תפריט עמוד
חורים כחולים היוו מאז ומתמיד יעד מועדף על צוללים. יש משהו בצורתם העגולה, בצבע הכחול העמוק ובתחושת המסתורין המהפנטת שמתלווה לצלילה אל תוך החורים הללו שגורם לצוללים לרצות להגיע אליהם. חורים כחולים יש באיי הבאהמה, בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה וגם כאן, ממש קרוב, בדהב שבסיני. אבל החור הכחול הפופולרי מכולם הוא החור הכחול הגדול של בליז, שמהווה חלק משונית המחסום של בליז, השנייה בגודלה רק לזו שבאוסטרליה. צורתו העגולה הכמעט מושלמת, קוטרו (כ-300 מטר) ועומקו (כ-125 מטר) הופכים אותו לחלומם הרטוב של צוללנים מכל רחבי העולם.

החור נוצר כתוצאה מעליית מפלס המים בעולם לאחר עידן הקרח, כשהים הקריבי הטביע את כל האזור ומוטט את מה שהיה פעם מערכת מערות יבשה. עיקר פרסומו בא לו הודות לחוקר התת ימי הנודע ז'ק קוסטו, שמנה אותו ברשימת אתרי הצלילה היפים בעולם שהרכיב ב-1971. הוא גם זה שגילה את עומקו של החור.

צלילה בחור הכחול בבליז | צילום: אייסטוק

סיורי צלילה לחור הכחול יוצאים מהאי הסמוך קיי קולקר, וכוללים לרוב גם כמה אתרים נוספים בשונית המחסום של בליז. בסיורים אפשר לצלול לעומק שלא עולה על 40 מטר, ובמהלכם ניתן לפגוש מינים שונים של כרישים, שידאגו להעלות את האדרנלין למי שהצלילה בחור הכחול המדהים הזה לבדה לא מספקת אותו.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.