תפריט עמוד

באיי גאלי – אוהלים מונגוליים מעל הכנרת

מתחם יורטים חדש שנפתח בגבעת יואב מאפשר ליהנות מלינה באוהל מונגולי עם תנאים של צימר מפנק.לצד אטרקציות מזרקות מרעננת שמלהיבה את הילדים, האטרקציה העיקרית היא נוף הכנרת שנשקף מכל פינה

במשפחה שלנו מתנהל מאבק רב שנים בין הצד הנשי במשפחה, שרוצה לצאת לקמפינג ולו בשביל לתת לילדות את החוויה של לינה באוהל קרוב לטבע, לבין הצד הגברי, שהזיכרונות מימי המילואים עדיין טריים אצלו ושעבורו חופשה היא לא חופשה אם אין בה מזגן, מיטה נוחה ומקלחת צמודה. עד כה, ידו של אבא היתה תמיד על העליונה. החופשה הקצרה שלנו בבאיי גאלי (טבע במונגולית), מתחם היורטים (אוהלים מונגוליים) החדש שנפתח ממש לאחרונה במושב גבעת יואב שבדרום הגולן, אפשרה לראשונה ליהנות מכל העולמות – הבנות נהנו מהתחושה שהן ישנות באוהל, ואבא (ולמעשה, כולנו), נהנינו מתנאי לינה מפנקים ברמה של צימר יוקרתי.

אם להודות על האמת, קצת עבדנו על הבנות, כי גם אם מבחוץ היורטים נראים כאוהלים לכל דבר, מבפנים הם הדבר הכי רחוק מקמפינג. אלא אם קמפינג עבורכם זה רצפת פרקט, מיטה זוגית נוחה, מזגן חזק ומקלחת עם ראש גשם. אחד הדברים שמבדילים את היורט מצימר (וגם מאוהל רגיל) הוא המבנה העגול שלו. אחרי שמבלים חלק ניכר מהחיים בין ארבע קירות, יש משהו מרענן בלינה בחלל עגול, בלי קווים ישרים ופינות.

היורט הוא אוהל מונגולי עגול עם מיטות נוחות, מזגן ומקלחת עם ראש גשם | צילום: איציק ברוך צילום אמנותי

היורט הוא אוהל מונגולי עגול עם מיטות נוחות, מזגן ומקלחת עם ראש גשם | צילום: איציק ברוך צילום אמנותי

היורט מאובזר גם במקרר קטן, פינת קפה ותה, מגבות ותמרוקים באמבטיה וכמובן – כורסאות נפתחות או מזרנים (שזה אפילו יותר כיף) בשביל הילדים.  מה אין ביורט? טלוויזיה. גם המכורים למסכים יסכימו שטלוויזיה ממש מיותרת כאן, כי לפני הכל, הנוף הוא האטרקציה המרכזית של המקום, והוא כל כך מהפנט שתוכלו לבלות את החופשה כולה בבהייה (ורצוי לעשות זאת תוך לגימת היין מהבקבוק שממתין לכם בחדר).

מתחם היורטים ממוקם ממש על קצה המצוק מעל הכנרת, בלי שום דבר שחוסם את הנוף, שהוא מהיפים בארץ. התצפית הזו יכולה להתחרות בכבוד (וגם לנצח) בנקודות תצפית מפורסמות על הכנרת כמו מצפה אופיר או מצפה השלום. את הנוף אפשר לראות משולחן האוכל המשפחתי שצמוד לכל יורט (ובו אכלנו את ארוחת הערב מול שקיעה שאין מנוס מלתארה בקלישאות כמו עוצרת נשימה). אם האוהל נמצא בשורה הראשונה, אפשר לפתוח את הדלת והחלונות ולהשקיף על הכנרת היישר מהמיטה.

אפשר להעביר את החופשה כולה בבהייה בנוף המהפנט | צילום: אריק בן חיים

אפשר להעביר את החופשה כולה בבהייה בנוף המהפנט | צילום: אריק בן חיים

המתחם כולו מושקע ומטופח במיוחד, ולא רק בגלל הנוף היפה. יש בו 22 אוהלים מונגוליים, חלקם משפחתיים וחלקם מתאימים לקבוצות של עד עשרה אנשים (ובהם הלינה על מזרנים). בין האוהלים יש צמחים ופרחים ופינות ישיבה. באוהל הקבלה גדול שבו אפשר לפגוש את הצוות מסביר הפנים ששמח לייעץ ולעזור, ובסמוך לחניה יש עגלות שממתינות לאורחים על מנת לקחת את הציוד לאוהל, וממחישות את העובדה שבאמת חשבו כאן על כל פרט קטן. יש גם מטבח משותף המאובזר בכל מה שצריך (כולל מקררים גדולים, כירות גז, משטחי עבודה, מיקרוגל, סירים ומחבתות), עמדות גריל ופינות מדורה, כך שרבים מהאורחים בוחרים להצטייד מראש בבשר (וברמת הגולן לא חסרות אפשרויות) וליהנות במקום מארוחת גריל או פויקה. במתחם יש גם אטרקציה מלהיבה לילדים, שמחליפה את הבריכה שהיום בעלי צימרים רבים מעדיפים לוותר עליה, משיקולי בטיחות. זהו מתחם מזרקות עם סילוני מים שמשפריצים מן הקרקע, דליים מלאי מים שמתהפכים מעל הראש ועוד שעשועים רטובים שהילדים יתקשו לעזוב.

מתחם המזרקות בבאיי גאלי. הילדים יתקשו לעזוב | צילום: אילנית גת

מתחם המזרקות בבאיי גאלי. הילדים יתקשו לעזוב | צילום: אילנית גת

אם אתם לא מסתפקים במזרקות ובבהייה בנוף, תשמחו לגלות שהאזור שופע אטרקציות. חופי הכנרת נמצאים במרחק עשר דקות נסיעה, ומלבדם יש באזור אטרקציות רבות לצד אתרי טבע, כמו פארק הירדן, שמורת גמלא ובריכת המשושים. ביום חם במיוחד של סוף אוגוסט, בחרנו ללכת על האופציה הרטובה וטיילנו בשמורת הטבע מג'רסה – גן עדן ירוק ושופע מים, ובו מסלול הליכה של כשעה בתוך המים, שכל המשפחה תיהנה ממנו (המים עמוקים ולכן כדאי להביא לקטנטנים גלגלים/מצופים). באזור יש גם הרבה מעיינות, כמו עין איה, עין שוקו וסלוקיה. ואם תעדיפו בילוי ממוזג, תמצאו במרחק נסיעה קצרה יקבים, מבשלות בירה ובתי שוקולד שמציעים סדנאות מתוקות.

 

באיי גאלי

כתובת: גבעת יואב

טלפון: 052-6559994

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגולן וחרמון

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...

מבוא לנדודים 61: הקיקלופים באים הרפאים באים
מבוא לנדודים 61: הקיקלופים באים הרפאים באים

"מתחת לחורשה המשקיפה לכנרת בה חונה הקרוואן שלי כבר חמישה חודשים תמימים, לא רחוק מעין תאנה ומעל נחל סמך, מתנוססת גבעה זעירה חסרת שם, מוקפת בחומה קיקלופית קדומה, שורה של אבני שדה גדולות, עד שלושה נדבכים גובהה. הקיקלופים ...

מצפה השלום – נוף בלי סוף
מצפה השלום – נוף בלי סוף

כפר הנופש מצפה השלום מציע את הנוף הכי יפה בארץ, מסלולי טיול במרחק הליכה מהבקתה, ארוחות מפנקות וטיפולי מים מרגיעים להשלמת חוויה. באמת שלא צריך יותר מזה לחופשה רגועה