תפריט עמוד

דובאי למשפחות: פארקי שעשועים מהאגדות

דובאי לא מה שחשבתם: דובאי היא לא רק מגדלים נוצצים, קניונים ענקיים ומכוניות פאר, היא גם יעד מצוין ולא צפוי לחופשה משפחתית מהנה. כחצי שעה נסיעה ממרכז העיר נמצא מתחם של שלושה פארקי שעשועים ופארק מים – כיף גדול לכל ילד. וגם ההורים לא מקופחים, עם מלון מפנק, מסעדות טובות ואפילו אאוטלט של מותגים מובילים

הדבר האחרון שציפיתי לראות בדובאי היה תחנת הרכבת ההיסטורית של מומבאי, אבל הנה היא במלוא תפארתה, על שלל מגדליה וכיפותיה. בדרך להודו עברנו בעיירה צרפתית קטנה, עם בתי אבן עתיקים וגשר שחוצה את הנהר. במרחק קצרצר משם יש סטודיו של חברת סרטים אמריקאית ידועה. השילוב הזה, שנראה לא הגיוני במבט ראשון, מתקיים בנוחות ובטבעיות בלב מדבר רחב ידיים.
עוד כתבות על דובאי

ברוכים הבאים לדובאי, אחת משבע האמירויות שמרכיבות את איחוד האמירויות הערביות, יעד שנפתח לא מזמן בפני הישראלים וכבר צובר פופולריות רבה. קו הרקיע האייקוני של העיר דובאי, בירת איחוד האמירויות, על שלל מגדליו הנוצצים, מוכר וידוע. ידוע גם שדובאי מציעה פינוקים ותענוגות בשפע למטיילים מבוגרים, אבל לא רבים יודעים שזהו גם יעד שמתאים מאוד למשפחות. כמה מתאים? די אם נאמר שפחות מחצי שעה נסיעה ממרכז העיר נמצא קומפלקס גדול ומושקע – דובאי פארקס אנד רזורטס (Dubai Parks and Resorts), המכיל שלושה פארקי שעשועים ופארק מים. במתחם יש גם מלונות, חנויות, מסעדות – כל מה שצריך כדי לשמח ילדים בכל גיל, כולל את ההורים שלהם.

בוליווד, אחד הפארקים במתחם, מביא את המראות, הצלילים והטעמים של הודו ובעיקר של הקולנוע ההודי

בוליווד, אחד הפארקים במתחם, מביא את המראות, הצלילים והטעמים של הודו ובעיקר של הקולנוע ההודי | צילום: רותם בר כהן

במתחם עצמו יש ארבעה פארקים, שכל אחד מתמקד בנושא אחר, ומחבר ביניהם נהר שעל גדותיו חנויות קטנות ומסעדות לרוב. כחלק מהמתחם יש גם שני מלונות: האחד בסגנון כפר נופש פולינזי והשני, שעומד להיפתח בקרוב מאוד, בעיצוב של לגו. וכדי שאף אחד לא יקופח, במרחק קצרצר מהפארקים יש אאוטלט נעים עם מותגים של  מעצבים בינלאומיים במחירים מצוינים. בקיצור, כל מה שצריך לחופשה משפחתית מושלמת.

רון השחר, מנהל המוצר דובאי פארקס אנד ריזורטס בישראל, מסביר: "חלון הזדמנויות חדש נפתח לנוסע הישראלי. כחלק מאיחוד האמירויות ודובאי בפרט, הנוסע הישראלי זוכה להגיע למקומות שלא היה יכול להגיע בעבר. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, דובאי פארקס אנד ריזורטס הינו מתחם פארק השעשועים הגדול ביותר במזרח התיכון, הוא משלב חוויה שלא נראתה כמותה בדמות ארבעה פארקים מגוונים הכוללים שילוב פארק שעשועים מאתגר, חוויתי, יחדיו עם פארק מים הנבנה במיוחד עבור משפחות עם ילדים וכמובן חווית קניות, קולינריה ואפשרות לינה במתחם הפארקים במרחק של כשלוש וחצי שעות מהבית".

מגלשה בפארק המים לגולנד. אידיאלי ליום חם

מגלשה בפארק המים לגולנד. אידיאלי ליום חם | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

מה עושים בפארקים של דובאי פארקס?

נתחיל בגולת הכותרת של המתחם – Motiongate, שאנחנו קראנו לו בחיבה משה גייט… זהו פארק שעשועים בסגנון יוניברסל, המוכר לרבים מארצות הברית. יש בו מתקנים, פעילויות ומופעים הקשורים לסרטים הוליוודיים, עם ייצוג לשלושה ענקי בידור: דרימוורקס ("קונג פו פנדה", "שרק", "מדגסקר" ועוד), סרטי קולומביה ("מכסחי השדים") וליון גייט ("משחקי הרעב").

מתקנים בפארק הסרטים מושן גייט

שייט אבובים בפארק מושן גייט

רכבת הרים ושייט אבובים בפארק מושן גייט | הצילומים באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

מבקרים בפארק הזה יכולים לבקר בכפר הדרדסים, לפגוש את שרק ופיונה, להסתחרר ברכבת ההרים Capital Bullet Train (ראו בסרטון), לכסח שדים, לשוט באבובים בנהר גועש, לחקור את נבכי מלון טרנסילבניה רדוף השדים ולצפות בסרט ב-4 ממדים, עם תזוזות וקפיצות פראיות. גם לילדים צעירים מאוד יש הרבה פעילויות ומתקנים בפארק הזה.

רכבת הרים מסחררת בפארק Motiongate

פארק נוסף במתחם הוא לגולנד, המוכר לרבים ממדינות אירופאיות. בדובאי יש שני חלקים נפרדים ללגולנד – פארק שעשועים ופארק מים, שניהם מתאימים לילדים בני שנתיים עד 12. בפארק לגולנד אפשר לראות איך מייצרים את לבני הלגו, ללמוד נהיגה במכוניות בצורת קוביות לגו ואפילו לקבל רישיון נהיגה עם תמונה, לשוט בצוללת מתחת למים ולבקר במיני-לנד, עם דגמים של גורדי השחקים של דובאי ומבנים חשובים אחרים בעולם הבנויים מלגו.

מיני דובאי. שדה התעופה הסופר מודרני וגורדי השחקים הנוצצים של דובאי בזעיר אנפין

מיני דובאי. שדה התעופה הסופר מודרני וגורדי השחקים הנוצצים של דובאי בזעיר אנפין | צילום: רותם בר כהן

פארק המים הצמוד ללגולנד מתאים למשפחות עם ילדים צעירים. יש בו בריכה, מגלשות מים, נהר עצל ועוד. הכניסה לשני הפארקים של לגו נפרדת, אבל בשעות החמות של היום אין ספק שתרצו לשלב בין השניים.

קורס נהיגה לנהגים צעירים (מאוד) בלגולנד

קורס נהיגה לנהגים צעירים (מאוד) בלגולנד | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

פארק השעשועים השלישי במתחם שונה מהאחרים והוא ייחודי לדובאי. פארק בוליווד, כפי ששמו מעיד, מוקדש כולו לסרטים הודיים. יש כאן מתקני שעשועים, חלקם מתאימים לילדים צעירים, אחרים לבני נוער, כמו מתקן הגבוה מסוגו בעולם שבו מטפסים מעלה-מעלה תוך כדי סיבובים נמרצים לפני שיורדים במהירות למטה.

פארק בוליווד - הודו בגרסת דובאי

פארק בוליווד – הודו בגרסת דובאי | צילום: רותם בר כהן

אבל גולת הכותרת בפארק הזה, לפחות בעיני, מתחלקת לשניים: מופעים מרהיבים של ריקודים בסגנון בוליווד, שבסופם לא תוכלו להפסיק לזמזם צ'ורי צ'ורי, אגה אגה וכן הלאה, ואולפני קולנוע בהם הקהל משתתף בצילומי סרט בוליוודי על רקע מסך ירוק ואז צופה בתוצאה המצחיקה להפליא. מודה שגם אני השתתפתי בסצנה של מרוץ שוורים, בתור אישה המשקיפה על הרצים ממרומי מרפסת…

מופע בפארק בוליווד. גם אחרי שייסתיים תמשיכו לזמזם "צ'ורי צ'ורי"

מופע בפארק בוליווד. גם אחרי שייסתיים תמשיכו לזמזם "צ'ורי צ'ורי" | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

אל מתחם הפארקים מוביל אזור הנקרא Riverland שבמרכזו נהר, טיילת לאורך המים, עיירה צרפתית עם בתים עתיקים, חנויות קטנות ומסעדות, גלידריות, מאפיות וכן – גם מקדולנד'ס למי שלא יכול בלי.

הדבר האחרון שציפיתי לפגוש בדובאי - עיירה צרפתית קטנה על גדות נהר...

הדבר האחרון שציפיתי לפגוש בדובאי – עיירה צרפתית קטנה על גדות נהר… | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

איפה ישנים בדובאי פארקס?

המקום המושלם להתמקם בו למי שרוצה לבלות כמה ימים בפארקים הוא מלון Lapita הצמוד למתחם. המלון בנוי בסגנון כפר נופש פולינזי, עם בניינים בני שלוש קומות, הפזורים בשטח גדול וירוק מאוד (הצמחייה העשירה הובאה לכאן מארצות רחוקות). החדרים מתאימים מאוד לאירוח של משפחות – גם החדרים הסטנדרטיים מרווחים ונוחים, עם מרפסת או פטיו, ורובם באים עם דלת מקשרת, מה שמאפשר לחבר שני חדרים עבור משפחה אחת. אם אתם רוצים להתפנק עוד יותר – יש סוויטות יפות ואפילו כמה וילות, כל אחת עם בריכה פרטית, מטבחון, מספר חדרי שינה וכמה חדרי רחצה. בשטח המלון יש כמה בריכות, כולל בריכת ילדים, ספא עם מגוון גדול של טיפולים, ג'קוזי, סאונות וחדר כושר למי שלא יכול בלי להזיע קצת על הבוקר.

בריכה במלון לאפיטה הבנוי בסגנון פולינזי

בריכה במלון לאפיטה הבנוי בסגנון פולינזי | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

האירוח כולל ארוחת בוקר המוגשת בבניין המרכזי, שבו יש גם לובי נעים, ויש עוד כמה מסעדות שבהן אפשר לאכול ארוחת צהרים או ערב. אם אתם מזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון, בררו לגבי האופציה לאכול את אחת הארוחות, צהרים או ערב, באחד המלונות של רשת מריוט במרכז העיר (Lapita שייך למותג Autograph Collection של מריוט).

חדר ב-Lapita Hotel. חדרים מרווחים עם דלתות מקשרות, אידיאלי למשפחות

חדר ב-Lapita Hotel. חדרים מרווחים עם דלתות מקשרות, אידיאלי למשפחות | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

מעבר לפינוקים במלון עצמו, ההטבה הכי משמעותית לאורחים השוהים כאן כמה ימים היא כניסה בחינם לפארקים. זהו לא רק חיסכון כספי גדול אלא גם נוחות רבה למשפחות – כשהילדים מתעייפים אפשר לחזור לנוח במלון ואז לצאת שוב בערב לסיבוב נוסף, והכל מבלי לשלם.

בקרוב ייפתח במתחם הפארקים מלון נוסף, Legoland Hotel ברמה של שלושה כוכבים עם פעילויות והטבות למשפחות. סמוך לדובאי פארקס, אבל לא ממש במתחם עצמו, יש מלון נוסף, Rove at the Park.

מה אוכלים?

בהרבה פארקי שעשועים, לפחות באלה שאני ביקרתי לאורך השנים, ההיצע הקולינרי משמים למדי: בעיקר מזללות של אוכל מהיר ואולי גם כמה מסעדות בסגנון "אתני", כלומר פיצות או המבורגרים ונקניקיות. בדובאי פארקס המצב שונה – יש כאן מגוון גדול של מסעדות, חלקן מצוינות ממש. כך, למשל, מסעדת Namaste India, בפארק בוליווד – מסעדה הודית בעיצוב מקסים ואוכל נהדר. מסעדה מומלצת נוספת היא Al Mashowa, באזור שליד הנהר, עם מנות מהמטבח האמירתי הערבי. עוד באזור הנהר תמצאו מסעדת בשרים, מסעדה יפנית, מסעדה איטלקית בסגנון טוסקני ומגוון מקומות לחובבי מתוקים.

בשונה מההיצע הקולינרי ברוב פארקי השעשועים, בדובאי פארקס יש מסעדות מצוינות, כמו נמסה, מסעדה הודית בבוליווד

בשונה מההיצע הקולינרי המוגבל ברוב פארקי השעשועים, בדובאי פארקס יש מסעדות מצוינות, כמו נמסה, מסעדה הודית בבוליווד | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

מה עוד אפשר לעשות בדובאי?

מעבר לבילוי בפארקים וכיף במלון, מן הסתם תרצו לשלב בחופשה גם ביקורים קצרים או שהות של כמה ימים בעיר עצמה. דובאי מוכרת בעיקר בזכות המגדלים האייקוניים, בהם בורג' חליפה, המבנה הגבוה ביותר בעולם, ומלון בורג' אל ערב, שצורתו מזכירה מפרש והוא ניצב על אי מלאכותי. אבל יש בה עוד הרבה מה לראות ולעשות.

נתחיל דווקא בקניונים. במקומות אחרים בעולם, ביקור בקניון יהיה הדבר האחרון שאמליץ עליו, אבל דובאי היא באמת עולם אחר לגמרי וגם אם אתם לא מתכוונים לקנות דבר, כדאי לכם לבקר לפחות בקניון אחד. הגדול מכולם הוא Dubai Mall. זהו הקניון בעל השטח הגדול בעולם, כפי שתרגישו די מהר בשרירי הרגליים. שבע קומות של טירוף חושים, שאין סיכוי בכלל שתצליחו להגיע לכולן או אפילו לרובן. בתוך הקניון הזה נמצא אקווריום דובאי, הגדול בסוגו בעולם (איך לא?) עם מאות מינים של דגים, כולל כרישים ומנטות. בנוסף ליותר מ-1,000 חנויות תמצאו פה גם פארק של מציאות מדומה, מרכז החלקה על הקרח, מסעדות ובתי קפה.

האקווריום הכי גדול בתוך הקניון הכי גדול, דובאי מול

האקווריום הכי גדול בתוך הקניון הכי גדול – דובאי מול | צילום: רותם בר כהן

דובאי מול נמצא למרגלות בורג' חליפה, המגדל האייקוני של דובאי, כך שאפשר לשלב ביקור בקניון עם עלייה במעלית סופר מהירה למרפסת תצפית במגדל. הכניסה לבורג' חליפה לא זולה – כרטיס לקומה ה-125, הנמצאת בערך במחצית הגובה של המגדל, עולה בסביבות 140 שקלים, וכדאי לקחת בחשבון שלעיתים קרובות הראות ממרפסת התצפית אינה טובה בשל אבק המכסה את השמיים.

בורג' חליפה, המבנה הגבוה ביותר בעולם

בורג' חליפה, המבנה הגבוה בעולם, והנוף מהקומה ה-125 (כמחצית הגובה). האבק באוויר מקשה לראות למרחקים

בורג' חליפה, המבנה הגבוה בעולם, והנוף מהקומה ה-125 (כמחצית הגובה). האבק באוויר מקשה לראות למרחקים | צילומים: רותם בר כהן

קניון האמירויות קטן במקצת מקניון דובאי, אבל עדיין עצום ממדים, עם יותר מ-600 חנויות, בהן סופרמרקט של החברה האירופאית קארפור, שבו היצע מסחרר שקשה לתאר של מאכלים ומוצרים, כולל אגף ענק של מוצרי אלקטרוניקה. בתוך הקניון יש גם אתר סקי פעיל, עם מדרונות מושלגים ומעליות סקי.

מי שלא רוצה ללכת לאיבוד בין מאות חנויות, ירגיש נוח יותר בקניון המרינה, הצמוד למרינה של דובאי. לפני או אחרי השיטוט בקניון (או במקומו), טיילו במרינה היפה, המוקפת בשלל גורדי שחקים. מעט מחוץ למרכז העיר יש כמה שווקים פתוחים, בהם שוק הזהב בדיירה (Deira) ושוק הטקסטיל בבור דובאי (Bur Dubai).

שוק הטקסטיל בבור דובאי

שוק הטקסטיל בבור דובאי | צילום: רותם בר כהן

בערב כדאי לקפוץ אל האי ג'ומרה (Palm Jumeirah), הגדול והמאוכלס מבין איי הדקלים המפורסמים שמול חופי דובאי. בקצה ה"גזע" של הדקל בג'ומרה יש טיילת יפה שמשקיפה על המים וממנה אפשר לצפות בכל חצי שעה במופע מרהיב אך קצרצר של מזרקות רוקדות. מופע מזרקות נוסף, גדול יותר, מתקיים בבריכה שלמרגלות בורג' חליפה.

הטיילת באי הדקל ג'ומרה. בערבים כל חצי שעה יש כאן מופע של מזרקות רוקדות

הטיילת באי הדקל ג'ומרה. בערבים, בכל חצי שעה, יש כאן מופע של מזרקות רוקדות | צילום: רותם בר כהן

איך מגיעים?

כמה חברות תעופה, ישראליות ואחרות, מפעילות טיסות ישירות לדובאי. אנחנו טסנו עם חברת ארקיע, שיש לה בין ארבע לחמש טיסות שבועיות בקו תל אביב דובאי, במחירים נוחים ועם צוות ידידותי ושירותי במיוחד. כנהוג בתקופת הקורונה, במהלך הטיסה לא מוגש אוכל לנוסעים, אבל מחלקים מים ותמיד אפשר להביא איתכם משהו קטן לנשנש מתחת למסכה (גם הנוסעים וגם הצוות מחויבים לעטות מסכות לאורך כל הטיסה). הטיסה עצמה קצרה – בסביבות שלוש שעות וחצי בסך הכל.

עוד שתי נקודות ראויות לציון: שדה התעופה של דובאי מדהים בגודלו ובעיצובו, אבל אל תתפתו לצלם בתוכו, הדבר אסור וממש לא כדאי להסתכן. ובטיסה הביתה תשמחו לגלות שמסלול הטיסה שעובר מהגבול הירדני לכיוון נתב"ג מספק זווית יפהפייה ולא שגרתית על ישראל, עם נופים באמת מרהיבים (וגם כך אפשר לראות עד כמה ישראל צרה).

מה צריך להכין לפני הטיסה לדובאי?

לפני הטיסה לאיחוד האמירויות יש כמה דברים שצריך להכין וכדאי להיערך מספיק זמן מראש. נכון לכתיבת שורות אלו (בחודש אפריל 2021), בעלי דרכון ישראלי נדרשים להוציא ויזה לאיחוד האמירויות. ויזת תייר תקפה ל-60 יום ועולה בסביבות 400 דירהם (כ-350 שקל). הוצאת הוויזה אורכת לפחות 48 שעות, אז כדאי להזמין אותה לפחות שלושה ימים לפני הטיסה. בנוסף לפרטים אישיים תדרשו לספק תמונת פספורט וצילום של הדרכון שלכם. הוצאתי ויזה דרך חברה אמירתית בשם Rayna Tours, שפעלה בזריזות וביעילות, יש גם חברות ישראליות שמספקות את השירות הזה, חפשו בגוגל "ויזה לאיחוד האמירויות".

המרינה במרכז העיר דובאי

המרינה במרכז העיר דובאי | צילום: רותם בר כהן

בתקופת הקורונה (נכון לאפריל 2021) גם אם אתם מחוסנים, תצטרכו לעבור ארבע בדיקות קורונה סביב הנסיעה: בדיקה בארץ עד 72 שעות לפני העלייה למטוס, בדיקה עם הנחיתה בשדה התעופה של דובאי, בדיקה באיחוד האמירויות עד 72 שעות לפני הטיסה בחזרה לישראל ובדיקה נוספת עם הנחיתה בנתב"ג. בהנחה שקיבלתם תוצאה שלילית – אין צורך בבידוד עם הנחיתה בדובאי ובעלי תעודת מתחסן אינם נדרשים לבידוד בחזרה בארץ.

בנוסף יש למלא הצהרת בריאות מטעם משרד הבריאות הישראלי לפני הטיסה לאיחוד האמירויות ולפני הטיסה בחזרה לישראל, וכן למלא הצהרת בריאות באפליקציה של משרד הבריאות של איחוד האמירויות (בדלפק הצ'ק אין בנתב"ג יסבירו לכם לגבי האפליקציה הזאת). בקיצור, הרבה טופסולוגיה ובדיקות, אבל בסופו של דבר השמיים סוף סוף נפתחים, ואין משמח מכך.

התמונה הפותחת: מושן גייט, אחד מארבעת הפארקים במתחם דובאי פארקס | הצילום באדיבות Dubai Parks & Resorts ©

מפת אזור הפארקים בדובאי

___

הכותבת היתה אורחת של טל תעופה, המייצגת את דובאי פארקס אנד ריזורטס בישראל. תודה לחברת ארקיע על הטיסה הנוחה ותודה מיוחדת לרון השחר ול-Prasath Kumar על האירוח המלבב והסיורים המרתקים בפארקים.

המידע המופיע בכתבה מעודכן ל-21 באפריל 2021

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. יוסי אבירם הגיב:

    אני מבקש כתובת מייל \טלפון שאפשר להזמין את כל החבילה . למשפחה שלמה ילדים והורים לדובאי עם הפרקים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיחוד האמירויות

מדינות המפרץ לנוסע העסקי
מדינות המפרץ לנוסע העסקי

במסגרת ההסכמים הידועים כהסכמי אברהם שנחתמו ב-2020 עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן, ההזדמנות המרכזית הייתה ונשארה איחוד האמירויות. זאת מדינה קטנה אבל עשירה, המהווה גם  צוהר לקשר כלכלי עם שורה של מדינות באזור: עם סעודיה, כווית וקטאר. ...

דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו
דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו

לימוד שדה-חן צדוק ביקרה בדובאי ונשבתה בקסמה. המלצותיה כוללות את המבנה האליפטי המיוחד של מוזיאון העתיד, המסגרת של דובאי עם הרצפה התלויה באוויר המעבירה את האתוס של דובאי, התצפית על איי התמרים המלאכותיים, סיור בדובאי העתיקה, שכונת אל ...

דובאי והעיר הגדולה
דובאי והעיר הגדולה

"על גלי ה"הכי בעולם", התנסיתי בחיים של הביוקר כפי שדובאי רצתה שאחווה. אכלתי כאן את הארוחות הכי טעימות ומסעירות בחיי. עברתי מסאז' של הלייף שאנשים מוכנים לשלם עליו כאן 650 ש"ח. שפשפתי את עיני אל מול האי הפרטי ...