תפריט עמוד

הולנד – חופשה משפחתית מושלמת

כפרי הנופש הפזורים ברחבי הולנד מהווים אופציה מצוינת ללינה ובילויים משפחתיים, ואפשר לצאת מהם לטיולים בטבע, לערים מרתקות וכפרים ציוריים ולפארקי שעשועים מהנים

הולנד היא לא רק אמסטרדם. עיר הבירה מהווה אמנם מוקד משיכה מרכזי, אך להולנד יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בה, ובראש וראשונה למשפחות. לינה בכפרי נופש הפזורים לאורכה ולרוחבה של הולנד מאפשרת היכרות קרובה עם המסורת, התרבות והנופים המגוונים והייחודיים של המדינה היפה.

צפונית-מערבית לאמסטרדם, במרחק כשעתיים נסיעה, נמצאת העיירה דומבורג, שממוקמת על חוף הים הצפוני ומציעה חופשה משפחתית שלווה ורגועה. כפר הנופש דומבורג נמצא במרחק הליכה מהחוף והוא מהווה אפשרות נהדרת לשהייה באזור. הכפר מציע לינה בווילות יפהפיות, שמשתלבות עם הנוף, ומגוון שירותים, בהם מסלול גולף יוקרתי שבו שחקנים מנוסים יכולים לשפר את יכולתם ושחקנים חדשים יכולים ללמוד את המשחק המהנה.

ים של תרנים במרינה היפה של וולנדם

מי שמעדיף להתחיל את הטיול קרוב יותר לאמסטרדם יוכל לעשות זאת בכפר הדייגיים וולנדם. אתר התיירות הפופולארי בקרב המטיילים נמצא במרחק כרבע שעה נסיעה מאמסטרדם. הכפר ידוע בזכות המראה המרהיב של סירות הדייג העוגנות במרינה והתושבים הוותיקים שמסתובבים בלבוש הולנדי מסורתי. לאורך הטיילת פזורים דוכני דייגים שמציעים מבחר רב וטעים של דגים טריים, ובעיקר את ההרינג המקומי. אפשר לשבת בבתי הקפה ובמסעדות שמול האגם, לרכוש מזכרות ולהצטלם כשאתם לבושים בלבוש המסורתי. האופציה המומלצת ללינה באזור היא כפר הנופש מרינה וולנדם, שבו משפחות יכולות לשהות בווילות הולנדיות מפנקות, בבנייה מסורתית, הממוקמות בסמוך למרינה.

מכפר הדייגים תוכלו לצאת לביקור בבורסת הפרחים המפורסמת באלסמאר ובשוק הגבינות של אלקמר, שם תלמדו כיצד הגבינות ההולנדיות המפורסמות יוצרו ונשקלו בעבר. כמובן אפשר גם לבקר באמסטרדם הקרובה. במרחק כשעת נסיעה מכפר הנופש נמצא פארק השעשועים הידוע וולבי, ובדולפינריום אפשר ליהנות ממופעים של כלבי ים, אריות ים וכמובן דולפינים.

פארק המיניאטורות מדורודם. להסתכל על הולנד בגובה העיניים

מצפון הולנד ניסע אל מערבה, להאג, העיר השלישית בגודלה בהולנד, אשר מהווה את המרכז השלטוני של המדינה. בעיר יש אטרקציות תיירותיות רבות, ותוכלו להתרשם בה מארכיטקטורה מרשימה, מוזיאונים ומרכזי קניות. האטרקציה הידועה ביותר בהאג היא פארק המיניאטורות מדורודם (מיני הולנד), שבו תוכלו לשוטט בין דגמים מיניאטוריים של אתרים הולנדים מפורסמים, בהם כיכר דאם והתעלות של אמסטרדם, טחנות רוח, שדה התעופה סכיפול ועוד. סמוך למדורודם, על חוף הים, נמצא כפר הנופש קייקדווין, אף הוא ברמה של 5 כוכבים.

לא כדאי להחמיץ את הביקור בעיירה דלפט הנמצאת במרחק של כרבע שעה נסיעה מהאג. דלפט ידועה כמקום הולדתה של החרסינה הכחולה, אחד מסמלי התרבות ההולנדים. מומלץ לסייר במפעל החרסינה של "רויאל דלפט" – יצרנית מובילה של כלי החרסינה האותנטיים. במקום יש מוזיאון שבו מוצגים לראווה עבודות חרס מרהיבות, אפשר לצפות ולהתרשם מכישוריהם של אומנים המעטרים במיומנות ומקצועיות את עבודות החרסינה, ללמוד על תהליכי היצור המסורתיים, וכמובן לרכוש יצירות ומזכרות.

בעיר דלפט אפשר להתרשם מכישוריהם של אמנים שמעטרים כלי חרסינה

מדלפט ניסע לכיוון דרום-מזרח, אל כפר הנופש וורטרברגן. נסיעה של כשעתיים חולפת דרך נופים ציוריים, טחנות רוח, חוות, תעלות מים ופרות הולנדיות רועות באחו. כפר הנופש נמצא סמוך לעיירה ווירט, והוא מושלם למי שמחפש חופשה באזורי הטבע של הולנד. הלינה בכפר היא בווילות אבן, שמשתלבות בנוף המיוער, סמוך לאגם רחב. בקרבת הכפר אפשר לצאת לטיולים בטבע – באופניים או ברגל, לשוט ולדוג באגם וליהנות משירותי הכפר הכוללים פארק מים, מסעדות איכותיות ועוד.

במרחק לא גדול משם נמצאים פארק השעשועים הנהדר אפטלינג וממלכת החיות במיירלו, ואפשר גם לנסוע לבקר בבריסל, שנמצאת רק כ-90 ק"מ משם. לפני שאתם חוזרים הביתה, מומלץ להתעכב באמסטרדם ולבקר בבית אנה פרנק, במוזיאונים החשובים לאמנות ובכיכר דאם, ולשוטט בין השווקים ומרכזי הקניות התוססים בעיר. אין ספק שמצפה לכם חופשה נפלאה!

 

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח