תפריט עמוד

מבצעים מיוחדים

כרטיס I amsterdam – זהו כרטיס חכם המקנה כניסה חינם למוזיאונים המובילים כגון מוזיאון ואן גוך, מוזיאון סטדלייק, מוזיאון המדע, המוזיאון הטרופי ומוזיאונים נוספים, כניסה חינם לאטרקציות כמו גן החיות ארטיס והגנים הבוטניים, נסיעות חינם בכל כלי התחבורה הציבורית, שייט אחד חינם בתעלות העיר והנחות והטבות במבחר אטרקציות, מסעדות, בתי קפה ומועדונים. אפשר לקנות כרטיס ל-24 שעות (47 אירו), 48 שעות (57 אירו) או 72 שעות (67 אירו).

לרכישת כרטיס באינטרנט

לינה

גם בערים האירופאיות הגדולות, בהן הלינה נחשבת יקרה, לא חייבים להוציא הון. אפשר למצוא אפשרויות לינה נוחות, נעימות וזולות. היות ואמסטרדם היא אתר תיירותי פופולרי במשך כל השנה, לא משנה היכן ישנים, כדאי להזמין מקום לינה מראש.


אכסניות

באמסטרדם מבחר גדול של אכסניות בטווחי מחירים רחבים. רוב האכסניות נמצאות במרכז העיר. יתרונה של לינה באכסניה, מלבד החיסכון, הוא במפגש עם מטיילים מרחבי העולם. הנה כמה אכסניות מומלצות:

Stayokay Amsterdam Vondelpark זוהי אכסניה ששייכת לארגון אכסניות הנוער העולמי. היא נמצאת בפארק וונדל הירוק והנחמד, במרחק הליכה מאזור המוזיאונים. בכל החדרים יש שירותים ומקלחת צמודים.
כתובת: Zandpad 5, 1054 GA
מחיר: מיטה בחדר משותף ל-10 אנשים החל מ-20.6 אירו ללילה. חדר פרטי לזוג החל מ-54.8 אירו.

St. Christopher's at the Winston אכסניה מיוחדת במינה הנמצאת בלב ליבה של העיר בין כיכר דאם לרובע החלונות האדומים. כל אחד מ-30 החדרים של האכסניה עוצב ע"י מעצבים ואמנים מקומיים. באכסניה יש גם בר, גינה וצוות המורכב מצעירים שיכולים להפנות את האורחים אל המסיבות הטובות בעיר. בחדרים יש שירותים ומקלחת צמודים.
כתובת: Warmoesstraat 129
מחיר: מיטה בחדר משותף ל-8 אנשים: 33.9 אירו ללילה.

דירות נופש

דירות הנופש הן אפשרות לינה טובה בעיקר למתכננים שהות ארוכה יותר או לקבוצות של מספר אנשים (הכי משתלם לארבעה אנשים ומעלה). באמסטרדם היצע רב של דירות נופש. השירות בחלקן גם כולל ארוחת בוקר.

בד אנד ברקפסט (B&B) ומלונות זולים
מי שמחפש ללון יחסית בזול אבל לא מוכן להתפשר על נוחות ימצא את מקומו באחד מהמלונות הזולים או בבד אנד ברקפסט.

Bed & Breakfast Amsterdam בד אנד ברקפסט נעים עם חדרים מרווחים שממוקם על תעלת Schinckel ליד הכניסה הדרומית לוונדל פארק. חדר לשני אנשים ללא שירותים בחדר (השירותים משותפים) עולה 100-90 אירו ללילה, חדר לשניים עם שירותים צמודים עולה 135-125 אירו ללילה. מינימום 3 לילות באמצע השבוע ומינימום ארבעה לילות בסופי שבוע.
כתובת: Sloterkade 65

Nicolaas Witsen Hotel זהו מלון עם 26 חדרים ומיקום מרכזי ונוח. חדר לשני אנשים בעונה עולה כ-122 אירו ללילה.
כתובת: Nicolaas Witsenstraat 4

אוכל

אמסטרדם מציעה מגוון רחב של מסעדות, ברים, בתי קפה, אוכל מהיר במבחר סגנונות וטעמים. הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף מבלי להישאר רעבים היא לקנות אוכל בסופרמרקט. הסופרים ברשת Albert Heijn אמנם מעט יותר יקרים, אך יש בהם מבחר של סנדביצ'ים וסלטים מוכנים.

אפשרות זולה נוספת היא לקנות אוכל בדוכני האוכל ברחוב, המציעים בעיקר הרינג וצ'יפס (עם מיונז). ואפשר גם לאכול מזון מהיר. מלבד המבחר הרגיל של רשתות ההמבורגרים למיניהן אפשר למצוא באמסטרדם גם מסעדות מזון מהיר קטנות שמתמחות במרקים. פיתרון טעים, זול ומשביע לימי חורף קרים.

תחבורה

אמסטרדם היא עיר קטנה יחסית וכמעט לכל מקום בה אפשר להגיע ברגל, אך יש גם רשת יעילה של תחבורה ציבורית הכוללת חשמליות, אוטובוסים ומטרו. אם מתכננים להשתמש הרבה בתחבורה הציבורית כדאי מאוד לרכוש כרטיסייה או כרטיסים חופשיים, כגון חופשי יומי, איתם אפשר לנסוע בחופשיות בכל אמצעי התחבורה הציבורית.

דרך נוספת להסתובב בעיר ולהרגיש הכי מקומי היא רכיבה על אופניים, שהם אמצעי התחבורה העיקרי באמסטרדם. אפשר לשכור אופניים למשך זמן של כמה שעות, יום או שבוע. חשוב לדעת שבכל חברות השכרת האופניים יידרשו מכם לשלם פיקדון שיכול להגיע אפילו לסכום של 100 אירו, ולא יחזירו לכם אותו במקרה שהאופניים ייגנבו. לכן, אם מחליטים לשכור אופניים, חשוב לדאוג למנעול טוב.

Mac Bike אחת הסוכנויות הגדולות להשכרת אופניים באמסטרדם. ככל ששוכרים את האופניים לזמן יותר ממושך, כך המחיר ליום יורד. השכרת אופניים פשוטים ל-24 שעות עולה 9.75 אירו.

כתובת: סניף התחנה המרכזית – Stationsplein 12
סניף ליידספליין – Weteringsschans 2

אתר אינטרנט

Bike City נמצאים באזור רובע יורדאן. הם משכירים אופניים חדשים, עם מנעולים טובים ואמינים. מחיר השכרת אופניים פשוטים ל-24 שעות: 13.5 אירו. השכרה ל-5 ימים עולה 43.5 אירו. כל יום נוסף מעבר לזה יעלה 6.5 אירו.
כתובת: 68 – 70 Bloemgracht


מסלולי הליכה
אחת הדרכים הטובות לראות את אמסטרדם ולספוג את האווירה שלה היא בהליכה ברגל. זו, כמובן גם הדרך הזולה ביותר לראות את העיר. כדאי להתמקד בכל פעם באזור אחד ולצאת בו למסלול הליכה של כמה שעות. כך למשל אפשר לצאת לסיור תעלות, לטייל ברובע יורדאן, ברובע האורות האדומים ועוד ככל העולה על רוחכם. המלצות והצעות למסלולים אפשר לקבל בספרי המדריכים של העיר או באינטרנט

אתרים
מוזיאונים באמסטרדם יש מוזיאונים רבים העוסקים כמעט בכל נושא העולה על הדעת: החל מאמנות, היסטוריה, קולנוע וצילום ועד למוזיאון החשיש, המריחואנה והקנביס ומרכז החתולים. אם מתכננים לבקר במוזיאונים רבים כדאי לבדוק מבצעים מיוחדים וכרטיסים חופשיים (כמו כרטיס I amsterdan, ראו למעלה). כדאי לעקוב גם אחרי אירועים מיוחדים במהלכם לעתים הכניסה לחלק מהמוזיאונים חופשית. סטודנטים (בהצגת כרטיס סטודנט), וילדים מקבלים הנחה ובחלק מהמוזיאונים ילדים על גיל 10 לא צריכים לשלם בכלל.
למידע נוסף על המוזיאונים באמסטרדם

שוחרי אמנות יכולים ליהנות מביקור בגלריות ובחנויות המתמחות בעתיקות הרבות שברחובות Nieuwe Spiegel-straat ו- Spiegelgracht הכניסה לרבות מהגלריות ללא תשלום.

אוסף סיקס (Six Collection) – הברון סיקס מציג בביתו הפרטי את אוסף ציוריו המרשים. רובם מתור הזהב. בין היצירות – דיוקן מאת רמברנדט, של יאן סיקס שהיה בעבר ראש העיר והוא אחד מאבותיו של בעל הבית. כדי לבקר אצל הברון צריך למלא טופס בקשה באינטרנט. ללא תשלום. כתובת: Amstel 218.

פוזנבוט (Poezenboot) – לאוהבי חתולים בלבד. זהו בית סירה שנמצא על תעלת סינגל גרים כ-70 חתולים הזוכים כאן לתשומת לב ולפינוק. אפשר לבקר במקום וליהנות מליטוף החתולים. הכניסה חופשית. כתובת: Singel 40.

הוֹפיֶיס – ההופייס הם מבנים בעלי חצרות פנימיות סגורות ותחומות בבתי מגורים. הופייס אלה נבנו החל מהמאה ה-14 כמקום מחסה ומקלט לנזקקים, לזקנים ולנשים רווקות ואלמנות. רובם לא שרדו עד ימיינו, ואלה שנותרו ברחבי אמסטרדם משמשים גם היום כמקום מגורים פרטיים זול יחסית, מוגן ונוח, ובחלקם אפשר לבקר. ההופייס מספקים איים של שלווה באמצע העיר והביקור בהם לא עולה כסף, אך מלווה בהרגשה קלה של חדירה לפרטיות של דיירי המקום.

בחיינהוף (Begijnhof) – אחד ההופייס המפורסמים. נמצא מאחורי צידה הצפוני של כיכר ספָּאוּ (Spui). הבחיינהוף שימש בעבר מסדר דתי של רווקות ושל אלמנות, בנות למשפחות עשירות, שנדרו נדרי צניעות. היום אפשר לראות כאן את הכנסייה הגותית המשמשת היום את הקהילה הפרסביטרית, ואת הכנסייה ה'סודית' בה התפללו בעבר בנות המסדר.

הופייס נוספים ששווים ביקור נמצאים ברובע יורדאן. הנה פרטים על כמה מהם:
לינדנהופייה (Lindenhofje) – ההופייה העתיק ביותר ששרד עד היום. נבנה ב-1614.
כתובת: Lindengracht 91-112
סויקרהופייה (Suyckerhofje) – חצר ארוכה ומקסימה שנוסדה בשנת 1670.
כתובת: Lindengracht 149-163
ונציה (Venetiae) – הופייה שנבנה ע"י סוחר ונציאני באמצע המאה ה-17 ובו גן מרהיב ביופיו.
כתובת: Elandsstraat 106-136
סנט אנדריסהופייה (St Andrieshofje) – נבנה בשנת 1617. ובו חצר מרובעת מגוננת להפליא ובמרכזה מזרקה.
כתובת: Egelantiersgracht 107-141

כנסיות ומבנים מיוחדים –

הכנסייה האנגליקנית הרפורמית – כנסייה גותית קטנה שנמצאת בבחיינהוף. היא הוקמה לראשונה ב-1932 ככנסייה קתולית והיום משמשת את הקהילה הפרסביטרית. היא פופולרית מאוד לחתונות,יש בה תהודה נפלאה, ומתקיימים בה קונצרטים בשעות היום.
כתובת: Begijnhof 48.
טחנת הרוח דה חוֹיֶיר (De Gooyer) – שריד מהמאה ה-18. זוהי טחנת הקמח היחידה שנשארה מתוך חמש תחנות שהיו בעבר בחלק הזה של העיר. לצידה היו מרחצאות ציבוריים שהוסבו בשנת 1985 והפכו למבשלת בירה קטנה העונה לשם Bierbrouwerij t'IJ.

כתובת: Funenkade 7

וונדלקרק (Vondelkerk) – אחת הכנסיות היפות באמסטרדם שנבנתה במאה ה-19 בסגנון נאו קלאסי. מאז הוסבה הכנסייה והיום היא משמשת כבניין משרדים.
כתובת: Vondelstraat 77
זאודרקרק (Zuiderkerk) – הכנסייה הפרוטסטנטית הראשונה שהוקמה באמסטרדם. מאז 1929 לא מתפללים בה ובמלחמת העולם השנייה שימשה כחדר מתים. היום היא משמשת בעיקר כמרכז מידע לתכנון עירוני ואפשר לראות כאן כמה תצוגות אורקוליות. בקיץ אפשר לטפס אל מגדל הכנסייה ממנו נשקף נוף מרהיב של העיר.
כתובת: Zuiderkerkhof

פארקים – באמסטרדם יש יותר עצים לקמ"ר מאשר בכל עיר אחרת באירופה. וונדלפארק הוא המוכר מבין הפארקים, אך יש עוד כמה פארקים בהם ניתן לספוג קצת טבע, שקט ושלווה.
וונדלפארק (Vondelpark) – מעוצב בסגנון אנגלי המחקה את הטבע. יש בו בריכות, מדשאות, צמחייה סבוכה ושבילים בהם ניתן לטייל שעות. בקיץ מתקיימים בפארק קונצרטים בתיאטרון הפתוח, ותמיד אפשר לפגוש בפארק נגנים, פנטומימאים להטוטנים ושאר מיני בדרני רחוב.
כתובת: Stadhouderskade
פתוח: 24 שעות ביממה. הכניסה חופשית.

אמסטרדאמסה בוס (Amsterdamse Bos) – זהו הפארק הגדול ביותר באמסטרדם (גדול פי 20 מוונדלפארק) והוא למעשה יער. המקומיים נוהגים להגיע לכאן בסופי שבוע וליהנות מהשבילים והאגמים. יש בפארק תיאטרון פתוח, מתחם ספורט ומוזיאון ליערנות.
כתובת: Koenenkade
פתוח: 24 שעות ביממה. הכניסה חופשית.
מוזיאומפליין (Museumplein) – זהו השטח הגדול שמאחורי הרייקסמוזיאום. בשנות ה-40 שימש המקום לאסיפות הענק של הנאצים וב-1999 הוסב לפארק רחב ידיים. בתקופת החורף נפתחת בפארק זירת החלקה על הקרח.
כתובת: Paulus Potterstraat
פתוח: 24 שעות ביממה. הכניסה חופשית.

* המחירים נכונים לאפריל 2014.
לקריאה נוספת:

אמסטרדם
אמסטרדם
גלעד (גילי) חסקין, ד"ר
אמסטרדם, עיר התעלות, מכונה גם "וונציה של הצפון". העיר מעוררת אסוציאציות של יופי, סמים, דקדנס, תעלות, הופעות, סקס, חלונות אדומים, חופש אמנותי ומועדונים טובים • כל מה שרציתם לדעת על העיר וגם כמה המלצות

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.