תפריט עמוד

ארצות הברית – הטיול המקיף

טיול מחוף לחוף בארצות הברית מאפשר ליהנות מכל הטוב שיש למדינה המגוונת הזו להציע: ערים נהדרות, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו, נופים מדבריים באריזונה וביוטה, אתרי טבע שופעי מים, כמו פארק יוסמיטי ומפלי הניאגרה, מפגש תרבותי מרתק בחבל האמיש בפנסילבניה ואתרים נוספים שמספקים היכרות עם ההוויה האמריקאית

ערים גדולות או טבע פראי? יערות ומפלים או קניונים ומדבריות? שופינג או פארקי שעשועים? אפשר להפסיק להתלבט: בארצות הברית יש מבחר כל כך עצום של נופים, טבע מרהיב, ערים נהדרות ואטרקציות מרתקות, שאפשר לטעום מכל אלה בטיול אחד. לא לחינם ארצות הברית מכונה "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות".

כדי לחוות את המגוון העצום שארצות הברית מציעה אין כמו טיול מחוף לחוף. זה טיול מושלם למי שמכיר רק את הערים המרכזיות, כמו ניו יורק ולוס אנג'לס ורוצה לחוות ערים ועיירות נוספות לצד אתרי טבע מרשימים, וכמובן למי שנוסע לארצות הברית בפעם הראשונה זאת הזדמנות יוצאת מן הכלל לראות את המיטב של שני החופים – המערבי והמזרחי – ותוך כדי כך להכיר את החיים האמריקאים, לא מתוך סרטים או סדרות טלוויזיה, אלא במפגשים ישירים ובלתי אמצעיים.

אז לאן נוסעים ומה רואים לאורך הדרך? הנה כמה תחנות בטיול מחוף לחוף:

לוס אנג'לס

לוס אנג'לס, העיר השנייה בגודלה בארה"ב (אחרי ניו יורק), מוכרת בעיקר בשל תעשיית הסרטים ההוליוודית, ואכן, חלק נכבד מהביקור בעיר מוקדש להוליווד: תיאטרון גרומן שבחזיתו תראו את טביעות הידיים של הכוכבים הגדולים, תיאטרון קודאק, שבו מתקיים טקס האוסקר, ואולפני יוניברסל, בהם צולמו אינספור סרטים ותכניות טלוויזיה ושהביקור בהם חושף מקרוב לסודות של התעשייה (ובאותה הזדמנות אפשר גם ליהנות ממתקני השעשועים המלהיבים). .

הטיילת של סנטה מוניקה עם הגלגל הענק המפורסם | צילומים: שאטרסטוק

הטיילת של סנטה מוניקה עם הגלגל הענק המפורסם | צילומים: שאטרסטוק

לוס אנג'לס היא גם בסיס לטיולים בעיירות החוף הסמוכות, כמו סנטה מוניקה, שבה צולמה סדרת הטלוויזיה משמר המפרץ, והטיילת המקסימה שלה מוכרת בזכות הגלגל הענק האייקוני שוודאי ראיתם בסדרות ובסרטים. מלוס אנג'לס אפשר גם לצאת לגיחה של כמה שעות או יום שלם בסן דייגו, בקצה הדרומי של קליפורניה. העיר השמחה ושטופת השמש מציעה חופים נפלאים, טיילת יפה ושכונות מקסימות, כמו שכונת האמנים הציורית לה הויה הנושקת לים וגדושה בגלריות וחנויות ייחודיות.

כביש מס' 1

כביש מס' 1, העובר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, הוא אחד מכבישי הנוף היפים בעולם. הוא עובר בין מפרצים מבודדים, צוקים תלולים והרים מיוערים, ואפשר לראות לאורכו מגדלורים ומושבות של כלבי ים ופילי ים. יש הרבה נקודות מעניינות לעצור בהן במהלך הנסיעה, בהן עיירות מקסימות כמו מונטריי וכרמל. אחד הקטעים היפים ביותר בכביש נקרא "דרך 17 המילין", כביש אגרה המתפתל לאורך החוף, בין צוקים דרמטיים ומפרצונים זעירים.

נוף טיפוסי בדרך 17 המילין, המקטע המרשים ביותר של כביש מס' 1

נוף טיפוסי בדרך 17 המילין, המקטע המרשים ביותר של כביש מס' 1

סן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו היא אחת הערים הנהדרות בעולם, והיא עושה את זה בלי להתאמץ. המיקום שלה, על גבעות הגולשות אל מפרץ יפהפה, הוא נקודת פתיחה מצוינת. אל כך מצטרפים הרחובות התלולים, הנופים המקסימים, הפארקים המטופחים (בהם פארק גשר שער הזהב), הבתים הוויקטוריאניים והאווירה בוהמיינית. ומה עושים כאן? מטיילים ברחוב המפותל בעולם, רחוב לומברד, עוצרים ברציף הדייגים, שבו אטרקציות תיירותיות רבות כגון מוזיאונים, חנויות מזכרות, מבנים היסטוריים, מסעדות דגים מעולות וגם כלבי ים שמשתזפים בשמש ומבקרים בשכונות ייחודיות כמו קאסטר ואשברי, שכל אחת מהן מאפשרת להכיר צד שונה של המרקם העירוני.

הקרוניות המפורסמות של סן פרנסיסקו, מהערים היפות בעולם

הקרוניות המפורסמות של סן פרנסיסקו, מהערים היפות בעולם

פארק יוסמיטי

אחרי כמה  ימים עירוניים מגיע הזמן לטיול בטבע, ופארק יוסמיטי מציע טבע בראשיתי במיטבו. צוקי גרניט תלולים, מפלים עוצמתיים (כולל המפל הגבוה בארה"ב), נהרות ונחלים, עצי סקויה אדירי ממדים – כל אלה הם חלק מסוד קסמו של פארק יוסמיטי. יש כמה נקודות שלא כדאי לפספס, ובהן צוק הגרניט העצום אל קפיטן ומפל ההינומה. בפארק יש גם עולם חי עשיר, שכולל בין השאר שועלים, איילים, דובים וסנאים.

עצי סקויה ומפלים בפארק יוסמיטי

עצי סקויה ומפלים בפארק יוסמיטי

קליקו

העיירה קליקו (Calico) אמנם לא בהכרח נמצאת על מסלול המטיילים הקלאסי, אבל זוהי בהחלט עצירה מרתקת בדרך ללאס וגאס. בשיאה, בשלהי מאה ה-18, מנתה קליקו כ-1,200 תושבים והיו בה לא פחות מ-500 מכרות כסף. כשהמכרות נוצלו עד תום, העיירה ננטשה, ושנים לאחר מכן עברה תהליך של שימור ושיפוץ. זוהי עיירת רפאים פוטוגנית להפליא, שנראית כעיירת מערב פרוע טיפוסית, עם בתי עץ המוקפים בנופי מדבר מופלאים.

עיירת הרפאים קליקו מצדיקה עצירה בדרך ללאס וגאס | צילום: Benny Marty / Shutterstock.com

עיירת הרפאים קליקו מצדיקה עצירה בדרך ללאס וגאס | צילום: Benny Marty / Shutterstock.com

לאס וגאס

המעבר החד מהמרחבים השוממים והשלווה האינסופית של המדבר אל האורות המנצנצים והטירוף של לאס וגאס הוא מסוג הדברים שתמצאו רק בארצות הברית. בשנים האחרונות, לצד בתי הקזינו הרבים, נוספו בעיר שלא נחה לרגע גם הרבה אטרקציות המתאימות לכל המשפחה. בסטריפ, רצועת המלונות המפורסמת, ישנם מלונות נושאיים, שמהווים אטרקציה גם למי שלא לן בהם. בין היתר, תראו כאן את מלון ונציה, המעוצב בדומה לעיר התעלות באיטליה, עם כיכר ראשית ותעלות מים שבהן שטות גונדולות; מלון פריז המעוצב בהשארת עיר האורות ואשר בחזיתו ניצב דגם של מגדל אייפל, ומלון סיזאר פאלאס, המעוצב בהשראת רומא העתיקה.

לאס וגאס היא מקום מצוין לצאת למסע קניות ולצפות באחד מהמופעים הנוצצים שהעיר מפורסמת בהם. ואם תרצו אתנחתא מההמולה, אין כמו טיול לסכר הובר על נהר הקולורדו, שנחשב לפלא הנדסי, והמים שהוא סוכר יוצרים אגם גדול.

הסטריפ של לאס וגאס, העיר שלא נחה לרגע | צילום: randy andy / Shutterstock.com

לאס וגאס היא מקום מצוין לצאת למסע קניות ולצפות באחד מהמופעים הנוצצים שהעיר מפורסמת בהם. ואם תרצו אתנחתא מההמולה, אין כמו טיול לסכר הובר על נהר הקולורדו, שנחשב לפלא הנדסי, והמים שהוא סוכר יוצרים אגם גדול.

הפארקים של אריזונה ויוטה

אחרי כמה ימים בלאס וגאס, שבה אפשר להתרשם מהעצמה האנושית, הטיול בפארקים של אריזונה ויוטה ממחיש את עצמת הטבע, וכמה שהוא עצמתי!

פארק ציון, בדרום-מערב מדינת יוטה, מלהיב בצוקים, בקניונים ובתצורות הסלע המיוחדות, ונמצאת בו גם הקשת הטבעית הגדולה בעולם. ברייס קניון, שעל אף שמו הוא לא באמת קניון אלא מקבץ של אמפיתאטראות טבעיים, מפעים את המטיילים בשלל תצורות סלע שונות, בהן צריחים ומגדלים בגווני אדום, ורוד, כתום, חום ולבן.

ברייס קניון, מקבץ של עמודי סלע מרהיבים

ברייס קניון, מקבץ של עמודי סלע מרהיבים

לסיום, האחד והיחיד – הגרנד קניון. הקניון הגדול בעולם נמתח לאורך 446 ק"מ, רוחבו המקסימלי מגיע ל-28.8 ק"מ והנקודה העמוקה ביותר היא בעומק של כמעט שני קילומטרים! נהר הקולורדו זורם בין הקירות האדומים ויוצר מראה שאין שני לו.

הגרנד קניון, הקניון הגדול בעולם

הגרנד קניון, הקניון הגדול בעולם

וושינגטון די.סי

מהחוף המערבי אל החוף המזרחי: החוף המזרחי של ארצות הברית מציע נופים וחוויות מסוג אחר לגמרי. נתחיל בבירת ארצות הברית, וושינגטון די.סי. כאן אפשר לראות במציאות את כל מה שאנחנו רגילים לראות בטלוויזיה: הבית הלבן, גבעת הקפיטול ובית הנבחרים, הסנאט, ספרית הקונגרס ובית המשפט העליון. בבירה האמריקאית יש גם הרבה מאוד  מוזיאונים מצוינים, בהם מוזיאון החלל המפורסם.

בניין הקפיטול בוושינגטון די סי

בניין הקפיטול בוושינגטון די סי

לפגוש את האמיש

ארצות הברית היא ארץ של ניגודים, ואחד המקומות המרתקים לחוות זאת הוא במדינת פנסילבניה, באזור בו גרים בני האמיש. בלב המעצמה המתקדמת בעולם נמצא אזור חקלאי, שבו חיים איכרים נוצרים פרוטסטנטים ממוצא שווייצרי וגרמני המשמרים אורח חיים מסורתי, הרחק מכל שכלולי המאה ה-21. בבתים שלהם אין מים זורמים או חשמל, הם נמנעים משימוש בטכנולוגיה מודרנית, אין להם טלפונים וגם לא מכוניות והם לובשים בגדים פשוטים מאוד בצבעים שקטים. מרתק לראו בכבישים הצרים, העוברים בין שדות מעובדים ובתי חווה מעץ, את תושבי האזור נוסעים בכרכרות רתומות לסוסים. הביקור בחבל האמיש מעורר מחשבות על העולם המודרני שבו אנחנו חיים ועל אלה שבחרו להישאר מחוצה לו.

משפחה של האמיש בלבוש מסורתי בכרכרה רתומה לסוס

משפחה של האמיש בלבוש מסורתי בכרכרה רתומה לסוס | צילום: George Sheldon / Shutterstock.com

מפלי הניאגרה

טיול מחוף לחוף לא יהיה שלם בלי ביקור באתר הטבע המפורסם ביותר בחוף המזרחי – מפלי הניאגרה. המפלים העצמתיים, שנמצאים משני צדי הגבול של ארצות הברית וקנדה, אמנם אינם גבוהים במיוחד, אבל הם רחבים מאוד וכמויות אדירות של מים נופלות בהם. מומלץ לבקר משני צדי הגבול של המפלים, לשוט קרוב אליהם ולראות אותם מוארים בלילה.

מפלי הניאגרה זורמים בשצף

מפלי הניאגרה זורמים בשצף

עוד לפני שמגיעים למפלי הניאגרה לא מוותרים על עצירה בשמורת ווטקינס גלן, באזור אגמי האצבעות. בפארק המדהים ביופיו הולכים בשביל באורך של כקילומטר וחצי, שעובר לצד נקיק ממנו נופלים מפלים ומסתיים בנקודה בה הנחל נשפך לאגם. קסם אמיתי.

ניו יורק

ניו יורק היא מקום נהדר לסיים בו את הטיול בארצות הברית. זוהי עיר מסעירה, עם גורדי שחקים מרשימים, מוזיאונים מהטובים בעולם, אינספור אפשרויות לשופינג והיצע מסחרר של מסעדות מעולות לכל טעם. אפשר ליהנות מתצפית על כל העיר ממרומי One World Observatory, לבקר בוול סטריט – הבורסה של ניו יורק, לאכול אוכל סיני בצ'יינה טאון ולעמוד נפעמים מול המוני האדם בכיכר טיימס. ואחרי שסיימתם את אלה, תוכלו לטייל ברגל בפארק המפורסם, סנטרל פארק, לשוט לסטייטן איילנד ובדרך לראות מקרוב את פסל החירות, הסמל הכי מוכר ומפורסם של ניו יורק.

האגם בלב הסנטרל פארק, הריאה הירוקה של ניו יורק

האגם בלב הסנטרל פארק, הריאה הירוקה של ניו יורק

בניו יורק קחו לעצמכם קצת זמן חופשי, שבו בבית קפה שכונתי בווילאג' או בסוהו, הסתכלו על העוברים והשבים וחשבו על חלק מהדברים שראיתם בטיול. כמובן שזאת רק ההתחלה – יעברו עוד חודשים רבים, אולי אפילו שנים, שבהם תזכרו כל פעם בעוד פרט מתוך הטיול הזה והחוויות והמראות שלו יישארו אתכם לתמיד.

לקריאה נוספת: מחוף לחוף – שלושה מסלולים

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...