תפריט עמוד

ברזיל – נווה מדבר לא נגוע

ג'לפאו (Jalapão) הוא "הדבר החם הבא" בתיירות האקולוגית בברזיל. חבל הארץ הזה, שנראה כמו מדבר, הוא למעשה נווה מדבר המשתרע על שטח של כ–50 אלף קילומטרים רבועים, מוקף בשרשרת הרים במרכז ברזיל. הנוף מגוון, ובכללו מעיינות צלולים, נהרות קטנים החוצבים קניונים צרים באבן החול האדומה, מפלים, דיונות גדולות שנוצרו כתוצאה משחיקת אבן החול וחורש טבעי. יש פה צמחייה ייחודית וחיים כאן, בין השאר, יגואר, פומה וקפיברה (מין מכרסם יחיד במשפחת הקפיבריים). האזור הוא גם בית גידול לנחשי האנקונדה והבואה. בין האטרקציות שתמצאו כאן: קניון סוקואפרה (Suçuapara), שאורכו שישים מטרים ועומקו 15 מטרים והוא נוצר כתוצאה מחתירה של מים ברמת אבן החול האדומה, ומפלי ולה (velha), שני מפלים גדולים בצורת פרסה הנופלים אל תוך נהר נובו (Novo). הנהר משמש גם לטיולי רפטינג. האקלים כאן יבש למדי, והטמפרטורות נעות בין 35-30 מעלות צלזיוס בחודשים החמים ויורדות ל–19 מעלות בחודשים הקרים ביותר, יוני ויולי.

מכיוון שהאזור מבודד למדי הוא כמעט אינו מתויר, ולכן גם לא מופרע ולא נגוע. בשנים האחרונות התפתחה באזור תיירות אקולוגית, ורוב הטיולים נערכים במשאיות ספארי מיוחדות ומבוססים על לינה בקמפינג ושימוש בשירותים שאינם פוגעים בטבע. יש פה גם תיירות אתגרית הכוללת רפטינג וטרקים רגליים. הרפטינג בנהרות מאפשר להגיע למקומות מבודדים שאין אליהם דרכים מוסדרות ולבקר קהילות המשמרות תרבויות מסורתיות. מקצת תושבי האזור הם צאצאים של עבדים שברחו, החיים במבנה משפחתי מטריארכלי ומתפרנסים ממכירת מיני חפצים שהם מייצרים מעשב מקומי (ראו בתצלום למעלה).

שתי ערים משמשות מרכז לתיירים: מטיירוס (Mateiros) ופונטה אלטה (Ponte Alta). בשתיהן תמצאו מלונות, מסעדות, סוכנויות המארגנות טיולי ספארי ומדריכים המתמחים באזור ג'לפאו.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.