תפריט עמוד

אתרי הטבע היפים במזרח אסיה

בריכות שנשפכות זו אל זו בלב יער, אגמי טורקיז מוקפים בפסגות מושלגות, מערות נטיפים אדירות, צוקים אדומים מעל מרחבי מדבר - במזרח אסיה תמצאו כמה מאתרי טבע הכי היפים בעולם, ורבים כלל אינם מוכרים למטיילים. הנה הצצה לטבע המופלא של אסיה

מזרח אסיה נתפסת אצל רבים כיבשת שמציעה חוויה תרבותית מיוחדת, עם מקדשים, מנזרים ואתרים מרשימים נוספים מעשה ידי אדם. אבל מזרח אסיה מציעה גם אתרי טבע מהיפים בעולם, ויש בה מגוון נופי אדיר שכולל יערות טרופיים, מפלים ונהרות שוצפים, מערות קרסטיות עצומות, הרים מושלגים, מהגבוהים בעולם, אגמים קרחוניים, מדבריות עצומים וצוקים בשלל צורות. הנה כמה מאתרי הטבע היפים והמיוחדים שתוכלו לראות במזרח אסיה:

הפארק הגאולוגי ג'אנגיה דאנשיה, סין
סין מפורסמת בצורות הגאולוגיות המרשימות שלה, כמו צוקי אבן הגיר של גווילין או יער האבן בקונמינג. כמה מהמראות המרשימים ביותר נמצאות בפארק הגיאולוגי ג'אנגיה דאנשיה (Zhangye Danxia) שבמחוז גאנסו בצפון-מערב סין. הפארק, המשתרע על שטח של 510 קמ"ר, מפורסם בסלעים הצבעוניים והמחודדים, שגובהם מגיע למאות מטרים. הסלעים, המעוטרים בפסים ססגוניים נראים כמו עוגת שכבות מפתה במיוחד. בנוסף לפסי הצבע, הרוח והגשם פיסלו בסלעים שלל צורות, כגון מגדלים, עמודים, נקיקים ועוד, דבר התורם ליופיים.
איפה? העיר הקרובה ביותר היא Zhangye, ומשם ניתן לקחת מונית לפארק או להצטרף לטיול יום דרך אחת מהחברות המקומיות.


פסים ססגוניים מעטרים את הסלעים בפארק הלאומי ג'אנגיה דאנשיה | צילומים: שאטרסטוק


תצפית בפארק ג'אנגיה דאנשיה

שמורת חואנגלונג, סין

סין התברכה בלא מעט שמורות טבע יפהפיות, ואחת היפות שבהן היא חואנגלונג (Huanglong) שבהרי מינשאן בחבל סצ'ואן. השמורה עשירה בפסגות מושלגות, יערות מחטניים, מפלים ומעיינות חמים, אבל גולת הכותרת ומה שהופך אותה לפוטוגנית כל כך הן בריכות המים המדורגות. הבריכות נוצרו ממשקעי קלציט ועל הצבע הכחול-טורקיז וצהוב-כתום של המים אחראיות אצות החיות בהם. המטיילים הולכים על גשרי עץ בין הבריכות המוקפות בנופים נפלאים. בשמורה יש חיי בר עשירים, הכוללים בין השאר מינים רבים של עופות, איילים, פנדות אדומות ועוד. ליופי הטבעי מוסיפים מקדשים ופסלים הפזורים בשמורה. השמורה, שפירוש שמה הוא "הדרקון הצהוב", היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
איפה? השמורה ממוקמת במחוז סונגפן, במרחק כ-300 ק"מ מצ'נגדו וכ-144 ק"מ מדרום לג'וזייגו (Jiuzhaigou). ניתן להגיע אליה בשאטל שיוצא מג'וזייגו או באוטובוס מצ'נגדו.


המטיילים בשמורת חואנגלונג הולכים על גשרי עץ בין הבריכות המוקפות מכל עבר בנוף הררי נהדר


בריכות עם מי טורקיז בשמורת חואנגלונג

מפלי באן-ג'וק-דטיאן, וייטנאם-סין
אף שהם לא זוכים לתהילה לה זוכים מפלים כמו הניאגרה או האיגואסו, ורבים מעולם לא שמעו את שמם, מפלי באן ג'וק-דטיאן (Ban Gioc-Detian), בגבול וויטנאם-סין, יכולים להתברג בקלות לרשימות המפלים היפים בעולם. המפלים הרחבים, שנופלים בתלילות בכמה מדרגות לנהר הקוואי-סון, מוקפים בסלעים קארסטיים וביער טרופי ירוק. אסור לרחוץ במפלים, אבל ניתן לשוט ברפסודות במבוק בנהר, קרוב מאוד אליהם. התצפית היפה ביותר על המפלים נשקפת מהצד הווייטנאמי.
איפה? העיר הגדולה הקרובה למפלים היא נאנינג (Naning), במרחק כ-145 ק"מ. מנאנינג נוסעים באוטובוס לדקסין (Daxin) ומשם לוקחים אוטובוס נוסף לדטיאן.


מבט-על על מפלי באן ג'וק-דטיאן, מהיפים באסיה


תצפית נוספת על מפלי באן ג'וק-דטיאן

מערת סון דונג, וייטנאם
האזור הקרסטי של וייטנאם עשיר במערות רבות, והמרשימה מכולן היא מערת סון דונג (Son Doong), המערה הגדולה בעולם. המערה נתגלתה לראשונה ב-1991 על ידי תושב מקומי, אבל רק ב-2009 נכנסו אליה לראשונה חוקרי מערות וב-2014 היא נפתחה לקהל הרחב. גובהו של האולם המרכזי 200 מטר ורוחבו 150 מטר, מה שהיה מאפשר להכניס לתוכה כמה מגדלי מגורים… המערה ממוקמת בלב יער טרופי ועצים אפילו צומחים בתוך המערה, לאחר שחלקים מהתקרה קרסו לפני כמה עשורים.  בתוך המערה זורם נהר, אשר הקנה לה את שמה, שפירושו "מערת נהר ההר".
איפה? המערה שוכנת בפארק הלאומי פונג נה קה-בנג (Phong Nha-Kẻ Bàng). לעת עתה ניתן לבקר בה רק במסגרת טיול מאורגן של חברת Oxalis.


פתחה של מערת סון דונג, הגדולה בעולם


נטיפים וזקיפים בשלל תצורות במערת סון דונג

מפרץ הא לונג, וייטנאם

מפרץ הא לונג (Halong Bay) שבצפון וייטנאם הוא מאתרי הטבע היפים והמפורסמים באסיה. אלפי איי אבן גיר תלולים, המכוסים בצמחייה סבוכה, מזדקרים מתוך מי הטורקיז של המפרץ, ויוצרים את אחד מהמראות היפים באסיה. הנוף הייחודי של המפרץ העניק לו תואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו וגם תרם לבחירתו כאחד משבעת פלאי עולם הטבע. פירוש שמו של המקום הוא "המפרץ שבו הדרקון שקע", וזאת משום שלפי המסורת המקומית, עם פלישתה של סין לווייטנאם שלחו האלים דרקונים שיגנו על התושבים. אלה ירו מפיהם אבני ירקן שיצרו חומת איים שהסינים לא יכלו לעבור. בהמשך החליטו הדרקונים להמשיך לחיות במקום היפה הזה ושקעו בים. הדרך הטובה ביותר ליהנות מיופיו של המקום היא בשייט בין האיים.


מפרץ האלונג, מאתרי הטבע היפים והמפורסמים באסיה


איי אבן גיר מזדקרים ממי המפרץ

מפלי קואנג סי, לאוס
גם בלאוס יש מפלים יפים במיוחד, ובראשם מפלי קואנג סי (Kuang Si) שנמצאים בצפון-מרכז המדינה. המפלים נופלים מגובה של כחמישים מטר בשלוש מדרגות ויוצרים סדרה של בריכות בצבע טורקיז, שמקורו מהמינרלים הנמצאים במים. מסביב המפלים יש צמחיה סבוכה ובמרביתם אפשר לרחוץ.
איפה? המפלים ממוקמים 29 ק"מ מדרום ללואנג פרבאנג. ניתן להגיע אליהם במסגרת טיול יום מאורגן מלואנג פרבאנג, לשכור טוק טוק עם נהג לחצי יום או לנסוע במיניבוס שיוצא מדי יום מתחנת המיניבוס של נאלואנג (Naluang).


מפלי קואנג סי יוצרים סדרה של בריכות בצבע טורקיז


מפלי קואנג סי מוקפים בצמחייה סבוכה, דבר התורם ליופיים הרב

עמק ג'יקוגו, יפן
עמק ג'יגוקו (Jigoku Valley) שבאי הוקאידו, מהווה חלק מהפארק הלאומי שיקוטצו-טויה (Shikotsu-Toya). זהו מכתש גיאו-תרמלי שנוצר כתוצאה מהתפרצות הר הגעש קוטרה לפני כעשרים אלף שנה. את הכינוי "עמק הגיהינום" האזור קיבל בשל הפעילות הגעשית המתמדת שבו – גייזרים מבעבעים, סילוני קיטור ואגמי גופרית – אבל כשטובלים במעיינות החמים שבעמק התחושה קרובה יותר לגן עדן. האזור שופע מסלול טיול, כשאחד היפים שבהם הוא האגם הגפריתי אויומה (Oyunuma). בסתיו, כשהיערות שמסביב מתכסים בשלכת צבעונית, מתקבלת תמונת נוף עוצרת נשימה.
איפה? העיירה הקרובה ביותר היא נובוריבטסו (Noboribetsu), שאליה ניתן להגיע בנסיעת אוטובוס של כרבע שעה מתחנת JR Noboribetsu או בנסיעה של שעה וארבעים דקות מתחנת האוטובוס המרכזית של סאפורו (Sapporo).


עמק ג'יגוקו. מכונה גם עמק הגיהנום בשל הפעילות הגעשית המתמדת


אגם אויומה, אחד המקומות היפים בעמק ג'יגוקו

הצוקים הבוערים, מונגוליה

נופים שונים לחלוטים תראו באזור המכונה הצוקים הבוערים בבאיאנזאג (Bayanzag) שבמונגוליה. הצוקים, שמתנשאים מעל מרחבי מדבר גובי, נצבעים בשעת השקיעה באדום עז, והמרחבים העצומים והריקים שמסביב תורמים לתמונת הנוף הבראשיתית. הבתוליות של האזור מעניקה למטיילים תחושה שהם הראשונים שמבקרים פה, אבל יש מי שהיה פה הרבה לפניהם – כאן נמצאו יותר מאובני דינוזאורים מבכל מקום אחר בעולם.
איפה? הצוקים מרוחקים כמאה ק"מ מדאלאנזדגד (Dalanzadgad), כמה חברות מציעות טיולי יום מאורגנים אליהם.


בשעת השקיעה נצבעים הצוקים הבוערים באדום עז


נוף בראשיתי בצוקים הבוערים

גבעות השוקולד, פיליפינים
איי הפיליפינים גדושים בשפע של אתרי טבע מפעימים, אבל אחת התופעות הייחודיות לפיליפינים, שלא נמצאת בשום מקום אחר, היא גבעות השוקולד (Chocolate Hills) שבאי בוהול (Bohol). אלו יותר מאלף גבעות חרוטיות בגובה של 50-30 מטר, אשר בעונה הגשומה עוטות גוון ירקרק ובעונה היבשה הן מקבלות גוון חום-שוקולדי, ומכאן שמן. גאולוגים מעריכים שהגבעות נוצרו מסלעים קרסטיים שנשחקו, אבל המיתולוגיה המקומית מספרת שהגבעות הן דמעות של ענק אשר התייפח לאחר שאהובתו מתה. כך או כך, העיניים ללא שבעות ממראה הגבעות שנשקפות מכל עבר.
איפה? הגבעות נמצאות בסמוך לעיר כרמן (Carmen) ובמרחק כחמישים ק"מ מבירת בוהול, טגבילרן (Tagbilaran). ניתן לנסוע באוטובוס מטגבילרן לכרמן ומשם להמשיך ברגל, או להצטרף לטיול מאורגן שיוצא מטגבילרן.


גבעות השוקולד בפיליפינים. תופעת טבע ייחודית


בחורף גבעות השוקולד עוטות גוון ירוק

אגמי גוקיו, נפאל
מבין הטרקים השונים שנפאל מציעה באזור האוורסט, אחד הנופיים ביותר הוא טרק אגמי גוקיו (Gokyo), שמעפיל לפסגת גוקיו רי (Gokyo Ri) בגובה 5,357 מטר. את הנוף היפה יש לזקוף במידה רבה לזכותם של אגמי גוקיו, שישה אגמים בצבע טורקיז מהפנט, שניזונים מקרחון נגוזומפה ומהווים את מערכת אגמי המים המתוקים הגבוהה בעולם. האגמים נחשבים לקדושים הן בקרב הבודהיסטים והן בקרב ההינדואים, ובחודש אוגוסט מתקיים במקום פסטיבל ומאמינים רבים מגיעים לטבול במי האגמים. הפסגות המושלגות של הרי ההימלאיה המזדקרות מסביב, ובראשן של הר האוורסט, תורמות את חלקן לתמונת הנוף הדרמטית.
איפה? האגמים ממוקמים בפארק הלאומי סגרמטה (Sagarmatha National Park) בהרי ההימלאיה במזרח נפאל. ניתן להגיע אליהם במסגרת טרק האגמים, טרק מאתגר שנמשך 14 ימים ומציע נופים נפלאים של האוורסט.


אגמי גוקיו בנפאל. צבע טורקיז מהפנט


הפסגות המושלגות של הרי ההימלאיה מקיפות את אגמי גוקיו מכל עבר

לקריאה נוספת:

תצפיות הנוף היפות בעולם
תצפיות הנוף היפות בעולם
קניונים אדירים, מפלים שוצפים, מפרצים קסומים, פסגות מושלגות וגורדי שחקים שמזקרים אל על – העולם שלנו מרהיב ביופיו. לפניכם עשר תצפיות יפות כל כך עד שאפילו הקלישאות מתגמדות מולן

המקומות הכי יפים שלא שמעתם עליהם
המקומות הכי יפים שלא שמעתם עליהם
ברחבי העולם יש אתרים מפורסמים רבים, שהמטיילים גודשים בהמוניהם, ולעומתם יש הרבה מקומות יפים לא פחות (ואפילו יותר) שאינם זוכים לפרסום דומה. אגם תת קרקעי ביוון, שדות צבעונים במערב ארצות הברית, מקדש תלוי ביפן ועוד כמה מקומות מקסימים ולא מוכרים

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.