תפריט עמוד

ההימלאיה ההודית – מסע מיוחד

שתפו:

מסע ג'יפים בעומק ההימלאיה ההודית עובר דרך עמקים ירוקים ושופעי מים, רכסי הרים אדירים ונופים של מדבר אלפיני צחיח. בדרך פוגשים מקדשים, מנזרים, כפרים מבודדים ותרבויות מרתקות

פורסם 25.2.15
ההימלאיה, שרשרת ההרים הגבוהה בעולם, מפרידה בין תת היבשת ההודית בדרום לטיבט בצפון. במקום הזה נפגשות שתי התרבויות החשובות של מזרח אסיה: הינדואיזם ובודהיזם. מלבד נופים עוצרי נשימה, האזור מאפשר מפגשים ייחודים עם תרבויות עתיקות ועם מסורות מרתקות, ביקור במקדשים הודיים ובמנזרים טיבטים, פגישות עם דתות, מנהגים ודרך מחשבה ייחודית של כל אחת מהתרבויות הללו. האזור נפתח למבקרים רק בשנות ה-90, והוא נותר בתולי ולא מקולקל.

טיול במסתורי ההימאליה ההודית הוא אידיאלי למי שחפץ להכיר מקומות רחוקים, שהתיירות לא שינתה. המסלול עובר דרך נופים דרמטיים ושונים מאוד: עמקים ירוקים ושופעי מים ולעומתם נופיו הצחיחים של המדבר האלפיני שבמורדות ההרים הגבוהים.

העיירה הציורית קאלפה שבה נמצאים מקדשים חשובים לאלים הינדים וטיבטים

עמק סנגלה (Sangla) הפורה הוא אחד העמקים היפים ביותר באזור ההימלאיה ההודית. עד שנת 1989 מבקרים זרים היו זקוקים לאישור מיוחד מטעם ממשלת הודו על מנת להיכנס לאזור הסמוך לגבול עם טיבט. כיום אין צורך באישורים כדי לטייל כאן, אולם העמק נותר כשהיה – שליו ולא מקולקל, עם מטעי תפוחים ודובדבנים, פלגי מים וכפרים ציוריים של בני הקינר, קבוצה אתנית שמשלבים באורח מאפיינים הינדים וטיבטים. טיולים רגליים באזור מזמנים מפגשים עם התושבים והיכרות עם אורח חייהם המרתק. כדאי לבקר בעיירה קאלפה, שבה נמצאים מקדשים חשובים לאלים הינדים וטיבטים. ככל שמטפסים במעלה ההר כך נפרשים נופים מרהיבים יותר אל עבר הרי קינר, שמתנשאים לגובה של יותר מ-6,000 מ'.

את הנופים הירוקים עוזבים לטובת עמק ספיטי (Spiti Valley) ונופיו הצחיחים. בין המנזרים הרבים והמרתקים באזור נציין רק שניים – מנזר דאנקאר, שתלוי על מצוק מעל בתיו של כפר קטן, והמנזר הטיבטי קי (Ki), שמשקיף ממרומי הר על נוף מפעים. הדרך עוברת בנופי הרים, מנזרים טיבטיים וכפרים נידחים, שמזמנים מפגשים עם התרבות הטיבטית. אחד הכפרים הללו הוא קיבר, שבנוי בגובה 4,200 מטר מעל פני הים, מה שהופך אותו לאחד הכפרים הגבוהים בעולם. הצמחייה באזור דלילה, אולם חיים בו מינים רבים של בעלי חיים, בהם נמר שלג ויעל סיבירי.

עמק סיפיטי. נופי מדבר אלפיני צחיח | צילום: njyo, flickr

מהמדבר הצחיח בהרים הגבוהים עוברים במעברי הרים גבוהים אל עבר מנאלי, עיירת התרמילאים המפורסמת. בעמק צ'אנדרה טל היפהפה אפשר לצאת לטיול רגלי אל אגם הירח, שצבעו הכחול-ירוק בוהק בין מדרונות ההרים התלולים.

הדרך ממשיכה בעמק לאהול (Lahaul), בין רכסי ההימלאיה, עם תצפיות נוף מרהיבות. במעבר רוטנג פוגשים בדרך הראשית המחברת בין לדאק למנאלי. האזור מחזיר את המטייל אל הנופים הירוקים והפוריים מתחילת הטיול: עמקים חקלאיים, עם כפרים קטנים הפזורים בהם. לא קל לעזוב את רכסי ההרים הגבוהים, אבל נופיו של עמק קולו היפה מקלים על הפרידה מהאזור המסתורי והקסום מאין כמוהו.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: