תפריט עמוד

הוואי: צלילה לילית עם מאנטה ריי

יצורים רבים חיים בלב ים, חלקם זעירים, אחרים ענקים של ממש. יש בהם שמתהדרים בצבעי אזהרה בוהקים ובדוגמאות בולטות, ויש שמסתווים כל כך טוב עד שהם נראים כמו קפל קטן על קרקעית הים. המפגש עם כל אחד מאלה מעורר התרגשות – בגלל הצבעים, הגודל, הצורה או ההסוואה המושלמת. אבל קשה לחשוב על ריגוש שישווה לצפייה מקרוב במאנטה ריי (Manta Ray) ענקית ושטוחה, שכמו מעופפת לה בשקט-בשקט במים העמוקים.

מאנטות הם דגי סחוס (כלומר, השלד שלהם עשוי מסחוס ולא מעצמות) ענקיים בגודלם – יש תיעוד של מאנטה ריי באורך של כשבעה מטרים ובמשקל של יותר מאלפיים קילו! אפשר לראות מאנטות בעת שהן אוכלות פלנקטון, דגיגים וביצי דגים, שאותם הן מסננות מהמים, או בזמן החנייה בתחנות ניקוי, כשדגי נקאי מסירים את הטפילים מעל גופן. בשני המצבים הללו, המאנטות נותרות במקום אחד, מניעות בעדינות את "הכנפיים" האדירות שלהן. זה הזמן האידיאלי עבור צוללנים לרדת אל מתחת הגוף השטוח ולהתפעם.

כשהמאנטה אוכלת אפשר לצלול מתחת גופה השטוח | צילום: Agsftw, GFDL

אבל אם הריגוש הזה לא מספיק, במחוז קונה (Kona) שבהוואי, מציעים צלילות לילה עם מאנטות. בין השאר, אפשר להצטרף למסע בן שלוש שעות, שמתחיל בשעת שקיעה, ולוקח את הצוללנים (אפילו כאלה שזוהי צלילת ניסיון עבורם) למקום בו המאנטות נוהגות לאכול בלילה. לעיתים עובר זמן רב עד שהמאנטות מגיעות, אבל הציפייה משתלמת. כשאלומת האור מהפנס של המדריך מאירה את הבטן הבהירה, הנשימה נעתקת. רצוי להיות בשקט ולזוז כמה שפחות, ואם תהיו ברי מזל, המנטות לא רק שלא יישחו משם, אלא אפילו יתקרבו בסקרנות, יקיפו את הצוללנים וישחו מעליהם ולצדם. אין ספק שזוהי מסוג החוויות שיישארו עמכם לאורך זמן.


לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.