תפריט עמוד

בית הצייד: חגיגת בשרים

נמאס לכם מהחומוס-צ'יפס-סלט של מסעדות רבות בצפון? יש לנו המלצה על משהו אחר לגמרי: מסעדת בית הצייד בכפר ג'יש היא חגיגה אמיתית לאוהבי בשר, עם נתחים איכותיים, מיושנים במקום, שישמחו כל קרניבור. ואם התעייפתם, תוכלו להישאר ללון בצימר נעים בלב הכפר

המזרח התיכון החדש נמצא ממש כאן ואם מתחשק לכם לטעום טעימה ממנו, הכפר ג'יש (גוש חלב) מספק את החוויה הזו. ג'יש שבגליל העליון והוא הישוב היחיד בישראל שרוב תושביו הם נוצרים-מארונים. בעת העתיקה היה כאן ישוב יהודי, גוש חלב שמו, ובכפר נותרו שרידים יהודים כמו קברים של חכמי הסנהדרין ובית כנסת עתיק.

כשיצאנו לטיול בגליל העליון באופן טבעי חיפשנו מסעדה מקומית טובה: חומוס טוב, צ'יפס, סלטים ערביים מיוחדים. אבל אז הגענו לכפר ג'יש, והחלטנו לגוון. מסעדת בית הצייד התגלתה כהפתעה נפלאה וחוויה ייחודית לחובבי בשר, הן באיכות והן בטעמים המצוינים.

אווירת ציד ובשרים מעולים

בית הצייד, של השף באשיר סלימאן, היא מסעדה בסגנון מסעדות ציידים אמריקאיות עם כל הגינונים הנחוצים: החל כובעי בוקרים לאנשי הצוות וכלה בעיצוב הייחודי עם ראש של צבי מעל הדלת, מגוון רובי צייד, משקפת ותיק ציידים.

השף באשיר סלימאן | צילומים: אפיק גבאי

השף באשיר סלימאן | צילום: אפיק גבאי

המסעדה עצמה נמצאת במבנה אבן עתיק והאלמנטים העיצוביים בה עשויים מעץ טבעי, כולל התקרה וכיסאות העץ הגדולים. במרפסת רחבת הידיים, שבמרכזה עץ זית עתיק יומין, נמצאת המעשנת וכך יכולנו לספוג את האווירה ולצפות בנתחי הבשר שעושנו במעשנת בזמן שחיכינו לאוכל. גימיק נחמד הוא קערה של בוטנים טבעיים שמקבלים מיד עם ההגעה – הסועדים מוזמנים להשליך את הקליפות לרצפה, דבר שעל פי המסורת מביא מזל ליוצאים לצייד.

התפריט מתבסס על טהרת נתחי בשר גדולים ומשובחים, המוגשים באופן מקורי ויוצא דופן, לצד אווירה קסומה ולא שגרתית של בית ציידים כפרי. מגוון נתחי בשר טריים ואיכותיים ניצלים על האש החשופה בגריל העצים ההולנדי שממוקם במרכז המסעדה. ולצדם מוגשים סלטים עשירים, שמשתלבים מצוין בטעמי הבשר.

סטייק ניו יורק לצד קונפי עגבניות ותפוחי אדמה

סטייק ניו יורק לצד קונפי עגבניות ותפוחי אדמה | צילום: אפיק גבאי

אז אחרי שנכנסו לאווירת המקום, לקונספט ולניחוח המשגע של הבשר הנצלה על האש, החך זעק לטעימה… בהמלצתו של השף, התחלנו עם מנות פתיחה, שכללו ברוסקטה עם טרטר פילה עגל ובנתח קצבים עסיסי שהיה בדיוק במידת העשייה שביקשנו. עסיסי ונימוח בפה. בהמלצת השף הזמנו בקבוק של יין הבית מיקב הר זמר. היקב הגלילי מייצר עבור מסעדת בית הצייד כאלף בקבוקים בלבד בשנה, כך שזאת היתה הזדמנות נדירה לטעום מהיין הזה.

על האש: נקניקיית צוריסוס האנטר מתוצרת עצמית

על האש: נקניקיית צוריסוס האנטר מתוצרת עצמית | צילום: אפיק גבאי

למנה עיקרית הזמנו את פלטת הבשרים הזוגית, שכללה צלעות טלה, קבב כבש עשיר ומלא טעמים וגולת הכותרת – נתח אנטריקוט מיושן שממש התפרק אחרי שעות רבות במעשנת.

על הקינוחים אחראית הקונדיטורית שהיא גם גיסתו של השף. פלטת המתוקים שהזמנו כללה פרפה תות, פרפה מוקה וטירמיסו, ש"הפיל" אותנו סופית.

ואחרי כל הבשר, בא תורם של הקינוחים | צילום: אפרת אוריאלי קורץ

ואחרי כל הבשר, בא תורם של הקינוחים | צילום: אפרת אוריאלי קורץ

לילה בכפר

אחרי כל כך הרבה אוכל, קשה להמשיך לטייל… אז יצאנו לחפש מקום לישון. גוש חלב הוא כל מה שיפה בארץ שלנו – הנופים המשגעים, האנשים הלבביים והשילוב של בני דתות שונות.

חיפשנו צימר במיקום מרכזי בכפר כדי להרגיש את האווירה המיוחדת שלו. ב-airbnb מצאנו את בית לילה של אולריקה. סיפור החיים של אולריקה, הדוברת חמש שפות (עברית, אנגלית, ערבית, גרמנית וצרפתית) מרתק: היא נוצרייה שנולדה בגרמניה, הגיעה לישראל והתאהבה בתושב הכפר וכיום הם חיים בג'יש ומגדלים את ארבעת ילדיהם.

הכפר ג'יש בחורף. באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל הנוף... | צילום: אפרת אוריאלי קורץ

הכפר ג'יש בחורף. באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל הנוף… | צילום: אפרת אוריאלי קורץ

האירוח של אולירקה הוא אירוח אירופאי אותנטי ונדיב, כל מה שביקשנו מיד נענה בסבר פנים יפות. בשונה מצימרים "טיפוסיים", בית לילה כשמו כן הוא – זהו בית ערבי מסורתי במרכז הכפר, ששופץ לאחרונה. הוא מתוחזק בקפידה ומתאים לזוגות או לזוג עם שני ילדים. הצימר כולל חדר שינה גדול, סלון מרווח ומטבח מצויד ונוח לתפעול ונוף מדהים להר מירון.

בבוקר התעוררנו למזג אויר גלילי חורפי והתפנקנו עם ארוחת בוקר עשירה שאולירקה הכינה לנו. עם המיקום והנוחות של הצימר כדאי בהחלט לקחת כמה ימי חופש, להתמקם בג'יש, לאכול טוב, לנוח ולצאת לטיולים רגליים בסביבה הקרובה ולטיולי כוכב ברחבי הגליל.

איפה היינו? מסעדת בית הצייד, Hunter House, נמצאת בכניסה לכפר ליד בניין המועצה, טלפון: טלפונים 04-8722708, פתוח שבעה ימים בשבוע מ-12:00 עד 23:00, אתר. לינה בבית לילה אפשר להזמין דרך Airbnb

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...