תפריט עמוד

באחה קליפורניה, מקסיקו: הסיבות שאסור להחמיץ

חצי האי בצפון-מערב מקסיקו מציע הרבה סיבות להגיע לביקור: חופים נהדרים, אתרי צלילה מצוינים, שמורות טבע יפות, יין משובח, וזאת רק ההתחלה. הנה שבע סיבות טובות לטייל בבאחה קליפורניה

חצי האי באחה קליפורניה (Baja California) שוכן בצפון-מערב מקסיקו ומורכב משתי מדינות: באחה קליפורניה בצפון חצי האי ובאחה קליפורניה הדרומית (Baja California Sur) בדרומו. אורכו הכולל של חצי האי הוא 1,247 ק"מ שבהם יש חופים נפלאים עם עולם תת ימי עשיר ומגוון, איים קטנים ויפים, נופים מדבריים, יערות אורנים, עיירות נופש תוססות לצד עיירות קולוניאליות מלאות קסם, וגבעות ירוקות ועטורות כרמים. לצד נופש בחופים ופעילויות ימיות כמו צלילה, ספורט ימי, דיג ושייט צפייה בלווייתנים, מציע חצי האי פעילויות כמו טיולי הליכה וטיפוס, גלישה באומגות, סנפלינג, רכיבה על סוסים ועל גמלים, טיולים ברכבי שטח ועוד. הנה כמה סיבות מצוינות להגיע לבאחה קליפורניה:


נוף טיפוסי בבאחה קליפורניה | צילומים בכתבה: שאטרסטוק
1. בגלל הלווייתנים

באחה קליפורניה היא אחד מהיעדים המובילים בעולם לצפייה בלווייתנים. במסגרת נדידת הלווייתנים השנתית מאלסקה לקו המשווה מגיעים לחופי באחה קליפורניה המוני לווייתנים מדי שנה, בחיפוש אחר פלנקטון ומזג אוויר חמים. בסך הכל ניתן להבחין בחופי באחה קליפורניה בתשעה מינים שונים של לווייתנים, ובהם לווייתנים כחולים, לווייתנים גיבנים ועוד, כאשר הכוכבים הגדולים הם הלווייתנים האפורים, עם למעלה מ-20 אלף פרטים. למעשה, הלגונות הרדודות של באחה קליפורניה, המוגנות מפני גלים גבוהים ומפני הזרמים של האוקיינוס השקט, הן המקום בו בוחרים הלווייתנים האפורים להביא את צאצאיהם לעולם. הלווייתנים האפורים בבאחה קליפורניה הם ידידותיים במיוחד ונראה שהם נהנים מהאינטראקציה עם בני האדם לא פחות משבני האדם נהנים ממנה. המיקום הקרוב לחוף מאפשר סיכויי צפייה גבוהים במיוחד וקרבה ללווייתנים שלא ניתן ליהנות ממנה בשום מקום אחר. הזמן הטוב ביותר לצפות בלווייתנים הוא בין ינואר למרץ, והמקומות המומלצים ביותר לצפייה הם לגונה גוואררו נגרו (Guerrero Negro), לגונה אוג'ו דה ליברה (Ojo de Liebre), לגונה סן איגנסיו (San Ignacio9) ומפרץ מגדלנה (Bahía Magdalena).


סיור שייט לצפייה בלוויתנים. באחה קליפורניה היא מהיעדים המובילים בעולם לצפייה ביונקים הימיים הענקיים הללו

2. בגלל החופים

אזור באחה קליפורניה נהנה מרצועת חוף ארוכה במיוחד באורך של יותר מ-3,200 ק"מ, אשר גובלת באוקיינוס השקט ובים קורטז. בשטח שכזה, מגוון החופים גדול במיוחד והוא כולל חופים הומים עם תשתיות תיירות מפותחות, מסעדות ומלונות ופעילויות ספורט ימי, לצד חופים מבודדים ושלווים בהם תהיו לגמרי לבדכם. החופים בבאחה נהדרים לרחצה ולשיזוף, אבל מציעים עוד מגוון רחב של פעילויות – מדייג, דרך גלישה ועד לצלילה, עליה נפרט בהמשך. הנה כמה חופים מומלצים במיוחד – חוף בלנדרה (Balandra) הוא חוף יפהפה ומבודד עם חול לבן ומי טורקיז, המוקף בנופים הרריים אדומים ומציע עולם תת ימי עשיר; חוף פלמילה (Palmilla) הוא חוף יפה, ארך ורחב בצורת חצי ירח, אשר מימיו הרגועים הופכים אותו למתאים במיוחד לשחייה; חוף קוסטה אזול (Costa Azul) חביב במיוחד על גולשים, חוף סנטה מריה (Santa Maria) הוא חוף בצורת פרסה עם חול ורוד ועולם תת ימי עשיר וחוף אל מדנו (El Medano) הוא חוף ארוך ותוסס עם מסעדות, ברים ומגוון פעילויות ספורט ימי.


חוף בלנדרה, מהיפים שבחופי באחה קליפורניה

3. בגלל הטבע

לצד החופים הנפלאים והמפרצים הפראיים, אזור באחה קליפורניה מתהדר בתצורות נוף נוספות – מנופים מדבריים, דרך מפלים סודיים ואגמים ועד ליערות אורנים ואלונים. בין השמורות המעניינות של האזור ניתן למנות את השמורה הביוספרית אל ויזקיינו (El Vizcaíno), שמורת הטבע הגדולה ביותר במקסיקו שמשתרעת על שטח של 24,930 קמ"ר בין מפרץ קליפורניה והאוקיינוס השקט. המגוון בשמורה כולל מדבר, מפרצים יפהפיים וגם מונומנטים אנושיים דוגמת המיסיונים שהקימו פה הכובשים הספרדים במאה ה-17 וציורי סלע בני אלפי שנים שנמצאו במערות האזור. גולת הכותרת של השמורה היא המגוון עצום של בעלי חיים – אנטילופות, כבשים ואיילים, למעלה מ-500 אלף ציפורים נודדות שמגיעות לפה בחורף וגם בעלי חיים ימיים כמו צבי ים, אריות ים וכמובן – הלווייתנים האפורים.


קקטוסים ונופי מדבר בשמורת אל ויזקיינו

שמורה מעניינת אחרת היא סיירה דה לה לגונה (Sierra de la Laguna), אזור הררי עם נופים מגוונים של יערות יבשים, יערות יבשים ואלונים, קניונים, מעיינות חמים, בריכות טבעיות ומינים רבים של צמחים ובעלי חיים, בהם כאלה האנדמיים לשמורה. השמורה היא גן עדן לאוהבי הליכה, עם מסלולים מאתגרים רבים. בנוסף, יש באזור באחה קליפורניה שמורות ימיות רבות.


מפל הנופל לבריכה בסיירה דה לה לגונה | צילום: Brian Wheeler, flickr

4. בגלל הצלילה

באחה קליפורניה ידועה באתרי הצלילה המצוינים שלה שבהם עולם תת ימי עשיר וססגוני עם מגוון גדול של יצורים ימיים, מכרישים, דולפינים ומנטות ועד ללהקות של דגים בשלל צבעים. לצד אלה יש פה גם ספינות טרופות. לא במקרה הביולוג הימי המפורסם ז'אק קוסטו כינה את האזור "האקווריום של העולם". אחד מאתרי הצלילה הטובים ביותר באזור הוא הפארק הלאומי הימי קאבו פולמו (Cabo Pulmo) ששוכן מצפון לקאבו סן לוקאס. בפארק נמצא ריף האלמוגים העתיק ביותר מבין הריפים של החוף המערבי של אמריקה הצפונית, אשר גילו מוערך בכ-20 אלף שנים. בריף יש עולם תת ימי עשיר וססגוני, אשר כולל, בין היתר, דגים טרופיים, צלופחים, כוכבי ים, צבי ים, כרישים ועוד, לצד חופים נפלאים ובתוליים. במקום יש מרכזי צלילה רבים, כאשר מי שלא צולל יכול להשכיר ציוד לשנורקלינג.


עולם תת ימי עשיר בקאבו פולמו

5. בגלל הערים והעיירות

לצד הטבע והחופים, בבאחה קליפורניה יש ערים ועיירות מקסימות. לה פז (La Paz) בירת באחה קליפורניה הדרומית, היא עיר אלגנטית ושלווה, השוכנת על החוף ומציעה ארכיטקטורה מעניינת ואווירה אותנטית. יש פה חיי לילה, מסעדות מצוינות וגם קרנבל סוער. טודוס סנטוס (Todos Santos) היא עיירה קולוניאלית מטופחת ומלאת אווירה שמשמשת ככפר אמנים ובה גלריות רבות וסדנאות של אמנים ובעלי מלאכה. לורטו (Loreto), אחד המקומות הראשונים בהם התיישבו הכובשים הספרדים בבאחה קליפורניה, היא היום עיירה קולוניאלית יוקרתית ומלאת קסם עם רחובות מפותלים הגדושים בפנינים ארכיטקטוניות. קאבו סן לוקאס (Cabo San Lucas) היא עיר הנופש הבולטת באזור, עם חיי לילה סוערים, מסעדות, ברים, פעילויות ספורט ימי והמון אטרקציות בעיר ובסביבתה. בסן חוזה דל קאבו (San Jose del Cabo) יש כיכר ראשית יפה ומלאת חיים שממנה מתפתלים רחובות צרים עם גלריות, בוטיקים ייחודיים ומסעדות מתוחכמות.


עיר הנופש קאבו סן לוקאס

6. בגלל האוכל

האוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול במקומות רבים, וכך זה גם בבאחה קליפורניה, בה אפשר ליהנות מאוכל מקסיקני משובח. המגוון נע בין אוכל רחוב למסעדות גורמה. למטבח המקסיקני המסורתי מתווספות פה הרבה מנות שמבוססות על דגים ופירות ים, בשל המיקום לצד החוף, וכך, בדוכני הרחוב ניתן להתענג על טאקוס במילוי נפלא של דגים לצד הטאקוס הקלאסיים. החוות הרבות לגידול בקר ששוכנות באזור תורמות למנות בשר משובחות שעושים פה, כמו גאלו פינטו (Gallo Pinto) – תבשיל בשר טחון עם אורז, תפוחי אדמה וירקות, או מצ'אצ'ה (Machaca) – פיסות של בשר שיובש, הומלח ונצלה על שיפודי עץ, ובהמשך בושל ביחד עם סלסת עגבניות, כשהכל מוגש על טורטיה.


טאקו ממולא בשר, אחת מהמנות הפופולריות בבאחה קליפורניה

לצד דוכני אוכל הרחוב והמסעדות הזולות שמגישות אוכל מקסיקני ומערבי, בשנים האחרונות יש התעוררות קולינרית באזור, עם פתיחתן של מסעדות גורמה יקרות ומשובחות. יש גם סגנון קולינרי חדש שנולד באזור- Baja Med- פיוז'ן של מטבח מקסיקני וים תיכוני שנפוץ במסעדות האזור ובעיקר בטיחואנה.

7. בגלל היין

באחה קליפורניה היא אזור ייצור היין המרכזי במקסיקו, כשכ-90 אחוז מהיין המקסיקני מיוצר פה. המקום הטוב ביותר לטייל בו בעקבות תעשיית היין של האזור הוא עמק גוואדלופה (Valle de Guadalupe),שניחן בקיץ חם ויבש ובחורף קריר ולח- מזג אוויר אידיאלי לגידול גפנים. המיסיונרים הספרדים שהביאו למקום גפנים במאה ה-18 לא תיארו לעצמם שיזכו לכזו הצלחה מסחררת, ואכן, תעשיית היין באזור היתה בדעיכה עד שבשניים-שלושה עשורים האחרונים האזור נמצא שוב בפריחה ורבים אף מכנים אותו "עמק נאפה של קליפורניה" .גם אם ההשוואה אינה מדויקת, מדובר באזור ציורי עם גבעות ירוקות ועטורות כרמים ולמעלה מחמישים יקבים שבהם ניתן לבקר ואף להשתתף בטעימות.

בתמונה הפותחת: צורות סלע מיוחדות ליד קאבו סן לוקאס

מפת באחה קליפורניה:

לקריאה נוספת:

טיול במקסיקו - בין עבר מפואר להווה מרתק
טיול במקסיקו – בין עבר מפואר להווה מרתק
הצעה לטיול בן שבועיים ממקסיקו סיטי ליוקטן – בין ערים ומקדשים, מוזיאונים וחופים זהובים. בסופו של המסלול מומלץ לנפוש בנחת ליד הים הקאריבי, לשחות ולצלול במים הצלולים ולקבל את פני השקיעה עם כוס מרגריטה או בירה מקומית מצוינת

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממקסיקו

קנקון: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קנקון: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

קנקון, ששוכנת על שפת הים הקריבי, היא עיר הנופש והמסיבות של מקסיקו, אבל יש בה הרבה יותר מזה – חופים מדהימים. אתרים ארכאולוגיים מרתקים, אתרי טבע מרגשים ואטרקציות לכל המשפחה. הנה כמה מהחוויות שלא כדאי להחמיץ בקנקון

מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות
מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות

מקסיקו. לעת ערב יצאנו מנמל קאבו סן לוקאס בדרום באחה קליפורניה, אל האוקיינוס הפתוח, להפלגה ארוכה בת 28 שעות אל איי סוקורו, הנחשבים לאחד האתרים המובילים בעולם התת ימי. עלינו לספינת הצוללים 'נאוטילוס' יחד עם עוד שלושים צוללים ...

מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות
מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות

בסוף מאי כאשר העשב ברמת הגולן הצהיב והקוצים חידדו את להביהם, נסעתי עם ילדי הגדולים ענבל ונדב לצפון מקסיקו, אל דרום חצי האי באחה קליפורניה וחופי האוקיינוס השקט וים קורטז. בגיל צעיר התאהבתי בעולם התת ימי, שנירקלתי ובהמשך ...