תפריט עמוד

ארקיפה וקניון קולקה – המדריך לתרמילאי

ליד העיר ארקיפה בדרום פרו נמצא קניון קולקה, אחד הקניונים העמוקים בעולם. הצעה למסלול של יומיים בקניון ומידע על העיר, שמעליה מתנוסס הר הגעש המפורסם אל מיסטי

ארקיפה, או בשמה השני "העיר הלבנה" על שום אבני הבניין הלבנות (העשויות מחומר געשי), היא העיר השנייה בגודלה בפרו, אחרי לימה. את העיר מקיף רכס הרים מרשים, שבשיאו נמצאים שני הרי געש המפורסמים – אל מיסטי (5,822 מטר) וצ'צ'אני (6,025 מטר), את שניהם אפשר לטפס בכמה ימים. חוץ משני הרים אלו, האטרקציה המפורסמת ביותר אליה יוצאים מהעיר היא קניון קולקה, השני בעומקו בעולם (הקניון העמוק בעולם הוא Cotahuasi והוא נמצא ממש על יד קניון קולקה). בנוסף בעיר יש מסעדות, הוסטלים, שווקים, מוזיאונים ועוד.

המדריך לתרמילאי בדרום אמריקה
לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי
קוסקו – המדריך לתרמילאי
הואנקאיה, פרו – המדריך לתרמילאי
סלקנטאי ואזנגטה, טרקים באיזור קוסקו
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

קניון קולקה

לקניון קולקה יוצאים טיולים כל יום עם הסוכנויות שנמצאות בעיר, הטיולים נעים בין יום אחד לשלושה, הטרק הקלאסי נמשך יומיים.

יש סיכוי שתתאכזבו קצת כשתראו אותו מהתצפית למעלה. הנוף מאוד מרשים, ההרים מסביב מושלגים ואפשר לראות את נהר הקולקה שזורם שם למטה, אך הקניון נראה יותר כמו עמק לכל דבר.

אנחנו בחרנו לטייל באופן עצמאי בקניון קולקה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שביום השני הסוכנויות מתחילות את העלייה ב-4:00 או 5:00 לפנות בוקר (ברגע שהשמש עולה, נהיה ממש חם באזור), אם תטיילו באופן עצמאי תוכלו לבחור מתי להתחיל ללכת, ומעבר לכך, המקום שישנים בו מדהים והסוכנויות לא נותנות זמן לשהות בו.

תצפית הקונדורים

תצפית הקונדורים

סיפור דרך

הגעה – המסלול לקניון קולקה מתחיל מהעיירה Cabanaconde, שנמצאת חמש שעות נסיעה באוטובוס צפונית לארקיפה. האוטובוסים לשם יוצאים מטרמינל terrestre כמה פעמים ביום (שעות מדויקות תבדקו בתחנת המידע בכיכר המרכזית). הטרק נגמר גם הוא בעיירה, משם יש אוטובוסים חזרה לארקיפה כמה פעמים ביום. שימו לב: האוטובוסים מארקיפה לעיירה וחזור ממנה בדרך כלל מלאים עד אפס מקום בתיירים ומקומיים, השתדלו לקנות כרטיסים מראש (יומיים מספיק), לא כיף לעמוד חמש שעות באוטובוס מפוצץ.

תצפית Cruz del Condor – תצפית הנמצאת 15 דק' נסיעה לפני Cabanaconde, ממנה יש מראה יפה מאוד של הקניון. זהו מקום מעולה לראות קונדורים.

קונדור האנדים, הדורס הגדול בעולם. צילום: גילי חסקין

קונדור האנדים, הדורס הגדול בעולם | צילום: גילי חסקין

השעה הטובה ביותר לראות את הקונדורים היא מוקדם בבוקר, שווה לוותר על כמה שעות שינה ולהגיע מוקדם. מעבר לכך, סביב השעה 9:00 המקום כבר מפוצץ בתיירים.

אנחנו ישנו בעיירה בדרך שנקראת Chivay ותפסנו אוטובוס ב-7 בבוקר בתקווה להגיע לשם סביב השעה 8, אבל האוטובוס התעכב והגענו רק ב-9:30. אני ממליץ לכם לנסוע ישירות ל- Cabanaconde, לישון שם את הלילה ובבוקר לקחת מונית לתצפית,  15 דק' נסיעה גג. מנקודת התצפית אפשר לתפוס אוטובוס או טרמפ של 10 דקות לתחילת המסלול ב-Mirador San Miguel, שם האוטובוס עוצר.

היום הראשון

לאחר שביקרנו בתצפית תפסנו טרמפ לתחילת המסלול ב-Mirador San Miguel, משם הדרך יורדת במשך 3 שעות עד לתחתית הקניון, היכן שעובר הנהר. בהתחלה הירידה מתונה, אבל בהמשך היא הופכת תלולה מאוד וההליכה היא בזיגזג ארוך ושוחק ברכיים.

קניון הקולקה

קניון קולקה

עצרנו לאכול צהריים, מקום נחמד מאוד, אחרי שחוצים את הגשר יש עליה מאולתרת של 10 דק' ומתחילים ללכת על צד הרכס. לאחר כמה דקות יש פיצול שבילים, ימינה זה לכפר San Juan de Chucho שם אוכלים צהריים המטיילים עם הסוכנויות, שמאלה זאת הדרך הישירה לכפר Oasis de Sangalle שם לנים בלילה.

השביל הולך לצד הרכס, עוברים בכמה מבנים קטנים ואז מגיעים לעוד פיצול, לכו בשביל השמאלי (למרות שהשילוט מראה לשביל הימני) – אנחנו פנינו ימינה והארכנו את המסלול בשניים עד שלושה קילומטרים (בדקו בתכנת הניווט). לאחר שתפנו שמאלה, הדרך תרד קצת ואז תעלה, משם יש ירידה של זיגזג עד לכפר Oasis. לאחר הירידה תחצו גשר ואז עלייה קטנה עד שתראו פרסומים על הוסטלים.

המקום הזה בהחלט נווה מדבר, פתאום יפתח גוש ירוק של צמחייה עם הוסטלים יפים וגינות עם בריכות, מקום ממש נחמד. הגענו לשם בערך בשעה 16:30 ונכנסו להוסטל הראשון מצד ימין, 20 סול לאחד לחדר של שלושה, ארוחת ערב ב-15 סול.

הכפר אואזיס, ממש נווה מדבר

הכפר אואזיס, ממש נווה מדבר

היום השני

Oasis de Sangalle הוא מקום קסום, תכננו להתעורר בשעות הבוקר ולבלות את היום בבריכה ובדשא שבהוסטל, אך מזג האוויר היה גשום והחלטנו לעלות כבר בבוקר.

העלייה המחרידה והקשה לוקחת שלוש שעות בקצב רגיל, ובסופה יש הליכה של 20 דקות עד לכיכר המרכזית של Cabanaconde, משם תופסים אוטובוס חזרה לארקיפה.

טיפים וכמה דברים שכדאי לדעת

• כשאומרים הליכה של יומיים בתוך הקניון, זה נשמע שאמורים ללכת ממש בתוך הקניון… במציאות, ביום הראשון יורדים עד לנחל ואז עולים לצד הרכס (עולים חצי גובה, שזה די הרבה), רוב היום הוא הליכה על צד הרכס ובסופו יורדים רק כדי לישון. ביום השני עולים ישר עלייה של 1,200 מטר לרכס למעלה.

• המסלול קשה, רוב ההליכה היא או בירידה חדה או עלייה חדה, קחו את זה בחשבון.

• המים בהוסטלים באואזיס יקרים מאוד (15 סול לבקבוק גדול!), שווה להביא טבליות טיהור.

הצעות למסלולים אחרים

כאמור, הכפר אואזיס הוא מקום נהדר ושווה להישאר בו קצת זמן. אפשרות אחת היא לנוח שם במשך הבוקר של היום השני ואז להתחיל את העלייה סביב השעה 15:00, אפשרות נוספת היא לעשות את המסלול הפוך – להתחיל בירידה החדה ולהגיע מוקדם ביום הראשון לאואזיס.

אם אתם מחפשים משהו קשוח, יש מסלול שיורד אל הנחל, עובר בגייזר חם, מטפס לרכס השני ומגיע בסוף למפלי Huaruro, אחריהם יש מסלול, שגם הוא לא פשוט, המוביל לאואזיס.

אוכל

בארקיפה יש המון מסעדות ורשתות של מזון מהיר כמו מקדולנדס, סטארבקס וכדומה. הנה שלושה מקומות מומלצים:

  • פיצה Da Giancarlo Pizzeria Italiana – טעימה מאוד!
  • פסטה Pasta Canteen- מקום המציע רק פסטה, יש אפשרות להרכיב מנה משלך ויש מנת פסטה יומית המתחלפת כל יום, טעים ממש ומחירים טובים, מומלץ.
  • מסעדת Burger Chulls- התפריט פועל על הרכבה עצמית – בוחרים סוג בשר, תוספות, רטבים ועוד, טעים מאוד.

מארקיפה המשכנו צפונה, עברנו בקווי נאסקה, איקה (הוקאצ'ינה) והגענו ללימה.

פרו: קונדורים מעל קניון קולקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפרו

פרו מחוץ למסלול
פרו מחוץ למסלול

פרו היא גן עדן למטיילים. מלבד אתריה המוכרים והמתויירים, כמו מאצ'ו פיצ'ו, אגם טיטיקקה וקווי נאסקה, יש לה עוד המון אתרין מרתקים להציע, הרחק מהמוני התיירים: עיר אינקה אבודה ולא מתויירת, ג'ונגלים סבוכים, תצורות גאולוגיות ייחודיות, קניונים ומפלים. ...

מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...