תפריט עמוד

ג'יפים בפירנאים הספרדים

טיול ברכס הפירנאים הפראי והיפהפה משולב בנופש רגוע על שפת הים בקוסטה בראווה מאפשר ליהנות מכל העולמות - טבע קסום, דרכי שטח מלהיבות ונופש במלון איכותי ומפנק

רכס הפירנאים, שעובר בספרד, צרפת ואנדורה, מציע נופים הרריים מרהיבים, יערות עד, נהרות שוצפים, אגמים צלולים, מסלולי הליכה ברגל, דרכי שטח מלהיבות ועיירות עתיקות. במרחק נסיעה לא רב מהאזור ההררי, לחופו של הים התיכון, נמצאת קוסטה בראווה, אתר הנופש העיקרי של ברצלונה וצפון ספרד. השילוב של טיול ג'יפים מרתק בדרכים הרריות ונופש במלון איכותי ומפנק על חוף הים מבטיח חופשה שכל אחד מהמשתתפים ייהנה עד מאוד. חלק מהנאות הטיול בצפון ספרד, בין אם בהרים או על חוף הים, כולל ממיטב המעדנים של המטבח הקטלוני המשובח – תענוג שאין לוותר עליו.  

ג'יפים בפירנאים. נסיעה בדרכי שטח מלהיבות

קטלוניה, שבצפונה עובר רכס הפירנאים ובמזרחה נמתח קו החוף הידוע בשם קוסטה בראווה,מוכרת לרבים בעיקר בזכות בירתה הססגונית והתוססת ברצלונה. אבל מעבר לעיר הנפלאה הזאת, קטלוניה מציעה נופים מקסימים, אנשים מסבירי פנים ואוכל נהדר. המפגש עם כל אלה משדרג את חווית הטיול לגבהים חדשים.

צלוחיות עם מנות פתיחה ממיטב המטבח הקטלוני | צילום: אייסטוק

בין השמורות שבצדו הספרדי של רכס הפירנאים כדאי לציין את השלוש היפות ביותר: הפארק הלאומי ד'אייגואסטורטס אי אסטני דה סנט מאוריסי, הפארק הלאומי אורדסה ושמורת הטבע פוסטס-מלדטה השוכנת בסמוך לגבול בין קטלוניה לארגון. כאן גם נמצאת פסגת אנטו, שבגובה 3,404 מטר מעל פני הים היא הפסגה הגבוהה ברכס הפירנאים כולו. במורדות הדרומיים של רכס מלדטה נמצא אגם קרגואניה, היפה באגמי האזור.

כפרי האזור, שבעבר היו בנויים באבן מקומית ותושביהם היו רועי צאן, הפכו עם השנים למודרניים בהרבה, וחלקם משמשים כמרכזי סקי ותיירות. אולם עדיין אפשר לראות כמה כפרים עתיקים שנותרו כשהיו, דוגמת הכפר אנסו (Ansó) בפירנאים הבסקיים, שנראה כאילו דבר לא השתנה בו באלף השנים האחרונות: בתי אבן, סמטאות צרות הנפתחות לכיכרות קטנות, כנסייה עתיקה יפהפייה ואווירה של שלווה ורוגע. השקט מופרע רק על ידי קול זרימת המים בנהר ורל.

חלק מכפרי האזור הפכו למרכזי תיירות, אחרים נותרו כשהיו מזה מאות שנים

כפר נוסף שראוי לבקר בו הוא אסטאון (Estaón) הסמוך לפארק הלאומי אייגואסטורטס. הכפר, נעזב לפני שנים ועמד על סף התפוררות, שוקם ושוחזר בשנים האחרונות באופן מושלם.

טיול ג'יפים בדרכי שטח הרריות, בשמורות הטבע ובין הכפרים הציוריים מאפשר לחוות את יופיים של הפירנאים באופן בלתי אמצעי וליהנות מכל הטוב שהם מציעים. אחרי ששובעים מאוויר ההרים הצלול, מומלץ לסיים את הטיול בחופשה מפנקת על חוף הים.

קוסטה בראווה. הרים שיורדים אל הים ומפרצים יפים

קוסטה בראווה ("החוף הפרוע" בספרדית) נמתחת לאורך הים התיכון והאזור מתאפיין בנוף פראי של הרים היורדים אל תוך הים ומפרצים קטנים ויפים. זהו אחד מאתרי התיירות העיקריים של ספרד, המושך אליו נופשים רבים מרחבי ספרד וממדינות אירופאיות נוספות. מלבד תיירים, גם אמנים רבים נמשכו לאזור החוף היפה. סלבדור דאלי, שנולד, חי ויצר בקוסטה בראווה הותיר אחריו יצירות רבות במוזיאון המוקדש לו בעיר הולדתו פיגוארס, ומומלץ מאוד לבקר גם בביתו יוצא הדופן שבעיירה הציורית פורט ליגאט. הנופש בקוסטה בראווה מאפשר מנוחה במלון מפנק, רחצה בים, שיט ושאר פעילות של ספורט ימי, וטיולים בעיירות ובכפרים שבאזור. סיום מושלם לחופשה מיוחדת במינה.

כתבה פרסומית

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.