תפריט עמוד

באקו: אוכל, קניות ובילויים

עם היצע מסחרר של מסעדות משובחות וברים מצוינים, מרכזי קניות יוקרתיים ואתרי ספא מפנקים, באקו, בירת אזרבייג'ן, היא יעד נהדר לאוהבי החיים הטובים. מדריך לבילויים בבאקו

אזרבייג'ן, השוכנת באזור הקווקז וגובלת בים הכספי, היא מדינה מרתקת ומסקרנת, שישראלים רבים אינם מכירים. כל זה הולך להשתנות בקרוב, עם טיסות ישירות בין ישראל לבאקו, בירת המדינה. הטיסה לבאקו אורכת שלוש שעות בסך הכל, יש צורך באשרת כניסה שניתן להנפיקה מראש באינטרנט או בשדה התעופה בבאקו. ומה תגלו כשתנחתו? באקו היא יעד מפתיע המשלב בין חדש לישן, בין אסיה לאירופה, בין מסורת לקדמה. יש כאן רובע עתיק מקסים, שכונות מתחדשות וגורדי שחקים אולטרה מודרניים – כל מה שצריך כדי ליהנות מהחיים הטובים. יש בבאקו מסעדות משובחות – מסעדות אותנטיות המגישות מאכלים מסורתיים לצד מסעדות בינלאומיות מצוינות, חיי לילה סוערים, אתרי ספא מפנקים, שווקים ומרכזי קניות נוצצים. העובדה שהמחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה שבערי בירה אירופיות תורמת גם היא להנאה.

אז איפה תבלו, תאכלו טוב ותתפנקו בבאקו? הנה כמה מקומות מומלצים:

באקו. שילוב של ישן וחדש, מזרח ומערב | צילום: Kisov Boris / Shutterstock

באקו. שילוב של ישן וחדש, מזרח ומערב | צילום: Kisov Boris / Shutterstock

קולינריה: לאכול טוב בבאקו

באקו ממוקמת על צומת דרכים בין אסיה ואירופה, וככזאת היא נהנית מהשפעות של תרבויות שונות וממסורות קולינריות מגוונות. המטבח האזרי מזכיר את המטבח התורכי ומשלב בתוכו טעמים מהמטבח האיראני וממטבחים של מדינות הקווקז השכנות. במסעדות מקומיות אותנטיות יוגשו לשולחן מאכלים מוכרים ואהובים, כמו קבב כבש, פלפלים ממולאים בתערובת של אורז ובשר טחון, עלי גפן ממולאים באורז ודגים על הגריל. לצדם תפגשו מאכלים נוספים טעימים להפליא, כמו מיני דגים מומלחים ומיובשים (השפעה רוסית), דושברה – כיסוני בצק ממולאים בבשר, בצל ותבלינים שמזכירים את החינקלי מגאורגיה ועוד. אם אתם רוצים להתנסות באוכל המקומי באווירה אותנטית ובמחירים זולים, נסו את אחד השווקים המקומיים.

בנוסף לאוכל מסורתי, בבאקו יש הרבה מסעדות וברים שמגישים תפריט מערבי, כולל יין וקוקטיילים. האווירה במסעדות עליזה ותוססת וברבות מהן תמצאו, בנוסף לתפריט עשיר, גם אירועי תרבות, מופעים, מוזיקה ולעיתים גם ריקודים. הנה כמה מסעדות נהדרות בבאקו:

מנות מהמטבח האזרי, המשלב בין המטבחים התורכי, האירני ומטבחי הקווקז | צילום: שאטרסטוק

מנות מהמטבח האזרי, המשלב בין המטבחים התורכי, האירני ומטבחי הקווקז | צילום: שאטרסטוק

Sahil Bar & Restaurant
בר-מסעדה בטיילת של באקו, לצד הים. העיצוב מודרני ואלגנטי והתפריט מבוסס על מאכלים מקומיים, דוגמת קבב כבש. לצד האוכל יש תפריט אלכוהול עשיר ומגוון גדול של קוקטיילים.
כתובת: 34 Neftçilər Prospekti

Sky Grill
המסעדה, שממוקמת בקומה ה-24 של מלון הילטון, מצוידת בחלונות ענק ומציעה את הנוף היפה ביותר בעיר. מטבח המסעדה פתוח והמנות מוכנות לעיני הסועדים. בין השאר תוכלו ליהנות כאן מסטייקים עסיסיים ודגים. בערבי הקיץ מתקיימים במרפסת הפתוחה מופעים של רקדניות בטן, ערבי די.ג'ייז, ערבי נרגילות ואירועים נוספים.
כתובת: Azadlig Avenue 1B

ART Garden
מסעדה אותנטית יוקרתית הממוקמת בעיר העתיקה ומעוצבת בסגנון מסורתי. התפריט כולל מאכלים אזריים מסורתיים, כמו פלוב – תבשיל אורז עם בשר כבש וירקות, קינוחים מקומיים ותה ארומטי. לעיתים תכופות מתקיימים פה אירועים אמנותיים ומופעי ג'ז.
כתובת: Asef Zeynalli, Icheri Sheher 22

סיום מתוק לארוחה אזרית מסורתית | צילום: שאטרסטוק

סיום מתוק לארוחה אזרית מסורתית | צילום: שאטרסטוק

Avaz Dining & Lounge
מסעדה מצוינת המגישה מנות מהמטבח האזרי כשאת הארוחה מלוות הופעות מוזיקה חיות. יש כאן גם לאונג' אינטימי שבו ניתן ליהנות מארוחה בתאים פרטיים. התפריט כולל היצע גדול מאוד של סלטים, סוגים שונים של קבב, מרקים ותבשילים אותנטיים.
כתובת: Moscow Avenue

Firuze Restaurant
המסעדה ממוקמת במרכז העיר, ליד כיכר המזרקה, ומעוצבת בסגנון ביתי וחמים, עם עבודות יד ושטיחים ססגוניים שמקשטים את חלל המסעדה. התפריט כולל מנות מהמטבח האזרי, הגאורגי ומנות בהשפעה בינלאומית, וכך אפשר למצוא פה מרקים, פסטות, חינקאלי, קבב ועוד, והכל במחירים זולים להפליא.
כתובת: 53 Istiglaliyyat

OroNero Bar & Ristorante
מסעדה איטלקית הנחשבת לטובה בעיר. המסעדה האלגנטית ממוקמת במלון JW Marriott ומציעה נוף נהדר. במטבח הפתוח מכינים קלאסיקות מהמטבח האיטלקי כמו סלט קפרזה, ספגטי קרבונרה, ריזוטו של כמהין שחורות ופיצות נהדרות, ובקינוחים תמצאו טירמיסו ופנה קוטה עם פיסטוק, אמרטו ושוקולד.
כתובת: 674 Azadliq Square

מרתף היינות של מסעדת אורונרו האיטלקית במלון מריוט

מרתף היינות של מסעדת אורונרו האיטלקית במלון מריוט | הצילום באדיבות JW Marriott Absheron Baku

Pakhlava

בית תה אותנטי שמציע למעלה מ-30 סוגי תה המלווים במתוקים כמו בקלאוות, פירות יבשים ואגוזים. אם אתם בכל זאת רעבים תמצאו פה גם תפריט מצומצם של אוכל עם מנות כמו מרק עדשים או קבב.
כתובת: 14 KHOJALI AVE

חיי לילה: לרקוד עד אור הבוקר

גם בכל הנוגע לחיי לילה מציעה באקו מגוון גדול שיספק כל טעם. יש פה ברים מתוחכמים, חלקם ממוקמים בקומת הגג של המלונות הגדולים, עם תצפית פנורמית על העיר; לאונג'ים אינטימיים בהם אפשר לשמוע מוזיקה טובה ולשתות עד השעות הקטנות של הלילה, ומועדוני דאנס עדכניים שבהם תוכלו לרקוד עד אור הבוקר.

360 BAR
קומה אחת מעל הסקיי גריל במלון הילטון נמצא 360 BAR, בר פנורמי מסתובב שמציע תצפית פנורמית של 360 מעלות על העיר ועל הים הכספי. זהו מקום מושלם לבילוי רומנטי בזמן השקיעה או אחרי ארוחת הערב. בבר מוגשים קוקטיילים מצוינים לצד חטיפים, כמו זיתים ממלאים בקוויאר וטארטלטים עם כבד אווז. די.ג'יי הבית מתקלט כמה פעמים בשבוע, ויש גם ערבי נושא דוגמת ערב לטיני, ערב שמפניות ועוד.
כתובת:  Azadlig Avenue 1B

Budha Bar
הבר האופנתי, המשתייך לרשת ברים בינלאומית, ממוקם במלון Safran. הוא מעוצב בסגנון אקזוטי וברקע מתנגנים צלילי צ'יל אאוט ומוזיקת עולם. התפריט משלב בין מטבח אסייתי למטבח קליפורני, יש מבחר גדול של קוקטיילים ואווירה מיוחדת.
כתובת: 99 Neftchilar Avenue

Pasifico
מועדון, לאונג' ובר קוקטיילים, שמציע תפריט אלכוהול מגוון ועשיר, מנות בשריות מוצלחות (אם לא דילגתם על ארוחת ערב תוכלו להזמין כאן סטייק עסיסי) ומוזיקה טובה. בסופי שבוע יש כאן מסיבות תוססות ועליזות.
כתובת: AZ 1000

Hiss
אחד ממועדוני הלילה הפופולריים בעיר, שמושך קהל מקומי לצד תיירים המבקרים בעיר. זהו מועדון מעוצב, עם תפריט אלכוהול רחב ונרגילות. יש כאן ערבי נושא, עם קו מוזיקלי המשתנה בכל ערב.
כתובת: Str. Gogol 19a

קניות: שווקים וקניונים

לא רק אוכל טוב ומסיבות שוות תמצאו בבאקו, גם אוהבי השופינג יחגגו פה: בעיר יש שילוב מוצלח של מרכזי קניות מפוארים, שווקים ססגוניים וחנויות המוכרות מזכרות אותנטיות, כמו שטיחים בעבודת יד, כריות צבעוניות ונרגילות. רחוב הקניות המרכזי של באקו הוא רחוב ניזאמי (Nizami), שבו תמצאו שפע של חנויות אופנה, בוטיקים וחנויות מזכרות. במהלך מסע הקניות או אחריו תוכלו לנוח ולהתאושש באחד מבתי הקפה הרבים שברחוב. גם העיר העתיקה של באקו גדושה בחנויות נחמדות.

חנות מזכרות בעיר העתיקה של באקו | צילום: Aleksandar Todorovic / Shutterstock.com

חנות מזכרות בעיר העתיקה של באקו | צילום: Aleksandar Todorovic / Shutterstock.com

בבאקו יש כמה קניונים מפוארים, הגדול והחדש שבהם הוא Port Baku Mall, ובו למעלה מ-300 חנויות אופנה, תכשיטים, אקססוריז, קוסמטיקה, צעצועים ועוד. תמצאו פה רשתות בינלאומיות ומותגי יוקרה, כמו מרקס אנד ספנסר, דיזל, ראלף לורן, ארמאני, סטלה מקרטני, ל'אוקסיטן ועוד.
כתובת: 153 Neftchilar Ave

קניון  פופולרי נוסף הוא Park Bulvar הממוקם ב-Baku Bulvar, ממוקדי התיירות הבולטים בעיר. בקניון, שלו עיצוב חדשני וייחודי, יש חנויות של מותגים בינלאומיים, כמו מנגו, נייקי וניין ווסט, לצד חנויות של מותגים מקומיים. יש פה גם חנויות מזון מהיר, מסעדות ואולם קולנוע.

מרכז הקניות פארק בולבאר, מהפופולריים בבאקו | צילום: Kisov Boris Shutterstock.com

מרכז הקניות פארק בולבאר, מהפופולריים בבאקו | צילום: Kisov Boris Shutterstock.com

עוד קניונים ששווה לבקר בהם הם 28 Mall עם עשרות חנויות, מסעדות ובתי קפה לצד אולם הקולנוע הפופולרי בעיר, וקניון Metropark שבשש קומותיו יש חנויות של מותגים מקומיים, אזורי משחק לילדים, באולינג ואטרקציות נוספות לכל המשפחה.

אם תעדיפו משהו יותר מסורתי, אל תוותרו על ביקור בשוק טאזה בזאר (Taza Bazaar), השוק הגדול והמרכזי בעיר. יש  פה דוכני ירקות ופירות, תבלינים ועשבי תיבול, חמוצים, גבינות, ריבות ומעדנים מקומיים. בנוסף, השוק הוא מקום מצוין לקנות בו כלי  בית.

ירקות ופירות מוחמצים בשוק של באקו

ירקות ופירות מוחמצים בשוק של באקו | צילום: שאטרסטוק

ספא: תענוגות לגוף ולנפש

אחרי שכיתתם רגליים בקניות, כדאי לתת לגוף לנוח ולהתפנק. אתרי הספא הרבים בעיר הם מקום מצוין לעשות זאת. מרבית אתרי הספא הטובים ממוקמים במלונות היוקרה של העיר. אחד המוצלחים שבהם הוא ESPA במלון Fairmont. זהו ספא רחב ידיים, מודרני ומעוצב להפליא, ובו החמאם הגדול ביותר באזור, בריכות הידרותרפיה, בריכת גג עם מפלי עיסוי ונוף מדהים לעיר ולים, בריכה פנימית מחוממת ומקורה, סאונה עם חלונות ענק שמשקיפים אל הים, מזרקת קרח ועוד פינוקים לגוף ולנפש.

בקומה ה-23 של מלון הילטון תמצאו את Eforea, ספא יוקרתי המשקיף על העיר, עם סאונה יבשה ורטובה, חמאם תורכי, בריכה פנימית, חדר מנוחה, מרכז יוגה וחדרי טיפולים עם מקלחת פרטית. עוד מקום מומלץ לרגיעה מושלמת מול הנוף הוא Absheron Spa במלון JW Marriott, בקומה ה-21 עם תצפית על הים הכספי. יש פה בריכה מחוממת, בריכת טבילה, סאונה, חדר כושר משוכלל והיצע רחב של טיפולים, עיסויים ועטיפות גוף.

ספא Absheron במלון מריוט. מהחלונות נשקף נוף של הים הכספי

הספא במלון מריוט. מהחלונות נשקף נוף של הים הכספי | הצילום באדיבות JW Marriott Absheron Baku

בבאקו יש גם אתרי ספא עצמאיים, שאינם משתייכים למלונות הגדולים, כמו מרחצאות Taze Bey Baths שכוללים בריכה, חמאם תורכי, חדר קרח וסאונה.

טיולי יום בסביבת באקו – כאן.

בתמונה הפותחת: רחוב ניזאמי בערב| צילום: ET1972 / Shutterstock.com

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.