תפריט עמוד

ארמון מצפון לפראג – המלון הירוק באירופה

טירת מקאלי (Chateau Mcely) היא ארמון לא גדול שנבנה במאה ה-17. בשנת 2006 שופץ הארמון לחלוטין בידי בעליו ג'ימס ואינז קוסומנו, שפתחו במקום מלון בוטיק איכותי ובו 24 חדרים, כשעה נסיעה מצפון מערב לפראג. מלבד מלון מכיל המקום גם מרכז כנסים לא גדול ואתר ספא איכותי.
כשנה לאחר שנפתח זכה המלון בתווית של שומר איכות הסביבה, תג שקבלתו מותנה באיחוד האירופי בעמידה בסדרה ארוכה ונוקשה של דרישות וכללים. בכך היה ארמון מקאלי למלון חמשת הכוכבים השני באירופה בסך הכל שזוכה בתג היוקרתי. המלון האחר נמצא בשווייץ. כדי לעמוד בקריטריונים הקפידו בעלי המלון למלא שורה ארוכה של שיפורים בתחום צריכת האנרגיה של המלון, צריכת ומחזור המים, טיפול ומחזור האשפה והפסולת, ואימון והכשרת הצוות. כל אלה קשים כמובן הרבה יותר כאשר מדובר בסטנדרטים של מלון פאר.
בינואר השנה פרסם הניו יורק טיימס כתבה על השאטו הצ'כי. בכתבה הודגשו שני מאפיינים של המקום – הפאר היוקרתי והשכלול של הטכנולוגיה שטמונה מאחורי קירותיו. כל אלה השתלמו בתחילת אוקטובר כאשר בכינוס מיוחד של עוסקים בענף התיירות באירופה שהתקיים בסלובקיה הוכרז שאטו מקאלי כמלון הירוק הטוב ביותר ביבשת
.
למרות ההידור והפאר בעליו של המלון אינם מהססים להפציר באורחים להשתמש יום נוסף במגבות כדי לחסוך בכביסה, להימנע מהדפסת דפים מיותרים ולמחזר בקבוקים ונייר.
מידע מלא באתר המלון

מוזיקת רחוב בפראג

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.