שהסועדים לא לוקחים ברצינות את העצה של שף בוטורה, שאינו שמן כלל. המסעדה האינטימית, שבה רק 12 שולחנות, מציעה מטבח איטלקי מסורתי מאזור אמיליה-רומאניה עם טוויסט מודרני.

שף מאסימו בוטורה בפתח המסעדה שלו, אוסטריה פרנצ'סקנה | צילום: Paolo Terzi

שף מאסימו בוטורה בפתח המסעדה שלו, אוסטריה פרנצ'סקנה | צילום: Paolo Terzi ©

לצד מנות קלאסיות, כמו ריזוטו עגל או רביולי כרשה, מוגשת מנת הדגל "חמישה דורות של פרמזן" – חמישה סוגים של גבינת פרמזן שיושנו חודשים ארוכים (ואף שנים) המוגשים בשלל טקסטורות וטמפרטורות, דוגמת קרם, קצף וגאלט פריך. ולקינוח, נסו את טארט הלימון המפורק, שזכה לשם "אופס, הפלתי את טארט הלימון!" (ראו תמונה).

"אופס! הפלתי את טארט הלימון "- קינוח יצירתי באוסטריה פרנצ'סקנה | צילום: Paolo Terzi 

"אופס! הפלתי את טארט הלימון "- קינוח יצירתי באוסטריה פרנצ'סקנה | צילום: Paolo Terzi ©

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן

איפה? Via Stella 22, Modena, אתר

Flocons de Sel, מגב, צרפת

מסעדת Flocons de Sel של השף עמנואל רנו שוכנת במיקום מושלם, בכפר הציורי מג'ב (Megèv) באלפים הצרפתיים, במחוז הוט סבואה. זו מסעדת הרים אלפינית ורומנטית, שהשף שלה תר מדי יום אחר עשבי תבלין ופטריות בהרים שמסביב, ובוחר בקפדנות גבינות מחוות מקומיות. המסעדה עושה הרבה כבוד למסורת המקומית ושף רנו לא נוהר אחרי טרנדים וחידושים, אלא מתמקד באוכל מעודן ומדויק, בביצוע השואף לשלמות.

מסעדת Flocons de Sel. אווירה כפרית ואוכל מוקפד | הצילום באדיבות Relais & Chateaux

מסעדת Flocons de Sel. אווירה כפרית ואוכל מוקפד | הצילום באדיבות Relais & Chateaux ©

תפריט הטעימות מורכב ממנות מקומיות ועונתיות, כמו פרוסות דקות של ארטישוק ירושלמי בציר של עשבי תיבול ופטריות כמהין; רביולי דק של כרוב אדום עם גבינה כחולה בציר שורשים, דומדמניות שחורות וכמהין; או עגל חלב המוגש לצד טארט של פטריות ובצלים. ואם אתם מעדיפים לא לנהוג אחרי הארוחה, המסעדה היא חלק ממלון בוטיק באותו שם, השייך לרשת Relais & Chateaux היוקרתית.

שף עמנואל רנו עושה כבוד למסורשף עמנואל רנו עושה כבוד למסורת של המטבח הצרפתי ת של המטבח הצרפתי

שף רנו עושה כבוד למסורת של המטבח הצרפתי | הצילום באדיבות Relais & Chateaux ©

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן
איפה? Route du Leutaz 775, Megèv, אתר

Alinea, שיקגו, ארצות הברית

Alinea של השף גרנט אשץ נפתחה בשיקגו ב-2006 ומאז אשץ יצר לעצמו שם של טבח נועז ואפילו אקסצנטרי, שלא חושש לעשות ניסויים קולינריים מרתקים. לדבריו, אוכל צריך להיות לא רק טעים, אלא גם להלהיב ולסקרן, וכשאוכלים במסעדה שלו נדמה שהגבולות בין אמנות ואוכל אכן מיטשטשים.

קינוח שמורכב על כל השולחן במסעדת אלינאה

קינוח שמורכב על כל השולחן במסעדת אלינאה | צילום: Brancorn, cc by 4.0

התפריט כולל מנות שנראות כמו ציור, בהן לובסטר ברוטב קארי, ארל גריי ואשכולית; קינוח של תירס, שוקולד לבן, דבש ומנגו ואפילו קינוח של בלון הליום אכיל בטעם תפוח מיובש שמרחף אל השולחן.

כמה כוכבים? 3 כוכבים מישלן

איפה? N Halsted St 1723, שיקגו, אתר

Per Se, ניו יורק, ארצות הברית

פר סה, אחת ממסעדותיו של השף תומס קלר, ממוקמת בלב העניינים – בקומה הרביעית של בניין טיים וורנר בכיכר קולומבוס במנהטן, עם תצפית יפה על סנטרל פארק. קלר, שיש לו מסעדות נוספות בנאפה ואלי, לוס אנג'לס ולאס וגאס, הוא השף האמריקאי היחיד שיש לו כמה מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן. הארוחה ב-Per Se מבוססת על תפריט טעימות בן תשע מנות, עם בשורה משמחת לצמחונים  – אפשר לבחור בארוחת טעימות על בסיס ירקות. התפריט עצמו משתנה מדי יום ולעולם לא משתמשים באותו רכיב פעמיים באותה ארוחה, מה שמבטיח שמתי שלא תגיעו לכאן תזכו בארוחה מעניינת, מגוונת וגם טעימה להפליא. במטבח שמים דגש על חומרי גלם משובחים מכל העולם, עם התמקדות בתוצרת של חוות בסביבת ניו יורק ובניו אינגלנד. בין המנות האהובות: כבד ברווז מעמק ההדסון עם פירות יער, אגוזי לוז וסלרי ופורל סקוטי עם לבבות דקל, שקדים ירוקים וחמאת סלק.

מסעדת פר סה של תומאס קלר, השף האמריקאי עם הכי הרבה כוכבי מישלן

מסעדת פר סה של תומס קלר, השף האמריקאי עם הכי הרבה כוכבי מישלן

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן
איפה? 10 Columbus Circle, מנהטן

Lung King Heen, הונג קונג, סין

מסעדת לאנג קינג הין, הממוקמת במלון Four Seasons בהונג קונג, היא הראשונה בסין שזכתה בכוכב מישלן שלישי, מה שמסביר למה לא תוכלו להגיע לארוחת ערב בספונטניות. יש כמה סיבות טובות להזמין מקום מראש למסעדה של השף צ'ן יאן טאק: נתחיל בנוף של נמל ויקטוריה הנשקף מהחלונות הגדולים ונמשיך באוכל המאפשר היכרות עם המטבח הקנטונזי ומציע מנות מעודנות להפליא.

אם תהיתם: ככה נראים דים סאם במסעדת שלושה כוכבי מישלן | הצילום באדיבות Four Seasons Hotel הונג קונג

ככה נראים דים סאם במסעדת שלושה כוכבי מישלן | הצילום באדיבות Four Seasons Hong Kong ©

בשעות הצהריים אפשר ליהנות מתפריט רחב של דים סאם, מהטובים בהונג קונג; בערב הדים סאם מתחלף במנות דוגמת עוף צלוי ששמו יצא למרחוק, אווז עם פטריות סיניות, צדפות עם אגסים טריים ועוד.

כמה כוכבים? 3 כוכבי מישלן
איפה? 8 Finance St, Sheung Wan, Hong Kong, אתר

בתמונה הפותחת: פנים המסעדה אוסטריה פרנצ'סקנה, מסעדת שלושה כוכבי מישלן בעיר האיטלקית מודנה | צילום: Callo Albanese e Sueo ©
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.