תפריט עמוד

אתרי סקי בשווייץ

לגלישה בשוויץ כמה יתרונות בולטים – בנוסף לתנאי גלישה מצוינים, אפשר ליהנות בה מעיירות סקי יפהפיות ומלאות אווירה, ולא פחות חשוב - מפונדו חם בסיומו של יום גלישה. הנה כמה מהאתרים הכי טובים בשווייץ

גשטאד – הכי יוקרתי (ויקר)
אם המשבר הכלכלי פסח עליכם וחשבון הבנק שלכם מנופח, זה המקום לבלות בו את חופשת הסקי הבאה שלכם. גשטאד הוא מגרש המשחקים החורפי של עשירי העולם. לכאן מגיעה אצולת אירופה לצד כוכבים הוליוודים מזדקנים כמו אליזבט טיילור.
באתר יש 250 ק"מ של מסלולי סקי בדרגות שונות, בעיקר למתחילים ולגולשים בדרגה בינונית. גולשי הסנובורד ימצאו כאן 3 אזורי גלישה ומתקנים.
אחרי הסקי כדאי לטייל בעיירה, שלמרות (ואולי בגלל) התדמית היוקרתית שלה, היא לא איבדה את הקסם של עיירה קטנה ועתיקה. מלון פאלאס דמוי הטירה, השוכן בלב העיירה, הפך לאתר תיירות בפני עצמו, ואם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לישון בו כדאי לפחות לשתות שוקו חם בלובי המלון.
אפשר לבלות כאן בבארים, במסעדות ובעיקר בקזינו, בו ניתן לנסות ולהחזיר חלק מעלות השהייה, ואולי גם להרוויח מספיק כסף שיאפשר לרכוש מותגים בחנויות היוקרה שברחוב הראשי.
אתר האינטרנט של גשטאד
דאבוס – הכי גדול
דאבוס הוא אתר הסקי הגדול באירופה, וגם הגבוה שבהם. הנתונים האלה הופכים אותו לאחד האתרים הכי מוצלחים באירופה ואף בעולם כולו. לכאן מגיע מי שבאמת מתכוון לעשות סקי, ויש כאן כ-110 מסלולי סקי לכל הרמות, המתפרשים על פני 310 ק"מ. הגובה המרבי ברכבל העליון הוא 2,986 מטר. אנשי הסנובורד ייהנו משלושה פארקים של סנובורד עם מתקנים רבים. מדי שנה מתקיימות באתר תחרויות סקי וסנובורד בהשתתפות אלופי העולם. למרות שלכאן מגיעים הגולשים הרציניים, "האפרה- סקי" מגוון למדי עם מבחר פאבים ומועדוני לילה ומרכזי ספא למפונקים. מעבר לכך אפשר למצוא בדאבוס מבחר פעילויות, החל ממשחקי גולף, טניס ורכיבה על סוסים, דרך טיפוס הרים והחלקה על הקרח, ועד למוזיאונים, ספורט ימי וכדורים פורחים. העיירה נמצאת כ-150 קילומטר דרומית-מזרחית לציריך, בין סנט מוריץ לגבול עם אוסטריה.
אתר האינטרנט של דאבוס

אנגלברג – הכי משפחתי
אבל אם אתם מחפשים מקום נעים ויחסית לא יקר לבלות בו את חופשת הסקי המשפחתית, ועדיין ליהנות מנוף אלפיני ומתנאי גלישה מצוינים, אנגלברג היא המקום בשבילכם. במקום יש 82 ק"מ של מסלולים, מרביתם מתאימים לגולשים בינוניים. זה המקום להגיע אליו גם מחוץ לעונה, שכן בפסגה יש שלג כל השנה. המקום לא מצטיין באפרה סקי, מדובר בעיירה רוגעת שמתאימה כאמור למשפחות, קודם כל בשל בית הספר לסקי "יטי", שהוא אחד מבתי הספר הטובים ביותר לסקי בשווייץ שמתמחה בהדרכת ילדים. בנוסף, ברוב בתי המלון ילדים עד גיל 12 מתארחים חינם ובמרבית המסעדות יש ארוחות ילדים. אחד היתרונות של המקום הוא קרבתו ללוצרן, אחת מהיפות בערי שווייץ, מה שמאפשר לצאת ליום טיול בעיר כשנמאס מהסקי.

ורבייר – הכי צעיר
ורבייר חסרה את האווירה של עיירת הסקי המסורתית שאופיינית לעיירות סקי רבות בשווייץ, אבל היא מפצה על כך בנוף מרהיב, במסלולי סקי אתגריים במיוחד ובעיקר בחיי לילה תוססים, תחום ששווייץ בדרך כלל לא מצטיינת בו. העיירה, ששוכנת במחוז דובר הצרפתית ואלה, במרחק 160 ק"מ מז'נבה, מצטיינת באווירה קוסמופוליטית ומושכת אליה צעירים בני 20 פלוס מכל רחבי אירופה. באתר יש מסלולים באורך כולל של 400 ק"מ, כ-25% מסלולים שחורים המתאימים לגולשים מנוסים מאוד בלבד. הגולשים הנועזים שמחפשים קצת גיוון ייהנו מגלישה לילית, הליסקי, מסלולי מזחלות וקרוס קאנטרי. האפרה סקי משובח במיוחד וכולל דיסקוטקים, כ-60 מסעדות ומבחר גדול של בתי קפה וברים.
אתר האינטרנט של ורבייר

צרמאט – הכי יפה
עיירות הסקי בשווייץ נחשבות ליפות במיוחד, אבל למרות התחרות הצמודה רבים טוענים שצראמט זכאית לכתר "עיירת הסקי היפה ביותר בשווייץ". ואכן, קשה שלא להתרשם. צרמאט שוכנת למרגלות המטרהורן, ההר שפסגתו המחודדת מככבת על אריזות השוקולד "טובלרון". הרחוב הראשי של העיירה מלא בחנויות יוקרתיות, בתי קפה ומסעדות, וסביב לו רחובות צרים עם בתי עץ שנראו כאילו נלקחו מספר אגדות, שאת חלונותיהם מקשטות אדניות צבעוניות. לכל אלה כדאי להוסיף את העובדה שכניסת כלי רכב פרטיים לצרמאט אסורה, מה שאומר שההתניידות בעיר מתקיימת באמצעות חשמליות, או, כמה רומנטי, כרכרות רתומות לסוסים. אם תצליחו לנתק את העיניים מכל היופי הזה ולזחול לכיוון המגלשיים, כדאי לדעת שבצרמאט יש 245 ק"מ של מסלולי סקי, ואפשרות לגלוש לעיירה האיטלקית צ'רוויניה השוכנת מצדו השני של ההר. כאן גם נמצא מסלול הסקי הארוך בשווייץ – 17 ק"מ אורכו –  והוא יורד מפסגת ההר למרכז העיירה.
אתר האינטרנט של צרמאט

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...