תפריט עמוד

הולכים עם הילדים לים? תהיו חכמים בשמש

בישראל השמש החזקה נמצאת איתנו חלק גדול מימות השנה, כאשר השיא הוא בחודשי הקיץ, יולי־אוגוסט. דווקא אז הילדים נמצאים בחופשה והעסקתם כוללת פעמים רבות שהייה ממושכת בשמש, במיוחד בים ובבריכה. היום כבר ידוע ששהייה ממושכת ללא אמצעי זהירות עלולה לגרום לסרטן העור, בקרב בעלי עור בהיר במיוחד אך לא רק. אז איך לצאת עם הילדים לשמש בצורה חכמה שלא תפגום בהנאה? חשוב לשים לב למספר דברים (תוכן שיווקי)

כיסוי הגוף עד כמה שניתן

לא נבקש מכם להלביש את הילדים במכנסיים ארוכים וסוודרים כאשר אתם הולכים לים. עם זאת, חשוב לכסות אותם עד כמה שניתן. היום ישנם בגדי ים הכוללים חולצה ומכנסיים מבד המותאם לשהייה במים. הלבישו את הקטנים במיוחד בחליפה כזו. ישנן גם חליפות שחייה עם שרוולים ומכנס ארוך, ממש כמו של שחיינים מקצועיים. בנוסף הקפידו על חבישת כובע, כולל  במים.

שימוש במסנני קרינה בעלי מקדם קרינה גבוה

העור הוא איבר בעל זיכרון טוב. לרוב הנזקים הנראים אצל אדם בוגר מקורם אי שם בילדות. ניתן לראות זאת היום בקרב בנדי 50–60 שלא היו מודעים לנזקי השמש והלכו לים ובכלל נחשפו לשמש מבלי לשים מסנן קרינה. אז התודעה לחשיבותם של מסנני קרינה הייתה נמוכה וכך גם היצע מסנני הקרינה. היום יש שפע של מסנני קרינה. בחרו כזה בעל מסנן קרינה גבוה ולילדים קטנים ותינוקות השתמשו במסנן קרינה המיועד להם. עדיף למרוח על הפנים מסנן קרינה המיועד לעור הפנים.

למרוח קרם הגנה בכול שעה ובמיוחד באזורים הרגישים

גם אם אתם יוצאים בשעה מוקדמת מהבית, למשל, בשעה שמונה בבוקר שאינה מוגדרת כאחת השעות בהן החשיפה לשמש היא המסוכנת ביותר, עדיין חשוב לנקוט באותם אמצעי זהירות. לכן חשוב להקפיד למרוח לילדים קרם הגנה מראש. ההמלצה הטובה ביותר היא למרוח אותם בין חצי שעה לשעה טרם אתם מגיעים לבריכה או לים כדי שהקרם ייספג היטב ויהיה בעל השפעה מיטבית. אם תמרחו את הילדים כשאתם מגיעים לים אין לזה ערך משום שהם מיד נכנסים למים. הקפידו למרוח את אזור המחשוף, הפנים והידיים.  המים אינם מסננים את קרינת השמש ומגנים על העור כפי שניתן בטעות לחשוב ולרוב השהייה במים (בים במיוחד)  אינה באזור מוצל.

עקבו אחר נקודות חן והתייעצו עם רופא

במיוחד אם הילדים בעלי עור בהיר, ואם ידוע על עור רגיש ובהיר בקרב המשפחה, עקבו היטב אחר נקודות חן. כשמדובר על ילדים קטנים מאוד האמבטיה היא הזדמנות מצוינת לראות האם יש נקודות חדשות. עם ילדים בוגרים יותר הסתכלו במקומות החשופים וגם בקשו מהם ליידע אתכם אם ישנה נקודה חדשה ששמו לב אליה. בכל מקרה של הופעת נקודה חשודה התייעצו עם רופא עור. אל תקלו ראש ותחשבו שזהו רק נמש או זוהי נקודה בהירה ו"רגילה". לכם אין את הכלים לאבחן את נקודת החן. בכל הקשור לעור גילוי מוקדם הוא המפתח להימנעות מההחמרה והפיכתה של נקודה חלילה לסרטנית.

אל תעודדו שיזוף

בעבר, הטעות הגדולה ביותר הייתה הניסיון להשתזף, "לתפוס צבע", תוך מריחת שמן שיזוף שרק מגביר עוד יותר את נזקי השמש. אל תעודדו את השיזוף. עור שזוף יותר אינו אומר חסינות גדולה יותר מהשמש. עדיף עור בהיר ומוגן מעור שזוף וחשוף לנזקי הקרינה שרק הולכים והופכים חמורים יותר עם השנים ועם שינויי האקלים.

שמרו גם  על עצמכם

יישמו גם על עצמכם את כל העצות שנתנו בנוגע לילדים. חשוב שתשמשו עבורם מודל לחיקוי וגם כדי שתוכלו ליהנות עימם עוד שנים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.