תפריט עמוד

גיאורגיה: טבע, הרים וחצ'פורי

מסלול בגאורגיה בעקבות אוצרות החבויים בין רכסי הקווקז. הטיול משלב ביקורים מרעננים באגמים, נהרות, מעיינות וקניונים. אך יופיו של הטבע הוא רק צד אחד של הטיול

יופיו של הטבע הוא רק צד אחד של טיול אל לבו של הקווקז הפראי, המשלב ביקורים מרעננים באגמים, נהרות, מעיינות וקניונים. הצד השני הוא המפגש עם תושבי גאורגיה, המהווה חוויה מרגשת בפני עצמה, וכך אפשר ללמוד על הכנסת האורחים המדוברת ועל חיוך ששווה זהב. הנה כמה מהחוויות בטיול לגאורגיה:

הטבע הפראי – רכסי הקווקז,  ביקורים מרעננים באגמים, נהרות, מעיינות וקניונים. טיול אל לבו של הקווקז הפראי.

נוף הררי מרהיב בגאורגיה. רק אחת מהסיבות שכדאי להגיע | צילום: אייסטוק

מפגש עם תושבי גאורגיה, שמקבלים אורחים שבאו מארץ רחוקה בחיוך חם ומאור פנים אמיתי. בקבוקי יין נפתחים, מאכלים נפרשים על השולחן, מוזיקה מתנגנת והרגליים מתחילות לקפץ מעצמן. מפגשים עם המקומיים מהווים חוויה מרגשת בפני עצמה, ונלמד על הכנסת האורחים המדוברת ועל חיוך ששווה זהב.

טיול בגאורגיה מזמן מפגשים מרתקים עם תושבים מקומיים

המטבח הגאורגי – למשל חצַ'פוּרי וחינְקָלי. הראשון הוא מעטפת בצק אפויה או מטוגנת, שבתוכה גבינה לבנה מותכת (שטעמה מזכיר לעתים מוצרלה) או תערובת גבינות; השני הוא כיסן גדול מבושל, ממולא בבשר או בגבינה, בתפוחי אדמה, בפטריות או במשהו אחר. מצחיק לומר כיסן ביחיד, כי אין דבר כזה – לעולם לא יימצאו בצלחת פחות משש-שמונה יחידות. וככלל, המנות גדולות מאוד, כמיטב המסורת הגאורגית של אירוח ברוחב לב.

המטבח הגאורגי עשיר בתבשילים ובדברי מאפה, בטעמים לא תמיד מוכרים. פחאלי הוא שם כללי למנות ראשונות קרות שמשלבות ירקות ואגוזים. צ'וּרְצְ'חלה הוא ממתק שנראה כמו נקניק, עשוי מאגוזים וממיץ ענבים מבושלים עם קמח או קורנפלור, תלוי באזור. הרוטב המיוחד לארץ זו, טקמאלי, עשוי משזיפים ומלווה בשר ודגים (דגי הים השחור ודגי נהרות). האוכל היהודי זהה, אך כשר. הזעפרן המקומי הוא כתום יותר ופחות מתנפל, וכדאי לרכוש ממנו באחד השווקים, כמו מתערובת תבלינים הנקראת חְמֶלי סוּנֶלי (לתבשילי קדרה, שאותם מתבלים גם בהרבה עלי דפנה). שווקים הם תענוג בכל מקרה.

חינקלי, ממטעמי המטבח הגאורגי | צילום: David Shaya, GFDL

 

 

הקווקז הנמוךחולפים על פני כפרים חקלאיים, נוסעים דרך שטחים פוריים, אגם צלקה, אזור וולקני, מוקף הרי געש, כשמסביב מראות ציוריים של עדרי צאן ובקר בשדות ירוקים. מסיירים ברגל סביב אגם טבצ'קורי היפה. פאס החיילים, מעבר הרים בגובה של 2,000 מטר, מאפשר תצפית מרהיבה על עופות דורסים שדואים בשמיים הכחולים. דרך העצמות היבשות, עיירת המחוז אחלקלקי. נוסעים לאורך ערוץ הפרוואני אל מרדזיה, עיר המערות המפורסמת. טיול רגלי בין מאות המערות. יובלו של המתקווארי, אחד הנהרות הגדולים בגאורגיה, מוביל לעיירת המעיינות בורג'ומי. ציר היערנים המקומי, בלבו של יער יפהפה. הליכה רגלית לאורך יובל של נהר ורחצה בבריכת מים נעימה.

נסיעת שטח מאתגרת ומרגשת בקווקז

הקווקז הגבוה – הדרך הצבאית המפורסמת. הדרך מובילה אל עיירת הסקי גודאורי, בגובה 2,000 מטר מעל פני הים. היום הנופי המרשים ביותר בטיול, באזור הגבוה ביותר. פותחים את הבוקר בתצפית יוצאת דופן מאנדרטת האחווה, אחר כך חוצים את מעבר הצלב ונכנסים לקניון הטרוסו. אחרי טיול בקניון המרהיב ממשיכים לעיירת המבריחים קזבג ועוצרים לארוחת צהרים מקומית. מכאן מטפסים במעלה תלול אל הכנסייה המפורסמת ביותר בגאורגיה – צמינדה סמבה. שם, בדשא למרגלות פסגת הקזבג, נפרש נופו של הקווקז הגבוה במלוא הדרו. את היופי הזה קשה לתאר במילים. צריך פשוט להיות שם ולספוג אותו בשקט.

עוד על טיול בגאורגיה

 

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגאורגיה

להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים
להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים

באטומי במערב גאורגיה מציעה אטרקציות מיוחדות לילדים, ושכיות החמדה שבה נקשרות לסיפורים מן המיתולוגיה וסיפורים עממיים, מה שהופך את הביקור בבאטומי לספר שבין דפיו ניתן לטייל ולרתק את הילדים. לימור צדוק ביקרה והתרשמה

אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה
אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה

לצד מלונות הפאר, בתי הקזינו, הטיילת האלגנטית ואטרקציות הנופש של עיר החוף הגיאורגית היפה, מבטאים אמני רחוב את אהבתם לעיר ואת רוח התקופה על קירות בתי המגורים ומבני הציבור במרכז העיר. תמצאו שם זעקה על גורלם של בעלי ...

סוף שבוע בטביליסי
סוף שבוע בטביליסי

מחפשים מקום מיוחד בחו"ל, עם תרבות, אמנות, שווקים, אוכל נהדר ויין מצוין לבילוי של סוף שבוע? טביליסי, בירת גאורגיה, היא בדיוק מקום שכזה. במרחק טיסה קצרה מישראל תגלו עיר שמחברת בין מערב למזרח, עם בניינים היסטוריים, תצפיות מקסימות, ...