תפריט עמוד

דרום צרפת ברכב

הדרך הטובה ביותר לטייל בנופיה היפים ובין עריה ההיסטוריות של דרום צרפת היא ברכב. הנה כמה מקומות יפים במיוחד שכדאי לעצור בהם לאורך הדרך

ארבעה גלגלים והגה משלכם הם, ללא כל ספק, הדרך המומלצת לסיור מעמיק בנפתוליה של דרום צרפת. הקוקטייל הדרום צרפתי העשיר מציע מיזוג מושלם של חופים זהובים הטובלים בשמש חמימה, טירות עתיקות יומין, ארמונות פאר, נהרות זורמים ושלווה מבורכת. לצד אלה תמצאו כאן הרבה יין משובח, מסעדות גורמה ובתי קפה כמיטב המסורת הצרפתית. אז נכון, לא תמצאו כאן את אורות פריז המנצנצים ואת המולת הבירה השוקקת, אבל קרואסונים טובים יש גם כאן, ואת צרפת האמתית והאותנטית תמצאו, יותר מכל, דווקא כאן. אספנו כאן מקבץ נקודות מומלצות לסיור עצמאי ברכב בדרום צרפת. אין ספק שתיהנו מכל רגע!

קבלו הצעה להשכרת רכב בדרום צרפת >>

אייג מורט
אייג מורט (Aigues-Mortes) ממוקמת בפטיט קאמרג, במרכז אזור קאמרג. העיר היפה מאכלסת כ-6,000 תושבים שפרנסתם מבוססת על זרם התיירים הבלתי פוסק הפוקד את המקום. מקורות הכנסה בולטים אחרים הם שיווק יינות, מלח ואספרגוס. ראשיתה של העיר נעוצה במושבה יוונית קדומה המתוארכת למאה החמישית שלפני הספירה. החומה העתיקה המקיפה את העיר מאוחרת יותר והיא נבנתה בימי המלכים פיליפ השלישי ופיליפ הרביעי והבנייה הסתיימה בתחילת המאה ה-14. נמל העיר המרשים הורחב על ידי המלך לואי התשיעי, אשר שקד על הרחבת הנמל היחיד בצרפת דאז. ואם כבר הזכרנו את הנמל, ההיסטוריה שלו קשורה במסעי הצלב, שכן הוא שימש את ספינות הצלבנים במסע הצלב השביעי והשמיני.

החומה המרשימה של אייג מורט, שבנייתה הושלמה בתחילת המאה ה-14

בתוך העיר עצמה תוכלו לנוע אך ורק ברגל. אז הניחו לרכב לנוח קצת וצאו לדרך: הכניסה אל העיר היא דרך השער Porte de la Gardette. משם, המשיכו אל הכיכר אנטול פרנס ודרך רחוב Grand Rue Jean Jaures תגיעו אל הכיכר השוקקת Place St Louis אשר תקדם אתכם בשפע בתי קפה ומסעדות טובות. אם תרצו לסייר מעט על חומתה העתיקה של העיר עליכם לשוב על עקבותיכם אל שער הכניסה ממנו הגעתם, וכשמונים מטרים משמאלכם תמצאו מבנה דרכו תוכלו לעלות למגדל קונסטנס אשר שימש במקור כבית כלא (הביקור כרוך בתשלום).

גגות הרעפים של הרובע העתיק באייג מורט

ואם כבר הגעתם לאייג מורט, מומלץ שלא לוותר על סיור בספינה העובר בין התעלות והאגמים הציוריים המקיפים את העיר, להשלמת החוויה. לחילופין, אם אתם מעדיפים להזדרז ולהספיק על גיחה לעיר נוספת על הדרך, ותרו על השייט וקפצו לביקור בעיר מונפלייה, המרוחקת כ 30 ק"מ מכאן ומציעה זווית ראייה חיננית נוספת על האזור כולו. העיר נים, המרוחקת כ-35 ק"מ, מהווה גם היא אופציה מומלצת.

גשר מיו
בגשר הגבוה בעולם כבר ביקרתם? סיור לדרום צרפת הוא עילה מצוינת לגיחה לגשר מיו (Le Viaduc de Millau) המרשים המתנוסס לגובה של 343 מטרים ומאפיל בגובהו אפילו על מגדל אייפל! אגב, החברה שהקימה את המגדל הפריזאי המפורסם אחראית גם להקמתו של גשר זה. הנסיעה על הגשר היומרני כרוכה בתשלום. מלבד זאת, ניתן לבקר במרכז המבקרים הסמוך ולסייר על הגשר.

גשר מיו. החברה שבנתה את מגדל אייפל אחראית גם להקמתו של הגשר הזה, שנחשב לגבוה בעולם

קרקסון
העיר היפהפייה קרקסון (Carcassonne) ממוקמת בחבל לנגדוק-רוסיון, על הציר המוביל מהים התיכון אל האוקיינוס האטלנטי. העיר מתאפיינת בביצורים שחלקם נבנו במאה הרביעית לפני הספירה, אז ניסו הרומאים להתגונן מפני פלישת הוויזגותים, ומרביתם נבנו במאה ה-11. העיר, אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמית, מחזירה בסערה את המטייל בה לימים רחוקים, עשירים בהיסטוריה. גם כאן, אגב, תאלצו להשאיר את הרכב מאחור ולהתנייד ברגל. אבל, לכל הדעות, החוויה מצדיקה את המאמץ, ובגדול.

קרקסון, עיר מבוצרת שמחזירה את המטייל בה אלפי שנים אחורנית

אביניון
העיר אביניון (Avignon) ממוקמת על הגדה השמאלית של נהר הרון. קורותיה, כמו של ערים רבות בדרום צרפת, שזורות עמוק בדפי ההיסטוריה. אביניון הייתה מיושבת בראשית ימיה על ידי קלטים ובהמשך על ידי פינקים ורומאים, אשר תרמו את חלקם בפיתוח ניכר שלה. לאורך ההיסטוריה חוותה העיר תהפוכות לא מעטות, פלישות וכיבושים, ובמהלך השנים הייתה נתונה גם תחת שלטונם של הכנסייה הקתולית ושל רוזנים צרפתיים למיניהם. מאות שנים מאוחר יותר, עם פרוץ המהפכה הצרפתית, נכבשה אביניון על ידי מהפכנים צרפתים ופתחה פרק חדש בדברי ימיה. העברת הקוריה האפיפיורית אל העיר במהלך המאה ה- 14 נחשבת לאחת מציוני הדרך הבולטים ועד היום חשיבותה העיקרית נעוצה בהיותה מקום מושבם של האפיפיורים הגולים.

ארמון האפיפיורים באביניון

החומה המקיפה את העיר העתיקה מאפשרת להתרשם מניחוחות העבר הניכרים כאן מכל עבר. אל החומה, המשתרעת לאורך ארבעה קילומטרים, ניתן להיכנס באמצעות השערים העתיקים, גם הם שריד למאה ה-14. ברחובות העיר העתיקה עדיין שורה אווירת ימי הביניים, כך שאם אתם מבקשים לעצמכם פסק זמן איכותי מהמולת החיים המודרנים, הגעתם למקום הנכון… אתר שלא מומלץ להחמיץ הוא הגשר הבלתי גמור מעל נהר הרון. הגשר, שבנייתו החלה אי שם במאה ה-12, התנוסס במקור מעל 22 קשתות מרשימות. אולם מיקומו היה בעוכריו, וזרם המים הרס אותו פעם אחר פעם. במאה ה-17, לאחר ניסיונות שיקום לא מעטים, התייאשו תושבי העיר והגשר נותר על כנו כאטרקציה תיירותית בלבד.

גשר אביניון. הגשר, שאינו חוצה את הנהר מגדה לגדה, הוא אתר פופולרי למטיילים המבקרים בעיר 

אורנג'
הצצה נוספת אל העבר מציעה העיר אורנג' (Orange) הממוקמת במחוז ווקלוז הדרומי. העיר מפורסמת בעיקר בזכות התיאטרון הרומי, ששרד את תלאות ההיסטוריה באופן מרשים למדי, והוא נחשב לתיאטרון הרומי השמור ביותר ב צרפת. באורנג' יש גם קשת ניצחון מרשימה, הניצבת על תילה מזה 2,000 שנה ומנציחה ימים רחוקים שהיו ואינם.

למידע נוסף על השכרת רכב בצרפת – לחצו כאן >>

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.