תפריט עמוד

הזוהר הצפוני – שמיים צבעוניים

תיירות החורף המפותחת בלפלנד מושכת לחבל הארץ הצפוני מטיילים רבים, שנהנים בנוסף לשלל פעילויות בשלג גם מבונוס נפלא - מופעים מפעימים של הזוהר הצפוני. כתבה מצולמת

ההצגה הכי טובה בעיר, בעולם בעצם, מתרחשת גבוה בשמים ומי שראה אותה יעיד שזוהי בתופעת טבע יפהפייה שאין שנייה לה. זוהר הקוטב מתרחש באזור הקטבים של כדור הארץ – הזוהר הצפוני סמוך לקוטב הצפוני, והדרומי סמוך לקוטב הדרומי. את הזוהר הצפוני, או בשמו הלטיני אורורה בוראליס, רואים הרבה יותר אנשים, שכן אזור הקוטב הדרומי כמעט שאינו מיושב. הסיבה להיווצרות וילונות האור המרקדים בשמים מורכבת. על קצה המזלג נספר שמקורו של הזוהר בהתנגשות של חלקיקים המגיעים מהשמש ומתפשטים ברחבי מערכת השמש, בעת כניסתם לאטמוספרה של כדור הארץ הם מתנגשים במולקולות של חנקן וחמצן, והתוצאה – פליטה של קרינה אלקטרומגנטית הנראית בעיקר באזורי הקוטב. הצבעים של הזוהר משתנים על פי המולקולות שעמם מתנגשים החלקיקים (חנקן או חמצן) ובשל הגובה שבו מתרחשת ההתנגשות.

אבל בואו נניח את ההסברים המדעיים לרגע ונתרכז במראות. הצילומים שלפניכם הם מפינלנד, רובם צולמו בלפלנד – חבל ארץ העובר בצפון פינלנד, נורווגיה, שוודיה והאי קולה השייך לרוסיה. תיירות החורף בלפלנד הפינית מפותחת מאוד, והמטיילים הרבים המגיעים לכאן כדי ליהנות מפעילויות שלג כמו רכיבה על אופנוע שלג או הפלגה על שוברת קרח, מקבלים את מופעי הזוהר הצפוני כבונוס נפלא. הנה, אם כן, מקבץ תמונות (לחצו עליהן להגדלה) של שמי לפלנד מוארים בזוהר הצפוני:


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


12


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.