תפריט עמוד

גינאה המשוונית: הצצה ראשונה

מה אתם יודעים על גינאה המשוונית? סביר להניח שלא הרבה. המדינה האפריקאית הקטנה נפתחת לתיירות ומקווה למשוך גם מטיילים ישראלים. בראיון בלעדי למסע אחר אונליין, שרת התיירות של גינאה המשוונית מספרת על יעד מסקרן עם תשתיות תיירות מפותחות, יערות טרופיים שופעים, מפלים וחופים לבנים ושחורים

נקודה קטנה על מפת אפריקה. ככה נראית גינאה המשוונית (Equatorial Guinea) למתבונן באטלס. אבל הנקודה הקטנה הזאת מציעה עולם ומלואו למטיילים, והגיע הזמן לגלות זאת.

נתחיל בכמה עובדות פשוטות: גינאה המשוונית נמצאת סמוך לקו המשווה, במרכז-מערב אפריקה. שכנותיה, הגדולות ממנה באופן ניכר, הן קמרון בצפון וגבון בדרום ובמזרח, ממערב לה נמצא האוקיינוס האטלנטי. המדינה מורכבת משני חלקים: החלק היבשתי והאי ביוקו (Bioko), שבו ממוקמת עיר הבירה, מלאבו (Malabo). רק במדינות ספורות בעולם עיר הבירה נמצאת על אי, למרות שרוב שטחן ביבשה – דנמרק היא כזאת, וכך גם איחוד האמירויות, אלא שבשונה משתי אלו, בגינאה המשוונית האי ביוקו נמצא במרחק גדול מהחלק היבשתי, ולמעשה הוא נמצא מול חופיה הצפוניים של קמרון. בנוסף לביוקו, יש עוד כמה איים קטנים השייכים לגינאה המשוונית, בהם האי קוריסקו (Corisco), שחופיו היפהפיים עם החול הלבן מזכירים את החופים הקריביים.

ברוכים הבאים לגינאה המשוונית

המיקום ליד קו המשווה אחראי למזג אוויר טרופי, ללא הבדלי טמפרטורה ניכרים לאורך השנה ועם הרבה מאוד גשם. השנה מתחלקת לשתי עונות: עונה יבשה ועונה רטובה, שכל אחת נמשכת כחצי שנה. בשטח של כ-28,000 קמ"ר, מעט יותר משטחה של מדינת ישראל, חיים רק כ-1.2 מיליון תושבים, מה שמבטיח הרבה שטחים ירוקים ושופעי צמחייה, שאינם מיושבים. למעשה, יערות מהווים 30% משטחה של גינאה המשוונית.

האי קוריסקו. חופים לבנים המזכירים את חופי הקריביים

האי קוריסקו. חופים לבנים המזכירים את חופי הקריביים

בראיון עם קטלינה מרטינס אסומו, שרת התיירות של גינאה המשוונית, שביקרה בישראל במהלך יריד התיירות IMTM, היא מספרת בהתלהבות על ארצה היפה. "יש לנו 12 שמורות טבע מוכרזות, עם ג'ונגלים, מפלים מרהיבים, בהם כאלה שנופלים אל האוקיינוס, צבי ים גדולים מאוד, שבעונת ההטלה עולים בהמוניהם אל החוף, אתרי צלילה, חופים לבנים כמו בקריביים ולעומתם חופים וולקניים עם חול שחור. שילוב הצבעים הזה לא מפסיק לרגש אותי: הלבן והשחור של החופים, הירוק של היערות והכחול של הים – והכל בשטח קטן, ובמרחקים קצרים יחסית".

יערות מהווים כשליש משטחה של גינאה המשוונית

יערות מהווים כשליש משטחה של גינאה המשוונית

מה את יכולה לספר על תשתיות התיירות בגינאה המשוונית?

"תשתיות התיירות שלנו מפותחות מאוד. יש לנו מלונות פאר ומלונות עסקים ברמה גבוהה, כולל של רשתות בינלאומית מוכרות כמו סופיטל ואיביס. במלונות האלה אפשר למצוא את כל הפינוקים המוכרים, כמו בריכות שחייה גדולות, אתרי ספא מושקעים וכדומה.

"אבל חשובה לא פחות היא התיירות האקולוגית. התחום הזה חשוב לנו מאוד וחוקקו חוקים שנועדו לשמור על המגוון הביולוגי. קשה לתאר את החוויה של אירוח מקומי, במלונות קטנים או בלודג'ים בלב הג'ונגל. במקום חמישה כוכבים אפשר ליהנות שם מאלפי כוכבים בשמיים, ובארוחת הבוקר אפשר לראות את הקופים קופצים מענף לענף, לצפות בציפורים, בפרפרים, אפילו בפילים".

תשתיות התיירות בגינאה המשוונית מפותחות, כולל מלונות איכותיים של רשתות בינלאומיות

תשתיות התיירות בגינאה המשוונית מפותחות, כולל מלונות איכותיים של רשתות בינלאומיות

נשמע חלומי. עד כמה מסובך להגיע לכל היופי הזה?

"האמת שממש לא מסובך. מישראל אפשר להגיע לגינאה המשוונית בטיסות יומיות של אתיופיאן איירליינס – טסים מתל אביב לאדיס אבבה ומשם בטיסת המשך למלאבו. גם טורקיש איירליינס התחילה לטוס למלאבו שלוש פעמים בשבוע דרך איסטנבול. וכמובן שאפשר להגיע אלינו גם מאירופה: בטיסות של אייר פרנס מפריז, של לופטהנזה ממינכן ועוד. כך שבסך הכל, באמת קל ופשוט להגיע".

הביקור בגינאה המשוונית משלב נופים של ים, חופים לבנים ושחורים ויערות טרופיים

הביקור בגינאה המשוונית משלב נופים של ים, חופים לבנים ושחורים ויערות טרופיים

ואיך התייר הישראלי יסתדר בגינאה המשוונית מבחינת שפה?

"השפה הרשמית היא ספרדית, לצד צרפתית ופורטוגזיות שגם להן יש מעמד רשמי. כמעט כולם מדברים גם אנגלית, כך שאין בעיה להסתדר", היא אומרת באנגלית מושלמת.

מה הם היחסים בין גינאה המשוונית לישראל?

"לגינאה המשוונית יש יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ובקיץ 2019 השגריר הראשון של גינאה המשוונית הגיש כתב אמנה לנשיא ריבלין, כך שעכשיו יש לנו שגרירות בתל אביב".

לסיום, איזה מסר תרצי להעביר למטיילים ישראלים?

"גם מי שטייל הרבה בעולם, אפילו במדינות אפריקה, סביר להניח שלא ביקר בגינאה המשוונית. זה יעד תיירות חדש ומרגש, ודאי עבור הישראלים, ואנחנו עושים את כל המאמצים למשוך אתכם לטייל אצלנו. אני בטוחה בביטחון מלא שמי שיבוא – יתאהב בארץ היפה שלנו".

התמונות והסרטון באדיבות גלעד עדין
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.