תפריט עמוד

אקווריום ישראל: ביקור ראשון

דגי ליצן, מדוזות, תמנונים וכרישים - אקווריום ישראל שנפתח בירושלים מספק הצצה לבתי הגידול הימיים האופייניים לישראל ומבטיח חוויה מהנה ושלווה לכל המשפחה. רשמים מביקור ראשון

כשישים ק"מ מפרידים בין ירושלים לים, אבל כשנמצאים באקווריום ישראל, שנפתח בירושלים לפני חודשים ספורים, אפשר לשכוח את זה בקלות. האקווריום החדיש, אשר מאה מיליון שקלים הושקעו בהקמתו, מוקדש לשימור והצגת בתי הגידול הימיים האופייניים לישראל ומביא את הים לירושלים.

בריכת דגי הקוי בכניסה לאקווריום ישראל | צילום: שלומי כהן

בריכת דגי הקוי בכניסה לאקווריום ישראל | צילום: שלומי כהן

רחבת הכניסה לאקווריום מעידה על הטיפוח והאסתטיקה שמחכים למבקרים בפנים, כשבריכה גדולה של דגי קוי ומפל מקדמים את פני הבאים. תחושת הניתוק מהעולם החיצון מורגשת כבר עם הכניסה לאקווריום השוכן במבנה מרשים. התצוגה שמקבלת את פני המבקרים היא תצוגת התלהקות, בה אפשר להתרשם מלהקה של מאות דגים השוחים  יחד כגוף אחד. משם ממשיכים במסלול חד כיווני לתחנה הבאה – גלריית ארבע הימים המציגה את הסביבות הימיות בישראל – הים התיכון, ים סוף, הכנרת ואפילו ים המלח. בתצוגת ים כנרת, תצוגת המים המתוקים היחידה באקווריום, תראו דגי אמנון הירדן ובינית ארוכת ראש, בתצוגת הים התיכון תראו דגי דניס ואילו תצוגת ים סוף היא המרהיבה מכולן, ובה אי אפשר להתעלם מהנוכחות המרשימה של הזהרון ההדור.

אי אפשר להתעלם מהנוכחות של הזהרון ההדור בתצוגת ים סוף | צילום: שלומי כהן

אי אפשר להתעלם מהנוכחות של הזהרון ההדור בתצוגת ים סוף | צילום: שלומי כהן

הגלריה הבאה באקווריום היא גלריית התגליות אשר במרכזה בריכת הטריגונים, אשר מוכרים גם בשמם העממי חתולי ים. מסביב יש תצוגות של סוסוני ים ושל מינים מיוחדים כמו החשמלן, מין של דג סחוסי שיכול לייצר זרם חשמלי של עד 220 וולט. תצוגה מעניינת נוספת היא של האבנונים, אשר תצטרכו להשקיע מאמץ לא מבוטל במציאתם, שכן הם מסווים את עצמם ונראים כמו האבנים שסביבם.

אפשר להתרווח מול החלון הענק בגלריית הים התיכון ולראות דגים וכרישים | צילום: יניב שאואר

אפשר להתרווח מול החלון הענק בגלריית הים התיכון ולראות דגים וכרישים | צילום: יניב שאואר

המשך המסלול מוביל לגלריית הים התיכון, בה נמצאת אחת האטרקציות הגדולות באקווריום – מנהרה שקופה שבה תוכלו לראות את הדגים מסביבם וגם מעליכם. המנהרה הקצרה מובילה לתצוגת הים הפתוח, בה תוכלו להתרווח על כריות ופופים מול חלון ענק שבעדו תראו עשרות דגים וכרישים.

המנהרה השקופה באקווריום | צילום: שלומי כהן

המנהרה השקופה באקווריום | צילום: שלומי כהן

התצוגות המרהיבות ביותר באקווריום הן אלה שמוקדשות לים האדום, שם נמצאת שונית האלמוגים הטרופית הצפונית בעולם. זהו האזור הצבעוני ביותר באקווריום, ויש בו שפע של אפשרויות צילום. באקווריום מבינים את זה ודואגים לספק הרבה אפשרויות לצילום הילדים, עם מחילות שהילדים יכולים להיכנס אליהן ולהצטלם כאילו הם נמצאים בלב האקווריום, כשהם מוקפים באלמוגים ודגי ליצן (אלה שהילדים מכירים בתור נמו), או בועות ייחודיות שאפשר לשקוע בתוכן שמסביב המון דגים צבעונים. מלבד דגי ליצן וקרנפונים, תראו בגלריות המוקדשות לים האדום דגי אבו נפחא, זנבתן מנומר, דפדוף הפסים ועוד דגים ססגוניים.

דגים בשלל צבעים בגלריית הים האדום | צילום: יניב שאואר

דגים בשלל צבעים בגלריית הים האדום | צילום: יניב שאואר

בין שתי הגלריות של הים האדום מקשרת תצוגת המדוזות, שהיא המהפנטת ביותר באקווריום. את המדוזות אנחנו אולי לא רוצים לפגוש בזמן שאנחנו רוחצים בים, אבל המפגש באקווריום עם היצורים חסרי החוליות אשר 95 אחוזים מגופם מורכבים ממים הוא יותר ממלבב. באקווריום מוצגות מדוזות מסוג אורליה כחולה, ובנוסף להן יש באזור זה גם תמנון, כוכבי ים וקיפודי ים.

תצוגת המדוזות המהפנטת

תצוגת המדוזות המהפנטת | צילום: יניב שאואר

כדאי לדעת שהאקווריום עדיין נמצא בתקופת הרצה, כך שכרגע הוא עומד רק על כשבעים אחוז מתכולתו. במקום מקפידים לאקלם את הדגים בהדרגה, ולכן הוא צפוי להגיע לקיבולתו המלאה תוך כעשרה חודשים. עובדה זו לא פוגעת בהנאה, והעובדה שהמקום מעוצב, מושקע ומתוחזק היטב תורמת לחוויית הביקור במקום. ליד כל התצוגות יש שלטי הסבר מפורטים, המדריכים שמסתובבים במקום שמחים לענות לשאלות המבקרים ואפילו השירותים (המצוחצחים!) ממוקמים בנדיבות ברחבי המתחם, משהו שכל מי שיש לו ילדים קטנים ידע להעריך.

האקווריום מספק שפע של אפשרויות לצילום | צילום: יניב שאואר

האקווריום מספק שפע של אפשרויות לצילום | צילום: יניב שאואר

האקווריום ממוקם בשטחו של גן החיות התנ"כי, אך בשלב הזה הכניסה אליו נפרדת. לפי התכניות, בעתיד ניתן יהיה לרכוש כרטיס משולב לגן החיות ולאקווריום ולהגיע לאקווריום ברכבת הקטנה של גן החיות התנ"כי.

איפה? דרך אהרן שולוב, ירושלים, במתחם גן החיות התנ"כי, כ-1.5 ק"מ ממערב לכניסה לגן החיות. הגישה דרך חניון גן החיות.

טלפון: 073-3399003/4, אתר האקווריום

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.