תפריט עמוד

דרום איטליה – חבל קמפניה מרומא לאמלפי

במרחק של פחות משלוש שעות נסיעה מרומא נמצא אחד המחוזות היפים באיטליה. מחוז קמפניה מציע צוקים שיורדים בדרמטיות אל מפרצי טורקיז, עיירות קטנטנות התלויות על מרפסות ההרים, מטעי לימונים משכרים ועיר מחוספסת אחת, שכמו יצאה מתוך סרט. איטלקי כמובן

מחוז קמפניה (Campania), מדרום לרומא, הוא אחד המחוזות היפים והמיוחדים באיטליה, ותחרות היופי בארץ המגף אינה קלה… יש כאן הרים וגבעות, חופים מפורצים, עיירות וכפרים התלויים על מרפסות הרים מעל הים, מטעי לימונים שמהפרי שלהם מכינים ליקר נפלא שטעמו ילווה אתכם בכל עבר. אפשר לבלות כאן שבוע ולא לשבוע מהמראות או לקפוץ לביקור קצר במהלך חופשה ברומא. כך או כך, ההנאה מובטחת. בין נאפולי התוססת, סורנטו האצילית, הווילות של ראבלו ודרך חוף אמלפי, אחת הדרכים היפות בעולם – הנה כמה רגעי קסם שכדאי לחוות בקמפניה.

נאפולי – איטלקייה עם נשמה
היא איטלקייה מחוספסת, עם נשמה ענקית. נאפולי (Napoli), עיר הבירה של קמפניה, היא אחת הערים הגדולות באיטליה וגם אחת היפות שבהן. נאפולי משקיפה אל הר הגעש רחב הכתפיים, "הר האש", ווזוב (Volcano Vesuvio), ומשקפת היטב את אותו זיק איטלקי, זה שיש בעיניו של מי שינופף לעברכם בקולניות ביד אחת, ובשנייה יבצע לכם פוקאצ'ה, מעשה ביתו כמובן.


הנמל של נאפולי

אל נאפולי תוכלו להגיע מרומא בתוך שעתיים וחצי, באמצעות רכבת או רכב שכור. תוכלו ללון באחד מבתי המלון הרבים, או להמשיך ממנה את המסע שלכם בקמפניה. יש בה מרכז עתיק (Centro Storico), מוזיאונים טובים (בהם המוזיאון החשוב לארכיאולוגיה), ארמון היסטורי (Palazzo Reale), כנסיות בארוק, פיצריות (כאן נולדה הפיצה) וגם סבך רחובות וסמטאות שיבטאו בצורה הנכונה ביותר את התרבות המקומית.

סורנטו – היפה שבסירנות
במרחק של כ-28 ק"מ מנאפולי, על גלריה מעל קו חוף אמלפי, צופה להר הגעש ווזוב ולמפרץ נאפולי, ניצבת סורנטו (Sorrento) במלוא תפארתה. היא נקראת על שם סירנות הים המיתולוגיות, לאורכה חופים זהובים ותכולים, וילות עתיקות, רחובות צרים, שלל חנויות וכמובן מסעדות מקומיות. פיאצת טאסו (Piazza Tasso) היא המרכזית שבעיר, סביבה ריכוז אותם אתרים ואותן חנויות, ותחתיה חוף הים. אתרים מעניינים בסורנטו, לצד שיטוט נעים בין הסמטאות ולאורך הנמל, הם מוזיאון קוריאלה (Piazza Tasso), בו יצירות אמנות מהמאה ה-18, וילה קומונאלה (Villa Comunale), ממנה יש את אחת מנקודות התצפית המוצלחות בעיר, וגם כנסיית סן פרנצ'סקו (Chiesa di San Francesco).


סורנטו, הנקראת על שם סירנות הים המיתולוגיות

קו החוף האמלפיטאני
פחות מ-60 ק"מ דרומה מנאפולי, על קו החוף האמאלפיטאני, נמצאת העיירה שזכתה "להיוולד" באחד המקומות היפים בעולם – פוזיטאנו (Positano). היא בנויה על רצועת מתפתלת ובוקעת בין ההרים, חסרת סימטריה לחלוטין, כל אתר ובית בה שוכן בגובה שונה – אם תרצו, המראה הוא של שמיכת טלאים, רקומה בחוטים צבעוניים ומשובצת אבנים טובות. בפוזיטאנו נמצאים כמה מבתי המלון היוקרתיים באיטליה, אבל המבחר מגוון ומתאים לטווח רחב של קהלי יעד. יש בה מסעדות, לאורך הים וגם בינות ההרים, חנויות קטנות, היצע פעילויות ספורט ימי וגם כנסייה מיוחדת למרגלות החוף בשם Chiesa di Santa Maria. העיירה לא חפה מתיירים, אבל זה לא פוגע כלל בהנאה הרבה של שיטוט בסמטאותיה ובעיירות הקטנות שסביבה (בסנטה אגתה, למשל, תוכלו לבלות חצי יום מהנה מאוד).


העיירה היפהפייה פוזיטאנו, שבתיה הצבעוניים תלויים בגבהים שונים מעל המפרץ 

העיירה אמלפי (Amalfi) הממוקמת בין שני כנפי הרים, תזמן לכם עוד כחצי יום מהנה בין חנויות ובתי קפה למול כנסיית הדואמו סנט אנדריאה (Duomo Sant Andrea). העיירה קטנה ומתוירת אף היא, אך מהווה נקודת עצירה הכרחית באזור.

פיסת הדרך המרהיבה ביופייה שתיקח אתכם מפוזיטאנו לאמלפי, היא דרך חוף אמלפי הידועה. בין סורנטו לסלרנו, מתפתלת בין צוקים עצומים שכמעט ולא רואים את סופם, לבין קו חוף עטור מפרצים כחולים. דרך אמלפי, שאורכה כ-60 ק"מ, עוברת בין עיירות וכפרים, ערוגות ומערות, וגם מטעי לימונים המשמשים להכנת משקה הלימונצ'לו – גאוות האזור. דרך אמלפי, הנכללת ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, נחשבת, ובצדק, לאחת מ-10 דרכי הנוף היפות העולם.

דרך חוף אמלפי. נחשבת לאחת מעשר דרכי הנוף היפות בעולם

הווילות של ראבלו
וילות היסטוריות מפוארות, סמטאות, מסעדות ומלונות, ועוד נופי ים מגובה של 350 מטרים, הן הסיבה להגיע לראבלו (Ravello). אל ראבלו תוכלו להגיע בנסיעה קצרה מפוזיטאנו או מאמלפי. יש בה שתי וילות ידועות: וילה רופולו (Villa Rufolo), שנבנתה על ידי משפחת רופולו העשירה במאה ה-13, והיתה למקום מושבו של המלחין ריכארד ואגנר במחצית המאה ה-18. הווילה מוקפת בגנים מטופחים ומתקיימים בה אירועי מוסיקה שנתיים, כמחווה לדייר הידוע. וילה צ'ימברונה (Villa Cimbrone) גדולה ומפוארת יותר והיא שוכנת על קצה מצוק יפהפה ונהנית מנקודת התצפית הטובה ביותר. הדרך אליה מרשימה, כמו גם טיול בין גניה למול נופי המפרצים והבתים הססגוניים.

הנוף הנשקף מהגנים המטופחים של וילה רופולו בראבלו

אגדות נוף – קאפרי ואנה קאפרי
קאפרי (Capri), העיירה הנחבאת בין ההרים, נגלית לאיטה עוד מהרחפת שיוצאת מסורנטו, נאפולי או פוזיטאנו אל עבר האי קאפרי. והמראה נפלא: טבעת בתים צבעוניים סביב המפרץ, אנשים ממלאים את רחבת הנמל, חנויות פזורות במדרגות ההרים ומטפסות מעלה. יש בה מדרחוב חנויות מטופח וגם רכבל שעובר מעל יערות וחצרות בתים, שדות פרחים ומטעים. בסמוך לקאפרי נמצאים גני אוגוסטוס (Giardini d`Augusto) המעניינים ולא רחוק ממנה נמצאת המערה הכחולה (Grotta Azzurra), שבה המים, ש
צבעם כחול זוהר, מתנפצים אל קירות המערה ויוצרים מחזה מרהיב ויוצא דופן.


האי קאפרי

אבל קאפרי היא רק מבוא הכניסה המרשים אל הארמון עצמו – אנה קאפרי (Anacapri). נסיעה קצרה תעלה אתכם לעיירה אנה קאפרי הגבוהה, בה יש מלונות מעולים, חנויות מותגים, גנים ירוקים ומסעדות טובות. באנה קאפרי נמצאת וילת סן מיקלה (Villa San Michele), משכנו של הסופר השוודי אקסל מונתה, שכתב כאן את ספרו המפורסם, "מגילת סן מיקלה", אשר תורגם לשפות רבות (גם לעברית). לדעת רבים גולת הכותרת של הביקור בעיירה, ובאי כולו, היא העלייה ברכבל כיסאות אל ראשו של הר סולרו (Monte Solaro), הנקודה הגבוהה ביותר באי. שם, בגובה של 583 מ' מעל פני הים, נשקף נוף נפלא של האי הסלעי ושך הים הכחול המקיף אותו. 

מפת מסלול טיול בחבל קמפניה:


לחצו להגדלה

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.