תפריט עמוד

אתרים ברשת – הרמיטאז' ועוד

ביקור במוזיאון ה"הרמיטאז'" בסנט פטרבורג, אירועי שמש-חצות באלסקה, יומולדת למגדל השטן שבוויומינג, מלון קרח בשוודיה ועוד אתרים שייקחו אתכם מסביב לעולם

1. אוצר האמנות הרוסית
מוזיאון ה"הרמיטאז'" שוכן על גדת נהר נֶבַה, החוצה את העיר סנט פטרבורג, ומהווה את אחת מהאטרקציות המרכזיות של העיר הרוסית הצפונית. בתוך שישה בניינים המהווים שכיות חמדה ארכיטקטוניות בפני עצמם, אצורים כמה מהנכסים האמנותיים של האומה הרוסית. האתר הרשמי מאפשר הצצה ראשונית אליהם, וסיור וירטואלי בחללי התצוגה המפוארים.
http://www.hermitagemuseum.org

מי רוצה לטעום? | צילום: Joseph OBrien

2. אמא'לה, ג'וק!
בעלי פוביות לחרקים למיניהם ירצו אולי להתרחק מהבית ברחוב שרברוק 4581 במונטריאול, קנדה; שם שוכן ה"אינסקטריום", מוזיאון החרקים החיים. כמה עשרות מינים שונים של ג'וקים מוצגים שם, ומדי שנתיים נערך במקום גם פסטיבל טעימות של מנות עם חרקים, הידועים בערכי החלבונים הגבוהים שלהם. נותן משמעות חדשה לקלישאה "מלצר, יש זבוב במרק שלי".
http://www2.ville.montreal.qc.ca/insectarium/

3. שמש חצות
ביום הארוך ביותר בשנה, החל ב-21 ביוני, העיר פיירבנקס באלסקה נהנית (?) מיום ארוך באמת. אחד מהאירועים המסורתיים של היום הזה בפיירבנקס הוא משחק הבייסבול, שמתחיל בשעה 22:30 ונערך ללא סיוע של תאורה מלאכותית. על המשחק הזה ועל אירועי שמש-חצות נוספים הנערכים בקיץ באלסקה, אפשר לקרוא בעמוד הזה:
http://fairbanks-alaska.com/midnight-sun-events.htm

4. קפיצה לעתיד
איי קיריבטי, השוכנים באמצע האוקיינוס השקט,

איי קיריבטי. תמיד נמצאים לפנינו | באדיבות אתר
www.visit-kiribati.com

נמצאים במקום שבו נפגש קו המשווה עם קו התאריך הבינלאומי. מסיבה זו, הם נמצאים תמיד "לפנינו": כל יום מפציע קודם אצלם, ורק אחר כך מגיע אלינו לאיטו. מועצת התיירות הלאומית של קיריבטי מפעילה אתר קטן ונוגע ללב בפשטותו, שמטרתו לשכנע אתכם לתפוס מטוס (בעצם, כמה מטוסים) ולהגיע.
http://www.visit-kiribati.com

5. למה מאחרים, למה?
משרד התחבורה האמריקני מפעיל אתר מידע סטטיסטי רחב היקף בנושאים המטופלים על ידו. אחד העמודים בו כולל מידע על הסיבות לאיחורים של טיסות. ניתח לפלח את הנתונים לפי חברת תעופה או נמל תעופה. הנתונים מתייחסים אמנם רק לארה"ב, אבל יכולים מן הסתם לתת מושג לגבי עולם התעופה בכלל.
http://www.transtats.bts.gov/OT_Delay/OT_DelayCause1.asp

מגדל השטן. כוכב קולנוע | צילום: Ted Brengel

6. יומולדת למגדל השטן
בסתיו 1906 הכריז נשיא ארה"ב תיאודור רוזוולט על מגדל השטן (Devil's Tower), התנשאות קרקע מונוליתית במדינת וויומינג, כעל המונומנט הלאומי הראשון של ארה"ב. מאז הספיק האתר לככב בסרט "מפגשים מהסוג השלישי", בתור המקום שבו בחרו חוצנים לנחות בכדור הארץ. פרט לידידים מכוכבים אחרים, גם מטפסים וחובבי סנפלינג עולים לרגל לתופעת הטבע הייחודית הזו.
http://www.nps.gov/deto

7. התעלה האנגלית
מעל 3,000 קילומטרים של תעלות מים

כיום תעלות בריטניה משמשות בעיקר לצרכי נופש | צילום: Nick Hawkes

נחפרו עם תחילת המהפכה התעשייתית ברחבי בריטניה. התעלות קישרו בין מחצבות ומכרות למפעלי תעשייה, שווקים ונמלי ים, אך כיום הן משמשות בעיקר לצורכי נופש. שייט בסירות נהר צרות וארוכות הוא צורת נופש פופולרית במדינה, עבור מי ששיוט איטי במהירות של 4 קמ"ש הוא הרעיון שלו ל"חופשה". British Waterways הוא הגוף האמון על תחזוקת התעלות, ועל קידום השימוש בהן להנאת הציבור.
http://www.britishwaterways.co.uk

8. לא חייבים לחכות ללוטו
"תשאלו אנשים מה הם יעשו אם יזכו בלוטו, והם יגידו 'לטייל בעולם'. מעט אנשים זוכים בלוטו, ובכל זאת, אנשים רבים מטיילים בעולם". במילים האלה פותח מארק ברוסיוס את המדריך שלו לתכנון טיול מסביב לעולם. המדריך מכסה סוגיות כמו מימון הטיול, החלטה על כיוון כללי (מזרחה או מערבה), אמצעי תחבורה, ועוד. נכתב לפני עשור, אך מתעדכן מדי פעם.
http://www.perpetualtravel.com/rtw/

9. והעיקר, לא לפחד כלל

מפחדים לטוס? קפטן רון נילסן יטפל בכם דרך המחשב האישי

הטייס קפטן רון נילסן (אמריקאי, איך לא) החל לסייע לפסיכולוג ג'ון מוראן בסוף שנות ה-80 לקיים סדנאות המיועדות לטיפול בפחד מטיסות. בהמשך הדרך הוא החל לנהל את הסדנאות בעצמו, וכיום הוא אחד השמות הידועים בתחום. באתר האינטרנט שלו הוא מסביר על הפחד מטיסה ועל הסימפטומים שלו, נותן קצת חומר רקע על בטיחות הטיסה ועוד. אם אתם ממש בקטע, אתם מוזמנים להשתתף בטיפול (תמורת תשלום) היישר ממחשבכם האישי.
http://www.fearless-flight.com

מלון הקרח. יש גם חדרי מלון רגילים | באדיבות אתר
www.icehotel.com

10. בלילות החורף הקרים
650 שקל בלבד (לאדם בחדר זוגי) יקנו לכם לינה בחדר עשוי קרח, שהטמפרטורה בו נעה בין 5 ל-8 מעלות, וזה עוד מתחת לאפס. התענוג המפוקפק הזה מוצע על ידי מלון בעל השם המפתיע Ice Hotel, הנמצא בעיר Jukkasjärvi שבצפון שוודיה. במקום נמצאים גם חדרי מלון רגילים ובקתות ללינה מחוממת יותר (באותו המחיר) וגם כך המלון ממליץ לשלב בכל ביקור לילה קר אחד בלבד, בשביל החווייה.
http://www.icehotel.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.