גלריה נבחרת מקורס הצילום

שתפו:
בסיומו של קורס הצילום בסמארטפון של מסע אחר מינואר 2025, עמדנו גאים מול הצילומים שהפיקו המשתתפים, שמופיעים כאן בכתבה.
בקורס למדנו כלים, גישות ושיטות לשיפור הצילומים שלנו במצלמת הטלפון. למדנו שזה לא המכחול, אלא הצייר שמצייר איתו. בכל אחד מאיתנו טמון הפוטנציאל להפוך לצלם, בכל מצלמה שיש לו בכיס.
לכל אחד מאיתנו יש טלפון עם מגוון פונקציות ויכולות שרובנו לא מודעים אליהם. בקורס, למדנו הגדרות חשובות, שיטות צילום ייחודיות לסמארטפון, ואיך זה נראה בטלפונים של חברות שונות. ראינו איך שינויים קלים בזווית הצילום, הבנה של תאורה, משחקי פוקוס וראייה צילומית, עוזרים להביא את יכולות הצילום שלנו למקסימום.
והתמונות מדברות בעד עצמם:
עידית רכבי. ‏בתמונה של עידית אנחנו רואים דוגמה מצוינת להולכת עין. הצבעים החזקים, הן בשמיים והן בסירות ששטות באגם, יחד עם הקווים האלכסוניים של העננים, הבניינים וכלי השיט, מוליכים את העין פנימה אל עבר נקודת מגוז. התוצאה היא אסתטית וייחודית.

עידית רכבי. ‏בתמונה של עידית אנחנו רואים דוגמה מצוינת להולכת עין. הצבעים החזקים, הן בשמיים והן בסירות ששטות באגם, יחד עם הקווים האלכסוניים של העננים, הבניינים וכלי השיט, מוליכים את העין פנימה אל עבר נקודת מגוז. התוצאה היא אסתטית וייחודית.

יעל שילה. ‏בתמונה של יעל שצולמה במסגרת משימת ״צילום אופי״, אנחנו רואים את דמותו של כומר מכנסיית מוסקוביה שבעין כרם. רמז למקצועו של האיש נמצא בהשתתפות שבמשקפיים שלו. בדרך זו הצליחה יעל לחשוף לצופה עוד מידע לגבי המצולם מבלי להראות את הרקע עצמו וכך להראות לנו תמונה אינטימית וקרובה, אך עם מבט רחוק קדימה.

יעל שילה. ‏בתמונה של יעל שצולמה במסגרת משימת ״צילום אופי״, אנחנו רואים את דמותו של כומר מכנסיית מוסקוביה שבעין כרם. רמז למקצועו של האיש נמצא בהשתתפות שבמשקפיים שלו. בדרך זו הצליחה יעל לחשוף לצופה עוד מידע לגבי המצולם מבלי להראות את הרקע עצמו וכך להראות לנו תמונה אינטימית וקרובה, אך עם מבט רחוק קדימה.

התמונה הפותחת: ישראל אליאב. ‏בתמונה של ישראל אנחנו רואים את החשיבה של הצלם. המיקום של המנורה בדיוק ״כולא״ את השמש בתוכה. זמן הצילום, בשקיעה, מאפשר לנו להנות מהאור הזהוב שצובע את התמונה בחום נעים. הדמות בתמונה נותנת לנו פרופורציה אל מול גודלו של הנוף.

עד כאן ה-3 המצטיינות.

תמונות טובות נוספות שהגישו בוגרי הקורס:

אורה לויכטר. ‏בתמונה של אורה אנחנו רואים תופעה יפהפיה בצילום בסמארטפון ובכלל. צילום אל מול מקור התאורה מצליח לתפוס את השתקפות מקור האור ברשתית של העין. התופעה נקראת Catchlight, השתקפות מקור האור ברשתית העין. בזכות כך, הצופה יכול להתעמק יותר בפניה של הדמות המצולמת. מי שיסתכל מקרוב, יוכל לראות את הצלמת עצמה משתקפת בעינו של הכלב.

אורה לויכטר. ‏בתמונה של אורה אנחנו רואים תופעה יפהפיה בצילום בסמארטפון ובכלל. צילום אל מול מקור התאורה מצליח לתפוס את השתקפות מקור האור ברשתית של העין. התופעה נקראת Catchlight, השתקפות מקור האור ברשתית העין. בזכות כך, הצופה יכול להתעמק יותר בפניה של הדמות המצולמת. מי שיסתכל מקרוב, יוכל לראות את הצלמת עצמה משתקפת בעינו של הכלב.

עומרי אבידר. ‏התמונה של עומרי מדגימה לנו עיקרון חשוב בצילום. אני מכנה אותו ״עיקרון הרמיזה״. עומרי צילם את הנושא בצורה מרומזת ולא ישירה מה שמאפשר לצופה לתהות ולחפש את המשך הסיפור. הבחירה בשחור לבן מדגישה את הצורה של צילו היפה של הגמל.

עומרי אבידר. ‏התמונה של עומרי מדגימה לנו עיקרון חשוב בצילום. אני מכנה אותו ״עיקרון הרמיזה״. עומרי צילם את הנושא בצורה מרומזת ולא ישירה מה שמאפשר לצופה לתהות ולחפש את המשך הסיפור. הבחירה בשחור לבן מדגישה את הצורה של צילו היפה של הגמל.

פנית אמראל. ‏בתמונה של פנית אנחנו רואים הולכת עין אל תוך הדמות שבאור שבקצה המנהרה. הנוף הירוק מסביב תורם לאסתטיקה של התמונה, והאווירה הפסטורלית יפה ונעימה לעין.

פנית אמראל. ‏בתמונה של פנית אנחנו רואים הולכת עין אל תוך הדמות שבאור שבקצה המנהרה. הנוף הירוק מסביב תורם לאסתטיקה של התמונה, והאווירה הפסטורלית יפה ונעימה לעין.

רבקה ירושלמי. ‏התמונה של רבקה היא תמונה ששוברת חוקים, כביכול. ״חוק השלישים״, הידוע בצילום, באמנות ובאדריכלות, אומר כי מיקומו של אוביקט מרכזי בתמונה ראוי שיהיה דווקא בשליש הימני או השמאלי. היופי בצילום הוא שחוקים מותר לשבור… עץ הדקל, שממוקם דווקא במרכז התמונה, ממקד את העין בסימטריה, והבחירה בצילום שחור-לבן מביאה אווירה דרמטית לנוף שגרתי .

רבקה ירושלמי. ‏התמונה של רבקה היא תמונה ששוברת חוקים, כביכול. ״חוק השלישים״, הידוע בצילום, באמנות ובאדריכלות, אומר כי מיקומו של אוביקט מרכזי בתמונה ראוי שיהיה דווקא בשליש הימני או השמאלי. היופי בצילום הוא שחוקים מותר לשבור… עץ הדקל, שממוקם דווקא במרכז התמונה, ממקד את העין בסימטריה, והבחירה בצילום שחור-לבן מביאה אווירה דרמטית לנוף שגרתי .

שרה עמר. ‏בתמונה של שרה אנחנו רואים איך צילום בשחור לבן יכול לשנות את אווירת התמונה ולהפוך אותה למשהו אחר לגמרי, סיטואציה רגילה כביכול נראית ככה מסרט ישן. השמש הבוהקת במרכז התמונה מוסיפה המון.

שרה עמר. ‏בתמונה של שרה אנחנו רואים איך צילום בשחור לבן יכול לשנות את אווירת התמונה ולהפוך אותה למשהו אחר לגמרי, סיטואציה רגילה כביכול נראית ככה מסרט ישן. השמש הבוהקת במרכז התמונה מוסיפה המון.

תמר רייכר. ‏התמונה של תמר מאפשרת להנות מצבעי המדבר החזקים ביום של שקיעה מרשימה, ולהתפעל מהדרמטיות הן של העננים והן של הקרקע. שילוב של צבעים חמים וקרים בתמונה הוא יפה ונעים לעין.

תמר רייכר. ‏התמונה של תמר מאפשרת להנות מצבעי המדבר החזקים ביום של שקיעה מרשימה, ולהתפעל מהדרמטיות הן של העננים והן של הקרקע. שילוב של צבעים חמים וקרים בתמונה הוא יפה ונעים לעין.

נילי אריאלי. ‏התמונה של נילי מצולמת בקומפוזיציה נכונה, תוך חשיבה על כך שהשמיים הנפלאים הללו, שמלאים בצבעים, אופי ודרמה, צריכים לקבל מקום גדול בצילום. לכן, מיקומם בשני השלישים העליונים של הצילום הוא נכון, ומאפשר לצופה להתפלא מהיופי.

נילי אריאלי. ‏התמונה של נילי מצולמת בקומפוזיציה נכונה, תוך חשיבה על כך שהשמיים הנפלאים הללו, שמלאים בצבעים, אופי ודרמה, צריכים לקבל מקום גדול בצילום. לכן, מיקומם בשני השלישים העליונים של הצילום הוא נכון, ומאפשר לצופה להתפלא מהיופי.

יעל שניאורסון. ‏בצילום של יעל אנחנו רואים שילוב בין פנים לחוץ, שילוב בין חם לקר ובין שמש לצל. הניגודיות זאת מוסיפה נפח לתמונה מלאה באופי, סיפור ומחשבה.

יעל שניאורסון. ‏בצילום של יעל אנחנו רואים שילוב בין פנים לחוץ, שילוב בין חם לקר ובין שמש לצל. הניגודיות זאת מוסיפה נפח לתמונה מלאה באופי, סיפור ומחשבה.

ורד פלום. ‏הצילום של ורד במשימת ״כוס הקפה שלי״ הוא מקורי ומעניין. הנר משתקף על רקע כוס קפה, בצילום מפוקס ומדויק מקרוב. הנר ממלא בקונוטציות שונות: נרות זיכרון, קבלת שבת, תאורה רומנטית ועוד.

ורד פלום. ‏הצילום של ורד במשימת ״כוס הקפה שלי״ הוא מקורי ומעניין. הנר משתקף על רקע כוס קפה, בצילום מפוקס ומדויק מקרוב. הנר ממלא בקונוטציות שונות: נרות זיכרון, קבלת שבת, תאורה רומנטית ועוד.

דיתי פורטנוי. ‏בצילום של דיתי השתמשנו בכלי עריכה מתקדם, בו אנחנו בוחרים איזה חלק מהתמונה יהיה בצבע ואיזה יופיע ללא צבע בכלל (בשחור לבן). בתמונה הזו אנחנו מקבלים את השביל המודגש צבע בלב השמורה, מה שנותן זרקור על צבעי הטבע היפים.

דיתי פורטנוי. ‏בצילום של דיתי השתמשנו בכלי עריכה מתקדם, בו אנחנו בוחרים איזה חלק מהתמונה יהיה בצבע ואיזה יופיע ללא צבע בכלל (בשחור לבן). בתמונה הזו אנחנו מקבלים את השביל המודגש צבע בלב השמורה, מה שנותן זרקור על צבעי הטבע היפים.

גבריאל ולפר. ‏הצילום של גבריאל, בו נראית פרה מסתכלת ישירות אל המצלמה, ומעליה עץ ברוש שנראה כמו שיער עומד שמגיח מראשה, הוא תפיסה יפה של רגע מיוחד. הצילום מכניס את הצופה אל תוך אווירה כפרית של טבע ונוף.

גבריאל ולפר. ‏הצילום של גבריאל, בו נראית פרה מסתכלת ישירות אל המצלמה, ומעליה עץ ברוש שנראה כמו שיער עומד שמגיח מראשה, הוא תפיסה יפה של רגע מיוחד. הצילום מכניס את הצופה אל תוך אווירה כפרית של טבע ונוף.

עומרי אבידר.‏בתמונה של עומרי אנחנו רואים השתקפות ושמים, מתערבבות אחת בשנייה. הצילום מראה עוצמה של הנוף, שמאוזנת עם השימשיות הקטנות שנותנות פרופורציות לגודלה של התופעה.

עומרי אבידר. ‏בתמונה של עומרי אנחנו רואים השתקפות ושמים, מתערבבות אחת בשנייה. הצילום מראה עוצמה של נוף, שמאוזנת עם השמשיות הקטנות שנותנות פרופורציות לגודלה של התופעה.

רחל מרין. ‏התמונה של רחל ממשכנות שאננים מדגימה את עיקרון החם-קר בצילום. העין האנושית אוהבת מאוד שילוב של צבעים חמים וקרים. כשיוצאים לצלם בשעת השקיעה או ״בשעה הכחולה״ יש לנו הזדמנות לתת לעין בדיוק את מה שהיא מבקשת.

רחל מרין. ‏התמונה של רחל ממשכנות שאננים מדגימה את עיקרון החם-קר בצילום. העין האנושית אוהבת מאוד שילוב של צבעים חמים וקרים. כשיוצאים לצלם בשעת השקיעה או ״בשעה הכחולה״ יש לנו הזדמנות לתת לעין בדיוק את מה שהיא מבקשת.

עמי שמואל. ‏התמונה של עמי צולמה טכניקת עריכה מתקדמת של חשיפה כפולה בסמארטפון. שתי תמונות מחוברות להן יחדיו ויוצרות סיפור ועומק שכל צופה יכול לפרש כראות עיניו.

עמי שמואל. ‏התמונה של עמי צולמה טכניקת עריכה מתקדמת של חשיפה כפולה בסמארטפון. שתי תמונות מחוברות להן יחדיו ויוצרות סיפור ועומק שכל צופה יכול לפרש כראות עיניו.

עידית רכבי. ‏בצילום החורפי של עידית ניתן לראות עיקרון מנחה יפה בצילום: שימוש במשולשים. המשולש בקדמת הצילום משמש כחץ שאומר לעין לאן להתקדם. הולכת עין בתמונה מובילה את הצופה להתמקד באלמנטים שונים וככל שהעין מזגזגת יותר זמן על הצילום, ההנאה ממנו גדלה.

עידית רכבי. ‏בצילום החורפי של עידית ניתן לראות עיקרון מנחה יפה בצילום: שימוש במשולשים. המשולש בקדמת הצילום משמש כחץ שאומר לעין לאן להתקדם. הולכת עין בתמונה מובילה את הצופה להתמקד באלמנטים שונים וככל שהעין מזגזגת יותר זמן על הצילום, ההנאה ממנו גדלה.

יעקב גולן. ‏במפגש האחרון בקורס דיברנו על יצירתיות. בתמונה של יעקב ניקרת התבוננות של משהו מעבר למציאות היום יומית. החיבור בין טבע לאמנות מתבטא בצילום ואצל הצופה, חיוך קטן למראה תמונה שיש בה מקוריות ויצירתיות.

יעקב גולן. ‏במפגש האחרון בקורס דיברנו על יצירתיות. בתמונה של יעקב ניקרת התבוננות של משהו מעבר למציאות היום יומית. החיבור בין טבע לאמנות מתבטא בצילום ואצל הצופה, חיוך קטן למראה תמונה שיש בה מקוריות ויצירתיות.

פרטים על קורס הצילום הבא במסע אחר

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו: