תפריט עמוד

גרמניה נפתחת לישראלים – מה מחכה לנו הקיץ

שתפו:

ההכרזה של האיחוד האירופי כי ישראל נכנסת לרשימת המדינות הירוקות באה בדיוק בזמן עבור ישראלים הצמאים לחזור לטייל באירופה בקיץ הזה. גרמניה מוכנה אף היא לקלוט את התיירים הישראלים, עם השקת קמפיין חדש שיתמקד בערים בקיץ ושלל אירועים הקשורים ליהדות גרמניה שהשנה מציינת 1,700 לקיומה

עודכן 9.5.21

בתזמון מושלם, ממש באותו יום שבו הודיע האיחוד האירופי על הכנסתה של ישראל לרשימת המדינות הירוקות, קיימה לשכת התיירות הגרמנית בישראל מפגש לעיתונאים שבו הוכרז על השקת קמפיין בינלאומי בשם "ערי הקיץ הגרמניות" (German Summer Cities). הקמפיין הזה נועד לתת מענה לתיירים המחפשים אחר חוויות אורבניות ייחודיות. לדברי גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, רוב מכריע של התיירים האירופאים הפוקדים את גרמניה (כ-60 אחוזים), עושים זאת במטרה להכיר את אוצרות התרבות של המדינה, כמו גם את עריה המגוונות. כך למעשה נולד הקמפיין החדש, ולדברי מולר, הוא זוכה לתהודה גלובלית רבה, כמו גם להשפעה מידית.

במסיבת העיתונאים דיבר גם עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל, שהביע שמחה רבה על ההודעה של האיחוד האירופי על כך שישראלים יורשו להיכנס למדינות האיחוד ללא בידוד ואמר כי זה הזמן לגלות מחדש את גרמניה, שבה אזורים רבים המתאימים מאוד לטיולים ולחופשות משפחתיות, וזאת בנוסף למקומות המוכרים והפופולריים כמו היער השחור או בוואריה.

כידוע, גרמניה מהווה מוקד משיכה תיירותי כל השנה, אך בעונת הקיץ, מתהדרות ערי המדינה באנרגיות תוססות ובשפע של פעילויות המתאימות לכל גיל וסגנון חיים. הקמפיין האורבני, העושה שימוש נרחב ברשתות החברתיות ברחבי העולם, מציע חמש קטגוריות שונות: חוויות אורבניות, אמנות ותרבות, גרמניה הרומנטית, לחגוג מול המים ומוקדי עניין. באתר האינטרנט החדש שהוקם לטובת הקמפיין אפשר למצוא שפע של הצעות לבילויים לא שגרתיים. למידע נוסף לחצו כאן >>

בימים אלו מציגים בלשכת התיירות הגרמנית מספר נתונים מרתקים על הענף. הנה כמה לדוגמה:

  • התיירות מהווה את אחד מענפי הכלכלה המובילים בגרמניה, והיא תורמת 105.4 מיליארד אירו לערך המוסף הגולמי.
  • ענף התיירות מספק תעסוקה לכ-3 מיליון בני אדם (6.8 אחוזים מכלל המועסקים בגרמניה).
  • בשנת 2019 נרשם גידול של ממש במספר לינות התיירים בגרמניה: 89.9 מיליון (עלייה של 2.6 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה).
  • באותה שנה, פקדו את גרמניה 39.6 מיליון תיירים ומבקרים זרים (עליה של 1.8 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה).* עיקר ההוצאה של התיירים היא על תחבורה (26.9 אחוזים) ולינות (24.4 אחוזים).
  • מבין המבקרים, 10 אחוזים עושים זאת למטרת ביקור חברים/בני משפחה, 30 אחוזים – נסיעות עסקים ו-60 אחוזים – חופשות.

מלבד קמפיין "ערי הקיץ הגרמניות", יותר ויותר ישראלים מגלים את היתרונות של שופינג בגרמניה. בחנויות ובמרכזי אאוטלט ייעודיים ברחבי גרמניה אפשר למצוא מותגים בינלאומיים ידועים לצד עיצובים מקומיים, והכל במחירים נוחים בהרבה מאלה שתמצאו במדינות שכנות, וכמובן זולים יותר מאשר בישראל.

נושא מרתק נוסף, במיוחד לתיירים ישראלים, הוא יהדות גרמניה המציינת השנה 1,700 שנה לקיומה. יהדות גרמניה נחשבת לאחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר באירופה, כמו גם אחת המשמעותיות שבהן. במרוצת הדורות, היא תרמה במידה ניכרת לעולם התרבות, האמנות, מדעי הרוח והמדע של אירופה. כיום מונים יהודי גרמניה כ-200,000 אנשים החיים בכמאה קהילות ברחבי המדינה.

ציון שנת ה-1,700 יביא עמו שפע של אירועים, קונצרטים, תערוכות, שידורי פודקאסט, מיצגי וידאו, מופעי מחול, הצגות תיאטרון ועוד. זאת לצד הכרות עם התרבות, המסורות והמנהגים היהודיים. לצד כל אלו, ייערך פסטיבל הכולל ריקודים והופעות, תחת השם  Israel is real, כמו גם אירועים שבהם יוצע אוכל כשר ועוד. למידע נוסף לחצו על הקישור הזה >>

בתמונה הראשית: דיסלדורף. ערי גרמניה בקמפיין הקיץ החדש של לשכת התיירות הגרמנית | צילום: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: