תפריט עמוד

אנטליה קוראת לתיירים הישראלים לחזור

משלחת של בכירים בענף התיירות מחבל אנטליה, ובראשם מושל אנטליה, הגיעה לישראל על מנת לחזק את הקשרים בין תורכיה לישראל ולהחזיר את הישראלים לנפוש באנטליה

אנטליה מזמינה את התיירים הישראלים לחזור: משלחת של כ-15 בכירים מתעשיית התיירות של אנטליה הגיעו לישראל על מנת לקרוא לישראלים לחזור ולבקר בתורכיה, ובפרט באנטליה. המשלחת, בראשות מושל אנטליה, מוניר קאראלאולו (Münir Karaloğlu), התכנסה בבית התרבות התורכית ביפו, באירוח של שגריר תורכיה בישראל, כאמל אוקטם. המשלחת כללה גם את ראש לשכת המסחר המקומית, בעלי בתי מלון בעיר, ראש הקרן לקידום אנטליה ואחרים.

קאראלאולו, מושל אנטליה, אמר בכנס: "באתי בשיא עונת התיירות כדי לחזק את הקשר בין אנטליה לישראל, בואו נפריד בין פוליטיקה ותיירות. תל אביב קרובה יותר לאנטליה מאנקרה ואנחנו רוצים אתכם כאורחים שלנו ולא רק כלקוחות". הנתונים מראים שבשנה האחרונה הייתה עלייה של 60% בתיירות הישראלית לאנטליה לעומת 2015. יחד עם זאת, ממשלת תורכיה שואפת לחזור לנתונים של שנת ,2008 בה ביקרו 330 אלף תיירים ישראלים באנטליה בלבד.

מושל אנטליה ומשלחת בכירים מתחום התיירות באירוע של שגרירות תורכיה בישראל

בהתייחס למצב הביטחוני ולאזהרת המסע אמר השגריר התורכי, כאמל אוקטם: "אנחנו מבטיחים ביטחון מלא לישראלים המבקרים בתורכיה, לא רק לתיירים אלא גם לאנשי עסקים. תורכיה היא מדינה בטוחה והמצב בה אינו שונה מכל מקום אחר באירופה. אני מציע לכם לפנות למי שהוציא אזהרת מסע ולבדוק מדוע היא קיימת בכלל".

על פי נתוני משרד התיירות של תורכיה, במהלך שנת 2016 ביקרו באנטליה כ-170 אלף תיירים מישראל. עד שנת 2010, כמות התיירים הישראלים שהגיעו לתורכיה עלתה על 550,000 כאשר אחד מכל שמונה נופשים ישראלים בחר להגיע לנפוש במדינה. שנת 2008 הייתה שנת שיא בביקור תיירים ישראלים באנטליה – 50,000 ביקרו באנטליה. השנה, לפי התחזיות, צפוי גידול של 50% מהשנה שעברה בביקורים באנטליה.

מפלי דודן באנטליה

חברות התעופה טורקיש איירליינס ופגסוס מפעילות כ-100 טיסות סדירות בשבוע בין איסטנבול וישראל. בעונת הקיץ נוספות טיסות סדירות וטיסות שכר לאנטליה, מה שהופך את החופשה באזור לנוחה ונגישה. אנטליה מציעה מגוון רחב של פעילויות, אטרקציות, רצועת חוף יפהפייה ומלונות מפנקים המארחים בשיטת "הכל כלול". בהתייחסו לנתוני הטיסות אמר מושל אנטליה: "אנחנו רוצים לשפר לא רק את הגישה בין ישראל לאנטליה, אלא גם בכיוון ההפוך, אנו רוצים שתיירים מאנטליה יגיעו לישראל".

הביקור הנוכחי הוא המשכו הישיר של ביקורו של שר התרבות והתיירות התורכי, נאבי אבקי (Nabi Avcı), בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM, במסגרתו נפגש עם שר התיירות הישראלי יריב לוין.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.